Παρασκευή, 07-Φεβ-2020 17:38
Στο τιμόνι της BMW M135i xDrive
Περιμέναμε με μεγάλο ενδιαφέρον να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της νέας BMW σειράς 1 και αυτό γίνεται τελικά με τον πιο δυναμικό τρόπο! Έτσι η πρώτη μας επαφή γίνεται με την κορυφαία έκδοση του μοντέλου, την Μ135i xDrive. H BMW αλλάζει φιλοσοφία, μιας και η 3η γενιά δεν έχει τον κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο ενώ οι βασικές εκδόσεις πλέον έχουν την κίνηση στον εμπρός άξονα και όχι στον πίσω, όπως στο παρελθόν. Η κίνηση αυτή δυσαρέστησε τους πιο σκληροπυρηνικούς. Εμείς την θεωρούμε λογική μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών της κατηγορίας, μάλλον δεν θα καταλάβουν ποτέ την διαφορά. Αντιθέτως σε ολισθηρές συνθήκες μάλλον η νέα γενιά θα είναι καλύτερη.
Η κορυφαία έκδοση έχει και εκείνη με την σειρά της αλλαγές. Κάτω από το καπό έχει αντικατασταθεί ο τρίλιτρος εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο σύνολο. Παρά τον σημαντικά χαμηλότερο κυβισμό η ιπποδύναμη είναι σε παρόμοια πλαίσια . Μάλιστα τα 306 άλογα που αποδίδει είναι η υψηλότερη απόδοση σε τετρακύλινδρο κινητήρα του BMW Group. Ενώ στην προηγούμενη γενιά υπήρχε η δυνατότητα επιλογής μεταξύ πισωκίνητης και τετρακίνητης έκδοσης, πλέον η Μ135i είναι αποκλειστικά τετρακίνητη.
Στον δρόμο την κοιτάζει ο κόσμος και αυτό λέει πολλά. Σπάνια βλέπεις παιδιά κάθε ηλικίας να γουρλώνουν τα μάτια με ένα hatchback. Ίσως παίζει κάποιο ρόλο και η εξαιρετικά πετυχημένη γκρι μεταλλική απόχρωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Από εκεί και πέρα είναι η φρέσκια σχεδίαση που κάνει την διαφορά. Εμπρός ξεχωρίζουν τα φωτιστικά τεχνολογίας LED, που εκτός από εντυπωσιακά σε σχεδίαση είναι και εντυπωσιακά σε απόδοση διευκολύνοντας την οδήγηση στο σκοτάδι. Τα δυο χαρακτηριστικά νεφρά στην μάσκα είναι μεγαλύτερα από κάθε άλλη φορά, ενώ στην συγκεκριμένη έκδοση έχουν και τρισδιάστατες λεπτομέρειες, όπως συμβαίνει και στις νέες μεγαλύτερες σειρές της μάρκας. Το προφίλ έχει επηρεαστεί από τις νέες μηχανολογικές επιλογές μιας και το καπό έχει μικρύνει εμφανώς αλλάζοντας τις αναλογίες του αμαξώματος. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά το νέο μοντέλο είναι κατά 5 mm πιο κοντό, κατά 34 mm πιο φαρδύ, ψηλότερο κατά 13 mm αλλά και με κατά 20 mm κοντύτερο μεταξόνιο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι βελτιωμένοι ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20 lt. Να σημειωθεί πως πλέον κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών δεν βρίσκεται η μπαταρία, όπως συνέβαινε στην προηγούμενη γενιά. Αξίζει να σημειώσουμε τους υπέροχους τροχούς των 18 in αλλά και τα εντυπωσιακά φρένα στους εμπρός τροχούς με τις τετραπίστονες δαγκάνες που δείχνουν οριακά τοποθετημένα! Καλοδεχούμενα τα μεγάλα φρένα που σου δίνουν την δυνατότητα να φρενάρεις πιο αργά αλλά και να αποφύγεις τις κακοτοπιές. Τέλος στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβει το πίσω μεγάλο σπόιλερ αλλά και ο προφυλακτήρας με τις δυο στρογγυλές απολήξεις με διάμετρο. Συνολικά σε σύγκριση με την Mercedes-AMG A 35 που αποτελεί άμεσο ανταγωνιστή, η BMW δείχνει πιο εξωστρεφής και δυναμική, με την Mercedes, να δείχνει πιο διακριτική.
Η BMW έχει μεγάλη εμπειρία στις όμορφες και με σπορ διάσταση καμπίνες. H M135i δεν ξεφεύγει από τον κανόνα. Ο αέρας ανανέωσης είναι εμφανής σε κάθε σημείο. Βασικά σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά το μόνο που έχει μείνει ίδιο είναι το σήμα της BMW στο τιμόνι! Εμπνευσμένο από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας πηγαίνει την αισθητική στην κατηγορία ένα βήμα παραπέρα. Λες και βρίσκεσαι σε μια μικρή BMW σειράς 8, η νέα σειρά 1 ενθουσιάζει με τον διάκοσμο της. Οι γωνίες παντρεύονται μοναδικά με τις καμπύλες. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός ενώ η οθόνη πολυμέσων είναι ακόμα καλύτερα τοποθετημένη σε σύγκριση με το παρελθόν. Λίγο πιο χαμηλά και με μηδενική απώλεια στο πλαίσιο της χαίρεσαι να την βλέπεις αλλά και να την χειρίζεσαι. Όμορφα γραφικά, έξυπνη δομή και εύκολη στον χειρισμό είναι κάτι περισσότερο απ’ ότι περιμένεις. Η κεντρική κονσόλα είναι πιο λεπτή στην βάση της μιας και πλέον δεν κλέβει χώρο το κιβώτιο ταχυτήτων. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί ενώ η ποιότητα των υλικών ικανοποιεί απόλυτα. Τα καθίσματα με το μονοκόμματο προσκέφαλο έχουν πολύ καλή στήριξη και ποιοτικές επενδύσεις με συνδυασμό αλκαντάρας-υφάσματος. Το μπουτόν εκκίνησης έχει μεταφερθεί δίπλα στον λεβιέ ο οποίος είναι πιο μικρός σε διαστάσεις. Αισθάνεσαι όμορφα και είσαι φτιαγμένος για οδήγηση.
Αρχικά να ξεκαθαρίσουμε πως δεν πρόκειται για ένα σκληροπυρηνικό μοντέλο της σειράς Μ. Εκεί βρίσκονται μοντέλα όπως η Μ2, η Μ3, η Μ4. Η M135i ανήκει στην οικογένεια των μοντέλων Μ Performance. Πρόκειται για μοντέλα που αποτελούν τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των μοντέλων "Μ" και των "συμβατικών" μοντέλων της BMW. Αυτό είναι φανερό στον δρόμο, όπου είναι λιγότερο απαιτητική από τον οδηγό αλλά εξαιρετικά αποτελεσματική. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά και η λειτουργία της ανάρτησης εξαιρετική. Καταφέρνει να μην κοπανά στις ανωμαλίες του δρόμου ενώ ταυτόχρονα δίνει μια πολύ στιβαρή αίσθηση στις στροφές. Με συνοπτικές διαδικασίες την εμπιστεύεσαι και πολύ σύντομα κινείσαι εξαιρετικά γρήγορα. Αν το παρακάνεις, το πιο πιθανό είναι το εμπρός μέρος να ανοίξει πρώτο την τροχιά του με έναν πολύ προοδευτικό τρόπο. Το σύστημα διεύθυνσης σε βοηθά να αλλάξεις γρήγορα κατεύθυνση και να τοποθετήσεις την Μ135i εκεί που σκέφτεσαι. Τα φρένα είναι εξαιρετικά στον δρόμο γεμίζοντας εμπιστοσύνη τον οδηγό.
Ο κινητήρας έχει γραμμική απόδοση και είναι ζωντανός ακόμα και κοντά στο όριο των στροφών. Ίσως θα θέλαμε λίγο περισσότερο ηχητικό συναίσθημα στο sport οδηγικό προφίλ ή ακόμα καλύτερα ένα οδηγικό προφίλ sport plus που θα κάνει λίγο πιο επιθετικό το μοντέλο σε μετάδοση και ήχο. Το πλαίσιο διαχειρίζεται άνετα την δύναμη και είναι προφανές ότι αντέχει και παραπάνω. Συνέπεια του πολύ καλά ρυθμισμένου συνόλου είναι το γεγονός ότι κρύβει μέχρι ενός σημείου τον πολύ γρήγορο ρυθμό της. Δεν είναι τυχαίο ότι μια Μ3 Ε46 δεν μπορεί να της ξεφύγει ούτε σε στροφές ούτε σε ευθείες!
Νέο concept
Η νέα σειρά 1 φέρνει μια νέα φιλοσοφία στην μάρκα. Μοντέρνο, διαφορετικό θέλει να προσελκύσει και ένα διαφορετικό κοινό, διατηρώντας όμως και αυτούς που αγαπούν την μάρκα. Η Μ135i xDrive ξεσηκώνει με την εμφάνιση της και εντυπωσιάζει με το εσωτερικό της. Τα μηχανικά της μέρη είναι εξαιρετικά σε απόδοση δημιουργώντας ένα πολύ αποδοτικό σύνολο. Ο κάτοχος μιας προηγούμενης γενιάς Μ135i που αρεσκόταν να οδηγεί με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα ή με γραμμές θα του αρέσει πολύ όντας πολύ αποτελεσματική, γρήγορη και σίγουρη ενώ θα προσελκύσει και ενα κοινό που μέχρι τώρα αγόραζε τετρακίνητα μοντέλα με δίλιτρο κινητήρα του ανταγωνισμού.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.319/1.799/1.434 mm
Βάρος : 1570 kg
Κινητήρας : 1998 cc
Ιπποδύναμη : 306 Hp/ 5000-6250rpm
Ροπή : 450 Nm/ 1.750-4500 rpm
Τελική ταχύτητα : 250 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 12,1 lt/100km
0-100 km/h : 4,8 sec
Ρύποι CO2 : 155 g/km
Τιμή : € 59.300
Ούτε το Tesla Model Y, ούτε κάποιο Toyota αλλά ένα μικρό κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν εκείνο που επικράτησε στην μάχη των πωλήσεων του Οκτωβρίου.
Πολύ πριν η μικροκινητικότητα γίνει της μόδας, το Mazda Suitcase Car ήταν ένα πρωτοποριακό τρίκυκλο που χωρούσε σε βαλίτσα, συναρμολογούταν σε ένα λεπτό και έπιανε 30 km/h.
Με μια απλή αλλά ιδιαίτερα ευρηματική και αποτελεσματική ιδέα, η BMW κατάφερε να μετατρέψει τους οδηγούς ανταγωνιστικών αυτοκινήτων σε προσωρινούς πρεσβευτές της, σε μια ιστορική στιγμή για το...
Τώρα που το πρωτάθλημα της F1 ολοκληρώθηκε και έχουμε νικητή και πρωταθλητή ας δούμε ποιος κερδίζει την εμπορική μάχη των αγώνων και είναι ο πλουσιότερος.
Ταχύτερη φόρτιση σε συμβατικούς φορτιστές υπόσχεται ένα νέο χημικό στοιχείο που ανακάλυψαν ερευνητές και μπορεί να μπει σε μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
O EuroNCAP δημοσίευσε τα τελευταία αποτελέσματα δοκιμών ασφαλείας για το 2025 και σε μια συνολική αποτίμηση προκύπτει πως ένα μοντέλο ξεχώρισε με την εντυπωσιακή βαθμολογία που απέσπασε.
Ολοκληρώθηκε ο 3ος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με τα τελευταία 10 χλμ. του Πάτρα-Πύργος και αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του.
Η Porsche 911 GT3 90 F.A. αποτίει φόρο τιμής στον Ferdinand A. Porsche, με μόλις 90 συλλεκτικές μονάδες, ειδικό χρώμα, εξατομικευμένο εσωτερικό και 502 ίππους που κάνουν κάθε διαδρομή μοναδική.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...