Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 06-Νοε-2021 09:21

    Ανήκομεν στην ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Μανόλη Καψή

    Οι δηλώσεις των κυβερνητικών θα μπορούσαν να σε μπερδέψουν. Γιατί εξαιρέθηκαν οι ναοί και οι πιστοί από την υποχρέωση επίδειξης αρνητικού rapid test; Αν πιστέψουμε τον Πρωθυπουργό, το μέτρο είναι σωστό, αλλά δεν θα μπορούσε να επιβληθεί. Ακούγεται λογικό. Φαντάζεστε τι θα γινόταν έξω από τις εκκλησίες; Τροφή στο κίνημα των φανατικών αντιεμβολιαστών και των οπαδών των θεωριών συνωμοσίας. Υπονομεύουν την πίστη μας. Μόνο αυτό μας έλειπε…

    Ο Άδωνις Γεωργιάδης βέβαια είχε άλλη άποψη. Το θέμα δεν είναι πρακτικό. Είναι μεταφυσικό. Αφού δεν είναι δυνατόν να εξισώνεται η θρησκεία και η πίστη, με κάποιον πολίτη που θέλει να πάει σε εμπορικό κατάστημα η σε κομμωτήριο. Η όπως το έθεσε πιο κομψά ο Άκης Σκέρτσος, "η εκκλησία υπάγεται στην κατηγορία που καλύπτει ζωτικές ανάγκες. Η πίστη είναι μια ζωτική ανάγκη του ανθρώπου, όπως είναι και η τροφή και η νοσηλεία. Σε αυτές τις δραστηριότητες συνειδητά και συλλογικά δεν έχουμε επιβάλει υπερβολικούς περιορισμούς."

    Με τους άθεους όμως ή τους αδιάφορους τι γίνεται; Για πολλούς συμπολίτες μας, που όπως και ο Αλέξης Τσίπρας, δεν αισθάνονται την ανάγκη να πάνε στην εκκλησία να ανάψουν ένα κεράκι, όπως λέει και ο πρωθυπουργός, ο εκκλησιασμός δεν είναι ζωτική ανάγκη. Είναι όμως ζωτική ανάγκη η άσκηση και για άλλους είναι η τέχνη. Για άλλους είναι ο καλλωπισμός.  Όλες οι δραστηριότητες και οι ελευθερίες προστατεύονται από το Σύνταγμα. Γιατί εξαιρέθηκαν ειδικά οι εκκλησίες;

    Μπορούμε να υποπτευθούμε ότι ο πρωθυπουργός διστάζει να έρθει σε σύγκρουση με την Εκκλησία. Ο φιλελευθερισμός έχει όριό του την αυλή της εκκλησίας. Και μπορούμε να φανταστούμε τις αντιδράσεις της Ιεραρχίας, σε μια αυστηρή επιβολή ελέγχων έξω από τους ναούς. Ιεράρχες όπως ο Μυτιλήνης και ο Δωδώνης, που ζητούν αυστηρά μέτρα, φαντάζουν σαν εξωτικά πουλιά, σε έναν παράδεισο ανεκτικότητας στην παραδοξολογία.

    Η αντιπολίτευση από την πλευρά της ζητεί αυστηρά μέτρα. Η αντίδραση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και έκπληξη από το κόμμα που αποκαλεί διχαστικό και αυταρχικό το μέτρο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των υγειονομικών. Από τις αντιδράσεις για τα τεστ που προβλέπονται πλέον για τους ανεμβολίαστους στους κλειστούς χώρους, που αφενός "μεταφέρουν την ευθύνη των ελέγχων από την Πολιτεία στους καταστηματάρχες και εστιάτορες και αφετέρου είναι επιζήμια για την αγορά (Η Αυγή, 5/11)", φθάσαμε στο υποχρεωτικό testing των πιστών έξω από τις εκκλησίες. Μεταστροφή ή υποκρισία;

    Η στόχευση είναι προφανής. Αφενός να εκθέσει τον πρωθυπουργό στα μάτια του κεντροαριστερού του ακροατηρίου, που ακόμα επιλέγει Μητσοτάκη με κριτήριο "Ποτέ πια ΣΥΡΙΖΑ", αλλά δυσφορεί όταν η κυβέρνηση θυμάται τις δεξιές της καταγωγές, αφετέρου για να ικανοποιήσει τα αντικληρικαλιστικά ένστικτα του σκληρού πυρήνα της ριζοσπαστικής αριστεράς.

    Η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ έγινε δεκτή από πολλούς σαν παράδειγμα προς μίμηση. Εξέθεσε την διστακτικότητα και την ατολμία της κυβέρνησης, υποστηρίζουν.

    Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Κάθε φορά που ανακοινώνονται μέτρα για την πανδημία, η υπόθεση γυρίζει στην εξαίρεση της εκκλησίας. Με τους παπάδες τι γίνεται;

    Οι αντιδράσεις περισσότερο έχουν να κάνουν όμως με μια αφ΄υψηλού, αδιάφορη, post modern αντίληψη για τη θρησκεία και μια ελαφρώς έως βαρέως σνομπ αντιμετώπιση των πιστών και περισσότερο με τον επιδημιολογικό κίνδυνο. Όχι ότι δεν κολλάει στις εκκλησίες φυσικά. Ούτε ότι δεν κολλάει με τη θεία κοινωνία επίσης. Αλλά η συρροή κρουσμάτων που παρουσιάστηκε- για παράδειγμα στη Θεσσαλονίκη- δεν οφειλόταν στην παρουσία πιστών στην εκκλησία, αλλά στον συνωστισμό για το προσκύνημα και την λιτανεία. Σε ανοικτούς χώρους.

    Οι αντιδράσεις για την Εκκλησία, ο θόρυβος από την εξαίρεση των πιστών να παρουσιάζουν αρνητικό rapid test κατά την προσέλευσή τους στους ναούς, οι κατηγορίες για την κυβερνητική ανοχή, είναι πολιτισμικές και πολιτικές. Όχι επιδημιολογικές. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ