Συνεχης ενημερωση
Το άγχος που τραβάμε κάθε καλοκαίρι για να βρούμε ένα σετάκι ομπρέλα-ξαπλώστρα για να απλώσουμε την κορμάρα μας το θυμάστε; Ε, λοιπόν, πολλαπλασιάστε το επί τρία και ετοιμαστείτε από τώρα ψυχολογικά, γιατί αυτό που φαίνεται να αριβάρει φέτος ίσως να μην έχει προηγούμενο.
Το τουριστικό κύμα που ετοιμάζει τις βαλίτσες του για να εισρεύσει στη χώρα μας όχι απλώς θα επιφέρει πλήρη ανάκαμψη από την πανδημική πίεση, αλλά, όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα προκρατήσεις, θα αφήσει χιλιόμετρα πίσω το 2019. Πολλοί, μάλιστα, που εμπλέκονται με τον τουριστικό κλάδο ανεβάζουν ακόμα ψηλότερα τον πήχη, καθώς βλέπουν εδώ και καιρό επιχειρηματικές κινήσεις που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι φέτος θα λάμψει για τα καλά ο ελληνικός ήλιος. Κινήσεις όπως η συμφωνία με την Apollo Travel Group, που είναι ο μεγαλύτερος tour operator της Σκανδιναβίας για ελληνικούς προορισμούς, και φέτος μας προϊδεάζουν για 500.000 επισκέπτες υψηλού επιπέδου. Επίσης η DER Touristik, δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Γερμανίας, ζήτησε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για το 2022 για Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο, και μίλησε για 20% αύξηση στις αφίξεις στην Ελλάδα σε σχέση με το 2019, ζητώντας μάλιστα το ξεκίνημα να γίνει από τον Μάρτιο. Η Norwegian Cruise Line θα καταστήσει ως home port τον Πειραιά, με την CLIA, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας, να μιλάει πλέον ανοιχτά για 50% αύξηση της κρουαζιέρας στη χώρα και έναρξη, αντί για 15 Απριλίου, την 1η Μαρτίου. Μιλάμε για μια εκτόξευση των τουριστικών εσόδων που δύσκολα μπορεί να επηρεαστεί από την πτώση της τουρκικής λίρας και τη φθήνια της Τουρκίας ή τη βασική ανταγωνίστρια Ισπανία, καθώς το 2021, όσο και αν δεν το πιστεύετε, έγινε σημαντική δουλειά στον τομέα διαχείρισης και ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, κερδίζοντας δύο πολύ σημαντικά στοιχήματα, που απλώνουν το πορφυρό χαλί για το 2022. Πρώτον, την επιτυχημένη επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και, δεύτερον, που είναι και το μεγαλύτερο επίτευγμα, την αύξηση της υψηλής ταξιδιωτικής δαπάνης.
Το φετινό τσουνάμι του τουρισμού, εκτός από το γεγονός ότι θα σηκώσει ψηλά έπειτα από μία διετία δύσπνοιας την ελληνική οικονομία, θα προκαλέσει θετικότατες οικονομικές επιδόσεις σε αρκετές εισηγμένες εταιρείες που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από μια τέτοια εκρηκτική εξέλιξη.
Προφανώς σε αυτές εντάσσεται η Αεροπορία Αιγαίου και η Κυριακούλης Μεσογειακές Κρουαζιέρες (ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής και διαχείριση μαρίνων), όπως επίσης η Autohellas και η Μοτοδυναμική μέσω της δραστηριότητας του "Rent A Car", αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα τις Hertz και Sixt.
Ξεκινώντας από την Αεροπορία Αιγαίου (ΑΡΑΙΓ), αυτό που ξεχωρίζει στο εβδομαδιαίο διάγραμμα είναι η φυγή της έπειτα από σχεδόν 200 μέρες πάνω από τη μερική ζώνη αντίστασης των 5,50 με 5,45 ευρώ, με το επίπεδο των 4,90 με 4,65 να έχει αφήσει ισχυρό το στίγμα της δύναμης των αγοραστών, αφήνοντας εκτός πτήσης τούς αλαλάζοντες πωλητές. Η επιβεβαίωση, τώρα, της εν λόγω ανοδικής κίνησης θα βάλει τα κατάλληλα καύσιμα για την προσέγγιση της περιοχής των 6 με 5,90 ευρώ, όπου και αντιπροσωπεύει και τα υψηλά του 2021. Η διάτρηση των 6 ευρώ θα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, μιας που θα απελευθερωθεί από τον ισχυρό στροφέα αντίστασης "W", ανοίγοντας έτσι τον μεγάλο ανηφορικό δρόμο προς την επόμενη αντίσταση των 7,50 ευρώ. Να σημειωθεί ότι η υγειονομική κρίση βρήκε τον όμιλο στις αρχές του 2020 στα 9,10 με 8,50 ευρώ.
Για την AutoHellas (ΟΤΟΕΛ) δεν χρειάζεται να πλατειάσουμε και ιδιαίτερα, μιας που το μηνιαίο διάγραμμα μιλάει από μόνο του. Η μετοχή του ομίλου όχι μόνο έχει περάσει εδώ και καιρό με τα ισχυρά οικονομικά της μεγέθη πάνω από τα προ πανδημίας υψηλά των 8,28 ευρώ, αλλά εμφανίζεται στις τελευταίες συνεδριάσεις να έχει τη διάθεση να... καβαλήσει τα 10 ευρώ. Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το κύμα ανόδου που έχει ξεκινήσει από τα 5,40 ευρώ δεν έχει εμφανίσει ακόμη το peak στον όγκο συναλλαγών, πράγμα που σημαίνει ότι έχει ακόμη δρόμο.
Ο όμιλος Μοτοδυναμική (ΜΟΤΟ) έκανε το διαγραμματικό του καθήκον, καθώς όχι μόνο μπήκε μέσα στη ζώνη αντίστασης των 1,80 με 2 ευρώ, που είχαμε θέσει σε προηγούμενη τεχνική ανάλυση, αλλά υπό την ανοδική πίεση των Keltner Channel διέλυσε με ισχυρό όγκο συναλλαγών το άνω όριο και κινήθηκε προς το κατώφλι της σαθρής αντίστασης των 2,40 ευρώ. Ο μεσοπρόθεσμος στόχος δεν έχει αλλάξει και παραμένει το επίπεδο των 2,70 με 2,80 ευρώ.
Κλείνω με το μηνιαίο διάγραμμα της μετοχής του Κυριακούλη Μεσογειακές Κρουαζιέρες (ΚΥΡΙΟ), που συλλαμβάνεται να έχει μείνει πολύ πίσω, απουσιάζοντας αδικαιολογήτως στα ανοδικά κελεύσματα της αγοράς, καθώς η τιμή του στα 1,50 ευρώ απευθύνεται σε έναν "ζαρωμένο" Γενικό Δείκτη των 734 μονάδων και όχι των 950 μονάδων. Παράλληλα, η σθεναρή στήριξη στα 1,32 με 1,28 ευρώ δημιουργεί προϋποθέσεις για μια έντονη ανοδική κίνηση προς τα 1,84 ευρώ και μετά στο όριο των 2 ευρώ. Εδώ η ανώτερη τιμή που είχε γράψει η μετοχή λίγο πριν μπούμε μέσα στο σκοτεινό τούνελ της πανδημίας ήταν τα 2,38 ευρώ. Η αναμενόμενη ισχυρή ανάταση του τουρισμού είναι πολύ πιθανό να σπρώξει μεσοπρόθεσμα την τιμή της μετοχής μέσα στη ζώνη των 2,38 με 2,58 ευρώ. Στην περίπτωση, τώρα, που η μετοχή τολμήσει να περάσει πάνω από την περιοχή των 2,58 ευρώ, τότε από εκεί και έπειτα δεν υπάρχει καμία αξιόλογη αντίσταση έως το πεδίο τιμών του 2009 ανάμεσα στα 4 και τα 5 ευρώ.
* Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής
** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Κεφάλαιο
-
13:04 Γ. Μπρατάκος: Το ΕΒΕΑ χαιρετίζει τις κυβερνητικές αποφάσεις - Παραμένει η ανάγκη για πρόσθετες μεταρρυθμίσεις
-
13:00 Κ.Τσουκαλάς: "Ο Πρωθυπουργός ξέχασε τους αγρότες που ζημίωσε με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ
-
12:38 ΥΠΕΞ Ισραήλ: Ο πόλεμος στη Γάζα θα τερματιστεί αν απελευθερωθούν οι όμηροι και η Χαμάς καταθέσει τα όπλα
-
12:18 Δημογραφικό: Μία Ελλάδα που συρρικνώνεται-"Χάνεται" μία μεγάλη πόλη κάθε χρόνο, ερημώνει η επαρχία
-
12:03 Γ. Χατζηθεοδοσίου: Απόλυτα σωστή η μείωση της φορολογίας αλλά απουσιάζουν μέτρα τόνωσης της επιχειρηματικότητας
-
12:00 Live: Η συνέντευξη Τύπου του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στην 89η ΔΕΘ
-
11:54 Ιράκ: Σαρωτικές επιχειρήσεις του στρατού κατά ενεργών θυλάκων του Ισλαμικού Κράτους
-
11:39 Η τουρκική αντιπολίτευση συγκαλεί έκτακτο συνέδριο για τις 21 Σεπτεμβρίου - Ο στόχος Ιμάμογλου
-
11:36 Ν. Δένδιας: Υπό συνθήκες διαφάνειας πλέον τα εξοπλιστικά - Το Νοέμβριο το νομοσχέδιο για την άμυνα
-
11:28 Συνάντηση Γεραπετρίτη με τον Belgasem Haftar τη Δευτέρα
-
Η νέα φορολογική κλίμακα από το 2026 – Τι αλλάζει για μισθωτούς, συνταξιούχους και ελεύθερους επαγγελματίες - Αναλυτικά παραδείγματα
-
Ποιοι συνταξιούχοι μηδενίζουν την προσωπική διαφορά από το 2026 και ποιοι το 2027
-
Νέος κύκλος συγκέντρωσης στα σούπερ-μάρκετ: 1.000 καταστήματα αλλάζουν χέρια
-
Ελληνικές αλυσίδες ένδυσης που ναυάγησαν - Από την κορυφή στην περιπέτεια των πλειστηριασμών
-
Η "επόμενη ημέρα" για το ΧΑΑ μετά το ιστορικό δεκάμηνο ράλι
-
Ο στρατός του Ισραήλ προχωρά εντός της Πόλης της Γάζας και καταστρέφει κι άλλη πολυώροφη πολυκατοικία
-
Στη Ρουμανία στρέφονται οι κατασκευαστικές εταιρείες
-
Ουκρανία: Στις φλόγες η έδρα της κυβέρνησης στο Κίεβο μετά από ρωσική επιδρομή
-
Τέλη του 2029 ολοκληρώνεται η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας - Η πορεία των έργων
-
Ιωάννινα: Τα χάνια της Ηπείρου, ένα ταξίδι στον χρόνο
-
Η νέα φορολογική κλίμακα από το 2026 – Τι αλλάζει για μισθωτούς, συνταξιούχους και ελεύθερους επαγγελματίες - Αναλυτικά παραδείγματα (83)
-
Ποιοι συνταξιούχοι μηδενίζουν την προσωπική διαφορά από το 2026 και ποιοι το 2027 (6)
-
Β. Κορκίδης: Το "φορολογικό καλάθι" ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πολιτών (4)
-
Η Ουκρανία λέει πως προκάλεσε μεγάλες ζημιές στον αγωγό Ντρούζμπα μέσω του οποίου παίρνουν ρωσικό πετρέλαιο Ουγγαρία και Σλοβακία (4)
-
Τετ α τετ Δούκα - Φάμελλου στην διαδήλωση της Θεσσαλονίκης (3)
-
Βρετανία: Πάνω από 425 συλλήψεις στη συγκέντρωση υποστήριξης στην Palestine Action στο Λονδίνο (2)
-
Δημογραφικό: Μία Ελλάδα που συρρικνώνεται-"Χάνεται" μία μεγάλη πόλη κάθε χρόνο, ερημώνει η επαρχία (1)
-
Γ. Χατζηθεοδοσίου: Απόλυτα σωστή η μείωση της φορολογίας αλλά απουσιάζουν μέτρα τόνωσης της επιχειρηματικότητας (1)
-
Συνάντηση Γεραπετρίτη με τον Belgasem Haftar τη Δευτέρα (1)
-
ΝΥΤ: Ο Τραμπ ετοιμάζει επιχείρηση - σκούπα κατά των παράνομων μεταναστών στη Βοστόνη (1)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
