Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 24-Ιαν-2022 00:05

    Κράτα μου ένα μπροστά στο κύμα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Απόστολου Μάνθου 

    Το άγχος που τραβάμε κάθε καλοκαίρι για να βρούμε ένα σετάκι ομπρέλα-ξαπλώστρα για να απλώσουμε την κορμάρα μας το θυμάστε; Ε, λοιπόν, πολλαπλασιάστε το επί τρία και ετοιμαστείτε από τώρα ψυχολογικά, γιατί αυτό που φαίνεται να αριβάρει φέτος ίσως να μην έχει προηγούμενο. 

    Το τουριστικό κύμα που ετοιμάζει τις βαλίτσες του για να εισρεύσει στη χώρα μας όχι απλώς θα επιφέρει πλήρη ανάκαμψη από την πανδημική πίεση, αλλά, όπως δείχνουν οι μέχρι τώρα προκρατήσεις, θα αφήσει χιλιόμετρα πίσω το 2019. Πολλοί, μάλιστα, που εμπλέκονται με τον τουριστικό κλάδο ανεβάζουν ακόμα ψηλότερα τον πήχη, καθώς βλέπουν εδώ και καιρό επιχειρηματικές κινήσεις που επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι φέτος θα λάμψει για τα καλά ο ελληνικός ήλιος. Κινήσεις όπως η συμφωνία με την Apollo Travel Group, που είναι ο μεγαλύτερος tour operator της Σκανδιναβίας για ελληνικούς προορισμούς, και φέτος μας προϊδεάζουν για 500.000 επισκέπτες υψηλού επιπέδου. Επίσης η DER Touristik, δεύτερος μεγαλύτερος tour operator της Γερμανίας, ζήτησε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου για το 2022 για Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο, και μίλησε για 20% αύξηση στις αφίξεις στην Ελλάδα σε σχέση με το 2019, ζητώντας μάλιστα το ξεκίνημα να γίνει από τον Μάρτιο. Η Norwegian Cruise Line θα καταστήσει ως home port τον Πειραιά, με την CLIA, τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας, να μιλάει πλέον ανοιχτά για 50% αύξηση της κρουαζιέρας στη χώρα και έναρξη, αντί για 15 Απριλίου, την 1η Μαρτίου. Μιλάμε για μια εκτόξευση των τουριστικών εσόδων που δύσκολα μπορεί να επηρεαστεί από την πτώση της τουρκικής λίρας και τη φθήνια της Τουρκίας ή τη βασική ανταγωνίστρια Ισπανία, καθώς το 2021, όσο και αν δεν το πιστεύετε, έγινε σημαντική δουλειά στον τομέα διαχείρισης και ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, κερδίζοντας δύο πολύ σημαντικά στοιχήματα, που απλώνουν το πορφυρό χαλί για το 2022. Πρώτον, την επιτυχημένη επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και, δεύτερον, που είναι και το μεγαλύτερο επίτευγμα, την αύξηση της υψηλής ταξιδιωτικής δαπάνης.

    Το φετινό τσουνάμι του τουρισμού, εκτός από το γεγονός ότι θα σηκώσει ψηλά έπειτα από μία διετία δύσπνοιας την ελληνική οικονομία, θα προκαλέσει θετικότατες οικονομικές επιδόσεις σε αρκετές εισηγμένες εταιρείες που επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από μια τέτοια εκρηκτική εξέλιξη.

    Προφανώς σε αυτές εντάσσεται η Αεροπορία Αιγαίου και η Κυριακούλης Μεσογειακές Κρουαζιέρες (ενοικιάσεις σκαφών αναψυχής και διαχείριση μαρίνων), όπως επίσης η Autohellas και η Μοτοδυναμική μέσω της δραστηριότητας του "Rent A Car", αντιπροσωπεύοντας αντίστοιχα τις Hertz και Sixt.

    Ξεκινώντας από την Αεροπορία Αιγαίου (ΑΡΑΙΓ), αυτό που ξεχωρίζει στο εβδομαδιαίο διάγραμμα είναι η φυγή της έπειτα από σχεδόν 200 μέρες πάνω από τη μερική ζώνη αντίστασης των 5,50 με 5,45 ευρώ, με το επίπεδο των 4,90 με 4,65 να έχει αφήσει ισχυρό το στίγμα της δύναμης των αγοραστών, αφήνοντας εκτός πτήσης τούς αλαλάζοντες πωλητές. Η επιβεβαίωση, τώρα, της εν λόγω ανοδικής κίνησης θα βάλει τα κατάλληλα καύσιμα για την προσέγγιση της περιοχής των 6 με 5,90 ευρώ, όπου και αντιπροσωπεύει και τα υψηλά του 2021. Η διάτρηση των 6 ευρώ θα χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, μιας που θα απελευθερωθεί από τον ισχυρό στροφέα αντίστασης "W", ανοίγοντας έτσι τον μεγάλο ανηφορικό δρόμο προς την επόμενη αντίσταση των 7,50 ευρώ. Να σημειωθεί ότι η υγειονομική κρίση βρήκε τον όμιλο στις αρχές του 2020 στα 9,10 με 8,50 ευρώ. 

    πιν

     

    Για την AutoHellas (ΟΤΟΕΛ) δεν χρειάζεται να πλατειάσουμε και ιδιαίτερα, μιας που το μηνιαίο διάγραμμα μιλάει από μόνο του. Η μετοχή του ομίλου όχι μόνο έχει περάσει εδώ και καιρό με τα ισχυρά οικονομικά της μεγέθη πάνω από τα προ πανδημίας υψηλά των 8,28 ευρώ, αλλά εμφανίζεται στις τελευταίες συνεδριάσεις να έχει τη διάθεση να... καβαλήσει τα 10 ευρώ. Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το κύμα ανόδου που έχει ξεκινήσει από τα 5,40 ευρώ δεν έχει εμφανίσει ακόμη το peak στον όγκο συναλλαγών, πράγμα που σημαίνει ότι έχει ακόμη δρόμο.

    πιν

     

    Ο όμιλος Μοτοδυναμική (ΜΟΤΟ) έκανε το διαγραμματικό του καθήκον, καθώς όχι μόνο μπήκε μέσα στη ζώνη αντίστασης των 1,80 με 2 ευρώ, που είχαμε θέσει σε προηγούμενη τεχνική ανάλυση, αλλά υπό την ανοδική πίεση των Keltner Channel διέλυσε με ισχυρό όγκο συναλλαγών το άνω όριο και κινήθηκε προς το κατώφλι της σαθρής αντίστασης των 2,40 ευρώ. Ο μεσοπρόθεσμος στόχος δεν έχει αλλάξει και παραμένει το επίπεδο των 2,70 με 2,80 ευρώ.

    πιν


    Κλείνω με το μηνιαίο διάγραμμα της μετοχής του Κυριακούλη Μεσογειακές Κρουαζιέρες (ΚΥΡΙΟ), που συλλαμβάνεται να έχει μείνει πολύ πίσω, απουσιάζοντας αδικαιολογήτως στα ανοδικά κελεύσματα της αγοράς, καθώς η τιμή του στα 1,50 ευρώ απευθύνεται σε έναν "ζαρωμένο" Γενικό Δείκτη των 734 μονάδων και όχι των 950 μονάδων. Παράλληλα, η σθεναρή στήριξη στα 1,32 με 1,28 ευρώ δημιουργεί προϋποθέσεις για μια έντονη ανοδική κίνηση προς τα 1,84 ευρώ και μετά στο όριο των 2 ευρώ. Εδώ η ανώτερη τιμή που είχε γράψει η μετοχή λίγο πριν μπούμε μέσα στο σκοτεινό τούνελ της πανδημίας ήταν τα 2,38 ευρώ. Η αναμενόμενη ισχυρή ανάταση του τουρισμού είναι πολύ πιθανό να σπρώξει μεσοπρόθεσμα την τιμή της μετοχής μέσα στη ζώνη των 2,38 με 2,58 ευρώ. Στην περίπτωση, τώρα, που η μετοχή τολμήσει να περάσει πάνω από την περιοχή των 2,58 ευρώ, τότε από εκεί και έπειτα δεν υπάρχει καμία αξιόλογη αντίσταση έως το πεδίο τιμών του 2009 ανάμεσα στα 4 και τα 5 ευρώ.

    πιν

     

    * Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής

    ** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα Κεφάλαιο 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ