Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 21-Ιουν-2021 00:08

    Με άγριες διαθέσεις για το 2021

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Απόστολου Μάνθου 

    Ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης για το μέλλον της πήρε η αεροπορική εταιρεία Aegean (ΑΡΑΙΓ) από τους μετόχους της μέσω της κάλυψης κατά 100% της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου των 60 εκατ. ευρώ, μην αφήνοντας μάλιστα στο τραπέζι ούτε μία αδιάθετη μετοχή. Η ολοκλήρωση της αύξησης ανοίγει την πόρτα για την καταβολή εντός 20 ημερών της κρατικής ενίσχυσης των 120 εκατ. ευρώ, ενδυναμώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το κεφάλαιο κίνησης της Aegean για την τρέχουσα διετία. Ως θετική χαρακτηρίζεται και η μέχρι τώρα πορεία του ομίλου για το 2021, καθώς κατά το πρώτο τετράμηνο η Aegean, παρά το δεύτερο ισχυρό lockdown σε όλη την Ευρώπη, πραγματοποίησε σχεδόν το ένα τρίτο της οικονομικής δραστηριότητας του 2019, ενώ η επιβατική κίνηση έχει φτάσει ήδη το 20% της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Το κλείσιμο του θέματος της κεφαλαιακής ενίσχυσης σε συνδυασμό με την πρόοδο του εμβολιαστικού προγράμματος, την αποτελεσματική εφαρμογή του ψηφιακού πράσινου διαβατηρίου (digital green passport) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τα μέχρι τώρα ενθαρρυντικά μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό επαναφέρουν και πάλι στο επενδυτικό προσκήνιο τη μετοχή της Aegean. Από πλευράς τεχνικής ανάλυσης, μετά και την είσοδο των νέων μετοχών διαμορφώνεται ένα πλέγμα πλάγιας σταθεροποιητικής κίνησης πάνω από την πολύ σημαντική περιοχή στήριξης των 5,06 με 5,00 ευρώ. Όσο η μετοχή κρατάει τους κραδασμούς των ρευστοποιήσεων γύρω από το εν λόγω επίπεδο των 5 ευρώ, αφήνοντας ίσως ένα ενδοσυνεδριακό peak καθόδου στα 4,90 ευρώ, τόσο οι δυνάμεις των αγοραστών θα αυξάνονται, σπρώχνοντας την τιμή προς τον στροφέα αντίστασης "W" στα 5,76 ευρώ. Να τονιστεί ότι το διαγραμματικό εμπόδιο που πρέπει να περαστεί για να αναπτύξει ανοδική ταχύτητα η μετοχή είναι αυτό που βρίσκεται ανάμεσα στα 6 με 5,90 ευρώ. Πάνω από εκεί υπάρχει ελεύθερος ανηφορικός δρόμος για τα 7,50 ευρώ.

    pin


    Από τις αγαπημένες μετοχές της τεχνικής ανάλυσης, η Autohellas (ΟΤΟΕΛ) συνεχίζει να δίνει άνετα διαγραμματικά πατήματα δίχως σαθρότητα προς την αφετηρία του 2020, τα 8,25 ευρώ. Ο όμιλος έχει δείξει από νωρίς τις άγριες διαθέσεις του για το 2021, παρουσιάζοντας στο πρώτο τρίμηνο αύξηση κατά 12,7% στον κύκλο εργασιών, φτάνοντας στα 128,8 εκατ. ευρώ, από 114,3 εκατ. ευρώ του 2020, με τα κέρδη μετά φόρων να μυρίζουν μπαρούτι, μιας που ανήλθαν στα 4,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,1 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Επίσης τα ταμειακά διαθέσιμα στα τέλη του Μάρτη μετρήθηκαν στα 98,5 εκατ. ευρώ, με τον καθαρό δανεισμό να παρουσιάζει περαιτέρω μείωση κατά 51,6 εκατ. ευρώ. Πάνω σε αυτά τα αρχικά οικονομικά στοιχεία και σε αυτά που έπονται μετά το καλοκαιρινό "πάρτι", η μετοχή δύσκολα θα αντισταθεί στη φθινοπωρινή επιθυμία να περάσει πάνω από τα 8,25 ευρώ και να κατευθυνθεί προς το ψυχολογικό όριο των 10 ευρώ.

    pin

     

    Ο όμιλος Κυριακούλη (ΚΥΡΙΟ) ιδρύθηκε το 1986 και δραστηριοποιείται στον θαλάσσιο τουρισμό με σκάφη αναψυχής, ιδιόκτητα και τρίτων, τη διαχείριση τουριστικών λιμένων και την εκμετάλλευση ακινήτων. Στο τέλος του 2020 κατείχε 130 (ιδιόκτητα και μισθωμένα) σκάφη αναψυχής λογιστικής αξίας 21,16 εκατ. ευρώ, ενώ εξυπηρέτησε ναυλωτές από 15 διαφορετικά γεωγραφικά σημεία εκτός των 8 που βρίσκονται στην Ελλάδα, όπως στην Ιταλία, Κροατία, Γαλλία, Ισπανία, Μάλτα και Καραϊβική. Επίσης η μητρική διαθέτει και ακίνητη περιουσία 1,73 εκατ. ευρώ, με προεξέχον το τεράστιο αγροτεμάχιο 205.412,62 τ.μ. εγκεκριμένου σχεδίου στον οικισμό Αλοπρόνοια Σικίνου στις Κυκλάδες. Τα ταμειακά διαθέσιμα στη λήξη της χρήσης του 2020 ήταν στα 1,14 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή θέση της εταιρείας εντοπίζεται στα 14,86 εκατ. ευρώ, λόγω αποκλειστικά της ζημιάς που υπέστη ο όμιλος από τη διαρκή απαγόρευση απόπλου των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών αναψυχής σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο όμιλος αυτήν τη στιγμή έχει μια χρηματιστηριακή αξία λίγο πάνω από τα 10 εκατ. ευρώ ή μόλις το 47% της αξίας των σκαφών, δίχως να βάλουμε τα ακίνητα και τις μαρίνες. Με το 2021 να τρέχει με ρυθμούς που καμία σχέση δεν έχουν με τα περσινά οικονομικά τερτίπια της πανδημίας, η μετοχή φαίνεται να αποτυπώνει στο μηνιαίο διάγραμμα τιμών έναν ανοδικό βατήρα πέριξ των 1,35 ευρώ, με πρωταρχικό σκοπό την εκ νέου απόκτηση των χαμένων εδαφών του περσινού άσχημου Μαρτίου, δίνοντας τιμές μέσα στη ζώνη των 2 με 1,90 ευρώ.

    pin


    Την τελευταία φορά που είχαμε εντοπίσει τη μετοχή της Attica Group (ΑΤΤΙΚΑ) βρισκόταν στη σφαίρα των 0,84 με 0,80 ευρώ. Σήμερα λαμβάνει μεν τιμές πάνω από τη βάση των 1 με 0,96 ευρώ, αλλά ο όγκος των συναλλαγών που έχει πραγματοποιήσει τις τελευταίες εβδομάδες έχει καλλιεργήσει τη σοβαρή υπόνοια μιας πιθανής βίαιης ανοδικής εκτίναξης πάνω από το εφαλτήριο των 1,12 ευρώ, τοποθετώντας ως αρχική στάση πλεύσης το διαγραμματικό λιμάνι των 1,46 με 1,40 ευρώ. Πάνω τώρα από τα επίπεδα των 1,46 ευρώ, η μετοχή της Attica Group θα βρεθεί στα νερά του 2018, ατενίζοντας στον μακροπρόθεσμο ορίζοντα την πολύ κρίσιμη περιοχή των 1,77 με 1,80 ευρώ. Να υπενθυμίσω ότι ο μεγαλύτερος εγχώριος όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας, με 30 πλοία, υπό τα εμπορικά σήματα των "Superfast Ferries", "Blue Star Ferries" και "Hellenic Seaways", έχει, σύμφωνα με τη χρήση του 2020, ενσώματα πάγια στοιχεία στα 678,66 εκατ. ευρώ, ταμειακά διαθέσιμα 80,53 εκατ. ευρώ και ίδια κεφάλαια 378,35 εκατ. ευρώ, που αντικατοπτρίζουν στο ταμπλό τα 1,75 ευρώ ανά μετοχή.

    pin

     

    *Ο Απόστολος Μάνθος είναι υπεύθυνος τεχνικής ανάλυσης & επενδυτικής στρατηγικής

    ** Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" 
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ