Συνεχης ενημερωση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2009
- Καθαρά Κέρδη Εταιρείας 42,4 εκατ. €
- Σημαντική Μείωση Δανεισμού κατά 82,5 εκατ. €
- Ταμειακά Διαθέσιμα της Εταιρείας 47,0 εκατ. €
Η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση και η συνακόλουθη οικονομική επιβράδυνση που παρατηρήθηκε το 2009 στις περισσότερες οικονομίες του κόσμου, όπως ήταν αναμενόμενο επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και τη χώρα μας. Το γεγονός αυτό είχε επίδραση και στο κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας και ιδιαίτερα στη διακίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας.
Ο κύκλος εργασιών της Minoan Lines το 2009, επηρεασμένος τόσο από το δυσμενές οικονομικό κλίμα όσο και από το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, διαμορφώθηκε σε 171,1 εκατ. €, η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) ανήλθε σε 7,7 εκατ. €, ενώ τα καθαρά κέρδη της Minoan Lines μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 42,4 εκατ. €.
Οικονομικά αποτελέσματα Ομίλου
Το 2009, σε επίπεδο ομίλου, τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα το οικονομικό έτος 2009 ανήλθαν σε 32,4 εκατ. €.
Tα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου εμφανίζονται μειωμένα σε σχέση με αυτά της μητρικής, γεγονός που οφείλεται στη διαφορά κέρδους από την αποτίμηση της εταιρείας Hellenic Seaways και στην αναλογία του ομίλου στα καθαρά αποτελέσματα της Hellenic Seaways για την περίοδο από 1/1 έως 30/6/2009 που η Minoan Lines ασκούσε ουσιώδη επιρροή.
Μεταφορικό έργο
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Το 2009, στη γραμμή "Ηράκλειο - Πειραιάς" η διακίνηση τόσο των επιβατών όσο και των Ι.Χ. αυτοκινήτων παρουσίασε αύξηση έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου παρά την δραστηριοποίηση στη γραμμή και νέας εταιρείας με καθημερινές αναχωρήσεις.
Συγκεκριμένα η Minoan Lines το 2009 μετέφερε 1.020.000 επιβάτες, 148.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 60.000 φορτηγά. Τα μερίδια αγοράς της εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή ανήλθαν σε ποσοστό 63,3% για τους επιβάτες, 60,4% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 42,0% για τα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ στην εταιρεία αναλογεί το 38,7% του συνόλου των ταξιδιών.
Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)
Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) σημειώθηκε σημαντική μείωση στο μεταφορικό έργο των φορτηγών στο σύνολο της αγοράς λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας η οποία έχει επίδραση σε όλους τους κλάδους της οικονομίας.
Η Minoan Lines, με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της το 2009 πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποιώντας το 32,4% των ταξιδιών, στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 36,8%, των επιβατών, το 37,4% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 33,0% των φορτηγών αυτοκινήτων. Περαιτέρω, η Minoan Lines το 2009 μετέφερε 553.000 επιβάτες, 145.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 77.000 φορτηγά.
Δρομολόγηση του πλοίου Cruise Europa
Στις 15 Οκτωβρίου 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα το πλοίο Cruise Europa, ενώ από τον ερχόμενο Ιούνιο θα δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή το αδελφό πλοίο Cruise Olympia.
Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000 επιβατών, 3.000 γραμμικών μέτρων φορτίου (180 φορτηγών διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκινήτων) τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia σηματοδοτούν μια νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.
Πώληση της Συμμετοχής στην Εταιρεία Hellenic Seaways
Στις 18/5/2009 η Minoan Lines υπέγραψε συμφωνία με την εταιρεία "Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε." για την πώληση του συνόλου της συμμετοχής της (ποσοστό 33,35% επί του μετοχικού κεφαλαίου) στην εταιρεία Hellenic Seaways έναντι ποσού 125 εκατ. €.
Το συνολικό κέρδος που προέκυψε για την Minoan Lines από την εν λόγω πώληση ανέρχεται σε 58,8 εκατ. € και περιλαμβάνεται στο καθαρό αποτέλεσμα της εταιρείας
-
00:07 Το escape room των 2.025 μονάδων και το κλειδί του year-end rally
-
00:06 ChatGPT: Ήρθε το τέλος των καλών τρόπων;
-
00:05 Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ
-
00:04 Τεχνητή νοημοσύνη, ανάπτυξη και προκλήσεις
-
00:03 ΕΛΤΑ: 200 εκατ. χαμένα σε δέκα χρόνια
-
00:02 Η ανυπαρξία αντιπολίτευσης είναι "πρόοδος";
-
00:01 Στυλιανός Γρηγοριάδης: Επαναπροσδιορίζοντας το fast casual dining στην Ελλάδα
-
00:01 Ευρώπη-Τουρκία συμμαχία
-
04/11 AMD: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών οι πωλήσεις του γ' τριμήνου
-
04/11 Βουτιά 2% ο Nasdaq με τον τίτλο της Palantir να κατρακυλά 8% και την Nvidia 4%
-
Απρόσιτα τα καινούρια διαμερίσματα για τους περισσότερους Έλληνες αγοραστές
-
Μύθοι και αλήθειες για τα ΕΛΤΑ
-
Πώς οι κινέζικοι κολοσσοί Shein και Temu απειλούν τη βιωσιμότητα του ελληνικού εμπορίου
-
Επόμενος Οικοδομικός Κανονισμός: 4 προτάσεις για να καλύψουμε τις ανάγκες των Ελλήνων
-
Γιατί είναι κακή ιδέα η αυστηροποίηση των εξετάσεων των δικηγόρων
-
Ανατροπές στον FTSE: Οι προσθήκες/διαγραφές και ποιοι μένουν "στην ουρά"
-
Απειλές Τραμπ για τη χρηματοδότηση της Νέας Υόρκης αν εκλεγεί δήμαρχος ο Μαμντάνι των Δημοκρατικών
-
Χρηματιστήριο: Επιχείρηση άμυνας στις 2.000 μονάδες κόντρα σε εισαγόμενες πιέσεις
-
Ο Jeff Bezos πλουσιότερος κατά 10 δισ. δολάρια μετά τη συμφωνία Amazon - OpenAI
-
Κομισιόν: Η Ουκρανία έτοιμη να προχωρήσει προς την ένταξή της στην ΕΕ - "Αστερίσκος" για τη διαφθορά
-
Απρόσιτα τα καινούρια διαμερίσματα για τους περισσότερους Έλληνες αγοραστές (83)
-
Παραιτήθηκε ο CEO των ΕΛΤΑ Γρ. Σκλήκας με σαφείς προειδοποιήσεις: "Αν δεν εξυγιανθούν τα ΕΛΤΑ κινδυνεύει η μισθοδοσία των υπαλλήλων" (82)
-
Το αμφιλεγόμενο θέμα των "ευρωπαϊκών" επιδοτήσεων (50)
-
Μύθοι και αλήθειες για τα ΕΛΤΑ (39)
-
Έκρηξη σε πετροχημική μονάδα στη Μπασκορτάσταν της Ρωσίας (26)
-
"Μπαρούτι" η Κ.Ο. της ΝΔ για τα ΕΛΤΑ - Όλο το παρασκήνιο της μαζικής επίθεσης για το σχέδιο αναδιάρθρωσης και το κλείσιμο καταστημάτων (26)
-
Γιατί είναι κακή ιδέα η αυστηροποίηση των εξετάσεων των δικηγόρων (15)
-
Επόμενος Οικοδομικός Κανονισμός: 4 προτάσεις για να καλύψουμε τις ανάγκες των Ελλήνων (12)
-
Π. Μαρινάκης: Άλλο πράγμα η παραίτηση Σκλήκα και άλλο η μεταρρύθμιση των ΕΛΤΑ - Η απόφαση έχει ληφθεί και θα εφαρμοστεί (9)
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ (5)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ