Συνεχης ενημερωση
Η AEGEAN AIRLINES θέτει στην διάθεση του Ελληνικού Δημοσίου τη δική της πρόταση για την αποκρατικοποίηση των δραστηριοτήτων της Ολυμπιακής.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανοικτή δημόσια πρόσκληση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων προς Ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους για την υποβολή προτάσεων για την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής, η AEGEAN AIRLINES υπέβαλε σήμερα στο Ελληνικό Δημόσιο πρόταση για την αγορά:
α) των περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με το πτητικό έργο της Ολυμπιακής ύψους 90 εκ. Ευρώ (ποσό διπλάσιο της ελάχιστης αποτίμησης των συμβούλων του Ελληνικού Δημοσίου) και
β) των περιουσιακών στοιχείων της τεχνικής βάσης ύψους 20 εκ. ευρώ. Παράλληλα διατίθεται να εξαγοράσει την Πάνθεον στην καθαρή αξία των ιδίων κεφαλαίων της που υπολογίζονται σε 60 εκατ. ευρώ.
Στόχος της AEGEAN και των μετόχων της είναι η δημιουργία μίας ισχυρότερης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας με το απαραίτητο κρίσιμο μέγεθος, ώστε να μπορεί να σταθεί με ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές στον διεθνή ανταγωνισμό στο πλαίσιο του ενιαίου Ευρωπαϊκού χώρου.
Σε περίπτωση που η πρότασή μας τύχει της αποδοχής του Ελληνικού δημοσίου, είμαστε διατεθειμένοι να παραχωρήσουμε μέρος της δραστηριότητας εσωτερικού ώστε να ενισχυθεί περαιτέρω ο υπάρχων ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά, στην οποία ήδη αλλωστε έχουν ενταχθεί πρόσφατα νέοι παίκτες. Φυσικά η υποβολή πρότασης για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών παραμένει υποχρέωση της εταιρείας μας.
Η AEGEAN δεσμεύεται για την εκτέλεση της συμφωνίας και την ανάληψη του έργου σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από 60 ημέρες από την υπογραφή της τελικής συμφωνίας με το Ελληνικό Δημόσιο. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομούνται εκατοντάδες εκατ. Ευρώ λειτουργικών ζημιών, που θα επιβάρυναν το Ελληνικό Δημόσιο, σε περίπτωση ανάληψης του έργου και της ιδιοκτησίας της ΟΑ από άλλον φορέα σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα.
Το πρόσφατο κύμα συγχωνεύσεων, εξαγορών και αποκρατικοποιήσεων στον ευρωπαϊκό αεροπορικό κλάδο με την δημιουργία εξαιρετικά ισχυρών σχημάτων καθιστά την κίνηση αυτή αναγκαία για την μακροπρόθεσμη διασφάλιση σημαντικής, ποιοτικής, βιώσιμης και ανεξάρτητης εξυπηρέτησης της Ελλάδας και των αναγκών του τουρισμού της στον τομέα αυτό. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην κίνηση εξωτερικού που αντιπροσωπεύει το 80% του συνόλου της κίνησης των 38 ελληνικών αεροδρομίων, οι δύο κύριες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες αθροιστικά εκπροσωπούν μόλις το 17 % ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τον κύριο αερομεταφορέα των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών υπερβαίνει το διπλάσιο.
Η πρόσφατη αποκρατικοποίηση και συγχώνευση της Alitalia με την Air One, εξέλιξη την οποία ακολούθησε η συμμετοχή της Air France στο συγκεκριμένο σχήμα, η εξαγορά της Βελγικής SN Brussels (πρώην Sabena) από την Lufthansa, η αναμενόμενη συγχώνευση της British Airways με την Iberia καθώς και η εξελισσόμενη εξαγορά της Austrian από την Lufthansa καθιστούν προφανή τα πλεονεκτήματα απο την δημιουργία ενός ισχυρότερου ελληνικού σχήματος.
Πεποίθησή μας είναι ότι τόσο οι ανάγκες του ελληνικού τουρισμού, της ελληνικής οικονομίας όσο και οι προσδοκίες των 70.000 ελλήνων μετόχων μας εξυπηρετούνται βέλτιστα με την δημιουργία μίας μεγάλης ελληνικής αεροπορικής εταιρείας με βασικό πυρήνα την σημερινή AEGEAN. Διαθέτοντας προηγμένη τεχνογνωσία, τον νεότερο στόλο στην περιοχή μας, εξαιρετικό στελεχικό δυναμικό, συμμετοχή σε διεθνείς συμμαχίες, ισχυρή κεφαλαιϊκή διάρθρωση, επιτυχημένη πορεία στον κλάδο, αναγνώριση στο ελληνικό και διεθνές επίπεδο, σε συνδυασμό με την ιστορία και το βάρος του όνοματος της Ολυμπιακής, η νέα Ελληνική αεροπορική εταιρεία μπορεί να δημιουργήσει ένα πραγματικό εθνικό πρωταθλητή.
Η Aegean Airlines είναι η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη αεροπορική εταιρία στην Ελλάδα μεταφέροντας το 2008, 6 εκατ. επιβάτες. Είναι εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών με βασικούς μετόχους 6 από τους σημαντικότερους ελληνικούς επιχειρηματικούς ομίλους ενώ έχει συνολικά 70.000 Έλληνες μετόχους.
H Aegean πραγματοποιεί τη μεγαλύτερη επένδυση στην ελληνική αεροπορική βιομηχανία ύψους 1,2 δις δολλάρια, ανανεώνοντας το στόλο της με ολοκαίνουρια Airbus A320/A321, με συνέπεια να διαθέτει το νεαρότερο στόλο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Έχει δημιουργήσει 2.300 νέες θέσεις εργασίας και το καλοκαίρι του 2009 θα πραγματοποιεί 200 πτήσεις την ημέρα σε 47 δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού καθώς και 50 επί πλέον για πτήσεις charter.
Η AEGEAN AIRLINES και οι σύμβουλοί της είναι στην διάθεση του Ελληνικού Δημοσίου για την συζήτηση και διαμόρφωση των κειμένων των αναγκαίων συμφωνιών που θα πρέπει να υπογραφούν.
-
10:58 Τουσκ: Η Ευρώπη καλείται να επιλέξει μεταξύ "χρημάτων σήμερα ή αίματος άυριο"
-
10:56 Εξεταστική - Στ. Παπασταύρου: Διαχρονική παθογένεια ο ΟΠΕΚΕΠΕ - Ανάγκη για ουσιαστικές τομές
-
10:55 Μελέτη ΙΟΒΕ: Δεύτερη η Ελλάδα στην Ε.Ε. στην εξάπλωση της χρήσης καρτών τη δεκαετία 2015-2024
-
10:50 Μ. Τέμπος (ΕΛΤΑ): Κανένας πολίτης και καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πλήρη ταχυδρομική εξυπηρέτηση
-
10:45 Παρουσίαση του λευκώματος "Ναυς+Γνώμων: Νηογνώμων. Η ρότα της ελληνικής ναυτιλίας"
-
10:35 ΠΑΣΟΚ για δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Η κυβέρνηση εξαϋλώνει τις ευθύνες των τραπεζών
-
10:28 ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ: Από 111,97 έως 160,03 ευρώ το κόστος για το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι
-
10:27 Όρμπαν: Το ζήτημα των δεσμευμένων ρωσικών περιουσιακών στοιχείων είναι "νεκρό" και δεν θα περάσει
-
10:21 Ντε Βέβερ για ρωσικά assets: Το σχέδιο ζητά "να φάμε μια κότα που γεννά χρυσά αυγά" - Θέλουμε εγγυήσεις από την ΕΕ
-
10:19 Ήπιες μεταβολές στις ευρωαγορές εν αναμονή της ΕΚΤ
-
EBITDA €60+ εκατ., κεφαλαιοποίηση €155 εκατ. — Η εξίσωση δεν βγαίνει
-
Διάγγελμα Τραμπ: Έρχεται οικονομικό "μπουμ" που δεν ξαναείδε ποτέ ο κόσμος- Κληρονόμησα ένα χάος, τώρα το διορθώνω
-
Έρχονται μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις – Ποια μέτρα βρίσκονται στο τραπέζι
-
Mere: Η αθόρυβη επέκταση των ρωσικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
-
Σε ποιον ανήκει ο Μάνος Χατζηδάκις
-
Πώς θα είναι το νέο θεματικό πάρκο της Dreamland Experience στο Village Ρέντη των Premia – Αντετοκούνμπο
-
Η ευρωπαϊκή ακροδεξιά έπαθε "πρόεδρο Εδεσσαϊκού"!
-
Προϋπολογισμός 2026, ευκαιρία ή παγίδα;
-
Metlen: Νέα συμφωνία με την KNDS για σύγχρονα άρματα μάχης LEOPARD 2A8
-
"Ο χειρότερος πρόεδρος στην ιστορία των ΗΠΑ": Μειωτικοί χαρακτηρισμοί κάτω απ’ το πορτρέτο του Μπάιντεν στον Λευκό Οίκο
-
Προϋπολογισμός 2026, ευκαιρία ή παγίδα; (20)
-
"Ώρα μηδέν" για το δάνειο της ΕΕ στο Κίεβο - Μπορεί η Ουκρανία να "επιβιώσει" χωρίς τα ρωσικά assets; (8)
-
"Ο χειρότερος πρόεδρος στην ιστορία των ΗΠΑ": Μειωτικοί χαρακτηρισμοί κάτω απ’ το πορτρέτο του Μπάιντεν στον Λευκό Οίκο (7)
-
Η ευρωπαϊκή ακροδεξιά έπαθε "πρόεδρο Εδεσσαϊκού"! (6)
-
Έρχονται μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις – Ποια μέτρα βρίσκονται στο τραπέζι (5)
-
EBITDA €60+ εκατ., κεφαλαιοποίηση €155 εκατ. — Η εξίσωση δεν βγαίνει (4)
-
Σε ποιον ανήκει ο Μάνος Χατζηδάκις (4)
-
Mere: Η αθόρυβη επέκταση των ρωσικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα (3)
-
Φον ντερ Λάιεν: Δεν αποχωρώ από τη Σύνοδο Κορυφής χωρίς συμφωνία για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας - Υποστηρίζω πλήρως το Βέλγιο (2)
-
Σύνοδος ΕΕ: Η Κάλας πιστεύει ότι θα υπάρξει συμφωνία για τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία (2)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ