Συνεχης ενημερωση
Για την έγκυρη ενημέρωση του επενδυτικού κοινού, αποστέλλουμε μεταφρασμένη ενημέρωση την οποία λάβαμε από τον Όμιλο Grimaldi.
O Όμιλος Grimaldi προβαίνει σε υποχρεωτική δημόσια προσφορά στις μετοχές της Minoan Lines
Νάπολη/Αθήνα 4 Οκτώβρίου 2008
Η Grimaldi Compagnia di Navigazione SpA, μητρική εταιρεία του Ομίλου Grimaldi, ανακοίνωσε σήμερα υποχρεωτική δημόσια προσφορά για την απόκτηση των μετοχών της εταιρείας "Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε." (εφεξής "Minoan Lines"), μιας ναυτιλιακής εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η Grimaldi Compagnia di Navigazione SpA (εφεξής "Όμιλος Grimaldi") θα προσφέρει 5,29 ευρώ για κάθε μετοχή της Minoan Lines. Η προσφορά διαμορφώνει τη συνολική κεφαλαιοποίηση της εταιρείας σε 375.198.000 ευρώ, η οποία αντιστοιχεί σε premium 18,80% σε σχέση με τη μέση χρηματιστηριακή αξία της Minoan Lines κατά το τελευταίο εξάμηνο διαπραγμάτευσης. Η τιμή της δημόσιας προσφοράς ισούται με την υψηλότερη τιμή απόκτησης της μετοχής της Minoan Lines από τον Όμιλο Grimaldi κατά τους τελευταίους δώδεκα μήνες.
Η προσφορά έγινε υποχρεωτική την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2008 όταν ο Όμιλος Grimaldi αγόρασε ποσοστό 0,38% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας αντί του τιμήματος των 4,91 ευρώ ανά μετοχή. Μέσω αυτής της τελευταίας αγοράς, ο Όμιλος Grimaldi αύξησε τη συμμετοχή του και τα δικαιώματα ψήφου στη Minoan Lines στο 33,36%, υπερβαίνοντας έτσι το όριο του 1/3 για την υποχρεωτική δημόσια προσφορά.
Η δημόσια προσφορά θα υπόκειται στην έγκριση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Η NBGI (του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος) ενεργεί ως εταιρικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος στον Όμιλο Grimaldi. Η Intesa Sanpaolo S.p.A. ενεργεί ως Mandated Lead Arranger και χρηματοοικονομικός σύμβουλος.
Η Minoan Lines έχει έδρα το Ηράκλειο της Κρήτης, δραστηριοποιείται με έξι σύγχρονα πλοία (Cruise Ferries) συνδέοντας την Κρήτη με την Ηπειρωτική Ελλάδα καθώς και την Ιταλία με την Ελλάδα. Το 2007, η Minoan Lines μετέφερε 1,57 εκατομμύρια επιβάτες, 283.000 οχήματα και 153.000 φορτηγά.
Ο κύριος Emanuele Grimaldi, Δ/νων σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Minoan Lines δήλωσε:
"Η δημόσια προσφορά στη Minoan Lines είναι μέρος του στρατηγικού μας σχεδιασμού προκειμένου να οικοδομήσουμε μια πανευρωπαϊκή δυνατή συμμαχία που θα αποτελείται από ισχυρές εταιρείες με κύρια δραστηριότητά τους τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων διά θαλάσσης".
Συνεχίζοντας ο κύριος Grimaldi επισήμανε ότι: "τέτοιες ισχυρές συμμαχίες έχουν σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των θαλάσσιων δρόμων, στο οποίο ήδη περιλαμβάνονται η Grimaldi Lines (που δραστηριοποιείται στις γραμμές της δυτικής Μεσογείου) και η Finnlines (που δραστηριοποιείται στη Βόρεια Θάλασσα και τη Θάλασσα της Βαλτικής). Ευελπιστούμε ότι θα διευρύνουμε αυτή τη συμμαχία με τη Minoan Lines προσφέροντάς της παράλληλα σημαντικά οφέλη".
"Εάν η δημόσια προσφορά είναι επιτυχής - υπογράμμισε ο κύριος Grimaldi - η Minoan Lines θα γίνει μέλος του Ομίλου Grimaldi, όμως θα παραμείνει μια μεγάλη ελληνική εταιρεία που θα διοικείται από Έλληνες διατηρώντας στέρεες ρίζες και την έδρα της στο Ηράκλειο Κρήτης. Είμαι υπερήφανος που τους τελευταίους τέσσερις μήνες είμαι Πρόεδρος της Minoan Lines. Παρά το γεγονός ότι το χρονικό διάστημα αυτό είναι μικρό, για μένα ήταν αρκετό ώστε να εκτιμήσω τον εξαίρετο επαγγελματισμό του προσωπικού της Minoan Lines σε στεριά και θάλασσα καθώς επίσης και τις διοικητικές ικανότητες του management της εταιρείας που θα εξακολουθήσει να παραμένει στο τιμόνι της. Στα σχέδια μας είναι η Minoan Lines να συνεχίσει να είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών όπως εισηγμένη παραμένει και η Finnlines στο Χρηματιστήριο του Ελσίνκι στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας ο Όμιλος Γκριμάλντι συμμετέχει με ποσοστό 64%".
Τελειώνοντας ο κύριος Grimaldi τόνισε: "δεν υπάρχει αμφιβολία ότι χάρη στις οικονομίες κλίμακας που θα επιτευχθούν από την συνεργασία των δύο μερών, ο Όμιλος Grimaldi και η Minoan Lines μπορούν μαζί να αυξήσουν σημαντικά το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, προσφέροντας τους υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών σε ανταγωνιστικές τιμές. Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο πολύ φιλόδοξος στόχος θα πρέπει να προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς σε σημαντικές επενδύσεις για να ενδυναμώσουμε περαιτέρω τις υπηρεσίες μας στις γραμμές της Αδριατικής και στη γραμμή Ηράκλειο Πειραιάς".
Ένας από τους ηγετικούς ομίλους παγκοσμίως στην μεταφορά οχημάτων, ο Όμιλος Grimaldi, ανήκει στην οικογένεια Grimaldi. Με έδρα τη Νάπολη της Ιταλίας, δραστηριοποιείται με 126 πλοία, 84 από τα οποία είναι ιδιόκτητα, και 8.000 προσωπικό. Το 2007, ο Όμιλος Grimaldi, σημείωσε έσοδα ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, μετέφερε 2,4 εκατομμύρια επιβάτες, 2,8 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα και 1,8 εκατομμύρια φορτηγά, επικαθήμενα και containers. Το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου περιλαμβάνει 30 νέα πλοία αξίας 2,2 δισεκατομμυρίων ευρώ με χρόνο παράδοσης έως το 2011.
-
12:31 Κ. Χατζηδάκης: Δέκα διαφορετικές παρεμβάσεις που αυξάνουν το διαθέσιμο εισόδημα
-
12:29 Το σενάριο που τρέμει ο Τραμπ: Τι θα συμβεί εάν το Ανώτατο Δικαστήριο ακυρώσει τους δασμούς του;
-
12:28 Γ. Κώτσηρας: Οι παρεμβάσεις στη ΔΕΘ συνιστούν μια συνολική φορολογική μεταρρύθμιση με οφέλη για όλους τους πολίτες
-
12:27 Φάρμακα κατά της παχυσαρκίας: Ο ΠΟΥ τα εντάσσει στον κατάλογό του και ζητά να αυξηθεί ο ανταγωνισμός για να πέσουν οι τιμές
-
12:19 Γ. Γεραπετρίτης: Υπάρχουν συμφέροντα που δεν θα ήθελαν την ολοκλήρωση της διασύνδεσης Ελλάδας- Κύπρου
-
12:16 Θ. Κοντογεώργης: Τα μέτρα στοχεύουν στην αύξηση των εισοδημάτων, στην ανάπτυξη και στο δημογραφικό
-
12:12 K. Πιερρακάκης: Προτιμάμε τις πατριωτικές φοροαπαλλαγές από τους "πατριωτικούς φόρους" Τσίπρα
-
12:01 Ισραήλ: Κατεδαφίζει σπίτια στους τόπους καταγωγής των δύο Παλαιστίνιων δραστών της επίθεσης στην Ιερουσαλήμ
-
12:00 Berenberg, Deutsche Bank, UBS, UniCredit: Και τώρα τα δύσκολα για τη Γαλλία και για την Ευρώπη – Πώς θα "απαντήσουν" ΕΚΤ, οίκοι αξιολόγησης και αγορές στο γαλλικό χάος
-
11:57 Η Θεσσαλονίκη αποκτά νέα δυναμική: Ο Προβλήτας 6 αναβαθμίζει το λιμάνι και την πόλη
-
Ονειρικές αποδόσεις με μερίσματα από τον ΔΑΑ
-
Η σιωπηλή φορολογική επανάσταση της Ιταλίας
-
Ακίνητα και Ενοίκια, μετά τη ΔΕΘ: "Δεν αρμενίζουμε στραβά, στραβός είναι ο γυαλός"
-
Πόσο θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός το 2026 - Όλα τα σενάρια
-
Φθηνότερη η συνδρομητική τηλεόραση από τη νέα χρονιά
-
Πώς σπάζουν ολιγοπώλια και καρτέλ
-
Νηνεμία πριν από την καταιγίδα
-
Metlen: Εκτίναξη τζίρου κατά 45% το α' εξάμηνο στα €3,6 δισ. - Στα €254 εκατ. τα καθαρά κέρδη
-
Κίνα και Ρωσία επανακαθορίζουν την παγκόσμια τάξη
-
Creta Farms: Σώθηκε ο τζίρος αλλά οι ζημιές εκτινάχθηκαν στο 1 εκατ. - Πού ποντάρει
-
Πώς σπάζουν ολιγοπώλια και καρτέλ (35)
-
Συνελήφθη διευθυντής Καρδιοχειρουργικής στο Ιπποκράτειο - Ζήτησε φακελάκι 5.000 ευρώ (25)
-
Ακίνητα και Ενοίκια, μετά τη ΔΕΘ: "Δεν αρμενίζουμε στραβά, στραβός είναι ο γυαλός" (11)
-
Το νέο κεντρώο κοστούμι του Αλέξη Τσίπρα και ο "πατριωτισμός" (9)
-
Τα οικονομικά των δικαστών: Ζητούν 20% αύξηση μισθού και μηνιαίο επίδομα στέγασης 1.000 ευρώ όταν υπηρετούν εκτός μονίμου κατοικίας (6)
-
Η Γαλλία σε κρίση: Ο Μακρόν ξεμένει από λύσεις και οι αγορές παρακολουθούν (4)
-
Ώρα αποτίμησης για την παρουσία του Κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ - Το Μαξίμου μετράει τον αντίκτυπο των μέτρων (3)
-
Creta Farms: Σώθηκε ο τζίρος αλλά οι ζημιές εκτινάχθηκαν στο 1 εκατ. - Πού ποντάρει (3)
-
Φθηνότερη η συνδρομητική τηλεόραση από τη νέα χρονιά (3)
-
Ονειρικές αποδόσεις με μερίσματα από τον ΔΑΑ (3)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
