Συνεχης ενημερωση
3,3% ΑΥΞΗΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ: € 232,2 ΕΚΑΤ.
€ 43,5 EKAT.: ΚΕΡΔΗ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΩΝ, ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ & ΑΠΟΣΒΕΣΕΩΝ (EBITDA)
€ 13,6 ΕΚΑΤ.: ΚΑΘΑΡΑ ΚΕΡΔΗ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΦΟΡΟΥΣ
Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της χρήσης που έληξε την 31η Δεκεμβρίου 2007:
Αποτελέσματα Μητρικής Εταιρείας:
Ο κύκλος εργασιών της χρήσης 2007 παρουσίασε αύξηση κατά 3,3% και ανήλθε σε ευρώ 232,3 εκατ., έναντι ευρώ 225,0 τη χρήση 2006. Το 2007 η ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε στην ακτοπλοΐα και στην Αδριατική διακινώντας, συνολικά, 1.860 χιλ. επιβάτες, 340 χιλ. Ι.Χ. και 240 χιλ. φορ-τηγά, διατηρώντας υψηλά μερίδια αγοράς σε όλες τις γραμμές.
Tα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA), διαμορφώθηκαν σε ευρώ 43,5 εκατ. έναντι ευρώ 50,4 εκατ. το 2006 επηρεαζόμενα από την αύ-ξηση του κόστους πωληθέντων κατά 9,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση. Στη μείωση του EBITDA και της κερδοφορίας συνετέλεσαν, κυρίως, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2007, η έκτακτη ναύλωση πλοίου στην Αδριατική (λόγω μηχανικής βλάβης του Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΑΤΩ»), καθώς και η τιμολογιακή ένταση του ανταγω-νισμού κατά το τελευταίο τετράμηνο του 2007 στη γραμμή Χανίων, γεγονότα που η Διοίκηση θεωρεί ως μη επαναλαμβανόμενα. Σε ετήσια βάση, το κόστος καυσίμων της Εταιρείας αυξήθηκε κατά 13,4% ή ευρώ 7,8 εκατ.
Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ευρώ 13,6 εκατ., έναντι ευρώ 20,3 ε-κατ. τη χρήση 2006.
Στην ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση της Εταιρείας που θα πραγματοποιηθεί στις 18 Μαΐου 2008 το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει τη διανομή συνολικού μερίσματος ευρώ 8,1 εκατ. το οποίο αντιστοιχεί σε ευρώ 0,05 ανά μετοχή.
Αποτελέσματα Ομίλου:
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της χρήσης 2007 διαμορφώθηκε σε ευρώ 254,3 εκατ., έναντι ευρώ 254,7 εκατ. τη χρήση 2006. Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτε-λεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ευρώ 43,3 εκατ. έναντι ευρώ 52,4 εκατ. και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν σε ευρώ 12,3 ε-κατ., έναντι ευρώ 20,2 εκατ. τη χρήση 2006.
Γεγονότα – Εξελίξεις:
Κατά τη χρήση 2007 ολοκληρώθηκε με απόλυτη επιτυχία η αύξηση του μετοχικού κεφα-λαίου της Εταιρείας κατά το ποσό των ευρώ 101,5 εκατ. με καταβολή μετρητών και την έκδοση 101,5 εκατ. νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας ευρώ 1,00 η κάθε μία.
Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης κεφαλαίου, στα πλαίσια του στρατηγικού προγραμμα-τισμού της Εταιρείας και υλοποιώντας μέρος του επενδυτικού της προγράμματος, το Διοι-κητικό Συμβούλιο αποφάσισε στις 16 Ιουλίου 2007 την αγορά από την Ιαπωνία του επι-βατηγού/οχηματαγωγού πλοίου «FERRY TSUKUBA». Το πλοίο ναυπηγήθηκε το έτος 1998, έχει μήκος 192 μέτρα, πλάτος 27 μέτρα, υπηρεσιακή ταχύτητα 23,5 κόμβους και μήκος γκαράζ περίπου 2.000 lane meters. Το νέο απόκτημα της Εταιρείας παρελήφθη στην Ιαπωνία στις 24 Ιουλίου 2008, μετονομάσθηκε σε «ΕΛΥΡΟΣ» και με την άφιξή του στην Ελλάδα ξεκίνησε η μετασκευή του με τις υψηλότερες προδιαγραφές, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας και με γνώμωνα την ασφάλεια και άνεση του επιβα-τικού κοινού. Μετά την ολοκλήρωση της μετασκευής, το πλοίο «ΕΛΥΡΟΣ» θα έχει μεταφο-ρική ικανότητα 2.000 επιβατών και 140 trailers περίπου και αναμένεται να ενισχύσει το στόλο της ΑΝΕΚ κατά την επερχόμενη θερινή περίοδο.
Συνεχίστηκε στη χρήση 2007 η ναύλωση του Ε/Γ-Ο/Γ «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» σε Τυνησιακή κρατική εταιρεία για το διάστημα από 22 Ιουνίου έως 20 Σεπτεμβρίου και θα συνεχιστεί και για αντίστοιχο διάστημα του 2008, συμβάλλοντας στη βελτίωση των αποτελεσμάτων και της εικόνας της Εταιρείας στο εξωτερικό.
Κατά την περίοδο από 28 Ιουνίου έως 26 Οκτωβρίου ναυλώθηκε το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΑΤΩ» σε Αλγερινή εταιρεία. Τον Αύγουστο του 2007 το πλοίο υπέστη μηχανική βλάβη, αντικατα-στάθηκε από το Ε/Γ-Ο/Γ «ΛΕΥΚΑ ΟΡΗ» και η Εταιρεία, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες των δρομολογίων της στην Αδριατική, προχώρησε σε έκτακτη ναύλωση πλοίου.
Στις έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων της ΑΝΕΚ της 3ης Φεβρουαρίου 2008 και 2ας Μαρτίου 2008 αποφασίσθηκαν τα εξής: α) έκδοση ομολογιακού δανείου, σύμφωνα με το Ν. 3156/2003, μετατρέψιμου σε μετοχές της Εταιρείας, με κατάργηση του δικαιώμα-τος προτίμησης των υφιστάμενων Μετόχων και διάθεση άμεσα ή έμμεσα σε ξένους θεσμι-κούς επενδυτές, ύψους έως ευρώ 120 εκατ. και β) έκδοση ομολογιακού δανείου, σύμφω-να με το Ν. 3156/2003, μετατρέψιμου σε μετοχές της Εταιρείας, με διάθεση στους μετό-χους της Εταιρείας, ύψους έως ευρώ 40 εκατ.
Επίσης, ολοκληρώθηκε πρόσφατα η διαδικασία αναδιάρθρωσης του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Εταιρείας. Με τη νέα δανειακή σύμβαση, η οποία υπογράφηκε με κοινο-πραξία ελληνικών τραπεζών, επιτεύχθηκαν ευνοικότεροι όροι αποπληρωμής και μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους.
Τέλος, στη χρήση 2008 σε επίπεδο δρομολογίων, η ΑΝΕΚ επεκτείνεται (αναμένεται έγκρι-ση από το Υ.Ε.Ν.) και θα δραστηριοποιηθεί στις Κυκλάδες, στη γραμμή «Πειραιάς – Πά-ρος – Νάξος – Ίος – Σαντορίνη», με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΠΡΕΒΕΛΗΣ». Η μεταδρομολόγηση του πλοίου από τη γραμμή του Ρεθύμνου αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τα αποτελέσμα-τα εκμετάλλευσής του.
Τα παραπάνω γεγονότα και ιδιαίτερα η αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων, καθώς και οι αποφάσεις για έκδοση ομολογιακών δανείων, δίνουν στην Εταιρεία τη δυνατότητα να προχωρήσει σε νέες επενδύσεις (αγορά νέων πλοίων, συμμετοχές κ.λπ.) και δημιουργούν τις προϋποθέσεις για επίτευξη καλύτερων οικονομικών αποτελεσμάτων το 2008 έναντι του 2007 και περαιτέρω ανάπτυξη και εδραίωση της ΑΝΕΚ ως της σημαντικότερης εταιρείας της ελληνι-κής επιβατηγού/οχηματαγωγού ναυτιλίας.
Χανιά, 26 Μαρτίου 2008
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
-
00:07 Wall Street: Καλά Χριστούγεννα!
-
00:06 Γιατί το 2026 φοβίζει τις χρηματιστηριακές αγορές
-
00:05 Η Ευρώπη πρέπει να σκεφτεί πιο έξυπνα το μεταναστευτικό
-
00:04 Αν στήναμε... καρτέλ με ελάχιστες τιμές παραγωγού, θα είχαν όφελος οι αγρότες και οι καταναλωτές;
-
00:03 Γιατί εξελέγη ο Πιερρακάκης και πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει την επιτυχία
-
00:02 Υπήρχε διάλογος και δεν τον κατάλαβαν;
-
00:01 Άδειες λεωφορειολωρίδες
-
15/12 Γερμανικά ΜΜΕ: "Μικρά βήματα σε μακρύ δρόμο" η πρόοδος που επιτεύχθηκε στις συνομιλίες του Βερολίνου για την Ουκρανία
-
15/12 Λιβύη: Η συμφωνία με την Τουρκία στερείται νομικής νομιμότητας, λέει ο πρόεδρος της Βουλής
-
15/12 Λουκασένκο: Ο Μαδούρο είναι ευπρόσδεκτος να εγκατασταθεί στη Λευκορωσία
-
Πάνω από 5 τόνοι κοκαΐνης σε πλοίο του "Έλληνα Εσκομπάρ" - Συνελήφθη στην Κατερίνη
-
Έρευνα Ινστιτούτου Αλέξη Τσίπρα: "Καταρρίπτεται το κυβερνητικό success story για την ελληνική οικονομία"
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa
-
Αντίστροφη μέτρηση για τους "ξεχασιάρηδες" του ΓΕΜΗ – Από 1ης/1/2026 έρχονται πρόστιμα έως 100.000 ευρώ
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς
-
Ποιες χώρες στην Ευρώπη δίνουν 13η σύνταξη και ποιες έξτρα επίδομα στις συντάξεις
-
Δημοσκόπηση: To 75% των Ουκρανών απορρίπτει τις παραχωρήσεις εδαφών για τη λήξη του πολέμου
-
Ουκρανός αξιωματούχος: Κούσνερ και Γουίτκοφ ζητούν από το Κίεβο να παραδώσει στη Μόσχα εδάφη υπό ουκρανικό έλεγχο
-
Φρικτό μαχαίρι;
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές
-
Τί πρέπει να κάνουμε με τη μετανάστευση; (101)
-
Κραυγή αγωνίας από τους ξενοδόχους για τα αγροτικά μπλόκα: Μπαράζ ακυρώσεων στο παρά πέντε των εορτών (56)
-
Ρωσία: Αγωγή κατά του Euroclear - Ζητά 229 δισ. δολ. (38)
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές (28)
-
Ευρωπαίοι προς ΗΠΑ: Για τις εδαφικές παραχωρήσεις θα αποφασίσουν οι Ουκρανοί και μόνο μετά τις εγγυήσεις ασφαλείας (19)
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa (14)
-
Βαρόμετρο GPO: Στο 28% η ΝΔ με πτώση, ανεβαίνει ξανά η Πλεύση Ελευθερίας - Πρόσωπα της χρονιάς Κ. Μητσοτάκης, Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Τσίπρας (13)
-
Οι κινήσεις της κυβέρνησης μετά το "όχι" των αγροτών στον διάλογο - Αναζητούνται λύσεις στον "γόρδιο δεσμό" (13)
-
Ολική επαναφορά (13)
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς (11)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ