Συνεχης ενημερωση
Aύξηση πωλήσεων 28,3% και μικτού κέρδους 31,2%
Σημαντική και επιτυχημένη ανάπτυξη του ENTOS (νέο own-brand) και του brand SATO
Ενδυνάμωση του προιοντικού μείγματος με τα brands HAWORTH και ORADO
Συνεχιζόμενη κερδοφόρα ανάπτυξη των θυγατρικών εξωτερικού
Αύξηση EBITDA 21,6% και EBIT 26,1%
Σημαντικές επενδύσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη του Ομίλου
Ευρώ 14, 1 εκ. επενδύθηκαν κυρίως σε 13 νέα καταστήματα (6 από αυτά του brand ENTOS), υποδομές (κυρίως κέντρο Logistics και ERP) και ανθρώπινο δυναμικό (αύξηση απασχολουμένων κατά 113 άτομα).
Αύξηση 28,3% σημείωσαν οι Πωλήσεις του Ομίλου στα ευρώ 100,6 εκ. έναντι ευρώ 78,4 εκ. το 2006, με βασικό άξονα την ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων του κλάδου επίπλων σπιτιού και ειδικότερα του νέου brand ENTOS καθώς και την ανάπτυξη του κλάδου επίπλων γραφείου και ειδικά του brand SATO.
Ο κλάδος επίπλων σπιτιού ενισχύθηκε κατά 47,2% σε ευρώ 42,7 εκ. από ευρώ 29 εκ. το 2006 με το νέο λανσάρισμα του brand ENTOS με άνοιγμα 5 καταστημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το νέο own-brand ENTOS απευθύνθηκε με επιτυχία στο καταναλωτικό κοινό και παρουσιάζει γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης. Ενθαρρυντικές είναι επίσης και οι πωλήσεις του brand ORADO.
Ο κλάδος επίπλων γραφείου σημείωσε αύξηση της τάξης του 17,2% σε ευρώ 57,9 εκ. με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να παρουσιάζουν αύξηση 27,7%. Η σημαντική αυτή αύξηση προέρχεται από τη συνεχή ανοδική πορεία του brand SATO, καθώς το 2007 εμπλουτίστηκε τόσο το προιοντικό μίγμα όσο και η πελατειακή βάση, μεταξύ άλλων με σημαντικά projects από τον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Στον συγκεκριμένο κλάδο, σημαντικό γεγονός μέσα στο 2007, ήταν και η συμφωνία αντιπροσώπευσης της αμερικανικής HAWORTH, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρίες επίπλων γραφείου στον κόσμο.
Ως αποτέλεσμα, το 2007 ο κύκλος εργασιών στην Ελλάδα ενισχύθηκε κατά 37,9% στα ευρώ 77,1 εκ. από ευρώ 55,9 εκ. το 2006, ενώ ο κύκλος εργασιών των θυγατρικών εξωτερικού αυξήθηκε κατά 4,5% στα ευρώ 23,4 εκ. από ευρώ 22,4 εκ. το 2006.
Το Μικτό Κέρδος κατά το 2007 παρουσίασε αύξηση 31,2% διαμορφούμενο στα ευρώ 45,9 εκ. από ευρώ 34,9 εκ. το 2006. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην αποτελεσματική διαχείριση της αναπτυξιακής πορείας, στη σωστή διάρθρωση του προϊοντικού μείγματος και στη συγκράτηση των δαπανών στις παραγωγικές μονάδες. Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του έτους παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορικών από την ανατίμηση του πετρελαίου.
Το Μικτό Περιθώριο Κέρδους σημείωσε περαιτέρω αύξηση το 2007 φθάνοντας το 45,6% των πωλήσεων έναντι 44,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2006.
Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων, Επενδυτικών Δραστηριοτήτων και Αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε ευρώ 7,9 εκ. έναντι ευρώ 6,5 εκ. το 2006, αυξημένα κατά 21,6% σαν αποτέλεσμα των ανωτέρω. Αύξηση κατά 26,1% παρουσίασαν τα Κέρδη πρό Φόρων Τόκων και Επενδυτικών Δραστηριοτήτων (EBIT) το 2007 και ανήλθαν σε ευρώ 4,9 εκ. έναντι ευρώ 3,9 χιλ. το 2006. Τα Κέρδη προ Φόρων (EBT) ανήλθαν στα ευρώ 1,6 εκ. το 2007 από ευρώ 8,2 εκ. το 2006.
Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας (EATAM) ανήλθαν σε ευρώ 1 εκ. το 2007, από ευρώ 5 εκ. το 2006. Τα κέρδη ανά μετοχή για το 2007 θα ανέλθουν σε ευρώ 0,04 από ευρώ 0,18 το 2006.
Σημειώνεται πως ΕΒΤ και EATAM 2006 περιλαμβάνουν μη επαναλαμβανόμενα κέρδη ευρώ 6,9 εκ. ενώ EBITDA, EBIT, ΕΒΤ και EATAM 2007 περιλαμβάνουν μη επαναλαμβανόμενα κέρδη ευρώ 0,5 εκ.
Κύριοι λόγοι που επηρέασαν τα αποτελέσματα της χρήσης 2007:
Το 2007, ο Όμιλος προέβη σε σημαντικές κινήσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του καθώς και το λανσάρισμα own-brands και συνεργασιών. Κατά τη διάρκεια της χρήσης παρουσιάζεται σημαντική αύξηση επενδύσεων από την ανάπτυξη των νέων καταστημάτων και του κέντρου Logistics στην Ελευσίνα και τις υποδομές (ERP) και αύξηση δαπανών από την ανάπτυξη του δικτύου, την αύξηση του ανθρώπινου δυναμικού και κυρίως τα Logistics συνεπεία του μοντέλου λειτουργίας του ENTOS.
Όσον αφορά στο λανσάρισμα του Brand ENTOS, στέφθηκε με μεγάλη επιτυχία και αποδοχή από το καταναλωτικό κοινό. Το ENTOS αρχικώς βασίστηκε στο μοντέλο λειτουργίας "make to order" το οποίο στην πορεία δεν δύναται να καλύψει τη μεγαλύτερη από την αναμενόμενη ζήτηση, και δημιούργησε υψηλά κόστη διαχείρισης και αποθέματα τα οποία επηρέασαν τα αποτελέσματα της χρήσης 2007. Ως αποτέλεσμα, η Διοίκηση της Εταιρείας άλλαξε το μοντέλο λειτουργίας σε "make to stock" στο τέλος της χρήσης 2007 με απόλυτη επιτυχία, αλλαγή που επέφερε αποτελεσματικότερη και ποιοτικότερη εξυπηρέτηση των πελατών μας καθώς και θετικότερες αναπτυξιακές προοπτικές. Σημαντική απορρόφηση της επιβάρυνσης που δημιούργησε το αρχικό μοντέλο αναμένεται να σημειωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2008. Θετικά αποτελέσματα σε επίπεδο αποτελεσμάτων αναμένεται να διαφανούν από το δεύτερο εξάμηνο 2008.
Στην αναδιάρθρωση των λειτουργιών του Ομίλου εντάσσεται και το νέο μηχανογραφικό σύστημα ERP, οι εργασίες με το οποίο δημιούργησαν σχετικές λειτουργικές αναταράξεις κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2007. Η ολοκλήρωση υλοποίησης και η πλήρης ένταξή του στη λειτουργία της επιχείρησης θα προσθέσει στη συνολική αναδιάρθρωση των εργασιών υποδομής και θα υποστηρίξει την αύξηση της λειτουργικότητας και κερδοφορίας της ανάπτυξής μας σε επίπεδο πωλήσεων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Ο Όμιλος συνεχίζει τη σημαντική επένδυση στο κέντρο Logistics 34.000 τ.μ. στην Ελευσίνα συνολικού προϋπολογισμού ευρώ 21 εκ. το οποίο μετά την εύρεση αρχαιοτήτων τον Απρίλιο του 2007 και τις σχετικές καθυστερήσεις, επιβαρύνθηκε κατά ευρώ 1,6 εκ. με συνεχιζόμενη επιβάρυνση του Ομίλου με επιπρόσθετα κόστη στη διαχείριση αποθεμάτων και τη λειτουργία Logistics λόγω παρέλευσης του αρχικώς προβλεπομένου χρόνου λειτουργίας.
Σημειώνουμε ότι οι οικονομικές καταστάσεις έτους 2007 θα δημοσιευθούν στις εφημερίδες Καθημερινή, Ναυτεμπορική και Αμαρυσία, το Σάββατο, 29 Μαρτίου 2008.
ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
Η ανάπτυξη κερδοφόρων πωλήσεων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό με την εφαρμογή του νέου μοντέλου λειτουργίας καθώς και την ανάπτυξη υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού. Με την υλοποίηση των απαιτούμενων προς αυτό νέων λειτουργιών η Διοίκηση βρίσκεται σε στάδιο αναθεώρησης του επιχειρηματικού της πλάνου.
Ο Όμιλος SATO κατέχει ηγετική θέση στην αγορά του επίπλου γραφείου, με μονάδες παραγωγής και εμπορίας σε Ελλάδα, Γερμανία και Τουρκία, ενώ παράλληλα διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οικιακού επίπλου στην εγχώρια αγορά με τις επώνυμες μάρκες ENTOS, BO CONCEPT, DIVANI & DIVANI, LA MAISON COLONIALE και LEATHER CONCEPT. Ο Όμιλος SATO αναπτύσσει συνεχώς καινοτόμα προϊόντα υψηλής ποιότητας και αισθητικής, με στρατηγικό άξονα την ικανοποίηση των πελατών του.
-
00:38 Ισχυρός σεισμός 5,2 Ρίχτερ στα Νέα Στύρα Ευβοίας
-
00:07 Νηνεμία πριν από την καταιγίδα
-
00:06 Ονειρικές αποδόσεις με μερίσματα από τον ΔΑΑ
-
00:05 Η σιωπηλή φορολογική επανάσταση της Ιταλίας
-
00:04 Τα Πάντα Όλα ή Βάλτε τώρα που γυρίζει
-
00:03 Ακίνητα και Ενοίκια, μετά τη ΔΕΘ: "Δεν αρμενίζουμε στραβά, στραβός είναι ο γυαλός"
-
00:02 Η αγορά ψάχνει το "νέο μοντέλο"
-
00:01 Πώς σπάζουν ολιγοπώλια και καρτέλ
-
08/09 Γαλλία: Δεν θέλουμε τεχνοκράτη πρωθυπουργό, λέει η ακροδεξιά - Είναι οι "πιο ανίκανοι"
-
08/09 Κολομβία: Απελευθερώθηκαν 45 στρατιωτικοί που κρατούνταν αιχμάλωτοι σε περιοχή που ελέγχουν αντάρτες
-
Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας
-
Πόσο αυξάνονται οι συντάξεις από 1/1/2026 - Πώς καταργείται η προσωπική διαφορά (πίνακας)
-
Πόσο αυξάνονται οι μισθοί για μισθωτούς και οικογένειες λόγω της νέας φορολογικής κλίμακας - Πίνακες
-
Μια πολύ καλή αρχή για το Δημογραφικό
-
Ριζική αλλαγή στο τεκμήριο ΙΧ - Μεγάλη μείωση για οχήματα από το 2010 και μετά
-
Και πάλι όλοι μαζί
-
Ο χρυσός στον δρόμο για τα 4.250 δολάρια με περαιτέρω ράλι 20%
-
ΥΠΕΘΟ: Όλα τα μέτρα ελάφρυνσης για μισθωτούς, οικογένειες, συνταξιούχους, ένστολους - Τι αλλάζει στα τεκμήρια κατοικίας - Αναλυτικοί πίνακες
-
Καταργείται το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης από τον Ιανουάριο του 2026
-
Το Πεντάγωνο εγκαταλείπει την φιλοδοξία ανάσχεσης της Κίνας
-
Μια πολύ καλή αρχή για το Δημογραφικό (104)
-
Τρομοκρατική επίθεση στην Ιερουσαλήμ: Έξι νεκροί και πολλοί τραυματίες - Παλαιστίνιοι οι δράστες (45)
-
Πόσο αυξάνονται οι μισθοί για μισθωτούς και οικογένειες λόγω της νέας φορολογικής κλίμακας - Πίνακες (26)
-
Έπεσε η κυβέρνηση Μπαϊρού - Όλα τα βλέμματα στον Μακρόν με φόντο το νέο πολιτικό αδιέξοδο (23)
-
Ριζική αλλαγή στο τεκμήριο ΙΧ - Μεγάλη μείωση για οχήματα από το 2010 και μετά (22)
-
Η απάντηση των δικηγόρων στις οικονομικές εξαγγελίες της ΔΕΘ: "Ημίμετρα για την φορολογική επιδρομή στον δικηγορικό κλάδο" (22)
-
ΔΕΘ 2025: Μπορεί να αναστραφεί η κυβερνητική φθορά; (16)
-
Και πάλι όλοι μαζί (15)
-
Πόσο μειώνεται ο φόρος στα ενοίκια - Η νέα κλίμακα (13)
-
Παραδοχή ΕΕ: Η παγκόσμια τάξη, όπως τη γνωρίζαμε, είναι πλέον "νεκρή" (12)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
