Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 14-Φεβ-2008 09:04

    Coca-Cola 3E: Αποτελέσματα 2007

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΛΗΞΕ ΣΤΙΣ 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2007 (ΔΠΧΠ)

    Το πλήρες έτος απέδωσε ισχυρά αποτελέσματα, υψηλότερα από τους στόχους μας

    - Όγκος πωλήσεων 2,019 εκατ. κιβώτια, αύξηση 13% σε σχέση με το 2006 σε όλους τους τομείς δραστηριότητας. Καθαρά ετήσια έσοδα €6,462 εκατ. το 2007, άνοδος 15% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, λόγω σημαντικής αύξησης του όγκου πωλήσεων και αποτελεσματικών πρωτοβουλιών αύξησης των εσόδων.   

    - Ισχυρή δυναμική ανάπτυξης στα λειτουργικά κέρδη (EBIT) που ανέρχονται σε €703 εκατ., αύξηση 22% έναντι του προηγούμενου έτους σε συγκρίσιμη βάση, χάρις στην εξαιρετική απόδοση και την βελτίωση του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους κατά 70 μονάδες βάσης (μη συνυπολογιζομένης της Fonti Del Vulture). 

    - Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε €472 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν σε €1.30, αύξηση 24% έναντι του προηγούμενου έτους σε συγκρίσιμη βάση.

    - Η απόδοση επενδεδυμένου κεφαλαίου (ROIC) αυξήθηκε κατά 180 μονάδες βάσης το 2007 σε 12.2%, τονίζοντας την αποτελεσματική χρήση των επενδύσεών μας.   

    - Για το 2008, η Coca-Cola Τρία Έψιλον αναμένει συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων της τάξεως του 7%, αύξηση των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών (EBIT) κατά 11-13% και Κέρδη ανά Μετοχή μεταξύ €1.46 και €1.49, που αντιστοιχούν σε αύξηση 12-15%.


    Ο κος Δώρος Κωνσταντίνου, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Hellenic, δήλωσε:

    «Το 2007 υπήρξε ένα έτος σημαντικών επιδόσεων για την Coca-Cola Τρία Έψιλον. Με την επιτυχημένη εκτέλεση της εμπορικής μας πολιτικής καταφέραμε κατά τη διάρκεια του έτους να καταγράψουμε δύο σταθμούς της ανάπτυξής μας, την πώληση 2 δισεκατομμυρίων κιβωτίων και την επίτευξη αποτελεσμάτων προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) μεγαλύτερων του €1 δις, επιβεβαιώνοντας έτσι την ικανότητά μας να μεταφράζουμε σταθερά τα στοιχεία όγκου σε όρους αξίας. Κατά το συγκεκριμένο έτος, τα καθαρά κέρδη σημείωσαν για άλλη μια φορά διψήφια αύξηση με την παράλληλη διεύρυνση του περιθωρίου κέρδους, παρά τις υψηλότερες επενδύσεις σε πρωτοβουλίες σε σχέση με τα τελικά σημεία πώλησης και παρά τις συνεχιζόμενες πιέσεις από το κόστος των πρώτων υλών. Είναι σημαντικό το ότι η ανάπτυξη διαπιστώθηκε σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς μας, ενώ η κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών αντιστοιχεί πλέον σε 37% του συνολικού όγκου πωλήσεων.    Επιπλέον, συνεχίστηκαν οι επενδύσεις στην κερδοφόρο ανάπτυξη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με την αγορά μίας νέας μονάδας παραγωγής στη Ρωσία, ενώ με την σύσταση κοινοπραξίας με την illycaffè εξερευνούμε ευκαιρίες στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση καφέ. Εξετάζοντας τις προοπτικές για το 2008, οι επικρατούσες  αβεβαιότητες των οικονομικών εξελίξεων διεθνώς και οι αυξήσεις κόστους των πρώτων υλών μας καθιστούν επιφυλακτικούς. Εν τούτοις, θεωρούμε ότι έχουμε αποδείξει την ικανότητά μας να εκτελούμε τη στρατηγική μας ανεξάρτητα από τις εκάστοτε συνθήκες, ενώ η ισορροπημένη παρουσία μας σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές μάς δίνει τη δυνατότητα να προσβλέπουμε σε άλλο ένα έτος αξιοσημείωτων επιδόσεων σύμφωνα με το μοντέλο μακροπρόθεσμης ανάπτυξης που ακολουθούμε παρά το πολύ καλό συγκριτικό έτος.»   

    Λειτουργική Επισκόπηση Ομίλου

    Το 2007 υπήρξε για την Coca-Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Α.Ε. («Coca-Cola Τρία Έψιλον» ή ο «Όμιλος», ή η «Εταιρεία») άλλο ένα έτος με διψήφια αύξηση των λειτουργικών κερδών (EBIT) και των κερδών ανά μετοχή (EPS), λόγω της ισχυρής οργανικής αύξησης του όγκου πωλήσεων, των αποτελεσματικών πρωτοβουλιών αύξησης των εσόδων και του συνεχούς ελέγχου των λειτουργικών στοιχείων κόστους. Ως αποτέλεσμα, σημειώθηκε διεύρυνση των περιθωρίων μεικτών κερδών και κερδών λειτουργίας, παρά τις πιέσεις από τα στοιχεία κόστους και τις αυξημένες επενδύσεις στο δυναμικό πωλήσεων του Ομίλου.


    Μη συνυπολογιζομένης της συμβολής της Ιταλικής Εταιρείας Εμφιαλωμένου Νερού, Fonti del Vulture, τους πρώτους έξι μήνες του 2007, ο όγκος πωλήσεων για το πλήρες έτος αυξήθηκε κατά 11%, ενώ όλοι οι τομείς δραστηριότητας σημείωσαν αύξηση του όγκου πωλήσεων. Η κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών παρουσίασε συνολικά το 2007 άνοδο κατά 7% η οποία οφείλεται στο επιτυχημένο λανσάρισμα της Coca-Cola Zero στην αγορά και στην ενεργοποίηση της διαφημιστικής εκστρατείας «The Coke Side of Life», η οποία ανανέωσε τη δυναμική ανάπτυξης του σήματος Coca-Cola. Μετά τις επιτυχίες του 2007, σχεδιάζουμε να λανσάρουμε το 2008 την Coca-Cola Zero και σε άλλες χώρες που ανήκουν στους κλάδους των αναπτυσσόμενων και των αναδυόμενων χωρών.


    Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων ποτών καταγράφηκε για άλλη μια φορά διψήφια αύξηση όγκου πωλήσεων το 2007, στηριζόμενη σε νέα προϊόντα και σε καινοτόμες συσκευασίες. Η συνεχής προσήλωσή μας στην προσφορά μεγαλύτερης ποικιλίας και περισσότερων επιλογών στους καταναλωτές απέφερε ένα πιο ισορροπημένο μείγμα προϊόντων, στο οποίο τα μη ανθρακούχα ποτά αντιστοιχούν σε 37% του συνολικού όγκου πωλήσεων για το 2007, από μόλις 10% το 2001. Κατά τη διάρκεια του έτους παραμείναμε αφοσιωμένοι στον στόχο της επίτευξης αυξημένης κερδοφορίας των μη ανθρακούχων ποτών με το λανσάρισμα νέων γεύσεων και ποτών που απέφεραν οφέλη σε προστιθέμενη αξία. Για παράδειγμα, κυκλοφόρησε το Powerade Aqua+ στην Πολωνία και μία σειρά αθλητικών και ενισχυμένων χυμών υπό τα εμπορικά σήματα Diva στη Ρωσία και Fruice Vital στην Ιρλανδία. Στην κατηγορία εμφιαλωμένου νερού, παρουσιάστηκε στην Αυστρία μία νέα γκάμα γεύσεων υπό το εμπορικό σήμα Romerquelle Emotion. Επίσης, κατά τη διάρκεια του Δ’ Τριμήνου παρουσιάσαμε το Nestea Vitao στην αγορά της Ελβετίας, μια νέα σειρά έτοιμου τσαγιού που διατίθεται σε τρεις γεύσεις – πράσινο, λευκό και κόκκινο.


    Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για επενδύσεις σε ανάπτυξη και σε αξία, το 2007 τοποθετήσαμε στις αγορές μας 200,000 επιπλέον ψυγεία, ανεβάζοντας έτσι τον συνολικό αριθμό σε τοποθετημένες πόρτες ψυγείων μας στην αγορά στο 1.6 εκατ.  Η διευρυμένη παρουσία των ψυγείων μας στην αγορά υποστηρίζει σταθερά την αύξηση του όγκου πωλήσεων προϊόντων μας υψηλότερου περιθωρίου κέρδους, σε ατομική συσκευασία άμεσης κατανάλωσης, και επίσης διευκολύνει την παρουσίαση και κυκλοφορία νέων καινοτόμων προϊόντων. Έχουμε, ακόμη, εκτελέσει σημαντικές επενδύσεις στις εγκαταστάσεις παραγωγής μας, για να υποστηρίξουμε αποτελεσματικά τις προοπτικές συνεχούς οργανικής ανάπτυξης των εργασιών μας.  Σε αυτές περιλαμβάνεται η εγκατάσταση τεσσάρων γραμμών ασηπτικής παραγωγής μη ανθρακούχων ποτών χωρίς συντηρητικά στις κατηγορίες των χυμών, του έτοιμου τσαγιού και των αθλητικών ποτών, καθώς και η τοποθέτηση οκτώ γραμμών PET, ανταποκρινόμενοι στην αυξανόμενη ζήτηση από την πλευρά των καταναλωτών για ατομικές συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης, οι οποίες προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. 


    Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του έτους, σημειώσαμε σημαντική πρόοδο όσον αφορά τους στρατηγικούς στόχους που έχουμε θέσει στον τομέα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Παρείχαμε υποστήριξη στους ανθρώπους που επλήγησαν από τις ξηρασίες στη Ρουμανία και από τις φονικές πυρκαγιές στην Ελλάδα, κινητοποιώντας ταχύτατα τους ανθρώπους και τις υποδομές μας και προσφέροντας πόσιμο νερό και χυμούς στις πληγείσες περιοχές. Ταυτόχρονα, παραμείναμε πιστοί στη δέσμευσή μας να δραστηριοποιούμαστε πάντοτε με γνώμονα την προστασία και την διαφύλαξη του περιβάλλοντος. Απόδειξη αποτελεί η πρόσφατη απόφασή μας για τη δημιουργία 15 ενεργειακά αποδοτικών μονάδων παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος μέχρι το 2009 σε 12 από τις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε. Οι πρωτοπόρες προσπάθειες μας αναμένεται να μειώσουν πάνω από 20% τις συνολικές εκπομπές CO2, οι οποίες προέρχονται από την παραγωγή, ενισχύοντας τη μακροπρόθεσμη δέσμευση της Coca-Cola Τρία Έψιλον υπέρ της αντιμετώπισης της πρόκλησης, που θέτει η υπερθέρμανση του πλανήτη μας.
     
    Αναπτυγμένες αγορές

    - Ο όγκος πωλήσεων σε κιβώτια ανήλθε σε 679 εκατ. για το πλήρες έτος 2007, παρουσιάζοντας αύξηση 10% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, και σε 153 εκατ. για το Δ’ τρίμηνο, παρουσιάζοντας αύξηση 7% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγουμένου έτους. Μη συνυπολογιζομένης της συμβολής της Fonti del Vulture κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2007, η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά το πλήρες έτος ανήλθε σε 6%.

    - Το επιτυχημένο λανσάρισμα της Coca-Cola Zero σε όλες τις χώρες του συγκεκριμένου τομέα επέφερε αύξηση 4% στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών κατά τη διάρκεια του 2007. Μη συνυπολογιζομένης της Fonti Del Vulture, σε συγκρίσιμη βάση, ο κλάδος των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημείωσε υψηλή μονοψήφια αύξηση, χάρις στη μεγάλη ζήτηση που σημειώθηκε στις κατηγορίες του νερού, των χυμών, του έτοιμου τσαγιού και των αθλητικών ποτών. 

    - Οι αναπτυγμένες αγορές συνεισέφεραν €292 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων του Ομίλου για το πλήρες έτος 2007, αύξηση 5% έναντι του προηγούμενου έτους, και €40 εκατ. για το Δ’ τρίμηνο, αύξηση 39% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγουμένου έτους σε συγκρίσιμη βάση. Οι υψηλές λειτουργικές επιδόσεις στην Ελλάδα και την Ιταλία υπήρξαν ο κινητήριος μοχλός της αύξησης των κερδών στον τομέα κατά τη διάρκεια της χρήσης και του Δ’ τριμήνου. 

    - Η ευνοϊκή τιμολογιακή πολιτική σε συνδυασμό με τα οφέλη από το μείγμα των προϊόντων αντιστάθμισαν επιτυχώς το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών, επιφέροντας διεύρυνση του περιθωρίου μεικτού κέρδους κατά 70 μονάδες βάσης για το πλήρες έτος, μη συνυπολογιζομένης της Fonti Del Vulture.

    - Οι υψηλότερες επενδύσεις στα τελικά σημεία πώλησης σε Αυστρία, Ελβετία και Ελλάδα, διαμόρφωσαν λειτουργικά περιθώρια κέρδους 11% για το πλήρες έτος στον συγκεκριμένο τομέα, μη συνυπολογιζομένης της Fonti del Vulture. Οι επενδύσεις μας στα τελικά σημεία πώλησης αναμένεται να αποφέρουν σημαντικά οφέλη ως προς τον όγκο πωλήσεων ήδη από τις αρχές του 2008, μέσω της συνεχώς βελτιούμενης ικανότητάς μας να εξυπηρετούμε αποτελεσματικά τους πελάτες μας μέσα από τα  πολλαπλά δίκτυα εμπορίας. 
     
    Αναπτυσσόμενες αγορές

    - Ο όγκος πωλήσεων ολόκληρης της χρήσης 2007 ήταν 382 εκατομμύρια κιβώτια, αύξηση 11% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, και κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2007 ήταν 87 εκατομμύρια κιβώτια, αύξηση 8% από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Αυτή η δυναμική ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων προστέθηκε στις ήδη μεγάλες αυξήσεις του 2006, που ήταν 13% για ολόκληρο το έτος και 12% για το τελευταίο τρίμηνο. 

    - Κατά τη διάρκεια του 2007, επιτεύχθηκε μεσαίου μεγέθους μονοψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, με επικεφαλής τα εμπορικά σήματα Coca-Cola, Sprite και Fanta. Στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών επετεύχθη διψήφια ποσοστιαία αύξηση του όγκου πωλήσεων υποστηριζόμενη από δυναμική υλοποίηση της εμπορικής μας πολιτικής, καθώς και επιτυχείς καινοτομίες σε προϊόντα και συσκευασίες στις κατηγορίες χυμών, νερού, έτοιμου τσαγιού, και αναψυκτικών ενέργειας και αθλητισμού. 

    - Η Πολωνία, που είναι η μεγαλύτερη χώρα μας σε αυτό το τμήμα της αγοράς, αύξησε τον όγκο πωλήσεων κατά 14% κατά τη διάρκεια του 2007, καθώς η επικέντρωσή μας σε ποιοτική εκτέλεση της εμπορίας, σε συνδυασμό με μεγάλη αύξηση των σημείων πωλήσεων, συνεισέφερε σε διψήφια ποσοστιαία ανάπτυξη στις κατηγορίες τόσο των ανθρακούχων όσο και μη ανθρακούχων αναψυκτικών. 

    - Στην Ουγγαρία επιτύχαμε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 4% παρά τη θέσπιση μέτρων λιτότητας από την κυβέρνηση στο τέλος του 2006, και επιτύχαμε αυξήσεις μεριδίων αξίας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων, υποβοηθούμενοι από καλύτερη τιμολογιακή πολιτική και συνδυασμούς κατηγοριών προϊόντων. 

    - Το αναψυκτικό Nestea Snowy Orange λανσαρίστηκε στην Ουγγαρία και την Πολωνία κατά τη διάρκεια του τετάρτου τριμήνου, επαυξάνοντας την ήδη μεγάλη επιτυχία του εμπορικού σήματος Nestea σε αυτό το τμήμα της αγοράς.  

    - Σε συγκρίσιμη βάση, οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεισέφεραν €115 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου προ φόρων και τόκων (EBIT) κατά τη διάρκεια της χρήσης, αύξηση 40% έναντι της προηγούμενης χρήσης, και €14 εκατ. κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, αύξηση 15% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους.

    - Η αύξηση του λειτουργικού κέρδους μας το 2007 οφείλεται στη σταθερή αύξηση του όγκου πωλήσεων, σε επιτυχείς διοικητικές πρωτοβουλίες με στόχο την αύξηση των εσόδων και στην αύξηση του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους EBIT κατά 140 μονάδες βάσης, αύξηση που επιτύχαμε αξιοποιώντας συστηματικά τις επιχειρησιακές λειτουργίες.

     
    Αναδυόμενες αγορές

    - Ο όγκος πωλήσεων ήταν 958 εκατομμύρια κιβώτια για όλο το έτος, και 225 εκατομμύρια κιβώτια κατά το τέταρτο τρίμηνο, αύξηση 16% και 9% αντιστοίχως έναντι του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για μία ακόμα ισχυρή επίδοση σε αυτό το τμήμα της αγοράς, που επαυξάνει την αύξηση 17% ολόκληρου του προηγούμενου έτους και 19% του περσινού τελευταίου τριμήνου αντιστοίχως. 

    - Σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων επιτεύχθηκε διψήφια ποσοστιαία αύξηση για το σύνολο του έτους, υποστηριζόμενη από καινοτομίες στα προϊόντα και στις συσκευασίες και από δυναμική υλοποίηση της πολιτικής μας στην αγορά. 

    - Η Ρωσία (συμπεριλαμβανομένης της εταιρίας χυμών Multon), η Ρουμανία, η Ουκρανία, η Βουλγαρία και η Σερβία συνεισέφεραν στη μεγάλη αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά τη διάρκεια του 2007.  

    - Στη Ρωσία, οι αυξήσεις όγκου σε όλες γενικά τις κατηγορίες προϊόντων συνεισέφεραν σε χαμηλή διψήφια ποσοστιαία αύξηση του συνολικού όγκου πωλήσεων  τόσο κατά το σύνολο του έτους όσο και κατά το τελευταίο τρίμηνο. Το λανσάρισμα μιας βελτιωμένης σειράς χυμών με το εμπορικό σήμα Diva, καθώς και η προσθήκη νέων προϊόντων και γεύσεων που προσέθεσαν αξία σε πολλές ήδη υπάρχουσες μάρκες της Multon, επέφεραν δυναμική αύξηση του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία των χυμών. Επιπλέον, οι επενδύσεις που έγιναν σε πρόσθετο παραγωγικό δυναμικό υποστήριξαν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη των λοιπών μη ανθρακούχων αναψυκτικών μας, μεταξύ των οποίων τα Nestea, Powerade και Burn.

    - Οι αναδυόμενες αγορές συνεισέφεραν €296 εκατ. στα λειτουργικά κέρδη EBIT του Ομίλου για το σύνολο του έτους, αύξηση 37% έναντι του προηγουμένου έτους, και €33 εκατ. κατά το τελευταίο τρίμηνο, αύξηση 46% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγουμένου έτους, σε συγκρίσιμη βάση. 

    - Η δυναμική ανάπτυξη του όγκου πωλήσεων και η υλοποίηση της τιμολογιακής πολιτικής, σε συνδυασμό με καλύτερη αποδοτικότητα του λειτουργικού κόστους, επέφεραν σημαντική βελτίωση του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους κατά 110 μονάδες βάσης για το σύνολο του έτους, με ακόμα πιο δυναμική αύξηση των περιθωρίων στις βασικές αγορές της Ρωσίας και της Νιγηρίας.  

    - Οι κυριότερες αγορές μας σε αυτό το τμήμα της αγοράς, μεταξύ αυτών η Ρωσία, η Ρουμανία και η Νιγηρία, συνεισέφεραν στη δυναμική αύξηση των κερδών για το σύνολο του έτους.
     
    Προοπτικές για το πλήρες έτος 2008


    Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας του τριετούς σχεδιασμού μας, αναμένουμε η απόδοσή μας το 2008  να ενισχυθεί από πρωτοβουλίες  αύξησης εσόδων, καινοτομίες και αύξηση της παραγωγικότητας σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Η αποδεδειγμένη δύναμη της στρατηγικής της Coca-Cola Τρία Έψιλον εξακολουθεί να κινείται σ’ ένα ισχυρό πλαίσιο μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Δραστηριοποιούμαστε σ’ ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο χωρών που προσφέρει σημαντικές προοπτικές στον αναπτυσσόμενο και αναδυόμενο τομέα.  Επιπλέον,  προσφέρουμε στους καταναλωτές μας μια διευρυμένη ποικιλία προϊόντων η οποία, σε συνδυασμό με την άριστη απόδοση στα σημεία πώλησης, αναμένουμε να ενισχύσει την ανάπτυξη ολόκληρης της κατηγορίας των αναψυκτικών μας.


    Παρακολουθούμε αδιάλειπτα το εμπορικό περιβάλλον σε όλες τις αγορές μας, ιδίως την περίοδο αυτή, η οποία χαρακτηρίζεται από οικονομική αβεβαιότητα σε διεθνές επίπεδο και εμμένουσες πιέσεις στο κόστος των πρώτων υλών. Ενώ παραμένουμε επιφυλακτικοί, και παρά την ισχυρή αύξηση του όγκου πωλήσεών μας κατά 13% το 2007, πιστεύουμε ότι η δύναμη του εξαιρετικού επιχειρηματικού μοντέλου της Coca-Cola Τρία Έψιλον, θα μας επιτρέψει να πετύχουμε ένα ακόμη έτος ισχυρής ανάπτυξης το 2008, σύμφωνα με το μακροπρόθεσμο μοντέλο ανάπτυξής μας, ως εξής:


    - Αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά περίπου 7%,
    - Αύξηση λειτουργικού κέρδους (ΕΒΙΤ) κατά περίπου 11%-13%,
    - Κέρδος ανά μετοχή (EPS) περίπου €1.46–1.49, αύξηση 12%-15%,


    Οι πρωτοβουλίες μας στις κεφαλαιουχικές δαπάνες θα επικεντρωθούν στο να αναπτύξουμε τις κατηγορίες αναψυκτικών και να διευρύνουμε την υποδομή μας σε ψυγεία, ώστε μέσω αυτών να προάγουμε τον όγκο και την αξία των πωλήσεων στο 2008, με κεφαλαιουχικές δαπάνες €550 εκατ. περίπου. Επίσης, σχεδιάζουμε να επενδύσουμε επιπλέον €130 εκατ. μέσα στα επόμενα τρία χρόνια στο ολοκληρωμένο λογισμικό SAP, σε όλες τις αγορές μας, το οποίο αναμένεται να αναπτύξει περαιτέρω τις πρακτικές πωλήσεών μας και να βελτιώσει το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών μας. Εξακολουθούμε να εστιάζουμε σε επενδύσεις υψηλής απόδοσης. Ακόμη και μετά την αξιοσημείωτη αύξηση του δείκτη απόδοσης επενδεδυμένων κεφαλαίων (ROIC) κατά 180 μονάδες βάσης στο 12.2% το 2007, αναμένουμε περαιτέρω βελτίωση κατά περίπου 75 μονάδες βάσης στο 2008.

    Καθαρά έσοδα από πωλήσεις


    Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 15% για το σύνολο του 2007 και κατά 10% για το τελευταίο τρίμηνο, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του 2006. Το ίδιο διάστημα τα καθαρά έσοδα του Ομίλου ανά κιβώτιο, αν δεν συνυπολογίσουμε τη συμβολή τις εξαγοράς της εταιρίας Fonti del Vulture, αυξήθηκαν περίπου 3.5% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά τη διάρκεια του 2007 έναντι του 2006. Όσον αφορά τα επιμέρους τμήματα της αγοράς, μη συνυπολογιζομένης της Fonti del Vulture, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο στις αναπτυγμένες αγορές αυξήθηκαν κατά 1% περίπου, ενώ τα αντίστοιχα ποσοστά αύξησης στις αναπτυσσόμενες και στις αναδυόμενες αγορές ανέρχονται σε περίπου 4% και 9% αντιστοίχως. Και στα τρία τμήματα της αγοράς σημειώθηκε βελτίωση στο μίγμα εμπορικών σημάτων και συσκευασιών, χάρη στην αποτελεσματική διαχείριση με στόχο την αύξηση των εσόδων.


    Κόστος πωληθέντων προϊόντων


    Το κόστος των πωληθέντων προϊόντων αυξήθηκε κατά 13% για το 2007, και κατά 7% κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Αν δεν συνυπολογίσουμε την εταιρία Fonti del Vulture, το κόστος πωληθέντων προϊόντων ανά κιβώτιο αυξήθηκε κατά 1.5% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ποσοστό που οφείλεται κυρίως σε μεταβολές του μίγματος κατηγοριών προϊόντων και συσκευασιών προς προϊόντα άμεσης κατανάλωσης και μη ανθρακούχα αναψυκτικά.


    Μεικτά κέρδη


    Το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε από 40.1% κατά το προηγούμενο έτος σε 41.1% κατά το 2007. Το τελευταίο τρίμηνο το περιθώριο μεικτού κέρδους αυξήθηκε από 37.8% το προηγούμενο έτος σε 40.0%. Η βελτίωση των περιθωρίων οφείλεται σε πρωτοβουλίες με στόχο την αύξηση των εσόδων και στη συνεχή προσήλωσή μας στη βελτίωση της απόδοσης της εφοδιαστικής αλυσίδας, που μας βοήθησε να αντισταθμίσουμε το αυξημένο κόστος των πρώτων υλών.


    Λειτουργικά έξοδα


    Σε συγκρίσιμη βάση, τα συνολικά λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 16% για το σύνολο του 2007, και κατά 13% το τελευταίο τρίμηνο, συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους του 2006. Οι επενδύσεις μας παραμένουν εστιασμένες κυρίως στον εμπορικό τομέα και στον τομέα των logistics, καθώς συνεχίζουμε να ενδυναμώνουμε το ανθρώπινο δυναμικό των πωλήσεων και να ενισχύουμε τους δίαυλους διανομής ως τα τελικά σημεία πώλησης μας στις αναπτυγμένες αγορές.


    Λειτουργικά κέρδη (EBIT)


    Σε συγκρίσιμη βάση, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) αυξήθηκαν 22% κατά τη διάρκεια του 2007, από €576 εκατ. πέρυσι σε €703 εκατ., και 37% κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου, από  €63 εκατ. πέρυσι σε €87 εκατ. Η σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων, η βελτίωση του μεικτού περιθωρίου και η αξιοποίηση των επιχειρηματικών λειτουργιών μας επέτρεψαν να επιτύχουμε αύξηση των λειτουργικών μας κερδών υψηλότερη από την αύξηση του όγκου πωλήσεων, δημιουργώντας ταυτόχρονα τις προϋποθέσεις για να επωφεληθούμε και από μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης. Το συγκρίσιμο περιθώριο λειτουργικών κερδών αυξήθηκε κατά 60 μονάδες βάσης το 2007 και κατά 110 μονάδες βάσης το τελευταίο τρίμηνο, έναντι των αντίστοιχων περιόδων του 2006.


    Φόροι


    Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Coca-Cola Τρία Έψιλον  κατά το 2007 ήταν περίπου 21% έναντι 22% κατά το προηγούμενο έτος, σε συγκρίσιμη βάση. Αυτός ο συντελεστής δεν περιλαμβάνει φορολογικές επιστροφές από την αναγνώριση προηγουμένως μη αναγνωρισμένων φορολογικών πιστώσεων. Ο πραγματικός φορολογικός συντελεστής της Εταιρείας μεταβάλλεται ανά τρίμηνο ανάλογα με το συνδυασμό φορολογουμένων κερδών και εκπιπτομένων δαπανών στις διαφορετικές περιοχές δραστηριοποίησής μας.


    Καθαρά κέρδη


    Τα καθαρά κέρδη σε συγκρίσιμη βάση αυξήθηκαν κατά 24% για το σύνολο του έτους, από €380 εκατ. το 2006 σε €472 εκατ. το 2007, και κατά το τελευταίο τρίμηνο από €12 εκατ. πέρυσι σε €38 εκατ. το 2007 σε συγκρίσιμη λειτουργική βάση.

    Ταμειακές ροές


    Οι ταμειακές ροές από τις επιχειρηματικές δραστηριότητές μας αυξήθηκαν κατά €87 εκατ., από €773 εκατ. το 2006 σε €860 εκατ. το 2007. Η βελτίωση των λειτουργικών ταμειακών ροών μπορεί να αποδοθεί εν μέρει στις διαρκείς προσπάθειές μας να μειώνουμε τα κεφάλαια κίνησης στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών μας για «Τελειότητα σε Όλους τους Τομείς». Αφού αφαιρεθούν οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες, οι λειτουργικές ταμειακές ροές ανέρχονται σε €298 εκατ. κατά τη διάρκεια του 2007, έναντι €274 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.


    Κεφαλαιουχικές δαπάνες


    Οι καθαρές κεφαλαιουχικές δαπάνες της Coca-Cola Τρία Έψιλον , αφού αφαιρεθούν τα έσοδα από τη διάθεση στοιχείων πάγιου ενεργητικού, αλλά συμπεριλαμβάνοντας τις αποπληρωμές κεφαλαίου χρηματοδοτικών μισθώσεων, ανήλθαν σε €562 εκατ. το έτος 2007 (8.7% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις), έναντι €499 εκατ. πέρυσι (8.9% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις).

     

    ΑΛΛΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ


    Τριμερής σύμπραξη με την  The Coca-Cola Company  και την  illycaffè S.p.Α.


    Στις 12 Νοεμβρίου 2007 η Coca-Cola Τρία Έψιλον ανακοίνωσε την υπογραφή προσύμφωνου με τη The Coca-Cola Company για τη σύσταση τριμερούς κοινοπραξίας με την εταιρία illycaffè S.p.A. Η κοινοπραξία αυτή θα παρασκευάζει, προωθεί, πωλεί και διανέμει ένα υψηλής ποιότητας προϊόν καφέ, έτοιμο προς κατανάλωση, στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται η Coca-Cola Τρία Έψιλον. Το επιχειρηματικό σχήμα της κοινοπραξίας, το οποίο θα χρειαστεί επίσης να εγκριθεί από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές, τελεί σήμερα υπό διαπραγμάτευση μεταξύ των εταιριών, ο οποίες εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2008.


    Δημιουργία 15 μονάδων συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής ενεργειακής απόδοσης


    Στις 28 Ιανουαρίου 2008 η Coca-Cola Τρία Έψιλον  ανακοίνωσε τα σχέδιά της να ελαττώσει την ετήσια εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (CO2) πάνω από 20%, που προέρχεται από όλα τα εργοστάσιά της, μείωση που θα επιτύχει δημιουργώντας 15 μονάδες συμπαραγωγής ηλεκτρισμού και θερμότητας σε 12 από τις χώρες, όπου δραστηριοποιείται. Η απόφαση να δημιουργηθούν αυτές οι μονάδες υψηλής ενεργειακής απόδοσης ακολουθεί την έναρξη λειτουργίας μιας παρόμοιας μονάδας στο εργοστάσιο εμφιάλωσης της Εταιρίας στην Ουγγαρία, το οποίο από το πρώτο έτος λειτουργίας πέτυχε σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 και του κόστους ενέργειας. Οι εν λόγω μονάδες θα παράγουν καθαρή ηλεκτρική ενέργεια υψηλής απόδοσης ενώ συγχρόνως θα ελαττώνουν τις εκπομπές CO2 τουλάχιστον κατά 40% ανά μονάδα, συγκριτικά με τη σημερινή κατανάλωση ενέργειας.

     

     Η Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι ένας από τους μεγαλύτερους εμφιαλωτές προϊόντων της εταιρείας The Coca-Cola Company («TCCC») στον κόσμο, δραστηριοποιείται σε 28 χώρες και εξυπηρετεί περισσότερους από 540 εκατ. ανθρώπους. Οι μετοχές της Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι εισηγµένες στο Χρηµατιστήριο Αθηνών (ΧΑ:ΕΕΕΚ), µε παράλληλη εισαγωγή στα χρηµατιστήρια του Λονδίνου (LSE:CCB) και της Αυστραλίας (ASX:CHB). Τίτλοι Αµερικανικών Αποθετηρίων της Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι επίσης εισηγµένοι στο Χρηµατιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE:CCH).

    Τα οικονοµικά στοιχεία της παρούσας ανακοίνωσης παρουσιάζονται σύµφωνα µε τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης (ΔΠΧΠ). Η Coca-Cola Τρία Έψιλον συντάσσει επίσης οικονοµικές καταστάσεις σύµφωνα µε τις γενικά αποδεκτές λογιστικές αρχές των ΗΠΑ (US GAAP), οι οποίες παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα μας : www.coca-colahellenic.com


    Πρόσκληση Δικτυακής Τηλεδιάσκεψης

    Η Coca-Cola Τρία Έψιλον πρόκειται να φιλοξενήσει τηλεδιάσκεψη μεταξύ αναλυτών του χρηματοοικονομικού τομέα, στην οποία θα συζητηθούν τα αποτελέσματα ολόκληρου του έτους 2007 καθώς και του τελευταίου τριμήνου. Η διάσκεψη θα λάβει χώρα την 14η Φεβρουαρίου 2008 και ώρα Αθήνας 16:00 (ώρα Λονδίνου 14:00, Νέας Υόρκης 09:00). Κάθε ενδιαφερόμενος/-η μπορεί να παρακολουθήσει την ταυτόχρονη ηχητική μετάδοση  της τηλεδιάσκεψης στο δικτυακό τόπο www.coca-colahellenic.com της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

     

     Δείτε την πλήρη ανακοίνωση δεξιά στη στήλη "σχετικά αρχεία".

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ