Συνεχης ενημερωση
H J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. ανακοινώνει ότι την 15.11.2007 υπεγράφησαν οι οριστικές συμβάσεις που ορίζουν και την ημερομηνία έναρξης για την σύμβαση της 25ετούς παραχώρησης της Λειτουργίας, Συντήρησης, Επέκτασης, Αναμόρφωσης και Εκσυγχρονισμού του Διεθνούς Αεροδρομίου QUEEN ALIA μεταξύ της κυβέρνησης της Ιορδανίας και του ομίλου εταιρειών Airport International Group (AIG) στον οποίο συμμετέχει η J&P-ΑΒΑΞ.
Η διάρκεια κατασκευής είναι τρία έτη και ο συνολικός προϋπολογισμός των εργασιών ανέρχεται σε ευρώ 430 εκ περίπου, ο οποίος θα καλυφθεί με δανειακές συμβάσεις από τις International Financial Corporation (IFC), Islamic Development Bank, Calyon, Natixis και Europe Arab Bank, καθώς με ίδια κεφάλαια και έσοδα λειτουργίας του αεροδρομίου.
Η J&P-ΑΒΑΞ συμμετέχει κατά 50% στην κατασκευαστική κοινοπραξία. Το υπόλοιπο 50% στην κατασκευαστική κοινοπραξία έχει η J&P (Overseas) Ltd. Η συμμετοχή της J&P-ΑΒΑΞ στη σύμβαση παραχώρησης ανέρχεται σε 9,5%, όσο και της J&P (Overseas) Ltd.
Η J&P-ΑΒΑΞ είναι η πρώτη Ελληνική εταιρία η οποία αναλαμβάνει σύμβαση παραχώρησης μεγάλης αξίας στο εξωτερικό, και μάλιστα σε ένα νέο αντικείμενο δραστηριότητας όπως η κατασκευή και λειτουργία αεροδρομίου.
Η διοίκηση της J&P-ΑΒΑΞ θεωρεί ιδιαίτερα σημαντική την υπογραφείσα σύμβαση διότι μεγάλοι χρηματοπιστωτικοί φορείς δείχνουν την εμπιστοσύνη τους στην Εταιρία δρώντας ως εταίροι της, παραχωρώντας μάλιστα την αποκλειστική ευθύνη της κατασκευής στην J&P-ΑΒΑΞ και την J&P (Overseas) Ltd.
Το αντικείμενο της επέκτασης, της λειτουργίας και της συντήρησης αεροδρομίων παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης, και η J&P-ΑΒΑΞ προσβλέπει στην διεκδίκηση και άλλων ανάλογων έργων παραχώρησης.
Στον όμιλο AIG μετέχουν οι εταιρείες J&P (Overseas) Ltd, J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε., Abu Dhabi Investment Corporation, Noor Financial Investment Company KSCC, EDGO Investment Holdings Ltd και η Aeroports de Paris Management SA.
Ο όμιλο AIG είχε επικρατήσει στον διαγωνισμό ο οποίος διεξήχθη την ?νοιξη του 2007 με προεπιλογή, ανταγωνιζόμενος πέντε ομίλους στους οποίους μετείχαν πολύ σημαντικά ονόματα του διεθνούς κατασκευαστικού και επενδυτικού δυναμικού.
Ο διαγωνισμός διεξήχθη σε δύο φάσεις, μεταξύ των Ομίλων :
-ΑIG, αποτελούμενο από τις J&P (Overseas) Ltd (Κύπρος), J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε., Abu Dhabi Investment Corporation (ΗΑΕ), Noor Financial Investment Company KSCC (Κουβέϊτ), EDGO Investment Holdings Ltd (Ιορδανία), και Aeroports de Paris Management SA (Γαλλία).
-Amman Airport Partners, αποτελούμενο από τις HOCHTIEF (Γερμανία), Mubadala (ΗΑΕ), Saudi Oger (Σαουδική Αραβία), United Arab Investors (Ιορδανία),
-Celebi Consortium, αποτελούμενο από τις Celebi Holdings (Τουρκία), Vienna Airports (Αυστρία), Nurol Construction (Τουρκία), YDA (Τουρκία),
-IIG Consortium, αποτελούμενο από τις IIG (Κουβέιτ), Banco Efisa (Πορτογαλία), Soares de Costa (Πορτογαλία), Aeroportos de Portugal (Πορτογαλία),
-UDCH Consortium, αποτελούμενο από τις IDCH (Κουβέιτ), KJH (Κουβέιτ), Malaysia Airport Holding (Μαλαισία) και
-TAV Consortium, αποτελούμενο από τις TAV Airport Holding (Τουρκία), CCC, Kawar (Ιορδανία).
Το Διεθνές Αεροδρόμιο QUEEN ALIA βρίσκεται στην περιοχή Zizya, 32 χλμ. νότια του Αμμάν, πρωτεύουσας της Ιορδανίας. Η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του Αεροδρομίου περιλαμβάνουν και την κατασκευή ενός νέου Τερματικού Σταθμού (Terminal) σε μελέτη του διεθνούς φήμης αρχιτεκτονικού γραφείου Foster and Partners, εκτάσεως 100.000 τμ. ώστε σε πρώτη φάση, ως το 2010, το Αεροδρόμιο να εξυπηρετεί 9 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, δηλαδή θα έχει τριπλάσια δυνατότητα από την σημερινή, ενώ, σε δεύτερη φάση, να εξυπηρετεί 12 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.
-
05/09 Κ. Τσιάρας: Ιστορική ευθύνη της ΝΔ να οδηγήσει τον ΟΠΕΚΕΠΕ στην επόμενη ημέρα
-
05/09 Συναγερμός στον Κολωνό: Ύποπτο αντικείμενο δίπλα σε κάδο απορριμμάτων
-
05/09 Πυρκαγιά στο Πετρωτό Δομοκού
-
05/09 Σ. Ζαχαράκη: "Ένα άλμα συντελείται ήδη στο δημόσιο σχολείο και στα πανεπιστήμιά μας"
-
05/09 Πτώση στη Wall μετά τα στοιχεία για την απασχόληση
-
05/09 DBRS: Επιβεβαίωσε το BBB για την πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας - Σταθερό το outlook
-
05/09 Κ. Μητσοτάκης: Ο Τσίπρας είναι με το παρελθόν - Εγώ είμαι με το μέλλον
-
05/09 Ο Τραμπ απειλεί με τιμωρητικούς δασμούς την ΕΕ για το πρόστιμο στην Google
-
05/09 Το πρακτορείο AP αμφισβητεί την εκδοχή του Ισραήλ για το πλήγμα στο νοσοκομείο Νάσερ
-
05/09 "Βουτιά" άνω του 2% για το πετρέλαιο μετά την αδύναμη έκθεση για την απασχόληση στις ΗΠΑ
-
Ο τίτλος που θα γράψει ιστορία στον Large Cap
-
Τραμπ: Χάσαμε την Ινδία και τη Ρωσία από την πιο σκοτεινή Κίνα
-
Βαγγέλης Μαρινάκης: Δεν βλέπω τρίτη θητεία της κυβέρνησης εκτός και εάν δούμε κάποια σημαντική αλλαγή
-
Ριζική αναμόρφωση της φορολογικής κλίμακας
-
Rubicon: Η ελίτ μονάδα drones της Ρωσίας που αλλάζει τον πόλεμο στην Ουκρανία
-
Δανία: Να εξετάσουμε την ένταξη στο ευρώ, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης - "Καμπανάκια" για Novo και δασμούς
-
Δυσαρέσκεια Μερτς: Δεν μπορούμε να ασκήσουμε αρκετή πίεση στον Πούτιν - Εξαρτόμαστε από τις ΗΠΑ
-
Είμαστε στημένοι για τριτοκοσμική χώρα
-
Δημογραφικό: Υπάρχει μέλλον για την Ελλάδα;
-
Τι τζίρο κάνουν iPhone, iPad και MacBook στην Ελλάδα
-
Το μεγάλο στοίχημα της φετινής ΔΕΘ (79)
-
Ρωσία: Οι Ευρωπαίοι "εμποδίζουν" την επίλυση της σύγκρουσης στην Ουκρανία (50)
-
Τραμπ: Χάσαμε την Ινδία και τη Ρωσία από την πιο σκοτεινή Κίνα (46)
-
Πούτιν: Δυτικά στρατεύματα στην Ουκρανία θα ήταν "νόμιμοι στόχοι" για επιθέσεις (41)
-
Δημογραφικό: Υπάρχει μέλλον για την Ελλάδα; (41)
-
Από το Βελλίδειο η αντίστροφη μέτρηση Τσίπρα για το νέο κόμμα- Η ομιλία για την "Εθνική Πυξίδα" (23)
-
Βαγγέλης Μαρινάκης: Δεν βλέπω τρίτη θητεία της κυβέρνησης εκτός και εάν δούμε κάποια σημαντική αλλαγή (21)
-
Δυσαρέσκεια Μερτς: Δεν μπορούμε να ασκήσουμε αρκετή πίεση στον Πούτιν - Εξαρτόμαστε από τις ΗΠΑ (21)
-
Συνεχίζεται το "θρίλερ" με την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου (20)
-
NBC: Ιδού το σχέδιο εγγυήσεων για την Ουκρανία με συμμετοχή των ΗΠΑ (18)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
