Συνεχης ενημερωση
Ένα μοναδικό μνημείο φυσικής και πολιτιστικής ομορφιάς της χώρας μας, ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος Διακοπτού - Καλαβρύτων, ανακαινίζεται, αποκτώντας νέα προοπτική στην ασφάλεια, τη λειτουργικότητα και την αντοχή στο χρόνο.
Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο, με ποικίλες τεχνικές και γεωμορφικές αντιξοότητες, που γίνεται πραγματικότητα χάρις στην τεχνογνωσία και τον προηγμένο εξοπλισμό της ΕΔΡΑΣΗ - Χ. ΨΑΛΛΙΔΑΣ Α.Τ.Ε.
Η πρώτη φάση ανακαίνισης της γραμμής του Οδοντωτού είχε πραγματοποιηθεί την περίοδο 2003 - 04.
Στη νέα φάση, οι εργασίες που ήδη εκτελούνται, από τον περασμένο Μάιο, περιλαμβάνουν την ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής στα τμήματα της οδόντωσης, την ενίσχυση των τεχνικών έργων, καθώς και διάφορες υπολειπόμενες εργασίες, για την ολοκληρωτική αναβάθμιση της γραμμής, μήκους 22,5 χλμ.
Η τρέχουσα σύμβαση αφορά και στη συντήρηση και ενίσχυση των μεταλλικών γεφυρών της διαδρομής, με τέτοιο τρόπο ώστε ούτε ο περιβάλλων χώρος να θίγεται, ούτε να αλλοιώνεται η αρχιτεκτονική τους εικόνα.
Ο βασικός στόχος της ανακαίνισης είναι η ενίσχυση της ασφάλειας και της άνεσης κυκλοφορίας των συρμών της γραμμής, καθώς και η αύξηση της ταχύτητας και της μεταφορικής τους ικανότητας.
Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος ανατέθηκε το 1889 από το Χαρίλαο Τρικούπη και αποτελεί μία από τις πιο θεαματικές διαδρομές με τρένο σε όλη την Ευρώπη.
Είναι το μοναδικό μέσο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε αυτή τη δύσκολη μορφολογικά διαδρομή μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού, για τη σύνδεση του Διακοπτού με τον τερματικό σταθμό των Καλαβρύτων.
Σήμερα, έχοντας συμπληρώσει πάνω από έναν αιώνα ζωής, έχει χαρακτηρισθεί ιστορικό μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού και συγκεντρώνει το τουριστικό ενδιαφέρον χιλιάδων ανθρώπων από όλο τον κόσμο.
Με αυτό το δεδομένο, η σωστή, ασφαλής και λειτουργική ανακαίνισή του αποτελεί ένα έργο ζωής, που εγγυάται η εμπειρία της ΕΔΡΑΣΗΣ στις αναπαλαιώσεις και ενισχύσεις ιστορικών μνημείων.
Για την εταιρεία, η κατασκευή του έργου είναι μία ακόμη μεγάλη πρόκληση, λόγω των πολλών δυσκολιών που κλήθηκε να αντιμετωπίσει.
Οι κυριότερες από αυτές είναι η δυσχερής πρόσβαση, η αδυναμία χρήσης οποιουδήποτε ανυψωτικού μηχανήματος επιτόπου, η μη δυνατότητα χρήσης χώρου αποθήκευσης και απόθεσης υλικών και μηχανημάτων, η εργασία σε μεγάλο ύψος και η παλαιά κατασκευή, που υπερβαίνει τα εκατό έτη.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, οδική προσέγγιση υπάρχει μόνο στο 5 χλμ. και στο 12,5 χλμ. Από το 5 έως το 12,5 χλμ., όπου εντοπίζεται και το 90% των συμβατικών υποχρεώσεων, δεν υπάρχει οδική πρόσβαση και όλες οι μεταφορές γίνονται είτε με ειδική πλατφόρμα, είτε με τα χέρια και τα πόδια.
Το γεγονός αυτό, και πολλές ακόμη ιδιομορφίες και αντιξοότητες, οδήγησαν το τεχνικό δυναμικό της ΕΔΡΑΣΗΣ στη χρησιμοποίηση μεθόδων που για πρώτη φορά εφαρμόζονται στη χώρα μας.
Παρά τις δυσχερείς συνθήκες και, επιπλέον, παρά το γεγονός ότι οι πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού κατέστρεψαν και μέρος των εκτελεσμένων εργασιών, το έργο εξελίσσεται με γρήγορους ρυθμούς κι αναμένεται να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2008, αποδεικνύοντας, για μία ακόμη φορά, την ικανότητα της ΕΔΡΑΣΗΣ να διασφαλίζει και να αναδεικνύει τις αξίες του τόπου μας.
Ταυτότητα Έργου: Κύριος του έργου είναι η Ε.ΔΙ.Σ.Υ. Α.Ε., ανάδοχος η θυγατρική της ΕΔΡΑΣΗΣ EDRACO A.T.E., την ευθύνη της κατασκευής έχει η ΕΔΡΑΣΗ - Χ. ΨΑΛΛΙΔΑΣ Α.Τ.Ε., υπεργολάβος των εργασιών ανύψωσης - ανάρτησης γεφυρών και αντικατάστασης των εφεδράνων έχει αναλάβει η ΕΛΕΜΚΑ Α.Ε., και υπεργολάβος των εργασιών ενίσχυσης βάθρων η CINTEC S.A. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 7,7 εκατ. ευρώ.
-
08:22 Τι προβλέπει το σχέδιο Τραμπ για την Ουκρανία: Θα πρέπει να εκχωρήσει το Ντονμπάς στη Ρωσία - Θα μείνει εκτός ΝΑΤΟ
-
08:21 ΗΠΑ: Η κυριότερη υπηρεσία δημόσιας υγείας διαδίδει πλέον ψευδή θεωρία για τα εμβόλια
-
08:12 Slush 2025: Ο Έλληνας startupper που κέρδισε τον διαγωνισμό "Slush 100" και 1 εκατ. δολ.
-
08:04 Ν. Δένδιας για Ημέρα Ενόπλων Δυνάμεων: Θωρακίζουμε την Ελλάδα με αλλαγές σε μέσα και φιλοσοφία
-
08:00 Ακτινογραφία προϋπολογισμού 2026: Τα μεγάλα στοιχήματα, οι βεβαιότητες και τα ρίσκα
-
07:43 Κ. Μητσοτάκης στο συνέδριο του Bloomberg: Η Ελλάδα έχει κάνει αξιοσημείωτη επιστροφή
-
07:40 Η νομπελίστρια ειρήνης Ματσάδο θα θεωρηθεί "φυγόδικη" αν εγκαταλείψει τη Βενεζουέλα για να παραλάβει το βραβείο
-
07:31 Τουλάχιστον 35 ευρώ η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού-Πόσο θα αυξηθούν οι συντάξεις
-
07:30 Πόσο χαμηλά μπορεί να φτάσει το Bitcoin; Τρία σενάρια
-
07:30 Dimand: Στην "αφετηρία" η επένδυση 200 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση του ΦΙΞ
-
Επιστολή διαμαρτυρίας ενός Δημοσίου Υπαλλήλου
-
Θηρίο ανήμερο η Cenergy - Έσπασε το κλουβί των €15 και τρέχει για τα €20
-
H "φούσκα" της Τεχνητής Νοημοσύνης που... δεν υπάρχει
-
Η παραδοσιακή λιανική αργοπεθαίνει: Έκλεισαν 4.930 περίπτερα και πάνω από 8.000 παντοπωλεία
-
Yπερπλεόνασμα; Τα χρέη του κράτους-μπαταχτσή πληρώθηκαν;
-
Πόσο χαμηλά μπορεί να φτάσει το Bitcoin; Τρία σενάρια
-
Τρέχοντας με την όπισθεν
-
Τουλάχιστον 35 ευρώ η νέα αύξηση του κατώτατου μισθού-Πόσο θα αυξηθούν οι συντάξεις
-
Χρόνιο στρες: Η ασθένεια του σήμερα
-
Dimand: Στην "αφετηρία" η επένδυση 200 εκατ. ευρώ για την ανάπλαση του ΦΙΞ
-
Επιστολή διαμαρτυρίας ενός Δημοσίου Υπαλλήλου (11)
-
Yπερπλεόνασμα; Τα χρέη του κράτους-μπαταχτσή πληρώθηκαν; (3)
-
Πόλεμος στην Ουκρανία: Τουλάχιστον πέντε νεκροί εξαιτίας ρωσικού πλήγματος στη Ζαπορίζια (2)
-
Τρέχοντας με την όπισθεν (2)
-
Η νομπελίστρια ειρήνης Ματσάδο θα θεωρηθεί "φυγόδικη" αν εγκαταλείψει τη Βενεζουέλα για να παραλάβει το βραβείο (1)
-
Η παραδοσιακή λιανική αργοπεθαίνει: Έκλεισαν 4.930 περίπτερα και πάνω από 8.000 παντοπωλεία (1)
-
Θηρίο ανήμερο η Cenergy - Έσπασε το κλουβί των €15 και τρέχει για τα €20 (1)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ