Συνεχης ενημερωση
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη διεύρυνση της αποκεντρωμένης χρήσης του φυσικού αερίου και την προώθηση του LNG στη ναυτιλία, η ΔΕΠΑ υπέγραψε σήμερα μνημόνιο συνεργασίας (MOU) με την Attica Α.Ε. Συμμετοχών (Attica Group), μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Blue Star Ferries για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από επιβατηγά πλοία. Οι δύο εταιρείες θα προβούν στην από κοινού μελέτη των παραμέτρων και των προϋποθέσεων για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία του στόλου της Attica Group και με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα αποφασίσουν την περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας τους.
Η χρήση φυσικού αερίου στη ναυτιλία προσφέρει στο ναυτιλιακό κλάδο δυνατότητες προστασίας του περιβάλλοντος, η οποία εάν συνοδευθεί από ταυτόχρονη σημαντική μείωση του κόστους λειτουργίας θα ανοίξει νέους ορίζοντες για τον κλάδο.
Η χρήση φυσικού αερίου διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο, καθώς και την από 27.10.2016 απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ταυτόχρονα προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα σε σχέση και με άλλες εκπομπές αερίων ρύπων και πέραν των νομοθετικών υποχρεώσεων.
Προς αυτή την κατεύθυνση, η ΔΕΠΑ και η Attica Group συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα POSEIDON MED II, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ-LNG) ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων με LNG.
Το έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, έχει διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.
Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405€ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ("Συνδέοντας την Ευρώπη") ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.
Στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός εφοδιαστικού δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά οργανωμένης και βιώσιμης αγοράς.
Λίγα λόγια για τη ΔΕΠΑ και την Attica Group
Η ΔΕΠΑ είναι η εταιρεία που εισήγαγε το φυσικό αέριο στην Ελλάδα, πραγματοποιώντας τη μεγαλύτερη ενεργειακή επένδυση της τελευταίας 25ετίας στην Ελλάδα. Με συνεχείς επεκτάσεις των αγωγών φυσικού αερίου και τη δημιουργία νέων Εταιρειών Παροχής Αερίου (ΕΠΑ), ο όμιλος φέρνει το φυσικό αέριο κοντά σε όλο και περισσότερες περιοχές της χώρας.
Με μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας αερίου (μέσω αγωγών και LNG) στηρίζει την επάρκεια και ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει σημαντικές πρωτοβουλίες, ώστε η Ελλάδα να έχει ουσιαστικό ρόλο ως κόμβος διαμετακόμισης φυσικού αερίου προς την Ευρώπη από χώρες με πλούσια κοιτάσματα φυσικού αερίου.
Η Attica Group, πρωτοπόρος στην επιβατηγό ναυτιλία τα τελευταία 20 χρόνια, έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη νέων και καινοτόμων πλοίων και υπηρεσιών στην Ευρώπη, υλοποιώντας ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους Ευρώ 1,5 δις, τη μεγαλύτερη επένδυση από κάθε άλλη εταιρεία του κλάδου στην Ελλάδα.
Σήμερα δραστηριοποιείται στην παροχή υπηρεσιών θαλασσίων μεταφορών για επιβάτες και φορτηγά στην Ανατολική Μεσόγειο με 13 σύγχρονα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, τα οποία εξυπηρετούν περισσότερους από 40 προορισμούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό (στις γραμμές Ελλάδας – Ιταλίας) και κινούνται με συμβατικά καύσιμα.
Η Attica Group δραστηριοποιείται επίσης στις γραμμές Ευρώπης – Αφρικής συνδέοντας το Μαρόκο με την Ισπανία και ερευνά διαρκώς νέες προοπτικές διεύρυνσης και βιώσιμης ανάπτυξης.
-
00:08 Ελλάδα & ΗΠΑ σε μια νέα εποχή στρατηγικής οικονομικής ασφάλειας και τεχνολογικής συνεργασίας
-
00:07 Η τράπεζα με το μικρότερο NPE στην Ευρωζώνη και τη μεγαλύτερη απόδοση προς τους μετόχους
-
00:06 Ο θυμωμένος Αντώνης Σαμαράς
-
00:05 AI στο HR: Η νέα εξίσωση παραγωγικότητας και εμπιστοσύνης
-
00:05 Κρατικές ενισχύσεις: Ο Έλληνας επιχειρηματίας και η προβληματικότητα (της προβληματικότητας)
-
00:04 Το Νόμπελ Οικονομίας και η Νότια Κορέα δείχνουν προς την ίδια κατεύθυνση
-
00:03 Το στίγμα του Θηρίου
-
00:02 Το κράτος χρωστάει σε ιδιώτες €4 δισ. Ε, και;
-
00:01 Μπάµπης Κωστούλας: Από την Αγία Άννα Βόλου στην Premier League
-
00:01 Μπορεί ο Τραμπ να λύσει το Κυπριακό;
-
Δημοσκόπηση Interview: Στο 29,2% η ΝΔ - "Πρασινίζουν" Κρήτη, Πελοπόννησος, Δυτική Ελλάδα και Ήπειρος
-
Ρεύμα από πυρηνικά στην Ελλάδα: Τζίρος 2,4 δισ. ευρώ και 8.000 νέες θέσεις εργασίας από σταθμό 1GW
-
Το υπόβαθρο του ιστορικού ανταγωνισμού της Γερμανίας προς την Ελλάδα
-
Πώς μια επίσκεψη στο Ευρωκοινοβούλιο ανατινάζει τις σχέσεις ΕΕ - Κίνας
-
Τι προμερίσματα δίνουν οι τράπεζες και πότε
-
Ποιοι συνταξιούχοι θα πάρουν το βοήθημα των 250 ευρώ – Τα κριτήρια
-
Τα γαλάζια σου γράμματα…
-
Δεν βάζει μόνο το Βέλγιο "μπλόκο" στην κατάσχεση των ρωσικών assets - Τα υπόλοιπα εμπόδια εντός ΕΕ
-
Πλειστηριασμοί: Νέο σφυρί για τις εγκαταστάσεις της MLS Πληροφορική – Η άνοδος και η πτώση
-
"Τινάζει τη μπάνκα στον αέρα" ο Ορμπάν υπό τον φόβο εκλογικής ήττας - Αυξάνει το έλλειμμα, φορολογεί τις τράπεζες
-
Αν η οπλοκατοχή του απλού πολίτη καταργηθεί, τότε όπλα θα έχουν μόνο οι εγκληματίες (155)
-
Τα γαλάζια σου γράμματα… (57)
-
Δημοσκόπηση Interview: Στο 29,2% η ΝΔ - "Πρασινίζουν" Κρήτη, Πελοπόννησος, Δυτική Ελλάδα και Ήπειρος (35)
-
Το υπόβαθρο του ιστορικού ανταγωνισμού της Γερμανίας προς την Ελλάδα (35)
-
Ρεύμα από πυρηνικά στην Ελλάδα: Τζίρος 2,4 δισ. ευρώ και 8.000 νέες θέσεις εργασίας από σταθμό 1GW (14)
-
COVID: Σαφέστερη εικόνα των μακροχρόνιων επιπτώσεων (11)
-
Δεν βάζει μόνο το Βέλγιο "μπλόκο" στην κατάσχεση των ρωσικών assets - Τα υπόλοιπα εμπόδια εντός ΕΕ (10)
-
Τι προμερίσματα δίνουν οι τράπεζες και πότε (8)
-
Πόσο έχουν φτάσει οι οφειλές του Δημοσίου προς ιδιώτες - Τα πιο πρόσφατα στοιχεία (7)
-
Μπορεί ο Τραμπ να λύσει το Κυπριακό; (6)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ