Συνεχης ενημερωση
• Κύκλος Εργασιών € 172,4 εκ. (Αύξηση € 4,2 εκ.)
• Λειτουργική Κερδοφορία (EBITDA) € 36,0 εκ. (Αύξηση € 15,9 εκ.)
• Καθαρά Κέρδη μετά από Φόρους € 17,7 εκ. (Αύξηση € 17,6 εκ.)
Το 2015 οι ενοποιημένες πωλήσεις της Εταιρείας ανήλθαν σε € 172,4 εκ. καταγράφοντας αύξηση € 4,2 εκ. σε σχέση με το οικονομικό έτος 2014. Τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε € 36,0 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 15,9 εκ. ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε € 17,7 εκ. σημειώνοντας αύξηση € 17,6 εκ. σε σχέση με το 2014.
Περεταίρω, στα οικονομικά αποτελέσματα του 2015 περιλαμβάνονται χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα € 2,6 εκ. έναντι € 4,5 εκ. το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους (μείωση 43,3%) και σύνολο καθαρών αποσβέσεων € 15,8 εκ. έναντι € 15,5 εκ. το 2014.
Επιπρόσθετα, κατά την 31/12/2015, τα συνολικά ίδια κεφάλαια της Εταιρείας σε ενοποιημένο επίπεδο ανέρχονταν σε € 259,6 εκ. (€ 2,43 ανά μετοχή). Επίσης, ο τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας διαμορφώθηκε σε € 195,1 εκ. ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα ανήλθαν σε € 24,7 εκ.
Οι θετικές οικονομικές επιδόσεις όπως καταγράφηκαν στα αποτελέσματα της οικονομικής χρήσης 2015, οφείλονται κυρίως στη μείωση του κόστους καυσίμων συνέπεια της πτώσης των διεθνών τιμών πετρελαίου, στη μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων καθώς και στην αύξηση των εσόδων.
Σημειώνεται ότι οι περιορισμοί στη κίνηση κεφαλαίων (capital controls) οι οποίοι επεβλήθησαν, επιβάρυναν περαιτέρω την οικονομική δραστηριότητα και τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής οικονομίας δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα τόσο στις εισαγωγές όσο και τις εξαγωγές. Επιπρόσθετα, οι εν λόγω εξελίξεις είχαν αντίκτυπο και στον εσωτερικό τουρισμό επηρεάζοντας αρνητικά τα έσοδα της εταιρείας.
Μεταφορικό έργο
Γραμμή Αγκώνα & Τεργέστη
Η Εταιρεία το 2015 δραστηριοποιήθηκε στη γραμμή της βόρειας Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκώνα-Τεργέστη) ενισχύοντας περαιτέρω τη θέση της, επιτυγχάνοντας υψηλά μερίδια αγοράς σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά. Συγκεκριμένα, η Εταιρεία διακίνησε συνολικά 406 χιλ. επιβάτες, 94 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 77 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα μερίδια αγοράς στην αγορά της Αγκώνα ανήλθαν σε 54,3% για τους επιβάτες, 52,9% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα
και 56,5% για τα φορτηγά αυτοκίνητα. Στο λιμάνι της Τεργέστης δεν δραστηριοποιείται άλλη εταιρεία.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή "Ηράκλειο-Πειραιάς", οι Μινωικές Γραμμές διατήρησαν την ισχυρή θέση που παραδοσιακά κατέχουν στην αγορά αυτή. Το 2015, η Εταιρεία διακίνησε 707 χιλ. επιβάτες, 90 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 57 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τα μερίδια αγοράς στην εν λόγω γραμμή ανήλθαν περίπου σε 67,0% για τους επιβάτες, 64,0% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 47,2% για τα φορτηγά αυτοκίνητα.
Τρέχουσες Εξελίξεις
Τον Φεβρουάριο του 2016 η Διοίκηση της Εταιρείας αποφάσισε την ενίσχυση της συμμετοχής της στην εταιρεία "Hellenic Seaways" και προχώρησε στην αγορά μετοχών από ενδιαφερόμενους μετόχους μειοψηφίας. Περεταίρω, η διαδικασία διενέργειας συναλλαγών για την αγορά μετοχών της εν λόγω εταιρείας είναι σε εξέλιξη, ενώ το ποσοστό συμμετοχής των Μινωικών Γραμμών στο μετοχικό της κεφάλαιο έως και την Πέμπτη 17/03/2016 είχε διαμορφωθεί σε επίπεδα άνω του 44,0%.
Σημείωση: Οι ατομικές και ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις εγκρίθηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας στη συνεδρίαση της 18/03/2016 και θα αναρτηθούν στο διαδικτυακό τόπο της εταιρείας www.minoan.gr και του Χρηματιστηρίου Αθηνών www.helex.gr στις 21/03/2016.
-
18:51 Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
-
18:44 Ειδική αστυνομική επιχείρηση σε οικισμό του Ασπροπύργου - 15 συλλήψεις
-
18:36 Μυτιληναίος: Το 1 δισ. EBITDA είναι πλέον baseline – Οι νέοι στόχοι και η επόμενη μέρα της Metlen
-
18:20 NATO: Τι προβλέπουν τα Άρθρα 4 και 5 - Η σημασία τους μετά τις εξελίξεις με τα ρωσικά drones στην Πολωνία
-
18:19 ΔΙΚΤΥΟ: Working Breakfast για την "Επέλαση της Ακροδεξιάς, γιατί στη Γαλλία"
-
18:16 Vidavo: Από 12/9 η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών που προέκυψαν από την ΑΜΚ
-
18:14 Γενικό μπλακ-άουτ στην Κούβα - Το πέμπτο μέσα σε έναν μήνα
-
18:11 Intralot: Διευκρινήσεις και οδηγίες για την προτεινόμενη αμοιβή παραστάσεως €40 ανά ομολογία
-
17:57 Ολοκληρώθηκε η εξαγορά του ακινήτου της Reds στις Γούρνες από τη θυγατρική της Dimand
-
17:54 Λιθουανία: Πυρκαγιά και έκρηξη σε τρένο που μετέφερε LPG
-
Βουλγαρία στο ευρώ και στη Σένγκεν: Τι σημαίνει για τις ελληνικές επιχειρήσεις
-
Η Αίγυπτος αμφισβητεί έμπρακτα το τουρκολιβυκό μνημόνιο με έρευνες σε θαλάσσιες περιοχές
-
Η Πολωνία κατέρριψε ρωσικά drones στον εναέριο χώρο της - "Πιο κοντά από ποτέ σε ανοιχτή σύγκρουση μετά το 1945" - Μόσχα: Δεν σχεδιάζαμε επίθεση
-
Ο πάντα προκλητικός Άδωνις Γεωργιάδης
-
Καθαρίστρια περίμενε 19 χρόνια οριστική δικαστική απόφαση - Καταδικαστικό σκεπτικό κόλαφος από το ΕΔΔΑ
-
Το EBITDA-καμουφλάζ και η πιο καυτή είσοδος στον FTSE-100
-
Τειρεσίας ΑΕ: Στα "κόκκινα" ο "φρουρός" της πιστοληπτικής τάξης
-
Πιο γρήγορα η έκδοση συντάξεων στο δημόσιο - Πώς θα αναζητείται ο χρόνος ασφάλισης
-
Τουρισμός: Οι νικητές και οι χαμένοι της φετινής σεζόν
-
Νέοι διοικητές ΑΣΔΕΝ και ΑΣΔΥΣ με σημερινή απόφαση του ΚΥΣΕΑ
-
Η Πολωνία κατέρριψε ρωσικά drones στον εναέριο χώρο της - "Πιο κοντά από ποτέ σε ανοιχτή σύγκρουση μετά το 1945" - Μόσχα: Δεν σχεδιάζαμε επίθεση (162)
-
Παρίσι, όπως Αθήνα; (40)
-
Ο πάντα προκλητικός Άδωνις Γεωργιάδης (40)
-
Φον ντερ Λάιεν: Επικίνδυνη και πρωτοφανής παραβίαση του πολωνικού και ευρωπαϊκού εναερίου χώρου από τη Ρωσία (23)
-
Καθαρίστρια περίμενε 19 χρόνια οριστική δικαστική απόφαση - Καταδικαστικό σκεπτικό κόλαφος από το ΕΔΔΑ (20)
-
ΗΠΑ: Πιέσεις σε ΕΕ για συντονισμένη επιβολή δασμών έως και 100% σε Κίνα και Ινδία για τις αγορές ρωσικού πετρελαίου (17)
-
Τειρεσίας ΑΕ: Στα "κόκκινα" ο "φρουρός" της πιστοληπτικής τάξης (13)
-
Η Αίγυπτος αμφισβητεί έμπρακτα το τουρκολιβυκό μνημόνιο με έρευνες σε θαλάσσιες περιοχές (10)
-
Eπίσημη προσφορά για το αέριο της Κρήτης από την κοινοπραξία της αμερικανικής Chevron με την Helleniq Energy (7)
-
Φον ντερ Λάιεν: Η Ευρώπη εξετάζει το ενδεχόμενο απαγόρευσης της χρήσης των social media για παιδιά κάτω των 16 ετών (6)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
