Συνεχης ενημερωση
ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ 2014
Αύξηση EBITDA Ομίλου: € 10,1 εκατ. από € 6,5 εκατ.
Περαιτέρω περιορισμός λειτουργικού κόστους
Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της χρήσης από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2014 βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ):
Το 2014 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδρια-τικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2014, σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 1,4 εκατομμύρια επιβά-τες έναντι 1,5 εκατ. το 2013, 227 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 241 χιλ. το προηγούμενο έτος και 151 χι-λιάδες φορτηγά έναντι 149 χιλ., εκτελώντας 5% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το 2013. Σε επιχειρησι-ακό επίπεδο, τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν συνδυασμένα δρομολόγια από κοινού με πλοία της «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» μέσω της κοινοπραξίας «ΑΝΕΚ – SUPERFAST» σε γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, ενώ στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δη-μόσιας υπηρεσίας. Τέλος, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου, δύο πλοία της Εται-ρείας ναυλώθηκαν τη θερινή περίοδο σε εταιρείες του εξωτερικού, ενώ πραγματοποιήθηκαν και έκτακτες ναυλώσεις.
Η συνεχής προσπάθεια για περιορισμό του λειτουργικού κόστους και για αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου του Ομίλου αντανακλάται στη βελτίωση των αποτελεσμάτων για δεύτερη συνεχόμενη χρήση. Επίσης, στη μείωση του λειτουργικού κόστους για τη χρήση 2014 συνέβαλλε και η υποχώρηση των τιμών των καυσίμων κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της χρήσης 2014 διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2014 ανήλθε σε € 169,5 εκατ. έναντι € 178,0 εκατ. τη χρήση 2013. Τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε € 79,6 εκατ. έναντι € 81,7 ε-κατ. την προηγούμενη χρήση και από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εξωτερικού ανήλθαν σε € 81,8 εκατ. έναντι € 88,3 εκατ., ενώ τα έσοδα από τις λοιπές δραστηριότητες το 2014 παρέμειναν σταθερά σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και διαμορφώθηκαν σε € 8,0 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για τη χρήση 2014 ανήλθαν σε € 25,6 εκατ. έναντι € 23,3 εκατ. το 2013. Το κόστος πωληθέντων διαμορφώθηκε σε € 143,9 εκατ. έναντι € 154,8 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Η μεί-ωση του λειτουργικού κόστους της χρήσης 2014 οφείλεται, κυρίως, στη μείωση των τιμών των καυσίμων σε σχέση με το 2013 και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των πλοίων και των δρομολογίων.
EBITDA
Ο Όμιλος παρουσίασε κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ποσού € 10,1 εκατ. έναντι € 6,5 εκατ. το 2013. Η αύξηση του EBITDA το 2014 είναι επακόλουθο, κυρίως, της αύξησης των μικτών κερδών προ αποσβέσεων κατά € 1,3 εκατ. και της μείωσης των εξόδων διοίκησης και διάθεσης προ αποσβέσεων κατά € 2,0 εκατ. σε σχέση με το 2013.
Καθαρά Αποτελέσματα
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της χρήσης 2014 διαμορφώθη-καν σε ζημιές ποσού € 17,8 εκατ. για τον Όμιλο έναντι ζημιών € 35,7 εκατ. το 2013. Τα αποτελέσματα των χρήσεων 2014 και 2013 επιβαρύνθηκαν από τις απομειώσεις της αξίας των πλοίων του Ομίλου οι οποίες ανήλθαν σε € 1,9 εκατ. και € 15,3 εκατ. αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι την 1η Αυγούστου 2014 ολοκληρώθηκε η πώληση των πλοίων «ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β.» και «ΛΕΥ-ΚΑ ΟΡΗ» έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 21 εκατ. με το οποίο μειώθηκε ο δανεισμός της Εταιρείας, ενώ εκτιμάται ότι στο επόμενο διάστημα είναι εφικτό να επιτευχθεί συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες σχετικά με την αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων. Επίσης, στο πλαίσιο της περαιτέρω ανά-πτυξης συνεργασιών και στρατηγικών συνεργειών, από την 1η Νοεμβρίου έχει τεθεί σε ισχύ η διεύρυνση της κοινοπραξίας «ΑΝΕΚ-SUPERFAST» για την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιρειών στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης.
Τα παραπάνω γεγονότα, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε θετι-κούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη μείωση των τιμών των καυσίμων, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πε-ραιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου την τρέχουσα χρήση. Στρατηγικοί στόχοι της Διοίκησης του Ομίλου για το 2015 παραμένουν η ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης, η εξασφάλιση της ανα-γκαίας ρευστότητας και η επιστροφή στην κερδοφορία.
Χανιά, 31 Μαρτίου 2015
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ 2014
Αύξηση EBITDA Ομίλου: € 10,1 εκατ. από € 6,5 εκατ.
Περαιτέρω περιορισμός λειτουργικού κόστους
Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της χρήσης από 1 Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2014 βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ):
Το 2014 ο Όμιλος της ΑΝΕΚ δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδρια-τικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το 2014, σε όλες τις γραμμές που δραστηριοποιήθηκε, διακίνησε συνολικά 1,4 εκατομμύρια επιβά-τες έναντι 1,5 εκατ. το 2013, 227 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 241 χιλ. το προηγούμενο έτος και 151 χι-λιάδες φορτηγά έναντι 149 χιλ., εκτελώντας 5% λιγότερα δρομολόγια σε σχέση με το 2013. Σε επιχειρησι-ακό επίπεδο, τα πλοία του Ομίλου πραγματοποίησαν συνδυασμένα δρομολόγια από κοινού με πλοία της «ATTICA Α.Ε. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» μέσω της κοινοπραξίας «ΑΝΕΚ – SUPERFAST» σε γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, ενώ στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα συνεχίστηκε η εκτέλεση δρομολογίων σε γραμμές δη-μόσιας υπηρεσίας. Τέλος, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου, δύο πλοία της Εται-ρείας ναυλώθηκαν τη θερινή περίοδο σε εταιρείες του εξωτερικού, ενώ πραγματοποιήθηκαν και έκτακτες ναυλώσεις.
Η συνεχής προσπάθεια για περιορισμό του λειτουργικού κόστους και για αποτελεσματικότερη διαχείριση του στόλου του Ομίλου αντανακλάται στη βελτίωση των αποτελεσμάτων για δεύτερη συνεχόμενη χρήση. Επίσης, στη μείωση του λειτουργικού κόστους για τη χρήση 2014 συνέβαλλε και η υποχώρηση των τιμών των καυσίμων κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της χρήσης 2014 διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κύκλος Εργασιών
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2014 ανήλθε σε € 169,5 εκατ. έναντι € 178,0 εκατ. τη χρήση 2013. Τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε € 79,6 εκατ. έναντι € 81,7 ε-κατ. την προηγούμενη χρήση και από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εξωτερικού ανήλθαν σε € 81,8 εκατ. έναντι € 88,3 εκατ., ενώ τα έσοδα από τις λοιπές δραστηριότητες το 2014 παρέμειναν σταθερά σε σχέση με την προηγούμενη χρήση και διαμορφώθηκαν σε € 8,0 εκατ.
Μικτά Κέρδη
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για τη χρήση 2014 ανήλθαν σε € 25,6 εκατ. έναντι € 23,3 εκατ. το 2013. Το κόστος πωληθέντων διαμορφώθηκε σε € 143,9 εκατ. έναντι € 154,8 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Η μεί-ωση του λειτουργικού κόστους της χρήσης 2014 οφείλεται, κυρίως, στη μείωση των τιμών των καυσίμων σε σχέση με το 2013 και στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των πλοίων και των δρομολογίων.
EBITDA
Ο Όμιλος παρουσίασε κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ποσού € 10,1 εκατ. έναντι € 6,5 εκατ. το 2013. Η αύξηση του EBITDA το 2014 είναι επακόλουθο, κυρίως, της αύξησης των μικτών κερδών προ αποσβέσεων κατά € 1,3 εκατ. και της μείωσης των εξόδων διοίκησης και διάθεσης προ αποσβέσεων κατά € 2,0 εκατ. σε σχέση με το 2013.
Καθαρά Αποτελέσματα
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της χρήσης 2014 διαμορφώθη-καν σε ζημιές ποσού € 17,8 εκατ. για τον Όμιλο έναντι ζημιών € 35,7 εκατ. το 2013. Τα αποτελέσματα των χρήσεων 2014 και 2013 επιβαρύνθηκαν από τις απομειώσεις της αξίας των πλοίων του Ομίλου οι οποίες ανήλθαν σε € 1,9 εκατ. και € 15,3 εκατ. αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι την 1η Αυγούστου 2014 ολοκληρώθηκε η πώληση των πλοίων «ΣΟΦΟΚΛΗΣ Β.» και «ΛΕΥ-ΚΑ ΟΡΗ» έναντι συνολικού τιμήματος ευρώ 21 εκατ. με το οποίο μειώθηκε ο δανεισμός της Εταιρείας, ενώ εκτιμάται ότι στο επόμενο διάστημα είναι εφικτό να επιτευχθεί συμφωνία με τις δανείστριες τράπεζες σχετικά με την αναδιάρθρωση των μακροπρόθεσμων δανείων. Επίσης, στο πλαίσιο της περαιτέρω ανά-πτυξης συνεργασιών και στρατηγικών συνεργειών, από την 1η Νοεμβρίου έχει τεθεί σε ισχύ η διεύρυνση της κοινοπραξίας «ΑΝΕΚ-SUPERFAST» για την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιρειών στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης.
Τα παραπάνω γεγονότα, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε θετι-κούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη μείωση των τιμών των καυσίμων, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για πε-ραιτέρω βελτίωση των αποτελεσμάτων του Ομίλου την τρέχουσα χρήση. Στρατηγικοί στόχοι της Διοίκησης του Ομίλου για το 2015 παραμένουν η ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης, η εξασφάλιση της ανα-γκαίας ρευστότητας και η επιστροφή στην κερδοφορία.
Χανιά, 31 Μαρτίου 2015
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
-
00:07 Wall Street: Καλά Χριστούγεννα!
-
00:06 Γιατί το 2026 φοβίζει τις χρηματιστηριακές αγορές
-
00:05 Η Ευρώπη πρέπει να σκεφτεί πιο έξυπνα το μεταναστευτικό
-
00:04 Αν στήναμε... καρτέλ με ελάχιστες τιμές παραγωγού, θα είχαν όφελος οι αγρότες και οι καταναλωτές;
-
00:03 Γιατί εξελέγη ο Πιερρακάκης και πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει την επιτυχία
-
00:02 Υπήρχε διάλογος και δεν τον κατάλαβαν;
-
00:01 Άδειες λεωφορειολωρίδες
-
15/12 Γερμανικά ΜΜΕ: "Μικρά βήματα σε μακρύ δρόμο" η πρόοδος που επιτεύχθηκε στις συνομιλίες του Βερολίνου για την Ουκρανία
-
15/12 Λιβύη: Η συμφωνία με την Τουρκία στερείται νομικής νομιμότητας, λέει ο πρόεδρος της Βουλής
-
15/12 Λουκασένκο: Ο Μαδούρο είναι ευπρόσδεκτος να εγκατασταθεί στη Λευκορωσία
-
Πάνω από 5 τόνοι κοκαΐνης σε πλοίο του "Έλληνα Εσκομπάρ" - Συνελήφθη στην Κατερίνη
-
Έρευνα Ινστιτούτου Αλέξη Τσίπρα: "Καταρρίπτεται το κυβερνητικό success story για την ελληνική οικονομία"
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa
-
Αντίστροφη μέτρηση για τους "ξεχασιάρηδες" του ΓΕΜΗ – Από 1ης/1/2026 έρχονται πρόστιμα έως 100.000 ευρώ
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς
-
Ποιες χώρες στην Ευρώπη δίνουν 13η σύνταξη και ποιες έξτρα επίδομα στις συντάξεις
-
Δημοσκόπηση: To 75% των Ουκρανών απορρίπτει τις παραχωρήσεις εδαφών για τη λήξη του πολέμου
-
Ουκρανός αξιωματούχος: Κούσνερ και Γουίτκοφ ζητούν από το Κίεβο να παραδώσει στη Μόσχα εδάφη υπό ουκρανικό έλεγχο
-
Φρικτό μαχαίρι;
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές
-
Τί πρέπει να κάνουμε με τη μετανάστευση; (101)
-
Κραυγή αγωνίας από τους ξενοδόχους για τα αγροτικά μπλόκα: Μπαράζ ακυρώσεων στο παρά πέντε των εορτών (56)
-
Ρωσία: Αγωγή κατά του Euroclear - Ζητά 229 δισ. δολ. (38)
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές (28)
-
Ευρωπαίοι προς ΗΠΑ: Για τις εδαφικές παραχωρήσεις θα αποφασίσουν οι Ουκρανοί και μόνο μετά τις εγγυήσεις ασφαλείας (19)
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa (14)
-
Βαρόμετρο GPO: Στο 28% η ΝΔ με πτώση, ανεβαίνει ξανά η Πλεύση Ελευθερίας - Πρόσωπα της χρονιάς Κ. Μητσοτάκης, Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Τσίπρας (13)
-
Οι κινήσεις της κυβέρνησης μετά το "όχι" των αγροτών στον διάλογο - Αναζητούνται λύσεις στον "γόρδιο δεσμό" (13)
-
Ολική επαναφορά (13)
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς (11)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ