Συνεχης ενημερωση
- 19,4% Αύξηση των Πωλήσεων της Εταιρείας
- Αύξηση των Μεριδίων στην Αγορά της Βόρειας Αδριατικής σε όλες τις Κατηγορίες
Μεταφορικού Έργου
Οικονομικά αποτελέσματα
Τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας το α΄ τρίμηνο του 2011 επηρεάστηκαν σημαντικά τόσο από την αύξηση των τιμών των καυσίμων όσο και από τον έντονο ανταγωνισμό. Επιπρόσθετα, η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση επηρεάζει αρνητικά το μεταφορικό έργο, οχημάτων και επιβατών, στις γραμμές όπου η Εταιρεία δραστηριοποιείται. Επίσης, τα οικονομικά αποτελέσματα περιλαμβάνουν έκτακτες ναυλώσεις πλοίων στην περιοχή της Βόρειας Αφρικής.
Ειδικότερα, τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας κατά το α΄ τρίμηνο του 2011 εμφανίζονται βελτιωμένα έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2010, καθώς ο κύκλος εργασιών παρουσιάζει αύξηση κατά 19,3%, ενώ έχουν βελτιωθεί σημαντικά το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) και το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους όπου οι ζημίες έχουν περιορισθεί κατά 47,6% και 14,9% αντίστοιχα.
O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το α? τρίμηνο του 2011 διαμορφώθηκε σε 34,5 εκατ. €, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε -4,2 εκατ. €. Τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους το α΄ τρίμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν σε -10,5 εκατ €. Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα καθώς το μεταφορικό έργο των επιβατών εμφανίζεται ασθενές κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σε επίπεδο ομίλου, το α΄ τρίμηνο του 2011 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 34,5 εκατ. €, ενώ τόσο η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας.
Η Minoan Lines μέσα σε αυτό το εξαιρετικά αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, έχοντας τα τελευταία χρόνια ακολουθήσει μια πολιτική μείωσης του τραπεζικού δανεισμού και περιστολής των λειτουργικών της δαπανών έχει βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό τη χρηματοοικονομική της διάρθρωση. Το γεγονός αυτό, επιτρέπει στην εταιρεία να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που προέρχονται από αυτή την αρνητική οικονομική συγκυρία.
Μεταφορικό έργο
Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)
Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) η Minoan Lines με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της, το α΄ τρίμηνο του 2011 πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί.
Συγκεκριμένα, η εταιρεία πραγματοποιώντας το 32,4% των ταξιδιών, στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 36,7% των επιβατών, το 33,8% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 41,8% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Περαιτέρω, η Minoan Lines κατά το α? τρίμηνο 2011 συνολικά μετέφερε 55.000 επιβάτες, 13.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 21.000 φορτηγά αυτοκίνητα.
Γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα (Δρομολόγηση Νεότευκτων Πλοίων) Τον Οκτώβριο του 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα το πλοίο Cruise Europa, ενώ τον Ιούλιο του 2010 δρομολογήθηκε στην ίδια γραμμή και το αδελφό του πλοίο Cruise Olympia.
Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000 επιβατών, 3.000 γραμμικών μέτρων φορτίου (180 φορτηγών διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. αυτοκινήτων ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκινήτων) τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia σηματοδοτούν μια νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.
Ήδη η κίνηση αυτή θεωρείται έως τώρα επιτυχημένη και έχει ενισχύσει τη θέση της εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή αφού το τρέχον έτος στο οποίο δραστηριοποιούνται και τα δύο πλοία για πρώτη χρονιά μαζί παρουσιάζεται αύξηση των μεριδίων αγοράς σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου.
Συγκεκριμένα, τα μερίδια αγοράς κατά το α΄ τρίμηνο του 2011 ανήλθαν για τους επιβάτες σε 37,6% έναντι 32,6% το α? τρίμηνο του 2010, για τα ΙΧ αυτοκίνητα σε 33,0% έναντι 24,8% το α? τρίμηνο του 2010 και για τα φορτηγά αυτοκίνητα σε 46,0% έναντι 35,8% το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή ΄΄Ηράκλειο - Πειραιάς΄΄ η Minoan Lines το α΄ τρίμηνο του 2011 διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά, ενώ πέτυχε να αυξήσει περεταίρω τα μερίδια αγοράς της τόσο στους επιβάτες όσο και στα ΙΧ αυτοκίνητα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2010.
Η εταιρεία το α΄ τρίμηνο του 2011 μετέφερε 148.000 επιβάτες, 17.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 12.000 φορτηγά αυτοκίνητα.
Επιπρόσθετα, η Minoan Lines πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί. Συγκεκριμένα τα μερίδια αγοράς της εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή ανήλθαν σε ποσοστό 55,2% για τους επιβάτες, 51.6% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 38,5% για τα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ στην εταιρεία αναλογεί το 35,3% του συνόλου των ταξιδιών.
Προοπτικές για το 2011
Το 2011 αναμένεται να είναι ένα δύσκολο έτος για τις περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις και το κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.
Η προσπάθεια εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών της χώρας με την επιβολή άμεσων μέτρων λιτότητας εισπρακτικού επιβαρύνει ήδη σημαντικά τα νοικοκυριά οδηγώντας σε άμεση και σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους.
Οι παραπάνω εξελίξεις, σε συνδυασμό με την πορεία των τιμών των καυσίμων, το επίπεδο ανταγωνισμού μεταξύ των εταιρειών του κλάδου και την αναπροσαρμογή της προσφερόμενης χωρητικότητας στις γραμμές Ηράκλειο - Πειραιά & Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα είναι οι βασικότεροι παράγοντες οι οποίοι θα επηρεάσουν τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας την τρέχουσα οικονομική χρήση.
-
23:20 Μικρά κέρδη στη Wall με το βλέμμα στα στοιχεία για την απασχόληση
-
22:53 Απώλειες για το αργό καθώς επιμένουν οι ανησυχίες για την υπερπροσφορά
-
22:52 Ισραήλ: Ο στρατός παρέλαβε τη σορό ενός ομήρου από τη Γάζα
-
22:40 Ο Τραμπ λέει ότι μπορεί να εργάζεται πάνω σε ένα σχέδιο αποπυρηνικοποίησης με Ρωσία και Κίνα
-
22:36 Βορίζια: Η ΕΛ.ΑΣ. έχει βίντεο με τον 43χρονο που συνελήφθη να πυροβολεί την ώρα του μακελειού
-
22:23 Κέρδη άνω του 1% ο χρυσός
-
22:16 Στροφή 180 μοιρών από Τραμπ: Δηλώνει ότι μπορεί να βοηθήσει "λίγο" τον Μαμντάνι
-
22:05 Apple: Κοντά σε deal με την Google για την αναβάθμιση του Siri έναντι 1 δισ. δολαρίων ετησίως
-
21:52 ΗΠΑ: Ρεπουμπλικάνοι γερουσιαστές κατηγορούν το Πεντάγωνο ότι δεν ενημερώνει το Κογκρέσο για θέματα εθνικής ασφάλειας
-
21:45 Η THEON λαμβάνει την πρώτη παραγγελία για γυροσκοπικά συστήματα πολλαπλών αισθητήρων - Εξαγορά του 30% της Shock EOS
-
Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026
-
Ποια είναι τα φαβορί για τις εκλογές του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών -Τα πρόσωπα και οι αστάθμητοι παράγοντες
-
"Δεν υπάρχει λόγος πανικού... ακόμα", λένε οι αναλυτές μετά την κατάρρευση των μετοχών τεχνητής νοημοσύνης
-
Το escape room των 2.025 μονάδων και το κλειδί του year-end rally
-
Ρωσία και Τουρκία διαπραγματεύονται τη διατήρηση των ροών φυσικού αερίου από την Gazprom
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ
-
Αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας η είσοδος ιδιωτών για τα χρέη στον ΕΦΚΑ – Οι λόγοι
-
Μαμντάνι σε Τραμπ: Ξέρω ότι παρακολουθείς - Ανέβασε την ένταση
-
ΗΠΑ: Ιστορική εκλογική νίκη Ζόχραν Μαμντάνι στη Ν. Υόρκη
-
ChatGPT: Ήρθε το τέλος των καλών τρόπων;
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ (129)
-
ΗΠΑ: Ιστορική εκλογική νίκη Ζόχραν Μαμντάνι στη Ν. Υόρκη (56)
-
ΕΛΤΑ: 200 εκατ. χαμένα σε δέκα χρόνια (43)
-
Ευρώπη-Τουρκία συμμαχία (32)
-
Επίσκεψη Ζελένσκι στην Αθήνα εντός Νοεμβρίου – Συνάντηση με τον Πρωθυπουργό (28)
-
Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026 (27)
-
Αλ. Τσίπρας: Η νίκη Μαμντάνι δείχνει σε όλο τον κόσμο ότι υπάρχει εναλλακτική (18)
-
Γαλλία: Οδηγός έπεσε εσκεμμένα σε πεζούς και ποδηλάτες στο νησί Ολερόν και φώναζε "Αλλάχ Ακμπάρ" - Πέντε τραυματίες (17)
-
Τι εξηγεί την νίκη του Μαμντάνι (14)
-
Μερική "αναδίπλωση" της κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ - Οι λύσεις που εξετάζονται (11)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ