Συνεχης ενημερωση
- Δραματική Αύξηση του Κόστους των Καυσίμων
- Σταθερότητα Εσόδων παρά την Οικονομική Κρίση
- Αύξηση των Μεριδίων Αγοράς στις Γραμμές της Βόρειας Αδριατικής σε όλες τις Κατηγορίες Μεταφορικού Έργου
- Διατήρηση των Υψηλών Μεριδίων Αγοράς στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς (55% στους επιβάτες, 46% στα Ι.Χ. οχήματα και 40% στα Φ/Γ οχήματα)
Οικονομικά Αποτελέσματα Εταιρείας
Οι συνεχιζόμενες επί μακρών δημοσιονομικές ανισορροπίες οδήγησαν το δημόσιο χρέος της χώρας σε πολύ υψηλά επίπεδα, οδηγώντας την Ελληνική οικονομία σε πρωτοφανή κρίση και ύφεση η οποία το 2010 κλιμακώθηκε αφού οι παράγοντες που τροφοδότησαν την ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία αποδείχθηκαν μη διατηρήσιμοι και σε μεγάλο βαθμό εσφαλμένοι. Επιπρόσθετα, οι εξελίξεις αυτές δημιούργησαν την επιτακτική ανάγκη για επιβολή άμεσων μέτρων λιτότητας εισπρακτικού χαρακτήρα γεγονός που επιβάρυνε σημαντικά τα νοικοκυριά οδηγώντας σε άμεση και σημαντική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Οι παραπάνω εξελίξεις, σε συνδυασμό με τη δραματική αύξηση στις τιμές των καυσίμων και τον συνεχώς εντεινόμενο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών του κλάδου, επηρέασαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας.
Ο κύκλος εργασιών της Minoan Lines το 2010, παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα παρέμεινε στα ίδια επίπεδα περίπου με το 2009 και ανήλθε σε 169,2 εκατ. €, σημειώνοντας μικρή μεταβολή κατά -1,1%. Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών & επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε -14,5 εκατ. €, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε -36,1 εκατ. €.
Το 2010 παρά τη μείωση που σημειώθηκε στις περισσότερες κατηγορίες εξόδων η άνοδος στο κόστος των καυσίμων κατά 28,2% επηρέασε τα λειτουργικά και καθαρά αποτελέσματα της Εταιρείας.
Οικονομικά Αποτελέσματα Ομίλου
Το 2010, σε επίπεδο ομίλου, τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και τα λειτουργικά αποτελέσματα (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής Εταιρείας, ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα το οικονομικό έτος 2010 ανήλθαν σε -36,4 εκατ. €.
Μεταφορικό Έργο - Μερίδια Αγοράς
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή Ηράκλειο - Πειραιάς η Εταιρεία διατήρησε την ισχυρή θέση που κατέχει στην εν λόγω γραμμή. Πιο συγκεκριμένα τα πλοία της Εταιρείας μετέφεραν 889 χιλ. επιβάτες, 112 χιλ. Ι.Χ. οχήματα και 56 χιλ. φορτηγά οχήματα. Τα αντίστοιχα μερίδια αγοράς της Εταιρείας παρέμειναν υψηλά σε όλες τις κατηγορίες διακίνησης και διαμορφώθηκαν σε 54,9% στους επιβάτες, 46,0% στα Ι.Χ. οχήματα και 39,9% στην κατηγορία των φορτηγών το μερίδιο αγοράς ενώ το αντίστοιχο μερίδιο ταξιδίων που της αναλογεί ανήλθε σε 38,6%.
Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)
Η Εταιρεία στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα και Βενετία) κατά το 2010 παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία και τον υψηλό ανταγωνισμό παρουσίασε αύξηση σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου. Πιο συγκεκριμένα, σημειώθηκε αύξηση στους επιβάτες κατά 7,1%, στα Ι.Χ. αυτοκίνητα κατά 0,7% και σημαντική αύξηση στα φορτηγά αυτοκίνητα κατά (8,7%), σε σχέση με το 2009. Επιπρόσθετα, η Εταιρεία κατόρθωσε να διατηρήσει την πρώτη θέση σε μερίδια αγοράς σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου στις γραμμές τις Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα και Βενετία). Συγκεκριμένα, τα πλοία της Εταιρείας μετέφεραν, 592 χιλ. επιβάτες, 146 χιλ. Ι.Χ. οχήματα και 84 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα ενώ τα αντίστοιχα μερίδια αγοράς ανήλθαν σε 40,0% στους επιβάτες, 38,3% στα Ι.Χ. οχήματα και 39,3% στα φορτηγά αυτοκίνητα ξεπερνώντας σε όλες τις κατηγορίες διακίνησης, το μερίδιο ταξιδίων που της αντιστοιχεί το οποίο διαμορφώθηκε σε 36,0%.
Γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα (Δρομολόγηση Νεότευκτων Πλοίων) Τον Οκτώβριο του 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα το πλοίο Cruise Europa, ενώ τον Ιούλιο του 2010 δρομολογήθηκε στην ίδια γραμμή και το αδελφό του πλοίο Cruise Olympia.
Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000επιβατών, 3.000 γραμμικών μέτρων φορτίου (180 φορτηγών διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. αυτοκινήτων ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκινήτων) τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia σηματοδοτούν μια νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας. Ήδη η κίνηση αυτή θεωρείται έως τώρα επιτυχημένη και έχει ενισχύσει τη θέση της Εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή, ενώ και το τρέχον έτος αναμένεται αύξηση των μεριδίων αγοράς της Εταιρείας.
-
20:56 Στην Τουρκία αντιπροσωπεία της Χαμάς - Διαβουλεύσεις σχετικά με τις επόμενες φάσεις του σχεδίου εκεχειρίας στη Γάζα
-
20:40 Βρετανία: Δύο κρατούμενοι αποφυλακίστηκαν κατά λάθος από τη φυλακή του Γουόντσγουορθ
-
20:37 Συνάντηση Γ. Γεραπετρίτη με αντιπροσωπεία των AHEPANS την Πέμπτη
-
20:28 Πηγές ΝΔ για Λ. Αυγενάκη στην Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Στο κενό η στοχοποίηση της ΝΔ από την αντιπολίτευση
-
20:22 Μακελειό στα Βορίζια: Τη Δευτέρα η απολογία των τριών αδελφών
-
20:17 Συνάντηση Κυρ. Μητσοτάκη με τους υπουργούς Εσωτερικών και Ενέργειας των ΗΠΑ - Στο επίκεντρο η ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης
-
20:16 Ο ιδρυτής της First Brands κατηγορείται για υπεξαίρεση "εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων"
-
20:15 Μεξικό: Μήνυση από την πρόεδρο Σέινμπαουμ κατά άνδρα που την παρενόχλησε σεξουαλικά
-
20:02 ΕΕ: Ειδικός δίαυλος επικοινωνίας με την Κίνα για την ομαλή ροή των σπάνιων γαιών
-
20:00 Προς νέα κίνητρα για προσέλκυση ξένων φορολογικών κατοίκων
-
Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026
-
Ποια είναι τα φαβορί για τις εκλογές του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών -Τα πρόσωπα και οι αστάθμητοι παράγοντες
-
"Δεν υπάρχει λόγος πανικού... ακόμα", λένε οι αναλυτές μετά την κατάρρευση των μετοχών τεχνητής νοημοσύνης
-
Το escape room των 2.025 μονάδων και το κλειδί του year-end rally
-
Ρωσία και Τουρκία διαπραγματεύονται τη διατήρηση των ροών φυσικού αερίου από την Gazprom
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ
-
Αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας η είσοδος ιδιωτών για τα χρέη στον ΕΦΚΑ – Οι λόγοι
-
Μαμντάνι σε Τραμπ: Ξέρω ότι παρακολουθείς - Ανέβασε την ένταση
-
ΗΠΑ: Ιστορική εκλογική νίκη Ζόχραν Μαμντάνι στη Ν. Υόρκη
-
ChatGPT: Ήρθε το τέλος των καλών τρόπων;
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ (128)
-
ΗΠΑ: Ιστορική εκλογική νίκη Ζόχραν Μαμντάνι στη Ν. Υόρκη (53)
-
ΕΛΤΑ: 200 εκατ. χαμένα σε δέκα χρόνια (42)
-
Ευρώπη-Τουρκία συμμαχία (32)
-
Επίσκεψη Ζελένσκι στην Αθήνα εντός Νοεμβρίου – Συνάντηση με τον Πρωθυπουργό (27)
-
Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026 (27)
-
Αλ. Τσίπρας: Η νίκη Μαμντάνι δείχνει σε όλο τον κόσμο ότι υπάρχει εναλλακτική (18)
-
Γαλλία: Οδηγός έπεσε εσκεμμένα σε πεζούς και ποδηλάτες στο νησί Ολερόν και φώναζε "Αλλάχ Ακμπάρ" - Πέντε τραυματίες (14)
-
Τι εξηγεί την νίκη του Μαμντάνι (13)
-
Μερική "αναδίπλωση" της κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ - Οι λύσεις που εξετάζονται (11)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ