Συνεχης ενημερωση
Τα Οικονομικά Αποτελέσματα του Α΄ Εξαμήνου επηρεάστηκαν από:
- Τη Σημαντική Αύξηση του Κόστους των Καυσίμων (+49,1%)
- Την Πρωτοφανή Οικονομική Ύφεση στην Ελλάδα
- Τον Αυξανόμενο Ανταγωνισμό
Οικονομικά αποτελέσματα Εταιρείας
Η Minoan Lines μέσα σε αυτό το εξαιρετικά αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, έχοντας τα τελευταία χρόνια ακολουθήσει μια πολιτική μείωσης του τραπεζικού δανεισμού και περιστολής των λειτουργικών της δαπανών έχει βελτιώσει σε σημαντικό βαθμό τη χρηματοοικονομική της διάρθρωση. Το γεγονός αυτό, επιτρέπει στην Εταιρεία να ανταπεξέλθει στις δυσκολίες που προέρχονται από αυτή την πρωτοφανή αρνητική οικονομική συγκυρία.
O κύκλος εργασιών της Minoan Lines το α΄ εξάμηνο του 2010 διαμορφώθηκε σε 70,8 εκατ. €, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε -11,3 εκατ. €. Τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους το α΄ εξάμηνο του 2010, τα οποία λόγω εποχικότητας του μεταφορικoύ έργου είναι πάντα αρνητικά, διαμορφώθηκαν σε -21,8 εκατ €. Τα καθαρά αποτελέσματα της Εταιρείας περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου 1,1 εκατ. €.
Σημειώνεται ότι, τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας επηρεάστηκαν σημαντικά από τον έντονο ανταγωνισμό και από την αύξηση του κόστους των καυσίμων κατά 49,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ένας επιπλέον παράγοντας ο οποίος συνέτεινε στην αύξηση του κόστους των καυσίμων το τρέχον έτος είναι και η ισχυροποίηση του δολαρίου έναντι του ευρώ.
Σε επίπεδο Ομίλου, το α΄ εξάμηνο του 2010 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 70,8 εκατ. €, ενώ τόσο η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας.
Μεταφορικό έργο
Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)
Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) η Εταιρεία με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της, το α΄ εξάμηνο του 2010 πέτυχε στις κατηγορίες των επιβατών και φορτηγών υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί.
Συγκεκριμένα, η Εταιρεία πραγματοποιώντας το 35,6% των ταξιδιών, στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 38,3% των επιβατών, το 35,0% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 38,6% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Το α΄ εξάμηνο 2010 η Minoan Lines συνολικά μετέφερε 203 χιλ. επιβάτες, 44 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 42 χιλ φορτηγά αυτοκίνητα.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή "Ηράκλειο - Πειραιάς" η Εταιρεία το α΄ εξάμηνο του 2010, διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά πετυχαίνοντας σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί. Συγκεκριμένα τα μερίδια αγοράς της εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή ανήλθαν σε ποσοστό 57,2% για τους επιβάτες, 51.4% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 41,3% για τα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ στην Εταιρεία αναλογεί το 38,5% του συνόλου των ταξιδιών. Επιπρόσθετα η Εταιρεία το α΄ εξάμηνο του 2010 μετέφερε 375 χιλ. επιβάτες, 42 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 30 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τέλος στην γραμμή του Ιονίου (Πάτρα-Κέρκυρα) η Minoan Lines το α΄ εξάμηνο του 2010 διακίνησαν 13 χιλ. επιβάτες 2 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 1.400 φορτηγά αυτοκίνητα.
Δρομολόγηση νέων πλοίων
Στις 15 Οκτωβρίου 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα το πλοίο Cruise Europa, ενώ από τον περασμένο Ιούλιο έχει δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή το αδελφό του πλοίο Cruise Olympia.
Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000 επιβάτες, 3.000 γραμμικά μέτρα φορτίου (180 φορτηγά διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκίνητα) τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia σηματοδοτούν μια νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.
Σημειώνεται εδώ ότι τα εν λόγω πλοία έχουν ήδη αναπτύξει μια σημαντική εμπορική δυναμική αυξάνοντας το μεταφορικό έργο της Εταιρείας στη γραμμή.
Σημαντικές Εξελίξεις
Η Minoan Lines παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων αλλά και τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό έχει προχωρήσει ήδη σε σημαντική μείωση του επιπέδου του τραπεζικού της δανεισμού τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο 1/1/2009 έως 31/8/2010 ο τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας, έχει μειωθεί κατά 106,5 εκατ. €, βελτιώνοντας σημαντικά την χρηματοοικονομική της διάρθρωση. Η εξέλιξη αυτή παράλληλα και με άλλα μέτρα τα οποία η διοίκηση της Εταιρείας έχει ήδη λάβει, δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις προκειμένου να ξεπεράσει αυτή την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία η οποία πλήττει κυρίως τη χώρα μας.
-
11:42 Ποιος κρατάει τα "βιβλία του κόσμου"
-
11:41 ΔΕΗ myHotel SmartRate: Νέο προϊόν ενέργειας ειδικά σχεδιασμένο για ξενοδοχεία
-
11:38 Ένας χρόνος Τραμπ: Όλα είναι μπίζνες
-
11:25 Αλ. Τσίπρας: Η νίκη Μαμντάνι δείχνει σε όλο τον κόσμο ότι υπάρχει εναλλακτική
-
11:23 Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ- Λ. Αυγενάκης: Το υλικό που διαβιβάστηκε στη Βουλή δεν αποδίδει κατηγορητήριο σε βάρος μου
-
11:23 Γερμανία: Σημαντική βελτίωση της εμπιστοσύνης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τον Οκτώβριο
-
11:16 Machas & Partners Law Firm - Αγορά ακινήτων: Οι ξένοι θεσμικοί επενδυτές κινητοποιούνται
-
11:16 Ten Brinke: "Οδηγός" των νέων κτιρίων ο ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός
-
11:11 Colliers Greece: Η πολυτέλεια και οι προσιτές κατοικίες μπορούν να συνυπάρξουν
-
11:08 Χρηματιστήριο: Διερευνητικές κινήσεις με φόντο τη νευρικότητα διεθνώς
-
Το escape room των 2.025 μονάδων και το κλειδί του year-end rally
-
Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026
-
ChatGPT: Ήρθε το τέλος των καλών τρόπων;
-
ΗΠΑ: Ιστορική εκλογική νίκη Ζόχραν Μαμντάνι στη Ν. Υόρκη
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ
-
Μαμντάνι σε Τραμπ: Ξέρω ότι παρακολουθείς - Ανέβασε την ένταση
-
Ευρώπη-Τουρκία συμμαχία
-
Τι βλέπουν αναλυτές και αγορά για τα αποτελέσματα Alpha και ΕΤΕ
-
Ποια είναι τα φαβορί για τις εκλογές του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών -Τα πρόσωπα και οι αστάθμητοι παράγοντες
-
Αυτή η bull market μπορεί να καταλήξει σε "μακελειό"
-
Τα συμπεράσματα από το "δράμα" των ΕΛΤΑ (50)
-
ΗΠΑ: Ιστορική εκλογική νίκη Ζόχραν Μαμντάνι στη Ν. Υόρκη (33)
-
Ευρώπη-Τουρκία συμμαχία (16)
-
ΕΛΤΑ: 200 εκατ. χαμένα σε δέκα χρόνια (14)
-
Γιατί έρχεται βουτιά στην κατασκευή νέων κατοικιών το 2026 (8)
-
Μερική "αναδίπλωση" της κυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ - Οι λύσεις που εξετάζονται (7)
-
Κ. Χατζηδάκης για ΕΛΤΑ: Ως εδώ! Δεν θα δεχτώ καμία στοχοποίηση και δεν θα αναλάβω ευθύνες που δεν μου αναλογούν (6)
-
Η ανυπαρξία αντιπολίτευσης είναι "πρόοδος"; (6)
-
Αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας η είσοδος ιδιωτών για τα χρέη στον ΕΦΚΑ – Οι λόγοι (3)
-
Αλ. Τσίπρας: Η νίκη Μαμντάνι δείχνει σε όλο τον κόσμο ότι υπάρχει εναλλακτική (2)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ