Παρασκευή, 15-Νοε-2024 13:24
COSMOTE: Ένα δεκαετές ταξίδι για την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM για τις ψηφιακές δεξιότητες των νέων

Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει μπει για τα καλά στη ζωή χιλιάδων μαθητών και στην Ελλάδα. Κι αυτό χάρη στην COSMOTE, η οποία εδώ και μια 10ετία έχει συμβάλει καταλυτικά στη διάδοση του STEM και της εκπαιδευτικής ρομποτικής καθώς και στην ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των νέων μέσω σειράς δράσεων, μέσα από τη στρατηγική συνεργασία με τον STEM Education
Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Οι ωφελούμενοι από τις δράσεις STEM που στήριξε η COSMOTE μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα των 10 ετών υπολογίζονται σε 330.000, ενώ χάρη στα 1.100 και πλέον πακέτα εκπαιδευτικού εξοπλισμού που έχει παράσχει άνοιξε την πόρτα της… εκπαιδευτικής ρομποτικής σε χιλιάδες μαθητές και καθηγητές σε όλη τη χώρα. Είναι ενδεικτικό ότι στους 10 Πανελλήνιους Διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και STEM που διοργανώνονται κάθε χρόνο και έχουν καταστεί πλέον θεσμός, έχουν συμμετάσχει 53.000 μαθητές από όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, 15.800 καθηγητές έχουν συμμετάσχει σε επιμορφωτικά σεμινάρια για τη μεθοδολογία STEM.
Οι καινοτόμες ιδέες που έχουν προκύψει μάλιστα μέσω αυτών έχουν ξεχωρίσει και εκτός των ελληνικών συνόρων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ελληνικές αποστολές στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής έχουν λάβει σημαντικές διακρίσεις, φτάνοντας μέχρι και την 1η θέση στην Ευρώπη και την 4η παγκοσμίως.
"Στην COSMOTE είμαστε από τους πρώτους που πίστεψαν στο STEM και επενδύσαμε συστηματικά και με συνέπεια στη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών. Σήμερα με περηφάνια αντικρίζουμε χιλιάδες νέους που μπορούν να αξιοποιούν την τεχνολογία, να ενδιαφέρονται για τις επιστήμες, να συνεργάζονται και να επιλύουν προβλήματα. Στεκόμαστε δίπλα τους για να μπορούν να φέρνουν αυθεντικές ιδέες, οι οποίες οδηγούν στην πρόοδο. Αυτοί οι νέοι θα είναι οι πολίτες της αυριανής ψηφιακής κοινωνίας και οι πρωταγωνιστές στη δημιουργία μιας συνδεδεμένης Ελλάδας", δήλωσε σχετικά ο κ. Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Marketing Officer Ομίλου ΟΤΕ.
"Η δεκαετής συνεργασία μας με την COSMOTE έχει υπάρξει ιδιαιτέρως εποικοδομητική με σημαντικά αποτελέσματα. Ξεχωριστή σημασία για εμάς έχει η δημιουργία και λειτουργία της ψηφιακής εκπαιδευτικής πλατφόρμας STEM, που είναι ένα αποθετήριο γνώσης για μαθητές και καθηγητές και πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό. Έχουμε βάλει στέρεα θεμέλια για το μέλλον και συνεχίζουμε δυναμικά", προσθέτει από την πλευρά του ο κ. Γιάννης Σομαλακίδης, Πρόεδρος του STEM Education.
Πιο αναλυτικά, τα αποτελέσματα των δράσεων που στηρίζει η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, γύρω από την εκπαιδευτική ρομποτική και το STEM περιλαμβάνουν:
- 10 πανελλήνιους διαγωνισμούς,
- 16 προκριματικούς διαγωνισμούς για την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής,
- 53.000 συμμετοχές μαθητών από όλες τις περιφέρειες της χώρας,
- 15.800 συμμετοχές καθηγητών σε online επιμορφωτικά σεμινάρια,
- Δωρεάν διάθεση >1.100 πακέτων εκπαιδευτικού εξοπλισμού,
- 20.000 downloads από την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα STEM (Aποθετήριο γνώσης) σε 2 γλώσσες με μαθήματα και εκπαιδευτικό υλικό.
- Τις πρώτες ταινίες στην Ελλάδα με θέμα την εκπαιδευτική ρομποτική, Robogirl (5,4 εκατ. views) και The Real Robokids (2.2 εκατ. views). Μέσα από τις ταινίες έγινε περισσότερο γνωστή η εκπαιδευτική ρομποτική και σημειώθηκε σημαντική αύξηση συμμετοχών στους πανελλήνιους διαγωνισμούς.
Η δέσμευση της COSMOTE βέβαια, στη διάδοση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM δεν αποτελεί απλώς μια προσπάθεια για την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών. Πεποίθηση είναι ότι "ακονίζει” τη νοημοσύνη τους βοηθώντας τα κυνηγήσουν τα όνειρά τους και να κατακτήσουν το μέλλον. Ένα μέλλον που ανήκει, σύμφωνα με την COSMOTE, στην πιο εξελιγμένη μορφή νοημοσύνης, τη μόνη νοημοσύνη με αυθεντικές ιδέες, τη νοημοσύνη των παιδιών.
Άλλωστε, η εκπαίδευση μέσω STEM δεν είναι απλά μια ακόμη μέθοδος, αλλά ένα μέσο για καινούριες ιδέες που οδηγούν στην καινοτομία μέσα από την τεχνολογία, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης και της καλύτερης κατανόησης του κόσμου. Επίσης, ενισχύει τη δημιουργικότητά των μαθητών, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, τη συνεργασία και την ομαδικότητα, εντείνει το ενδιαφέρον των νέων για την επιστήμη και την τεχνολογία, προετοιμάζοντάς τους για τις ανάγκες της μελλοντικής αγοράς εργασίας.
"Ως ομάδα θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο εκμετάλλευσης ήδη υπαρχόντων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, καθώς ήταν αδύνατο να δημιουργήσουμε έναν τελείως καινούργιο τρόπο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Έτσι, μετά από πολλές ώρες έρευνας καταλήξαμε στην ιδέα της ιπτάμενης ανεμογεννήτριας, καθώς αποτελεί μια πολύ μεγάλη βελτίωση πάνω στους ήδη υπάρχοντες τρόπους εκμετάλλευσης της αιολικής ενέργειας", αναφέρει ένας από τους μαθητές που συμμετείχαν στους διαγωνισμούς ρομποτικής.
Ένας άλλος μαθητής συμπληρώνει: "Ξαφνικά από διαγωνιζόμενοι, γίναμε φίλοι, που μπορούσαν να γελάσουν, να δουλέψουν και να ανταλλάξουν ιδέες. Να μιλήσουμε για τα ενδιαφέροντα και τις ανησυχίες μας".
"Το STEM είναι η νέα μεθοδολογία βιωματικής κατανόησης των Φυσικών Επιστημών. Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να "σκέφτονται" ως μηχανικοί. Η τεχνολογία και η μηχανική είναι το μέλλον. Και όσοι γνωρίζουν να τις αξιοποιούν, μπορούν να έχουν μια πετυχημένη πορεία. Η εκπαιδευτική ρομποτική είναι η κορωνίδα του STEM και είναι το κοινό χαρακτηριστικό των προϊόντων του 21ου αιώνα", προσθέτει ένας άλλος μαθητής.
Το IRIS2 θα αποτελείται από ένα σύστημα 290 δορυφόρων, οι οποίοι θα λειτουργούν τόσο σε μεσαία, όσο και σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη.
Η Ελλάδα διακρίνεται στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα των κβαντικών επικοινωνιών, με δύο επιτυχημένες ευρωπαϊκές προτάσεις που βαθμολογήθηκαν υψηλά και αποδεικνύουν τη στρατηγική της θέση στην...