Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Μαϊ-2019 15:21

    Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το marketing & τις πωλήσεις

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το marketing & τις πωλήσεις

    Της Βάσως Παναγιωτοπούλου

    Ένα διαχρονικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις είναι τα χαμηλά ποσοστά πρόβλεψης των πωλήσεων και η πρόβλεψη του ιδανικού marketing mix που θα φέρει τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα. Όταν η διαφήμιση είναι καλά στοχευμένη στα κατάλληλα κανάλια επικοινωνίας, τότε μεγιστοποιείται το εμπορικό αποτέλεσμα και μειώνεται το κόστος. Η εξελιγμένη πλατφόρμα που χρησιμοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) ήρθε πρόσφατα στην Ελλάδα στον κλάδο του marketing και έχει τη δυνατότητα να λύσει αυτό το πρόβλημα με τη δύναμη της Μηχανικής Εκμάθησης (Machine Learning).

    Αυτή η πρωτοποριακή πλατφόρμα, εφαρμόζει την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης στις Πωλήσεις και το Marketing, σε συνεργασία με μία ομάδα από εξειδικευμένους επιστήμονες και έμπειρα στελέχη. Ταυτόχρονα, παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες για την υποστήριξη των επιχειρήσεων, προβλέποντας την εξέλιξη των πωλήσεων, ενώ οι νεότερες τεχνικές επιτρέπουν την ελαχιστοποίηση του επενδυτικού κινδύνου και το σχεδιασμό διορθωτικών κινήσεων για τον περιορισμό του.

    Με τη χρήση του ΑΙ αξιοποιούνται όλα τα δεδομένα (big data) που έχει στη διάθεσή του κάθε brand. Γίνεται  συλλογή δεδομένων από πολλαπλές πηγές: τόσο από τον πελάτη (για παράδειγμα οnline, offline, CRM data, τηλεφωνικά κέντρα, φυσικά σημεία πώλησης) όσο και από media channels. Στη συνέχεια, γίνεται συνυπολογισμός άλλων παραμέτρων του marketing (όπως για παράδειγμα μακροοικονομικά στοιχεία, συμπεριφορικά δεδομένα, δεδομένα καιρού ή στοιχεία για την κατηγορία του προϊόντος και του ανταγωνισμού).

    Ακολουθεί η ανάλυση ερευνητικών δεδομένων, η  λεπτομερής μέτρηση για τα βασικά KPIs που αφορούν στις διαστάσεις του brand, του conversion και των media. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι πέρα από την πλήρη ανάλυση των δεδομένων του Brand, παρέχεται γρήγορη και άμεση πρόσβαση στα εν λόγω δεδομένα, στοιχεία για τον ανταγωνισμό αλλά και συμβουλευτικές υπηρεσίες αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των στελεχών της.

    Ποια είναι τα οφέλη για τις εταιρείες

    Η Τεχνητή Νοημοσύνη φέρνει την επανάσταση στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων για τις επιχειρήσεις, μειώνοντας τις δαπάνες για άστοχες ενέργειες marketing και για αναποτελεσματικές επενδύσεις περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο σημαντικά τον επιχειρηματικό κίνδυνο. Παράλληλα, προτείνει το ιδανικό marketing-mix και συμβάλλει στην πρόβλεψη των πωλήσεων, αυξάνοντας το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Brand στην αγορά.

    Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει, επίσης, η πλατφόρμα στους επαγγελματίες είναι η εξοικονόμηση χρόνου, ενώ ταυτόχρονα, παρέχει άμεση πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες και αναλύσεις που παλαιότερα δεν υπήρχε τρόπος να συλλεχθούν και να επεξεργαστούμε. Επιπλέον, είναι εφικτό να προσμετρηθεί στις αποφάσεις κάθε παράμετρος που μπορεί να επηρεάσει τα αποτελέσματα της στρατηγικής μίας επιχείρησης, όπως οικονομικές συνθήκες, ενέργειες του ανταγωνισμού, έως τις ιδιαιτερότητες της αγοράς. Με αυτόν τον τρόπο, αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων. 

    Πιο αναλυτικά, όταν σχεδιάζεται μία καμπάνια, γίνεται εκ των προτέρων υπολογισμός των καταναλωτών που θα ανταποκριθούν. Ουσιαστικά ο αλγόριθμος προβλέπει την συμπεριφορά τους, ενώ όσο η καμπάνια βρίσκεται σε εξέλιξη, το λογισμικό αυτό-εκπαιδεύεται στα νέα δεδομένα με στόχο τις βέλτιστες πωλήσεις με βάση το marketing budget”.

    Λίγα λόγια για την Τεχνητή Νοημοσύνη στο Μarketing

    Η τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) στηρίζεται στις λεγόμενες μεθοδολογίες μηχανικής μάθησης (machine learning). Οι εν λόγω μεθοδολογίες βασίζονται στην επεξεργασία δεδομένων που, μέσω μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης, προβλέπουν τις πωλήσεις και μετρούν την απόδοση που έχει κάθε ενέργεια marketing. Τα αλγοριθμικά μοντέλα που προκύπτουν, είναι σε θέση να προσεγγίσουν ένα πρόβλημα με μεγάλη ακρίβεια, να προσαρμόζονται και να αλλάζουν δομή όταν τα δεδομένα αλλάζουν, να κάνουν προβλέψεις και να παίρνουν τελικά αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι όσο τροφοδοτούνται με περισσότερη πληροφορία και με περισσότερα δεδομένα, τόσο πιο "έξυπνα" γίνονται. Άρα, τα συμπεράσματα και οι προβλέψεις που εξάγονται είναι πιο ακριβή.

    * Η κα Βάσω Παναγιωτοπούλου είναι Leadmark Business Unit Director 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ