Συνεχης ενημερωση
Την αλλαγή στο μίγμα του στόλου, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξή του στις γραμμές που δραστηριοποιούμαστε μελετούν οι Μινωικές Γραμμές όπως αναφέρει ο κ. Αντώνης Μανιαδάκης, διευθύνων σύμβουλος της ακτοπλοϊκής. Τι σημαίνει η ανάληψη της προεδρίας από τον Em. Grimaldi.
Για το ρόλο της HellenicSeaWays ο ίδιος αποκαλύπτει πως αποτελεί μια στρατηγική συμμετοχή ιδιαίτερης σημασίας, αλλά και ένα βραχίονα ανάπτυξης για την Minoan Lines, ενώ σε ό,τι αφορά το μέλλον του κλάδου εκτιμά πως είναι σημαντικό η πολιτεία άμεσα να δημιουργήσει συνθήκες ελεύθερης αγοράς.
Για το ρόλο της HellenicSeaWays ο ίδιος αποκαλύπτει πως αποτελεί μια στρατηγική συμμετοχή ιδιαίτερης σημασίας, αλλά και ένα βραχίονα ανάπτυξης για την Minoan Lines, ενώ σε ό,τι αφορά το μέλλον του κλάδου εκτιμά πως είναι σημαντικό η πολιτεία άμεσα να δημιουργήσει συνθήκες ελεύθερης αγοράς.
Συνέντευξη στη Μαρίση Μπαλιούση
Κύριε Μανιαδάκη, η ανάληψη της προεδρίας της εταιρείας από το κ. Grimaldi σηματοδοτεί και πιθανή αλλαγή στη στρατηγική της Minoan Lines;
- Η Minoan Lines, όπως οφείλει να πράττει κάθε σύγχρονη εταιρεία, εξετάζει και επαναπροσδιορίζει το στρατηγικό σχεδιασμό της, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο. Εξωγενείς παράγοντες, όπως η τιμή των καυσίμων και τα επιτόκια, είναι σημαντικές οικονομικές παράμετροι, που επηρεάζουν σήμερα -σε σημαντικότερο βαθμό από ό,τι στο παρελθόν- την κερδοφορία των εταιρειών και αναμφίβολα δημιουργούν νέα δεδομένα στη διαμόρφωση της στρατηγικής των εταιρειών του κλάδου της ναυτιλίας παγκοσμίως.
Επιπρόσθετα, η παρουσία του ομίλου Grimaldi ως στρατηγικού επενδυτή στη Minoan Lines, καθώς και η συμμετοχή στο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας κορυφαίων στελεχών του ομίλου, σαφέστατα ενδυναμώνoυν την εταιρεία περαιτέρω και της δίνουν τη δυνατότητα να διαμορφώσει μια πιο επιθετική και ευέλικτη στρατηγική, με δεδομένη την μεταβλητότητα που παρουσιάζει ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας.
Θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για τη στρατηγική που έχει χαράξει η εταιρεία και που επικεντρώνεται;
- Αναφορικά με τη στρατηγική της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια η διοίκηση της Minoan Lines δεν έχει πάρει οριστικές αποφάσεις. Μπορώ όμως να σας πω ότι μελετάμε σοβαρά στην παρούσα φάση την αλλαγή στο μίγμα του στόλου μας, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξή του στις γραμμές που δραστηριοποιούμαστε ήδη, ενώ- σε δεύτερη φάση- δεν αποκλείεται και το ενδεχόμενο για δραστηριοποίηση της εταιρείας σε νέες γραμμές.
Αποτελεί κοινή διαπίστωση μεταξύ των εμπλεκομένων στο χώρο ότι η ελληνική ακτοπλοΐα διανύει μια δύσκολη περίοδο. Πως μπορεί κατά την άποψη σας να περάσει ο κλάδος αυτή τη κρίση με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες;
- Είναι κοινή διαπίστωση ότι η Ελληνική επιβατηγός ναυτιλία συνεχίζει μέχρι και σήμερα να επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον κρατικό παρεμβατισμό, ο οποίος ασκεί έντονη επίδραση στη διαμόρφωση βασικών οικονομικών μεγεθών στις εταιρείες του κλάδου, ενώ η ελληνική πολιτεία δεν προχωρεί με ικανοποιητικούς ρυθμούς στην εναρμόνιση της ελληνικής με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.
Εάν στα παραπάνω προστεθεί η μεγάλη άνοδος της τιμής των καυσίμων και η συνακόλουθη αύξηση του λειτουργικού κόστους, αντιλαμβάνεται κανείς το μέγεθος των αντικειμενικών δυσκολιών που συναντούν οι ναυτιλιακές εταιρείες, όχι μόνο στο να αναπτυχθούν, αλλά και να διατηρήσουν τη θέση τους στο χώρο.
Προκειμένου ο κλάδος να μπορέσει να ξεπεράσει αυτή την πραγματικά πολύ δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκεται σήμερα, θα πρέπει η πολιτεία άμεσα να προχωρήσει στην πλήρη εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή και στην κατάργηση των εισφορών υπέρ τρίτων (οι οποίες αποτελούν το 32% του συνολικού ναύλου), ώστε να διαμορφωθούν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού.
Επιπρόσθετα οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να προχωρήσουν στην περαιτέρω ανανέωση ή και την αλλαγή του στόλου τους, λαμβάνοντας υπόψη το νέο πιο σύνθετο απ’ ότι στο παρελθόν οικονομικό περιβάλλον. Επίσης, εκτιμώ ότι τα επόμενα χρόνια η ανάγκη για περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών του κλάδου θα ενισχυθεί. Στοιχεία όπως η διάρκεια του ταξιδιού, η ακρίβεια στον προγραμματισμό των δρομολογίων, το άρτια εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και γενικότερα ποιοτικά κριτήρια, θα προσδιορίζουν -σε μεγαλύτερο βαθμό απ΄ ό,τι σήμερα- τις επιλογές του δυνητικού επιβάτη.
Επιπρόσθετα οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει να προχωρήσουν στην περαιτέρω ανανέωση ή και την αλλαγή του στόλου τους, λαμβάνοντας υπόψη το νέο πιο σύνθετο απ’ ότι στο παρελθόν οικονομικό περιβάλλον. Επίσης, εκτιμώ ότι τα επόμενα χρόνια η ανάγκη για περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών του κλάδου θα ενισχυθεί. Στοιχεία όπως η διάρκεια του ταξιδιού, η ακρίβεια στον προγραμματισμό των δρομολογίων, το άρτια εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό και γενικότερα ποιοτικά κριτήρια, θα προσδιορίζουν -σε μεγαλύτερο βαθμό απ΄ ό,τι σήμερα- τις επιλογές του δυνητικού επιβάτη.
Πιστεύω ότι η πολιτεία και οι εταιρείες του κλάδου θα πρέπει άμεσα να συνεργαστούν και να δώσουν λύσεις, προκειμένου η ελληνική ακτοπλοΐα να είναι σε επίπεδο αντάξιο της ναυτιλιακής μας παράδοσης.
Η εικόνα του κλάδου σε σχέση με τρία χρόνια πριν έχει αλλάξει άρδην. Πως βλέπετε να διαμορφώνεται τρία χρόνια μετά;
-Όπως ανέφερα και σε προηγούμενη ερώτησή σας ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας είναι εξαιρετικά ευμετάβλητος, οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να προβλέψω πώς θα είναι μετά από τρία χρόνια. Επιπρόσθετα η κατάσταση του κλάδου τα επόμενα χρόνια σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα των εμπλεκομένων μερών (πολιτεία & ακτοπλοϊκές εταιρείες) στο να δώσουν ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα του κλάδου, που επί μακρόν μένουν άλυτα. Μια σειρά έργων, απαραίτητων για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών στη χώρα ιδιαίτερα τη νησιωτική, θα πρέπει να προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς.
Επιβάλλεται άμεσα η πολιτεία να δημιουργήσει συνθήκες ελεύθερης αγοράς, προϋπόθεση που είναι αναγκαία τόσο για την εισροή κεφαλαίων για νέες επενδύσεις και ανανέωση του γηρασμένου στόλου των εταιρειών που δεν έχουν προχωρήσει στην πλήρη ανανέωσή τους, όσο και για τη λειτουργία τους σε περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού.
Εκτιμώ ότι από μια τέτοια εξέλιξη, την οποία κρίνω επιβεβλημένη, αν θέλουμε να μιλάμε για επιβατηγό ναυτιλία με μέλλον, ωφελημένοι θα είναι πρωτίστως το επιβατικό κοινό, η εθνική οικονομία, το ναυτικό επάγγελμα και δευτερευόντως οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες πρέπει να εξασφαλίσουν μια λογική απόδοση για τους μετόχους τους.
Συνεχίζετε να κατέχετε το 33,3% της H.S.W. Ποιες είναι οι σκέψεις σας όσον αφορά τη συγκεκριμένη σας συμμετοχή;
-Τα τελευταία χρόνια η Hellenic Seaways ακολουθεί μια στρατηγική επέκτασης σε νέες γραμμές και αντικατάστασης των πλοίων παλαιάς τεχνολογίας με νεότευκτα πλοία τελευταίας τεχνολογίας στις γραμμές όπου δραστηριοποιείται ήδη, διατηρώντας παράλληλα το δανεισμό της σε χαμηλά επίπεδα. Η στρατηγική αυτή, σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των ναύλων έχει ήδη επιφέρει θετικά αποτελέσματα για την εταιρεία, αυξάνοντας σημαντικά τα έσοδα και το επίπεδο των καθαρών κερδών της.
Με αυτά τα δεδομένα θεωρώ ότι έχουν δημιουργηθεί οι προϋποθέσεις που θα επιτρέψουν μια υγιή επιχειρηματική ανάπτυξη της Hellenic Seaways, για αυτό άλλωστε υπάρχει και αυτό το ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον.
Για τη διοίκηση της Minoan Lines, η Hellenic Seaways είναι μια στρατηγική συμμετοχή ιδιαίτερης σημασίας, αλλά και ένας βραχίονας ανάπτυξης, για αυτό και το τι θα κάνει η εταιρεία με τη συγκεκριμένη συμμετοχή εξετάζεται πολύ προσεκτικά και πάντα μέσα στο πλαίσιο του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού της.
-
20:37 Ιταλικά ΜΜΕ: Από τον Ιανουάριο οι τουρίστες θα πληρώνουν 2 ευρώ για να θαυμάζουν τη "Φοντάνα Ντι Τρέβι" - Τι απαντά ο δήμος
-
20:26 Ταϊλάνδη: Η Καμπότζη ως "επιτιθέμενη" πρέπει να ανακοινώσει πρώτη την κατάπαυση του πυρός
-
20:20 Deal Allwyn-ΟΠΑΠ: Στις 7/1 η Γ.Σ. - Η Allwyn θα λάβει κοινές μετοχές για να διαφυλαχθεί η σχέση με τους υφιστάμενους μετόχους
-
20:10 Ο Όμιλος ΕΤΕπ διπλασιάζει τη χρηματοδότηση για προσιτή στέγαση - 6 δισ. ευρώ έως το 2026
-
20:07 Vanity Fair: Η προσωπάρχης του Λευκού Οίκου χαρακτήρισε τον Τραμπ "εκδικητικό με προσωπικότητα αλκοολικού" - Η ίδια διαψεύδει
-
20:03 Δημοσκόπηση Alco (β' μέρος): Οι πολίτες ανησυχούν για το 2026 - Το 49% των πολιτών θα ξοδέψει λιγότερα φέτος τα Χριστούγεννα
-
19:49 Βέλγιο: Διαδήλωση ευρωπαϊκών αγροτικών συνδικάτων κατά της συμφωνίας Mercosur την Πέμπτη
-
19:45 Μαρία Μαυροματάκη (Tρ. Πειραιώς): Η καινοτομία στο DNA της Πειραιώς
-
19:41 Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες – Συνεδριάσεις και τρακτέρ σε όλη τη Θεσσαλία
-
19:37 Ουκρανία (δημοσκόπηση): Η πλειοψηφία των πολιτών τάσσεται κατά της αποχώρησης των δυνάμεων από το Ντονμπάς
-
Προαναγγέλλει κόμμα η Μ. Καρυστιανού- Δηκτικό σχόλιο από Ν. Πλακιά
-
Ανυποχώρητο το Βέλγιο για τα ρωσικά assets - Αυξάνονται οι φωνές υπέρ "άλλων επιλογών" για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας
-
Άδειες λεωφορειολωρίδες
-
Δημοσκοπήσεις: Ο λογαριασμός που πληρώνει η κυβέρνηση για τα αγροτικά μπλόκα
-
Παρ. Τυχεροπούλου: Το πρωί "κρυμμένη" στο Πρωτόκολλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, το "απόγευμα" βασική συνεργάτης της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διερευνά το σκάνδαλο
-
Άρον άρον νέος διαγωνισμός για την "ωρολογιακή βόμβα" του Λαυρίου - Τι καταγγέλει επιστημονικός φορέας
-
doValue: Δύο μεγάλα deals 1,7 δισ. ευρώ εξυπηρετούμενων δανείων της, εξοφλούν εγγυήσεις του Ηρακλή
-
Για πρώτη φορά ύστερα από 35 χρόνια, μια πτήση ευρωπαϊκού αερομεταφορέα προσγειώθηκε στη Βαγδάτη
-
Γιατί το 2026 φοβίζει τις χρηματιστηριακές αγορές
-
Για πόσο ακόμα αντέχει η αγορά τα αγροτικά μπλόκα
-
Άδειες λεωφορειολωρίδες (90)
-
Προαναγγέλλει κόμμα η Μ. Καρυστιανού- Δηκτικό σχόλιο από Ν. Πλακιά (59)
-
Παρ. Τυχεροπούλου: Το πρωί "κρυμμένη" στο Πρωτόκολλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, το "απόγευμα" βασική συνεργάτης της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που διερευνά το σκάνδαλο (26)
-
Για πόσο ακόμα αντέχει η αγορά τα αγροτικά μπλόκα (21)
-
Ο 16χρονος γιος του Μ. Κατρίνη οδηγούσε χωρίς δίπλωμα - "Αισθάνομαι συντριβή, αναλαμβάνω την ευθύνη", λέει ο βουλευτής (17)
-
Ανυποχώρητο το Βέλγιο για τα ρωσικά assets - Αυξάνονται οι φωνές υπέρ "άλλων επιλογών" για τη χρηματοδότηση της Ουκρανίας (16)
-
Ρωσία: "Όχι" σε νατοϊκές δυνάμεις στην Ουκρανία - Καμία υποχώρηση για Ντονμπάς, "Νοβορόσια" και Κριμαία (14)
-
Γιατί εξελέγη ο Πιερρακάκης και πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει την επιτυχία (14)
-
Αν στήναμε... καρτέλ με ελάχιστες τιμές παραγωγού, θα είχαν όφελος οι αγρότες και οι καταναλωτές; (10)
-
Reuters για δάνεια σε ελβετικό φράγκο: "Θέμα ημερών" οι ανακοινώσεις - Κούρεμα 15-50% βάσει εισοδηματικών κριτηρίων (9)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ