Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 26-Ιουν-2008 08:56

    Γ. Θεοδωρίδης: Η ΟΒΙ θα αλλάξει την αγορά του DIY

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Την αύξηση του ανταγωνισμού στην αγορά του DIY - Home Improvement, το μέγεθος της οποίας ανέρχεται στα 2,5 δισ. ευρώ, σηματοδοτεί η είσοδος της γερμανικής OBI στην Ελλάδα σε συνεργασία με την Sato. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sato Γιώργος Θεοδωρίδης μιλάει στο Capital.gr για το μοντέλο ανάπτυξης που θα ακολουθήσει η ΟΒΙ, τα σχέδιά της για την ελληνική αγορά και τις συνέργιες που θα αναπτυχθούν με Pasal Development
     
    Συνέντευξη στον Νίκο Χρυσικόπουλο
     
     
    - Κύριε Θεοδωρίδη, πως προέκυψε η συνεργασία της SATO με την ΟΒΙ; 

    Τα τελευταία χρόνια ο όμιλος Sato έχει εστιάσει στην ανάπτυξη αλυσίδων στο χώρο της λιανικής του επίπλου. Ιδιαίτερα τα τελευταία δύο χρόνια, έχουμε στρέψει την προσοχή μας και στα μεγάλης κλίμακας καταστήματα λιανικής με την ανάπτυξη του νέου brand Entos. Εξετάζοντας, ωστόσο, πιθανές ευκαιρίες ανάπτυξης σε έναν ευρύτερο χώρο από αυτόν του επίπλου και βλέποντας τις σημαντικές προοπτικές που έχει ο χώρος του do-it-yourself (DIY) - Home Improvement στην Ελλάδα, επιδιώξαμε να συνεργαστούμε με τον leader της ευρωπαϊκής αγοράς, την γερμανική εταιρία OBI. Από την πλευρά της OBI επιθυμούσε να εισέλθει στην ελληνική αγορά και αναζητούσε ένα συνεργάτη που να γνωρίζει την αγορά και τις δυσκολίες της, να δραστηριοποιείται στο χώρο της λιανικής και να γνωρίζει το εγχώριο real estate. Διαπιστώσαμε ότι δημιουργούνται σημαντικά οφέλη από μια κοινή συνεργασία και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στο εγχείρημα.
     
    - Γιατί ενδιαφέρθηκαν για την ελληνική αγορά;
     
    Η ελληνική αγορά παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον τόσο από πλευράς μεγέθους όσο και από πλευράς δομής. Πρόκειται για μια κατακερματισμένη αγορά, όχι ιδιαίτερα δομημένη που βρίσκεται σε περίοδο αλλαγής η οποία οφείλεται στην αλλαγή στις συνήθειες του καταναλωτή, του shopping και της οικονομικής συγκυρίας. Το μέγεθος της ανέρχεται περίπου στα 2,5 δισ. ευρώ και διαρκώς αυξάνεται.
     
    - Ποια είναι η ανταγωνιστική πρόταση που φέρνει η ΟΒΙ;
     
    Πιστεύω πως η είσοδος της ΟΒΙ στην Ελλάδα θα αλλάξει την εικόνα της αγοράς σε επίπεδο καταστημάτων, προϊόντων, τιμών και υπηρεσιών προς τον καταναλωτή. Το μοντέλο της ΟΒΙ είναι ιδιαίτερα πετυχημένο διεθνώς και διαρκώς εξαπλώνεται. Σήμερα η ΟΒΙ είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος λιανέμπορος DIY στην κόσμο, με περισσότερους από 38.000 εργαζομένους, πάνω από 505 καταστήματα και παρουσία στη Γερμανία, την Τσεχία, τη Σλοβενία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, τη Ρωσία, την Ιταλία, την Αυστρία, την Ελβετία, την Ουκρανία και τη Ρουμανία. 

    - Η ελληνική αγορά όμως κρύβει αρκετές ιδιαιτερότητες...
     
    Το μοντέλο λειτουργίας της ΟΒΙ δεν είναι στατικό και διαφέρει από τα αντίστοιχα των εταιρειών που διαθέτουν σήμερα παρουσία στην ελληνική αγορά. Αν και γερμανική, η φιλοσοφία της ΟΒΙ είναι καθαρά ευρωπαϊκή και το μεγάλο της προσόν είναι πως προσαρμόζεται εύκολα στις τοπικές αγορές όπου δραστηριοποιείται. Υπάρχει ο τρόπος, η τεχνογνωσία και η θέληση να πρωταγωνιστήσει στην Ελλάδα.

    - Τι προβλέπει το πλάνο ανάπτυξης της ΟΒΙ Ελλάς;
     
    Αυτή την στιγμή αναζητούμε τα κατάλληλα ακίνητα για τα πρώτα καταστήματα της ΟΒΙ. Το αρχικό σχέδιο ανάπτυξης της OBI Ελλάς περιλαμβάνει μεσοπρόθεσμα την δημιουργία 15-18 καταστημάτων που θα καλύπτουν επιφάνεια από 6.000 έως και 10.000 τετραγωνικά μέτρα. Η ελληνική αγορά έχει δυσκολίες και είναι βέβαιο πως δεν μπορείς να βρεις το ιδανικό μέγεθος και σημείο παντού. Τα καταστήματα μας θα έχουν την μορφή ενός orange box που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της εταιρείας και θα κατασκευαστούν με συγκεκριμένο concept και γενικότερα θα πληρούν σαφείς προδιαγραφές.
     
    - Πότε αναμένεται η λειτουργία των πρώτων καταστημάτων;

    Πιστεύω πως στο τέλος του 2009 θα λειτουργούν ήδη τα πρώτα μας καταστήματα. Αρχικά η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη θα αποτελέσουν προτεραιότητα για το δίκτυο, όμως θέλουμε να αποκτήσουμε παρουσία και στις μεγάλες πόλεις της περιφέρειας.
     

    - Λογικά θα πρέπει να αναμένονται συνέργιες με την άλλη εταιρεία του ομίλου, την Pasal Development.

    Θα υπάρξουν σημαντικές συνέργιες με την Pasal αλλά είμαστε ανοιχτοί και σε συνεργασίες με άλλους developers. Ως όμιλος Sato διαθέτουμε πολύ καλή γνώση του commercial real estate και πάντοτε υπάρχει η υποστήριξη της Pasal, που διαθέτει ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο ακινήτων και τη γνώση της αγοράς, ώστε να μας βοηθήσει σε επίπεδο development.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ