Συνεχης ενημερωση
Συνέντευξη στον Μηνά Τσαμόπουλο
Εμφανίστηκε στην ακτοπλοϊα πριν από έξι περίπου χρόνια. Στην αρχή κανείς δεν του έδωσε ιδιαίτερη σημασία αφού πολλοί ήταν εκείνοι που πίστεψαν ότι σύντομα θα αποχωρήσει από το νέο του επιχειρηματικό εγχείρημα. Εκείνος όμως σε πείσμα των καιρών κατάφερε να βάλει την ακτοπλοϊκή εταιρεία, στην οποία επένδυσε, στο Χρηματιστήριο. Είναι η πρώτη μετά από πολλά χρόνια ακτοπλοϊκή εταιρεία που μπαίνει στο ελληνικό χρηματιστήριο ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε έξι.
Πρόκειται για τη SAOS του επιχειρηματία Φώτη Μανούση, οι μετοχές της οποίας θα διαπραγματεύονται στο Χ.Α. μετά τη συγχώνευσή της με την Galis του Νίκου Γκάλη.
Για την επόμενη ημέρα της εταιρείας μίλησε στο Capital.gr ο κ. Φώτης Μανούσης. Τον συναντήσαμε στα καινούργια γραφεία της εταιρείας στην Κηφισιά, όπου και μας άνοιξε τα χαρτιά του για την επόμενη ημέρα της ΣΑΟΣ.
Oι στόχοι
"Στόχος μας είναι να επενδύσουμε σε πλοία τα οποία θα είναι ναυπηγημένα μετά το 1990. Για αυτό σε πρώτη φάση θα κάνουμε ανανέωση του στόλου, πουλώντας τα παλαιότερα πλοία μας και μειώνοντας τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου μας. Στη συνέχεια σκεφτόμαστε να προτείνουμε αύξηση κεφαλαίου και με τα χρήματα που θα συγκεντρώσουμε θα προχωρήσουμε σε νέες αγορές πλοίων" τόνισε ο κ. Φώτης Μανούσης. Ενώ συμπλήρωσε: "είμαι θιασώτης των καλών μεταχειρισμένων πλοίων. Πιστεύω ότι η Ελλάδα, ως πολυνησιακή χώρα και με μικρά επί τω πλείστον λιμάνια, δεν μπορεί να αντέξει πλοία των 100 και 110 εκατομμυρίων ευρώ. Θέλει πλοία ευέλικτα τα οποία θα μπορούν να ταξιδεύουν χειμώνα-καλοκαίρι και να μπορούν να αποδίδουν κέρδη στην πλοιοκτήτρια εταιρεία".
Η "είσοδος" στο Χ.Α.
"Η διαπραγμάτευση της μετοχής της ΣΑΟΣ στο Χ.Α. αποτελεί νέα σελίδα για την εταιρεία η οποία από το 2001 αναπτύσσεται συνεχώς. Πιστεύω ότι αν θέλει κανείς να υπάρχει, πρέπει να αναπτύσσεται. Η στασιμότητα σημαίνει οπισθοδρόμηση, συρρίκνωση, προβλήματα" δήλωσε ο κ. Φώτης Μανούσης και συμπλήρωσε: "Το περιβάλλον αλλάζει τόσο για τη ΣΑΟΣ όσο και για ολόκληρο τον τομέα της ακτοπλοϊας. Ελπίζουμε και σε άλλη συμπεριφορά των τραπεζών που ήταν επιφυλακτικές μέχρι σήμερα."
Η επόμενη ημέρα
Μιλώντας για την επόμενη ημέρα της εταιρείας ο κ. Φώτης Μανούσης αποκάλυψε ότι στόχος είναι η είσοδος σε νέες γραμμές στο Αιγαίο: "Από πληροφορίες γνωρίζουμε ότι, για παράδειγμα, η HSW εξετάζει το εάν τη συμφέρει να πουλήσει τα πλοία που έχει στις Σποράδες. Αν η πώληση αυτή σημάνει και την ενδεχόμενη αποχώρηση της εταιρείας από τις γραμμές αυτές τότε θα μας ενδιέφερε να αγοράσουμε τα πλοία και να μπούμε "στα παπούτσια" της HSW στην περιοχή εκείνη. Γιατί στόχος μας είναι να κυριαρχήσουμε στη βόρεια Ελλάδα. Βάση μας είναι η Θεσσαλονίκη."
Στο ερώτημα εάν υπάρχουν σχέδια για δραστηριοποίηση της εταιρείας σε γραμμές του εξωτερικού επεσήμανε: "Ο κύριος όγκος των πλοίων μας είναι μέσης και μεγάλης ηλικίας. Δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός με αυτά τα πλοία σε γραμμές του εξωτερικού. Όλα θα πρέπει να γίνουν σταδιακά. Ας πούμε δρομολογώντας πλοία σε γραμμές όπως Κροατίας-Ιταλίας και Αλβανίας-Ιταλίας.
Συνεργασίες
Όταν ρωτήσαμε τον κ. Μανούση εάν υπάρχει προοπτική συνεργασίας ή και συγχώνευσης της ΣΑΟΣ με άλλη εταιρεία ή Όμιλο, ήταν αποκαλυπτικός: "Δεν βρισκόμαστε σε αυτό το στάδιο, αλλά κανείς δεν μπορεί να το αποκλείσει. Μία συνεργασία με ημεδαπή ή αλλοδαπή εταιρεία δεν αποκλείεται" και προσέθεσε: "Νομοτελειακά όσο ανεβαίνει κανείς φθάνει σε ένα επίπεδο που πρέπει να σκεφθεί την επόμενη κίνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Περικλής Παναγόπουλος, που είναι ο μεγαλύτερος επιχειρηματίας της ακτοπλοϊας. Έφθασε τον Όμιλό του στην κορυφή και στη συνέχεια εξαγοράστηκε από έναν μεγαλύτερο παγκοσμίως Όμιλο, δίνοντας την ευκαιρία στον δικό του Όμιλο να περάσει σε άλλη επιχειρηματική σφαίρα" και κατέληξε: "Και η ΣΑΟΣ εξελίσσεται συνεχώς από το 2001. Όταν πούλησα τον τηλεοπτικό σταθμό Tempo, επένδυσα στη ΣΑΟΣ η οποία έκτιζε ένα καινούργιο πλοίο το οποίο κατέληξε να είναι υπό κατάσχεση. Από τότε όμως μέχρι σήμερα καταφέραμε να φτιάξουμε ένα στόλο από 11 πλοία".
Για την δραστηριοποίηση της εταιρείας στις άγονες γραμμές έδωσε τη δική του εξήγηση: "Ως νέα εταιρεία που ήμασταν και με τα προβλήματα που είχαμε δεν μπορούσαμε να δραστηριοποιηθούμε σε γραμμές πλήρους ανταγωνισμού. Εξάλλου ας μην ξεχνάμε ότι τότε το σύστημα δούλευε με άδειες σκοπιμότητας,, οπότε η κατάσταση ήταν ακόμη πιο δύσκολη. Ήταν μονόδρομος οι άγονες γραμμές για μας, γιατί είναι επιδοτούμενες και επιτρέπουν την επιβίωση. Η ανάπτυξη ήρθε σιγά –σιγά με τη επένδυση των κεφαλαίων των μετόχων μας."
Ιστορικό
Η εταιρία ΣΑΟΣ Α.Ν.Ε.Σ., συστάθηκε το 1975 ως εταιρία περιορισμένης ευθύνης από τους κατοίκους και τους μετανάστες της Σαμοθράκης ως εταιρεία λαϊκής βάσης, αρχικά με σκοπό την σύνδεση του νησιού με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Άμεσα απέκτησε το πρώτο Επιβατηγό – Οχηματαγωγό πλοίο "ΣΑΟΣ". Η εταιρεία το 1999 προχωρά στην ναυπήγηση του "ΣΑΟΣ ΙΙ" και την μετατροπή της νομικής της μορφής σε Α.Ε. Το 2001 η οικογένεια Φώτιου Μανούση εισήλθε ως στρατηγικός επενδυτής αποκτώντας μεγάλο μερίδιο μετοχών. Στο διάστημα 2000 – 2005 δημιουργείται ένας όμιλος εταιρειών με βασικό επενδυτή την οικογένεια Μανούση, που κατέχει την πλειοψηφία των μετοχών της μητρικής εταιρείας ΣΑΟΣ Α.Ν.Ε.Σ. Αντίστοιχα στη μητρική εταιρία ανήκει το σύνολο των μετοχών των άλλων εταιρειών - πλοιοκτητριών.
Σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται με 11 πλοία στις περιοχές των Κυκλάδων, των Σποράδων και του Β.Α. Αιγαίου όπου και συγκεντρώνεται η μεγαλύτερη δραστηριότητά της. Από αυτά, επτά είναι επιβατηγά, τρία οχηματαγωγά και ένα υδροπτέρυγο. Η εταιρεία έχει αυξήσει το μεταφορικό της έργο μέσα σε μία τριετία (2004-2006) σε επίπεδα 34%, 48% και 44% για επιβάτες, αυτοκίνητα και φορτηγά αντίστοιχα αυξάνοντας τον κύκλο εργασιών της πάνω από 50%.
-
00:07 Wall Street: Καλά Χριστούγεννα!
-
00:06 Γιατί το 2026 φοβίζει τις χρηματιστηριακές αγορές
-
00:05 Η Ευρώπη πρέπει να σκεφτεί πιο έξυπνα το μεταναστευτικό
-
00:04 Αν στήναμε... καρτέλ με ελάχιστες τιμές παραγωγού, θα είχαν όφελος οι αγρότες και οι καταναλωτές;
-
00:03 Γιατί εξελέγη ο Πιερρακάκης και πώς η Ελλάδα θα αξιοποιήσει την επιτυχία
-
00:02 Υπήρχε διάλογος και δεν τον κατάλαβαν;
-
00:01 Άδειες λεωφορειολωρίδες
-
15/12 Γερμανικά ΜΜΕ: "Μικρά βήματα σε μακρύ δρόμο" η πρόοδος που επιτεύχθηκε στις συνομιλίες του Βερολίνου για την Ουκρανία
-
15/12 Λιβύη: Η συμφωνία με την Τουρκία στερείται νομικής νομιμότητας, λέει ο πρόεδρος της Βουλής
-
15/12 Λουκασένκο: Ο Μαδούρο είναι ευπρόσδεκτος να εγκατασταθεί στη Λευκορωσία
-
Πάνω από 5 τόνοι κοκαΐνης σε πλοίο του "Έλληνα Εσκομπάρ" - Συνελήφθη στην Κατερίνη
-
Έρευνα Ινστιτούτου Αλέξη Τσίπρα: "Καταρρίπτεται το κυβερνητικό success story για την ελληνική οικονομία"
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς
-
Αντίστροφη μέτρηση για τους "ξεχασιάρηδες" του ΓΕΜΗ – Από 1ης/1/2026 έρχονται πρόστιμα έως 100.000 ευρώ
-
Ποιες χώρες στην Ευρώπη δίνουν 13η σύνταξη και ποιες έξτρα επίδομα στις συντάξεις
-
Δημοσκόπηση: To 75% των Ουκρανών απορρίπτει τις παραχωρήσεις εδαφών για τη λήξη του πολέμου
-
Ουκρανός αξιωματούχος: Κούσνερ και Γουίτκοφ ζητούν από το Κίεβο να παραδώσει στη Μόσχα εδάφη υπό ουκρανικό έλεγχο
-
Φρικτό μαχαίρι;
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές
-
Τί πρέπει να κάνουμε με τη μετανάστευση; (101)
-
Κραυγή αγωνίας από τους ξενοδόχους για τα αγροτικά μπλόκα: Μπαράζ ακυρώσεων στο παρά πέντε των εορτών (56)
-
Ρωσία: Αγωγή κατά του Euroclear - Ζητά 229 δισ. δολ. (38)
-
Κάλας: Η κατάληψη του Ντονμπάς δεν θα σημάνει το "τέλος του παιχνιδιού" για τον Πούτιν - Κίνδυνος για ολόκληρη την Ουκρανία και άλλες περιοχές (28)
-
Ευρωπαίοι προς ΗΠΑ: Για τις εδαφικές παραχωρήσεις θα αποφασίσουν οι Ουκρανοί και μόνο μετά τις εγγυήσεις ασφαλείας (19)
-
Χιλιάδες νέες κατοικίες "ρίχνουν" στην αγορά κατασκευαστές λόγω Golden Visa (14)
-
Βαρόμετρο GPO: Στο 28% η ΝΔ με πτώση, ανεβαίνει ξανά η Πλεύση Ελευθερίας - Πρόσωπα της χρονιάς Κ. Μητσοτάκης, Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Τσίπρας (13)
-
Οι κινήσεις της κυβέρνησης μετά το "όχι" των αγροτών στον διάλογο - Αναζητούνται λύσεις στον "γόρδιο δεσμό" (13)
-
Ολική επαναφορά (13)
-
Οι πωλητές κάνουν το λάθος της χρονιάς (11)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ