Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Απρ-2022 00:05

    Γ. Γεράρδος: Οι σημαντικοί σταθμοί, οι προκλήσεις και οι επιλογές που οδήγησαν το Πλαίσιο στην επιτυχία

    Γ. Γεράρδος: Οι σημαντικοί σταθμοί, οι προκλήσεις και οι επιλογές που οδήγησαν το Πλαίσιο στην επιτυχία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Όταν πριν 52 χρόνια, ο Γιώργος Γεράρδος, φοιτητής τότε στο Πολυτεχνείο, έθετε τα θεμέλια του επιχειρηματικού του δημιουργήματος, του "Πλαίσιο", με το άνοιγμα ενός καταστήματος μόλις 12 τ.μ. στην οδό Στουρνάρη δεν φανταζόταν τότε ότι τα όνειρα που είχε από παιδί όχι απλά θα γίνονταν πραγματικότητα αλλά θα εκπληρώνονταν και με το παραπάνω. Με εφόδια την επιμονή και την αγάπη για αυτό που κάνει, δεν πτοήθηκε από όσες δυσκολίες και αν συνάντησε κατά την πολύχρονη διαδρομή του ενώ από νωρίς "ρίχτηκε στα βαθιά" καθώς μόλις φαντάρος κλήθηκε να διοικήσει μια επιχείρηση 10 τότε ατόμων μέσω τηλεφώνου από την μακρινή Ξάνθη. "Εφόσον εκείνη την περίοδο κατάφερα να ξεπεράσω αυτό το εμπόδιο, από εκεί και πέρα δεν είχα τίποτε να φοβηθώ", υπογραμμίζει στο Capital.gr ο ιδρυτής του "Πλαίσιο", ο οποίος πρόσφατα αναδείχθηκε Έλληνας Επιχειρηματίας της Χρονιάς 2021 στον διαγωνισμό της EY ενώ αναμένεται να διεκδικήσει το καλοκαίρι στο Μόντε Κάρλο τον τίτλο του Παγκόσμιου Επιχειρηματία της Χρονιάς. 

    Σύμφωνα με τον ίδιο, ο κανόνας είναι η αλλαγή και κάθε επιχείρηση θα πρέπει να είναι σε ετοιμότητα για να ανταποκριθεί σε κάθε συνθήκη. Άλλωστε, η καινοτομία, η πρωτοπορία και η πίστη στην αλλαγή αποτελούν μερικά από τα βασικά κομμάτια, που συνθέτουν το παζλ του "Πλαίσιο", ενός πολυεπίπεδου οργανισμού, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στον εγχώριο κλάδο της τεχνολογίας.

    Συναντήσαμε τον κ. Γεράρδο στις κεντρικές εγκαταστάσεις του "Πλαίσιο" στη Μαγούλα, όπου μας μίλησε για τους σημαντικούς σταθμούς αλλά και τις δύσκολες στιγμές της επαγγελματικής του πορείας ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στις πρωτόγνωρες συνθήκες της πανδημίας, όπου το "Πλαίσιο βγήκε παλικάρι", στο μοντέλο του omnichannel, που είχε ξεκινήσει να το εφαρμόζει ήδη από το 1995, στον ανταγωνισμό καθώς και στα επόμενα βήματα της εταιρείας. 

    Συνέντευξη στην Ματίνα Χαρκοφτάκη

    - Πρόσφατα αναδειχθήκατε Έλληνας Επιχειρηματίας της Χρονιάς 2021 στον διαγωνισμό της EY. Τι σημαίνει για εσάς η συγκεκριμένη διάκριση;

    Στο συγκεκριμένο βραβείο καθρεφτίζεται η εκτίμηση του επιχειρηματικού κόσμου προς το πρόσωπό μου. Όπως ανέφερα και στην τελετή απονομής, αποτελεί ένα χτύπημα στην πλάτη και αυτή η ηθική επιβράβευση, πέραν από το συνεχές κυνήγι των επιδόσεων, είναι πάρα πολύ σημαντική και είναι κάτι που κάθε επιχειρηματίας το έχει ανάγκη γιατί ο αγώνας είναι μαραθώνιος και γίνεται ολοένα και πιο έντονος. Επομένως, πρόκειται για μια ευτυχή στιγμή στη ζωή μου, η οποία μου δίνει ώθηση για να προχωρήσω παρακάτω. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθώ και στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού, η οποία αποτελείται από αξιόλογα μέλη αλλά και στους εξαιρετικούς συνυποψήφιους και αυτό δίνει ακόμη μεγαλύτερη δύναμη στη βράβευση. 

    - Γυρνώντας τον χρόνο πίσω στα πρώτα σας βήματα, τι συμβουλή θα δίνατε στον εαυτό σας έχοντας την εμπειρία του σήμερα;

    Το μόνο που λέω είναι δόξα τω Θεώ. Όλα τα όνειρα που είχα από παιδί έχουν εκπληρωθεί και με το παραπάνω.  

    - Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε;

    Η πρώτη φάση, όπου το Πλαίσιο ήταν στο ξεκίνημά του, ήταν ό,τι πιο δύσκολο κλήθηκα να αντιμετωπίσω. Γιατί τότε εγώ έπρεπε να διαχειριστώ μια επιχείρηση, η οποία αναπτυσσόταν και παράλληλα να ολοκληρώσω τις σπουδές μου στο Πολυτεχνείο, όντας φοιτητής. Και το Πολυτεχνείο είχε μεγάλες απαιτήσεις τότε με παρουσίες και αυστηρούς κανόνες. Αλλά οι προκλήσεις δεν σταμάτησαν όταν πήρα το πτυχίο καθώς ακολούθησε ο στρατός για 2,5 χρόνια. Και εάν φοιτητής, η απόσταση Πολυτεχνείο - Πλαίσιο ήταν μόλις 80 μέτρα, στον στρατό με χώριζαν 800 χιλιόμετρα καθώς ήμουν στην Ξάνθη. Θυμάμαι να προσπαθώ να επιλύσω από το τηλέφωνο στο ΚΨΜ όλες τις υποθέσεις που σχετίζονταν με την επιχείρηση, μιλώντας με το λογιστήριο και τις αγορές και από πίσω μου να έχει δημιουργηθεί μια μεγάλη ουρά από ανθρώπους που διαμαρτύρονταν και φώναζαν να κλείσω το τηλέφωνο. Και το Πλαίσιο τότε ήταν μια μεσαία επιχείρηση, που απασχολούσε 10 εργαζόμενους, δεν ήταν κάτι απλό. Όταν, λοιπόν, έχεις καταφέρει να ξεπεράσεις ένα τέτοιο εμπόδιο, μετά δε φοβάσαι τίποτα. Τι να φοβηθώ; Μετά από αυτό, τα βλέπω όλα με ψυχραιμία.

    - Στη διάρκεια της πολύχρονης διαδρομής σας ποιες κινήσεις και επιλογές σας θεωρείτε ότι υπήρξαν άστοχες;

    Δεν υπήρξαν ποτέ άστοχες επιλογές. Μπορεί να μην ήταν τόσο επιτυχημένες αλλά ποτέ άστοχες.  Κατά τη διάρκεια της πολυετούς πορείας μου έχω κάνει λάθη αλλά πάντοτε ήταν ελεγχόμενα. Ήταν περισσότερα λάθη που σε μαθαίνουν παρά σε καταστρέφουν. Αγαπάω πολύ αυτό που κάνω. Ξυπνάω και κοιμάμαι με το ενδιαφέρον για το πώς το Πλαίσιο θα γίνει καλύτερο. Αυτό περιορίζει το περιθώριο του λάθους. 

    - Ποια πιστεύετε ότι είναι εκείνα τα συστατικά που οδηγούν στην επιτυχία;

    Ο κανόνας είναι η αλλαγή. Όλα αλλάζουν και μέσα σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον θα πρέπει να έχεις οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορείς να εργάζεσαι έχοντας την αλλαγή σαν κανόνα και όχι την ηρεμία. Επιπλέον, θα πρέπει να εμφανίζεις συνέχεια και συνέπεια σε μακροπρόθεσμη βάση. Δεν υπάρχει το έκανα μια "αρπαχτή" και έφυγα. Ένα ακόμη συστατικό είναι η καινοτομία και η διαφοροποίηση. Πρέπει να χτίζεις με σταθερά βήματα και να επενδύεις συνέχεια και επομένως όταν έρθει το επόμενο κύμα πίεσης, θα είσαι έτοιμος να το αντιμετωπίσεις. 

    - Ποιος ήταν ο σημαντικότερος σταθμός στην πορεία του "Πλαίσιο";

    Υπήρξαν αρκετοί σημαντικοί σταθμοί. Εκτός από το ξεκίνημα, στο οποίο αναφέρθηκα προηγουμένως, το δεύτερο μεγάλο βήμα ήταν η εισαγωγή στην πληροφορική και ο υπολογιστής TurboX. Συναρμολογούσαμε τον υπολογιστή στα μέτρα του κάθε πελάτη και πετύχαμε να τον κάνουμε προσιτό σε κάθε Έλληνα, προσφέροντας παράλληλα, πολύ καλή εξυπηρέτηση. Άλλη μια πρωτοπορία ήταν η κυκλοφορία του πρώτου καταλόγου στην ελληνική αγορά, ο οποίος συνδυάστηκε και με ένα μικρό τότε call center το 1995 καθώς και με τη δυνατότητα παράδοσης της παραγγελίας την επόμενη ημέρα. Θα λέγαμε ότι ήταν το ξεκίνημα του λεγόμενου omnichannel, όπως λέμε σήμερα, το οποίο εφαρμόσαμε ήδη από το 1995. Και εκείνη την εποχή όταν έλεγες σε Ευρώπη και Αμερική ότι υιοθετείς το μοντέλο του omnichannel σε αντιμετώπιζαν με μεγάλη αποδοκιμασία γιατί τότε παγκοσμίως κυριαρχούσε η εξειδίκευση δηλαδή η λογική του πουλάω μόνο χονδρική, πουλάω μόνο σε καταναλωτές, πουλάω μόνο μέσα από καταλόγους και στη συνέχεια μόνο μέσα από το ίντερνετ. Ωστόσο, η Ελλάδα είναι μια μικρή χώρα και εάν δεν τα κάνεις όλα δεν μπορείς να συγκεντρώσεις μια κρίσιμη μάζα, η οποία θα σου επιτρέψει να υλοποιήσεις τις απαιτούμενες επενδύσεις και να αποκτήσεις τις κατάλληλες υποδομές. 
     
    - Στην πανδημία του κορονοϊού ο όμιλος επέδειξε γρήγορα αντανακλαστικά προσαρμογής στις νέες συνθήκες. Τι σας έχει μείνει πιο έντονα από εκείνη την εποχή και πώς καταστρώσατε το σχέδιο στρατηγικής σας;

    Το γεγονός ότι μπορέσαμε να κάνουμε γρήγορες και αποτελεσματικές κινήσεις, σημαίνει ότι είχαμε μια ομάδα ανθρώπων πολύ δεμένη, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν σε αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση. Η επιτυχία έγκειται στο γεγονός ότι με το ξέσπασμα της πανδημίας, κλείσαμε τα φυσικά καταστήματα και διοχετεύσαμε τους εργαζομένους των καταστημάτων για να ενισχύσουν εκεί που υπήρχε πλέον ανάγκη, στις αποθήκες, το call center και τις μεταφορές. Σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες υποδομές, καταφέραμε να βγούμε "παλικάρια". Να θυμίσω ότι στην περίοδο των lockdown, οι ανάγκες των καταναλωτών ήταν τεράστιες γιατί για αυτούς ήταν ζωτικής σημασίας η γρήγορη παράδοση των παραγγελιών τους. Επομένως, υπήρξε ένας συνδυασμός ανάμεσα στους ανθρώπους μας, οι οποίοι είχαν την υποστήριξη των υποδομών και στη λήψη γρήγορων και αποτελεσματικών αποφάσεων, ο οποίος μας οδήγησε στην επιτυχία.

     

    Το Logistics center στη Μάνδρα Αττικής

    - Πώς βλέπετε τον ανταγωνισμό και πώς κρίνετε την είσοδο νέων παικτών που λειτουργούν ως marketplace;

    Ο ανταγωνισμός είναι επιθυμητός. Όσο πιο καλός είναι ο ανταγωνισμός τόσο πιο καλοί γινόμαστε και εμείς. Σου δίνει δύναμη. Σε ό,τι αφορά, τώρα, την αγορά των marketplaces, φαίνεται τον τελευταίο καιρό να έχει πυκνώσει με την είσοδο νέων παικτών ενώ υπάρχουν και διάφοροι ξένοι παίκτες που επιθυμούν να εισέλθουν. Είναι μια πυκνή πλέον αγορά και εμείς ενδιαφερόμαστε να κάνουμε κάτι πρωτοποριακό και όχι κάτι που το κάνουν όλοι οι άλλοι. Αυτό που θέλουμε είναι να διασφαλίζουμε την ποιότητα της εξυπηρέτησης προς τον πελάτη. Αυτό συνεπάγεται ότι ελέγχουμε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας. Το marketplace, μεταξύ άλλων, στηρίζεται σε άλλα μαγαζιά και υπάρχει το ενδεχόμενο να μην είναι διαθέσιμο κάποιο προϊόν, να προκύψουν θέματα στη μεταφορά και διάφορα άλλα. Αντίθετα, το Πλαίσιο έχει τον έλεγχο σε όλα τα στάδια. Και αυτό που κερδίσαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν η αξιοπιστία μας. Προβάλλαμε ένα Πλαίσιο το οποίο τα βγάζει πέρα στα δύσκολα. Εκεί άλλωστε κρινόμαστε όλοι. 

    - Τι περιλαμβάνει το φετινό επενδυτικό πλάνο;

    Σχεδιάζουμε να επενδύσουμε την τρέχουσα χρονιά τουλάχιστον 10 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κατευθυνθούν στις υπηρεσίες της διανομής, στον κλάδο των logistics, στο callcenter και στο δίκτυο των καταστημάτων. 
     
    - Τα τελευταία χρόνια κάνατε άνοιγμα και στην κατηγορία των λευκών συσκευών. Ποιος είναι ο στόχος που έχετε θέσει;

    Σε ό,τι αφορά την κατηγορία των λευκών συσκευών έχουμε ακόμη να διανύσουμε αρκετή απόσταση. Φιλοδοξία μας είναι να κάνουμε τη ζωή στο σπίτι ακόμη πιο απολαυστική. Σε αυτή την κατηγορία μας ενδιαφέρει και το κομμάτι της εξοικονόμησης ενέργειας, των αυτοματισμών, της τεχνολογίας, είναι ένα πεδίο με μέλλον. Επιπλέον τον τελευταίο χρόνο έχουμε κάνει είσοδο και στην ηλεκτροκίνηση με ηλεκτρικά ποδήλατα, scooter και πατίνια. 

    - Σε ό,τι αφορά την αύξηση του κόστους σε ενέργεια και πρώτες ύλες πώς το αντιμετωπίζετε; 

    Έχουμε και εμείς, όπως και η πλειονότητα των επιχειρήσεων βιώσει αύξηση στο λειτουργικό κόστος, ωστόσο είναι διαχειρίσιμο και θα ξεπεράσουμε και αυτόν τον σκόπελο. Επιπλέον, έχουμε εργαστεί προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης ενέργειας και των εναλλακτικών πηγών όπως για παράδειγμα μέσα από την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις εγκαταστάσεις μας στη Μαγούλα, την τοποθέτηση φωτισμού LED στα καταστήματά μας και την ανανέωση των κλιματιστικών ώστε να είναι λιγότερο ενεργοβόρα. 

    Διαβάστε ακόμη: 

    * Ο Γιώργος Γεράρδος της Πλαίσιο "ΕΥ Έλληνας Επιχειρηματίας της Χρονιάς 2021"

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ