Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 20-Μαϊ-2021 07:53

    Ιάκωβος Γιαννακλής: Η Eurobank κερδίζει όταν κερδίζουν οι πελάτες της

    Ιάκωβος Γιαννακλής: Η Eurobank κερδίζει όταν κερδίζουν οι πελάτες της
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στρατηγικός στόχος της Eurobank παραμένει η πρώτη θέση στη χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της πραγματικής οικονομίας, στηρίζοντας βιώσιμα επενδυτικά σχέδια και βιώσιμες παραγωγικές μονάδες. Ωστόσο, πυρήνας του στρατηγικού σχεδιασμού της Eurobank αποτελεί η προσέγγιση ότι η κερδοφορία του Ομίλου θα ενισχύεται όσο περισσότερο κερδίζουν και αναπτύσσονται οι επιχειρήσεις-πελάτες της. Στο πλαίσιο αυτό, στόχο δεν αποτελεί μόνο η χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας, αλλά η στήριξη της επιχειρηματικότητας ώστε να αναπτύσσεται με βιώσιμο και ανταγωνιστικό τρόπο. Έτσι, θα κερδίζει και η Eurobank, εξηγεί στην αποκλειστική συνέντευξη στο Capital.gr o Γενικός Διευθυντής του Retail Banking της Τράπεζας κ. Ιάκωβος Γιαννακλής.

    Προς αυτή την κατεύθυνση, η Eurobank έχει λάβει τη στρατηγική απόφαση να αναπτύσσει και να προσφέρει λύσεις, οι οποίες δεν περιορίζονται στις παραδοσιακές τραπεζικές εργασίες. Δημιουργεί δηλαδή οικοσυστήματα, παρέχοντας συμβουλευτική και εργαλεία ανάπτυξης στις επιχειρήσεις που δημιουργεί η ίδια ή σε συνεργασία με εξειδικευμένους οργανισμούς, αναφέρει ο κ. Γιαννακλής. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η νέα υπηρεσία για τη μετάβαση των επιχειρήσεων στο MyData της ΑΑΔΕ, με τη συνεργασία της Epsilon Net, υποστηρίζοντας ουσιαστικά τη μικρομεσαία επιχείρηση να συμμορφωθεί με τη νέα φορολογική μεταρρύθμιση και να αναβαθμίσει το λογιστήριό της.

    Συνέντευξη στον Λεωνίδα Στεργίου

    - Κύριε Γιαννακλή, σε τι συνίσταται η σημερινή παρουσίαση της νέας υπηρεσίας για τη μετάβαση των επιχειρήσεων-πελατών σας στο MyData της ΑΑΔΕ;

    Η υπηρεσία αυτή ανήκει στην ομάδα υποστηρικτικών υπηρεσιών που αναπτύσσουμε εδώ και χρόνια για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας. Στη Eurobank πιστεύουμε ότι η κερδοφορία μας εξαρτάται από την κερδοφορία των πελατών-επιχειρήσεων. Συνεπώς, όσο πιο πολύ βοηθάμε στην ανάπτυξή τους, τόσο πιο κερδισμένο είναι το σύστημα -οικονομικό, κοινωνικό και τραπεζικό-, στο οποίο λειτουργούμε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μια επιχείρηση, ανάλογα με τις οικονομικές συνθήκες, το μέγεθος και τον κλάδο της, δεν έχει ανάγκη μόνο από δάνεια. Έχει ανάγκη συνολικότερης υποστήριξης, όπως η συμβουλευτική για τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου, την αναβάθμιση του παραγωγικού της μοντέλου, την ένταξή της σε επιδοτούμενα προγράμματα, στον εκσυγχρονισμό του λογιστηρίου της και στην ψηφιακή μετάβαση.

    Έτσι, για να απαντήσουμε ολιστικά στις επιχειρηματικές ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αναπτύξαμε επιχειρηματικά οικοσυστήματα, όπως το Business Banking Τουρισμός, Business Banking Αγροδιατροφικός Τομέας, Business Banking Μεταποίηση και Business Banking e-commerce solutions.

    Σήμερα παρουσιάζουμε το MyDATA & Ηλεκτρονική Τιμολόγηση. Στην πρόσφατη φορολογική μεταρρύθμιση είμαστε κοντά στις επιχειρήσεις, συνάπτοντας αυτή τη στρατηγική συνεργασία με την Epsilon Net, η οποία έχει αναπτύξει ευέλικτα και οικονομικά πακέτα λογισμικού για μικρομεσαίες και μικρές επιχειρήσεις σε όλους σχεδόν τους κλάδους. Μέσω της συμφωνίας μας μαζί τους, ένας πελάτης μας έχει την ευκαιρία απόκτησης του πακέτου που ταιριάζει στις ανάγκες του με προνομιακό κόστος.

    - Πώς λειτουργεί αυτή η στρατηγική απόφαση της Eurobank;

    Η στρατηγική για την υποστήριξη της ανάπτυξης εργασιών των μικρών επιχειρήσεων περιλαμβάνει έξι βασικούς πυλώνες.

    Ο πρώτος δίνει λύσεις σε κάθε νέα πρόκληση. Βοηθήσαμε τις επιχειρήσεις να επεκτείνουν τις πωλήσεις τους στον ηλεκτρονικό κόσμο, διευκολύνοντας παράλληλα την διασφάλιση των εισπράξεων τους μέσω των E-commerce solutions και Payment Link.

    Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει την αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη διασφάλιση της συνέχισης των εργασιών των πελατών μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αναφέρω ενδεικτικά το e & m banking και το v-banking. Στόχος είναι να εξυπηρετούμε μέσα από αυτό το κανάλι 20.000 πελάτες ως το τέλος του 2021. Σήμερα, ήδη 17.000 πελάτες μας έχουν τον τραπεζίτη στην οθόνη τους

    Ο τρίτος αφορά στην υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην ψηφιακή τους μετάβαση, μέσω του Digital Academy και του Digital Marketing.

    Ο τέταρτος πυλώνας περιλαμβάνει τα Οικοσυστήματα, όπου ανήκει η νέα υπηρεσία για τη μετάβαση στο MyData και την Ηλεκτρονική Τιμολόγηση.

    Ο πέμπτος πυλώνας αποτελείται από δράσεις για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων. Υπενθυμίζω την υπηρεσία Exportgate, δηλαδή την Ελληνική Ηλεκτρονική Πύλη Διεθνούς εμπορίου. Η Eurobank σε στρατηγική συνεργασία με την Banco Santander πραγματοποίησε την ένταξη του Exportgate στο "Trade Club Alliance", το 1ο παγκόσμιο ηλεκτρονικό επιχειρηματικό δίκτυο που υποστηρίζεται από Τράπεζες.  To Trade Club Alliance καλύπτει 60 χώρες μέσω 13 Τραπεζικών Ομίλων.

    Άλλο παράδειγμα αποτελούν τα Trade Corridors. Τα Trade Corridors, με την υποστήριξη ηλεκτρονικών εργαλείων δικτύωσης του Trade Club, εντοπίζουν εταιρείες αυξημένου κοινού ενδιαφέροντος για να διερευνήσουν το ενδεχόμενο συναντήσεων στον ηλεκτρονικό και φυσικό κόσμο.

    Τέλος, ο έκτος πυλώνας εγκιβωτίζει όλες τις συμβουλευτικές υπηρεσίες με ταυτόχρονη χρήση εργαλείων, όπως είναι το Business Check up για τη συμβουλευτική προς αξιοποίηση του ΕΣΠΑ.

    - Η πραγματική οικονομία, όμως, χρειάζεται και χρηματοδότηση. Ειδικά, τώρα, στην επανεκκίνηση.

    Ναι, αλλά η βιώσιμη επιχειρηματικότητα. Στην υφιστάμενη και σε αυτή που μπορεί να δημιουργηθεί με την κατάλληλη συμβουλευτική και χρηματοδότηση. Και σε αυτό τον τομέα ήμασταν πρωταγωνιστές το 2020 και στόχος μας είναι να παραμείνουμε το 2021 και τα επόμενα χρόνια.

    Το 2020 χρηματοδοτήσαμε 7.500 επιχειρήσεις με τζίρο μέχρι 5 εκατ. ευρώ, με συνολικά δάνεια 880 εκατ. ευρώ. H Eurobank, σε μια χρονιά βαθιάς ύφεσης λόγω της πανδημίας, έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας, προσφέροντας στήριξη στις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, καθώς και όλα τα εργαλεία για την ενίσχυση της ρευστότητάς τους.

    Η Eurobank συμμετείχε σε όλα τα διαθέσιμα συγχρηματοδοτούμενα και εγγυοδοτικά προγράμματα, αλλά και μέτρα στήριξης που παρείχε τόσο το ελληνικό κράτος όσο και η Ε.Ε. στηρίζοντας τις επιχειρήσεις με συνολικές χρηματοδοτήσεις άνω των  700 εκατ. ευρώ. Ταυτόχρονα στα πλαίσια των Μέτρων Στήριξης προέβη σε Αναστολή Δόσεων & Επιδότηση Τόκων σε χιλιάδες υφιστάμενους δανειακούς λογαριασμούς.

    Αντιλαμβανομένη το ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό με εργαλεία τα οποία είχαν ως στόχο την ανάσχεση εξάπλωσης της πανδημίας και τη μείωση του συνολικού χρόνου εξυπηρέτησης των πελατών της, αξιοποιώντας παράλληλα τις προσφερόμενες υπηρεσίες του e-gov με πλήρη εναρμόνιση των συστημάτων της.

    Δημιούργησε μια νέα υπηρεσία πλήρως ψηφιοποιημένης χορήγησης δανείου (e-χρηματοδότηση) δίνοντας τη δυνατότητα στον επαγγελματία πελάτη να υποβάλλει ψηφιακή αίτηση και να λάβει χρηματοδότηση χωρίς την παρουσία του σε κάποιο κατάστημα.

    - Ποιος είναι ο στόχος σας για το 2021;

    Συνοψίζεται στις εξής λέξεις: Εξυπηρέτηση, ταχύτητα, ευελιξία, ανάπτυξη, πρόοδος και χρηματοδοτήσεις.

    Στόχος μας είναι να είμαστε μια πιο γρήγορη, πιο απλή και πιο ευέλικτη τράπεζα που κάνει energize  την οικονομία και τα λεφτά των ανθρώπων, στόχος που αποτελεί  και βασικό πυλώνα του μετασχηματισμού.

    Ενέργειες προς αυτήν την κατεύθυνση αποτελούν το SB Loan μέσω e-Banking, v-Banking και μέσω καταστήματος, φυσικά. Ακόμη, περιλαμβάνονται οι ενέργειες για τη στήριξη επιχειρήσεων, όπως είναι οι χρηματοδοτικές λύσεις μέσω Ταμείου Εγγυοδοσίας Επιχειρήσεων ΕΑΤ, Cosme Covid, EIF AGRI κ.λπ. Πετύχαμε και μάθαμε από το 2020 και έτσι από το 2021 είμαστε πιο απλοί και πιο γρήγοροι.

    - Τι σημαίνει αυτό;

    Για παράδειγμα, έχουμε θέσει ποσοτικούς, ποιοτικούς και χρονικούς στόχους. Ενδεικτικά ο εκτιμώμενος χρόνος για έγκριση και εκταμίευση δανείου θα είναι μέχρι 5 ημέρες. Για το Fast Loan, ο χρόνος αυτός είναι μερικά λεπτά. Με το Fast Loan δίνουμε πολύ γρήγορα λύσεις στους πελάτες και αυτό αναγνωρίζεται. Δεχόμαστε μέχρι και 1.000 αιτήσεις δανείων την ημέρα μέσω της εφαρμογής μας από τα κινητά.

    - Πώς συμμετέχετε στη στήριξη της επανεκκίνησης της οικονομίας;

    Η Eurobank είναι η πρώτη τράπεζα που έθεσε ξανά στο επίκεντρο την αγορά της στεγαστικής πίστης στα τέλη του 2019, μετά από μία μακροχρόνια περίοδο οικονομικής ύφεσης λανσάροντας τα νέα στεγαστικά δάνεια σταθερού επιτοκίου, προσφέροντας στους πελάτες χαμηλή σταθερή δόση, μέχρι και για όλη τη διάρκεια του δανείου, και χωρίς κόστος πρόωρης εξόφλησης.

    Στα Πράσινα Δάνεια, όπως από το 2011 η Eurobank συμμετέχει και στηρίζει έμπρακτα όλα τα αναπτυξιακά Προγράμματα "Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον", έτσι και το 2020 στο Πρόγραμμα "Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον ΙΙ" η Τράπεζα προσέφερε χρηματοδότηση σε χιλιάδες δικαιούχους - ιδιοκτήτες ακινήτων προκειμένου να υλοποιήσουν εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης στην κατοικία τους. Από το τέλος του 2020, η Τράπεζα συμμετέχει ακόμα πιο δυναμικά στο νέο Πρόγραμμα "Εξοικονομώ – Αυτονομώ" με αναβαθμισμένες υπηρεσίες, προνόμια και ποιοτικό στόχο τη βέλτιστη εμπειρία των δικαιούχων του Προγράμματος που την έχουν επιλέξει για το δάνειο τους.

    Όσον αφορά στα καταναλωτικά δάνεια, καθόλη τη διάρκεια του 2020  και παρά τις δυσμενείς συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία  COVID19, η Eurobank στάθηκε δίπλα στους Ιδιώτες και αύξησε τις νέες εκταμιεύσεις καταναλωτικών δανείων,  χρηματοδοτώντας του πελάτες της για την κάλυψη προσωπικών και καταναλωτικών αναγκών τους. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, κατά το 2020 καθοριστικό ρόλο είχαν οι χρηματοδοτήσεις δανείων αυτοκινήτου. Η Τράπεζα έδωσε για άλλη μια χρονιά ιδιαίτερη έμφαση στις χρηματοδοτήσεις για  αγορά νέου αυτοκινήτου διατηρώντας την ηγετική θέση στην αντίστοιχη αγορά.

    - Αναφερθήκατε πολλές φορές στο κρίσιμο 2020, το έτος της πανδημικής κρίσης.

    Κατά το 2020, η Eurobank ανταποκρίθηκε άμεσα στους πελάτες της που επλήγησαν από τις επιπτώσεις της πανδημίας, παρέχοντας πλήρη σειρά μέτρων προς στήριξη των Ιδιωτών, εφαρμόζοντας αναστολή πληρωμής δόσεων δανείων, διευκολύνοντας χιλιάδες πληγέντες τη δύσκολη αυτή περίοδο. Συγκεκριμένα υλοποιήθηκαν αναστολές σε 85.400 δάνεια που αντιστοιχούν σε υπόλοιπα πάνω από 4,2 δισ. ευρώ.

    Επιπλέον, η Τράπεζα συμμετείχε με επιτυχία στο πρόγραμμα Επιδότησης Δόσεων πληγέντων με προσημείωση κύριας κατοικίας - Γέφυρα Ι, ενημερώνοντας το σύνολο των δυνητικά επιλέξιμων δανειοληπτών για την ένταξή τους στο Πρόγραμμα (με ενήμερα ή μη δάνεια), ενισχύοντας έτσι την ρευστότητά τους, την τακτοποίηση των οφειλών τους και τη διατήρηση της ικανότητας αποπληρωμής των δανείων τους, υπό δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Σε επίπεδο Ομίλου Τράπεζας, υποδεχτήκαμε 41.000 αιτήσεις.

    Ήμασταν πρωταγωνιστές το 2020 και είμαστε περήφανοι για αυτό. Το ίδιο θα είμαστε και το 2021.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ