Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 16-Νοε-2010 09:34

    Ρ. Οντόνι: Το κράτος βλέπει τα εκατομμύρια να περνούν

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το μέγεθος είναι εντυπωσιακό: Η ελληνική αγορά της διαδικτυακής ψυχαγωγίας πραγματοποίησε πέρυσι τζίρο (πονταρίσματα) που ανήλθε στα 5,5 δισ. ευρώ. Το ελληνικό Δημόσιο, όμως, λόγω του υφιστάμενου νομικού πλαισίου, ελάχιστα καρπώθηκε από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Αν και η κυβέρνηση έχει ήδη ξεκινήσει τις διεργασίες για τη ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, τα χρονικά περιθώρια έχουν αρχίσει να στενεύουν. Ο Ροδόλφος Οντόνι, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Centric, οι θυγατρικές της οποίας συνεργάζονται, μεταξύ άλλων, με τη Sportingbet Plc για την εκμετάλλευση των σημάτων «Sportingbet» και «VistaBet», καταθέτει την άποψή του.

     

    Συνέντευξη στον Νίκο Χρυσικόπουλο

     

    - Κύριε Οντόνι, τι θα πρέπει να περιμένουμε από τη ρύθμιση της αγοράς των παιγνίων στην Ελλάδα; Μήπως ο πήχης έχει τοποθετηθεί πολύ ψηλά;

     

    Η αλήθεια είναι πως το μόνο επίσημο στοιχείο που διαθέτουμε, δηλαδή δημόσια έσοδα 700 εκατ. ευρώ το 2011 βάσει Μνημονίου, δεν γνωρίζουμε με ποιο προϊοντικό μείγμα θα προκύψει. Εάν αφορά μόνο online στοιχηματισμό και VLT’s, δεν θα επιτευχθεί. Εάν δοθούν άδειες και για τα online καζίνο και για το «Ξυστό», είναι πιο πιθανό.

    Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένουμε το σχέδιο νόμου για να διαπιστώσουμε τελικά πώς θα εφαρμοστεί η ρύθμιση στην πράξη. Ως Centric ενδιαφερόμαστε αποκλειστικά για το online gaming και αυτό που ζητάμε από τους υπεύθυνους είναι να αποφευχθούν τα λάθη που έγιναν σε Ιταλία και Γαλλία, χώρες που πρόσφατα ρύθμισαν τις αγορές τους. Δηλαδή, το νομικό πλαίσιο τελικά να μην αποτρέψει τις μεγάλες εταιρείες να δραστηριοποιηθούν ουσιαστικά, όπως συνέβη στη Γαλλία λόγω υπερ-φορολόγησης. Η αγορά της Ελλάδας πρέπει να «ανοίξει» με μια ρεαλιστική φορολόγηση, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της περιόδου.

    -  Η Centric θα αιτηθεί αδείας;

    Σαφέστατα. Ευχής έργον θα ήταν το νομοσχέδιο να είναι ελκυστικό για όλες τις ενδιαφερόμενες εταιρείες στοιχηματισμού και να υπάρχει έλεγχος σε όλο το φάσμα της αγοράς. Ειδάλλως, εάν ορισμένοι συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται εκτός θεσμικού πλαισίου, αυτό θα αποτελέσει πρόβλημα για τους αδειοδοτηθέντες, αφού θα υπάρχει μια ομάδα εταιρειών που θα συνεχίσει να προσφέρει καλύτερες αποδόσεις, λόγω μη φορολόγησης. Πρέπει να διασφαλιστεί η επένδυση όσων αδειοδοτηθούν και η προστασία των χρηστών.

    - Πώς θα κινηθείτε στο νέο τοπίο που θα διαμορφωθεί μετά το άνοιγμα της αγοράς;


    Σίγουρα η τιμολόγηση και οι αποδόσεις είναι ένα θέμα, δεδομένης της φορολόγησης. Ωστόσο, σε άλλες αγορές, οι κυβερνήσεις τοποθέτησαν πλαφόν στο payout, εμποδίζοντας τις εταιρείες ουσιαστικά να «κοντράρονται» στις τιμές. Είναι σημαντικό, όταν υπάρχει ένα υψηλό κόστος φορολόγησης, τουλάχιστον να διασφαλίζεται το περιθώριο κέρδους.

    Θεωρώ ότι αυτός είναι ένας καλός τρόπος να προστατευτούν οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν αλλά και τα έσοδα του Δημοσίου, κάτι που επισημάναμε στη διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε. Όλα, όμως, θα εξαρτηθούν από το πώς η κυβέρνηση θα αποφασίσει να «ανοίξει» το παιχνίδι. Αλλά εάν μια εταιρεία που παράγει ήδη κέρδη από αυτήν τη δραστηριότητα δεν μπορέσει να διεκδικήσει μια άδεια, τότε πιστεύω ότι λογικά κανείς άλλος δεν θα μπορέσει.

     

    - Εκεί είχατε ταχθεί κατά της παρουσίας στοιχηματικών ανταλλακτηρίων. Γιατί;

    Έχει γίνει μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα των ανταλλακτηρίων στην Ελλάδα και το εξωτερικό, και οι γνώστες του αντικειμένου έχουν ισχυρά επιχειρήματα γύρω από το θέμα. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι, σε μια ρυθμισμένη αγορά όπου το κράτος καλείται να βάλει μια σειρά από κριτήρια και προϋποθέσεις σε όλους τους operator και να σηκώσει πολύ ψηλά τον πήχη ασφαλείας, δεν μπορεί την ίδια στιγμή να επιτρέπεται σε κάθε μεμονωμένο ιδιώτη να γίνεται πράκτορας βάζοντας ο ίδιος στοιχήματα έναντι τρίτων.

     

    - Στη Γαλλία θα επεκταθείτε;

    Δεδομένης της αυστηρής κριτικής που έχει δεχτεί μέχρι σήμερα το γαλλικό σύστημα, και της πρόσφατης αποχώρησης της Ladbrokes αλλά και της Sportingbet, αποφασίσαμε να παγώσουμε τις ενέργειές μας. Όταν και εφόσον οι συνθήκες θα είναι κατάλληλες, θα καταθέσουμε αίτηση αδείας για πόκερ και αθλητικό στοίχημα, που μας ενδιαφέρουν άμεσα.

     

    - Υπάρχουν σχέδια και για άλλες αγορές;

    Με τη Vistabet ξεκινήσαμε ήδη να προσφέρουμε υπηρεσίες στην αλβανική γλώσσα και με την Sportingbet στη σλοβακική. Εκτός Ελλάδας, η καλύτερη αγορά του ομίλου παραμένει η Ρουμανία, παρά την οικονομική κρίση που έχει πλήξει τη χώρα. Διαθέτει μεγάλη δυναμική και εκτιμώ ότι μετά το 2011-2012, όταν θα έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση, θα ανακάμψει ταχύτατα.

     

    -  Στην Ελλάδα παρατηρείτε αλλαγές στη στοιχηματική συμπεριφορά των παικτών;

    Ναι, ιδιαίτερα τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, ως αποτέλεσμα της οικονομικής δυσπραγίας. Υπάρχει μείωση στα στοιχήματα, κατά μέσο όρο 20%, περισσότεροι παίκτες, αλλά με μικρότερα ποσά. Δηλαδή, μεγαλώνει η πίτα αριθμητικά, λόγω και της διείσδυσης του Ίντερνετ, αλλά λόγω κρίσης μειώνεται σε αξία. Η τάση αυτή στο μέσο στοίχημα εκτιμώ πως θα συνεχιστεί και το 2011, αλλά συγχρόνως θα συνεχίζουμε να έχουμε περισσότερες εγγραφές.

    «Τι σχεδιάζουµε µε τις νέες εξαγορές»

     

    - Είχατε σχεδιάσει μια σημαντική ΑΜΚ για την πραγματοποίηση εξαγορών. Αναπροσαρμόσατε τη στρατηγική σας;


    Η αρχική απόφαση περιλάμβανε αύξηση 35 εκατ. ευρώ. Δεν μας βοήθησε η χρηματιστηριακή συγκυρία, υποχώρησε η τιμή της μετοχής και γι’ αυτό ακυρώσαμε την προηγούμενη απόφαση. Λάβαμε μια νέα που περιλάμβανε αύξηση κεφαλαίου με εισφορά σε είδος και αφορούσε τον κάτοχο των δικαιωμάτων της ελληνικής γλώσσας Unibet –η οποία έχει ένα πολύ καλό συμβόλαιο σε Ελλάδα και Κύπρο– και τη CD Media.

     

    - Τι περιλαμβάνει το business plan για τη CD Media;


    Μέσω της CD Media θα εκμεταλλευτούμε τη διεθνή τάση ενίσχυσης των online games. Θεωρούμε ότι η δραστηριότητα αυτή είναι συμπληρωματική αυτής της Sportingbet. Σταδιακά, όλα στρέφονται προς το Διαδίκτυο, οπότε απαιτούνται μεγάλες κοινότητες παικτών, ώστε να μπορείς να προωθήσεις τα προϊόντα σου. Μελλοντικά δεν θα χρειάζεται να πηγαίνεις σε ένα κατάστημα για να αγοράσεις ένα παιχνίδι, θα το κατεβάζεις από το Ίντερνετ, και αυτή την τάση θέλουμε να εκμεταλλευτούμε με τη CD Media.

     

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ