Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Οκτ-2010 09:21

    Χρ. Ψαλλίδας: Γιατί οδηγηθήκαμε στο άρθρο 99

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μία εβδομάδα μετά την έγκριση από  τις 12 πιστώτριες τράπεζες του σχεδίου αναδιάρθρωσης της  "Έδραση Χ. Ψαλλίδας", ο αντιπρόεδρος της εισηγμένης, Χρίστος Ψαλλίδας μιλάει στο Capital.gr για τα οφέλη και τα ανταλλάγματα που  προκύπτουν από τη σχετική συμφωνία. Διαψεύδει κατηγορηματικά τη φημολογία περί ύπαρξης golden boys στην εταιρεία που «φούσκωσαν» το λειτουργικό κόστος και προβλέπει συρρίκνωση ζημιών για την χρήση του 2010.

    Συνέντευξη στον Δημήτρη Δελεβέγκο

    - Κύριε Ψαλλίδα, γιατί οδηγήθηκε η Έδραση στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Δικαίου;

    Εξαιτίας της καθίζησης που υπέστη ο κλάδος των κατασκευών, η οποία οδήγησε σε μείωση κύκλου εργασιών και κερδών. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι η αγορά «κινείται» εδώ και ένα χρόνο μόνο με μετρητά. Ο δικός μας τζίρος υποχώρησε κατά 50%, σε σχέση με το 2008 και ως είναι εύλογο δεν θα μπορούσαμε για να εξισορροπήσουμε την πτώση των εσόδων να περιορίσουμε άμεσα το λειτουργικό μας κόστος. 

    Παράλληλα, η έλλειψη ρευστότητας στην εταιρεία δημιουργήθηκε και εξαιτίας των οφειλών του δημοσίου που υπολογίζονται στα 10 εκατ. ευρώ αλλά και πελατών. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και Έλληνας εφοπλιστής μας οφείλει 1,3 εκατ. ευρώ για έργο που κατασκευάσαμε στη Ρουμανία για λογαριασμό του.

    - Υπήρξε κάτι που κάνατε λάθος;

    Ενδεχομένως να έπρεπε να είμαστε πιο προσεκτικοί σε ορισμένες κινήσεις μας, ενώ καθυστερήσαμε να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος, μειώνοντας το προσωπικό της εταιρείας.

    Πάντοτε όμως πιστεύαμε ότι η εταιρεία πρέπει να έχει κοινωνικό ρόλο και γι’ αυτό όταν ένα έργο ολοκληρωνόταν δεν απομακρύναμε όσους εργάζονταν σε αυτό.

    - Επιβεβαιώνετε τις φήμες που έκαναν λόγο για την ύπαρξη “golden boys” στην εταιρεία που ενίσχυσε σημαντικά το λειτουργικό κόστος;

    Κατηγορηματικά όχι. Ίσως η εταιρεία να είχε λίγο περισσότερο προσωπικό από το αναγκαίο, αλλά δεν υπήρχαν «golden boys». Και βέβαια ουδέποτε υπήρξαν απολαβές μεγαλύτερες από αυτές που έδινε η υπόλοιπη αγορά.

    - Τι περιλαμβάνει το «μνημόνιο» που υπογράψατε με τις τράπεζες με στόχο την ενίσχυση ρευστότητας της εταιρείας;

    Καταρχάς, η έγκριση του σχεδίου αναδιάρθρωσης της εταιρείας από τις τράπεζες είναι πολύ σημαντική. Αφενός διότι εξασφαλίζεται ρευστότητα για την εταιρεία και αφετέρου επειδή η συμφωνία αυτή αποδεικνύει το γεγονός ότι οι τράπεζες βρίσκονται πλάι μας, κάτι που δεν έχει συμβεί μέχρι σήμερα σε εταιρεία που έχει αιτηθεί την ένταξή της στο άρθρο 99.

    Το σχέδιο αναδιάρθρωσης αφορά:

    - Τη σύναψη ομολογιακού δανείου της τάξης των 7 εκατ. ευρώ, ώστε να αποπληρωθούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές

    - Την έκδοση εγγυητικών επιστολών ύψους 8 εκατ. ευρώ

    - Την προεξόφληση μέσω των τραπεζών ώριμων απαιτήσεων της κατασκευαστικής μέχρι του ποσού των 6,5 εκατ. ευρώ

    - Την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου 25 εκατ. ευρώ που τοποθετείται στα μέσα του 2011

    Στο πλαίσιο της συμφωνίας θα πρέπει να πουλήσουμε το 90% της συμμετοχής μας στην Έδραση Ενεργειακή, την θυγατρική που δραστηριοποιείται στον κλάδο της ενέργειας και το 49% που κατέχει στην Στρωτήρες Α.Ε.

    - Η συμφωνία αυτή λειτουργεί υποστηρικτικά της διαδικασίας που ξεκινάει η ενδεχόμενη ένταξη της "Έδραση" στο άρθρο 99;

    Αιτηθήκαμε την ένταξη στο άρθρο 99 ύστερα και από υπόδειξη των τραπεζών. Έτσι θα μπορούμε να διαχειριστούμε την ρευστότητα που μας παρέχουν οι τράπεζας, όντας προστατευμένοι από τους οφειλέτες μας.

    - Γιατί απαιτήθηκε ενάμιση χρόνος μέχρι να συμφωνήσετε με τις τράπεζες;

     Τέτοιου είδους συμφωνίες διαρκούν συνήθως πολύ περισσότερο. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και ότι το «πράσινο φως» δόθηκε από έναν μεγάλο αριθμό τράπεζες, δηλαδή 12, οι οποίες κατά τη διάρκεια του ενάμιση χρόνου επαφών είχαν να διαχειριστούν και πολλά άλλα θέματα.

    - Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθούν τα μεγέθη της εταιρείας το 2010;

    Προβλέπουμε ότι οι ζημιές θα υποχωρήσουν ελαφρώς, σε σύγκριση με το 2009, εξαιτίας των περικοπών στο λειτουργικό κόστος. Το θετικό είναι ότι στον κλάδο των γεωτεχνικών έργων είμαστε πλήρεις από έργα, ενώ κινητικότητα υπάρχει και στη Ρουμανία, όπου διεκδικούμε νέα έργα.

    - Ποια έργα βρίσκονται υπό εκτέλεση;

    Έχουμε υπεργολαβίες στους οδικούς άξονες Κόρινθος – Πάτρα και Ε-65 και υλοποιούμε έργα για τον Προαστιακό και την ΔΕΗ. Αναμένουμε όμως και την προκήρυξη νέων γεωτεχνικών έργων ή μεγάλων projects, όπως η κατασκευή των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο Κρήτης.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ