Παρασκευή, 19-Δεκ-2025 15:00
Δοκιμή DS No4 Hybrid: Η premium εναλλακτική στα μικρομεσαία
Το DS 4 υπήρξε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της φίρμας από το 2021, οπότε και παρουσιάστηκε. Δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς εκτός του ότι ανήκει στο segment C, ένα από τα πιο δημοφιλή της αγοράς, ήταν με διαφορά το πιο όμορφο μοντέλο της DS και αυτό που ανέλαβε το έργο να δώσει νέα πνοή στην γαλλική premium μάρκα.
Η ανανέωση που έρχεται ως φυσικό επακόλουθο με την πάροδο 3-4 ετών στη ζωή κάθε μοντέλου, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει επηρεάσει ακόμη και το όνομα. Το DS No8 που παρουσιάστηκε μερικούς μήνες νωρίτερα, εκτός από τη νέα προσέγγιση στην ονοματοδοσία, εισήγαγε και νέα αισθητικά πρότυπα, τα οποία ακολουθεί πλέον και το DS No 4.
Κάθε μοντέλο που τοποθετείται στην premium αγορά των μικρομεσαίων hatchback, έχει απέναντί του ένα συγκεκριμένο καστ να ανταγωνιστεί, που ορίζεται από τρία γερμανικά μοντέλα, την BMW Σειρά 1, το Audi A3 και την Mercedes A-Class.
Δεν είναι το πιο εύκολο εγχείρημα, αλλά κάθε αυτοκίνητο έχει δικαίωμα να αισιοδοξεί και το νέο DS έχει μερικά αρκετά πειστικά επιχειρήματα.
Όπως και ο προκάτοχός του, το No4 ξεχωρίζει με την εντυπωσιακή εξωτερική του σχεδίαση. Στο μπροστινό μέρος δεσπόζει μια μεγαλύτερη και πιο έντονη γρίλια, η οποία συνδυάζεται με τη νέα φωτεινή υπογραφή LED σε σχήμα V, εμπνευσμένη από το εξίσου εντυπωσιακό No8.
Μάλιστα σε μια ασυνήθιστη επιλογή, η DS έχει επεκτείνει το καπό κατά 12 χιλιοστά. Πρόκειται για κίνηση που εξυπηρετεί αποκλειστικά την αισθητική και όχι την πρακτικότητα, δεδομένου ότι το καπό χρειάζεται μόνο να καλύπτει έναν εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και τους μπροστινούς τροχούς.
Με μήκος 4,4 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα και ύψος 1,49 μέτρα, το DS No4 είναι μεγαλύτερο και πιο πλατύ από τα γερμανικά μοντέλα που προαναφέραμε και διαθέτει μια σχεδόν crossover αισθητική, χάρη στο χαμηλό καπό και τη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος.
Στο εσωτερικό του DS No4, σε υποδέχονται πολυτελή δερμάτινα καθίσματα απαλής υφής και στιβαρή ποιότητα κατασκευής και πολύ προσεγμένη συναρμολόγηση. Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε το επίπεδο εξοπλισμού Etoile, όπως προδίδει και το σχετικό logo στο καπό.
Τα καθίσματα, η κεντρική κονσόλα και οι επενδύσεις στις πόρτες, προσδίδουν την επιθυμητή premium αίσθηση, φέρνοντας το No4 σε επίπεδα ποιότητας που συναγωνίζονται BMW και Audi.
Υπάρχουν βέβαια κάποια σημεία που έχει γίνει μια εξοικονόμηση κόστους στα υλικά, όπως το πλαστικό ντουλαπάκι μπροστά από τον συνοδηγό, αλλά συνολικά το εσωτερικό προσφέρει μια ευχάριστη εμπειρία, με την suede επένδυση μεγάλου τμήματος του ταμπλό, να αποτελεί μια σαφώς προτιμότερη επιλογή από το piano black.
Η DS αύξησε τη διάσταση του ψηφιακού πίνακα οργάνων από 7 σε 10,25 ίντσες, ενώ η κεντρική οθόνη παραμένει πάντοτε στις 10 ίντσες. Με την τάση για όλο και μεγαλύτερες οθόνες στο εσωτερικό των αυτοκινήτων δείχνει κάπως ξεπερασμένη επιλογή, όμως η απεικόνιση είναι ευκρινής, και το λογισμικό infotainment εύκολο στη χρήση.
Υπάρχει μια σειρά φυσικών κουμπιών κάτω από την οθόνη, επιλογή που πάντοτε θα με βρίσκει σύμφωνο, αλλά η εφαρμογή τους στο No4 δεν είναι η ιδανική από λειτουργικής πλευράς. Κι αυτό γιατί ακόμη και έτσι, για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού εξακολουθείς να χρησιμοποιείς την κεντρική οθόνη.
Ο χώρος για τους μπροστά είναι άνετος, όμως η χαμηλή γραμμή οροφής περιορίζει κάπως το χώρο για το κεφάλι όσων κάθονται πίσω. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 430 λίτρα, τιμή άκρως ικανοποιητική για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Κάτω από το αμάξωμα, χρησιμοποιείται η ίδια πλατφόρμα Stellantis EMP2 που βρίσκουμε στα Peugeot 308 και Opel Astra, δίνοντας τη δυνατότητα στην DS να προσφέρει το No4 με υβριδικό, plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Και αυτό είναι ένα σημαντικό credit για το γαλλικό μοντέλο.
Η γκάμα κινητήρων ξεκινά με το υβριδικό σύνολο, που συνδυάζει έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Δεν ξέρω αν σου θυμίζει κάτι, αλλά θα έπρεπε. Ο κινητήρας 1.2 της υβριδικής έκδοσης, είναι η βάση πάνω στην οποία στηρίζονται πολλά μοντέλα του ομίλου Stellantis.
Σε συνθήκες χαμηλού φορτίου όπως αυτές που κατά βάση ισχύουν στην κίνηση εντός πόλης, η ύπαρξη υβριδικού συστήματος σου επιτρέπει να κινείσαι ηλεκτρικά, με τα ανάλογα οφέλη σε κατανάλωση. Στην πιο εξελιγμένη του εκδοχή, ο κινητήρας αποδίδει 145 ίππους και διαχειρίζεται άνετα τον περίπου 1,5 τόνο που ζυγίζει το No4.
Ξέρεις, μπορεί η είσοδος δεκάδων ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά να έχει κάνει ζημιά στον τρόπο με τον οποίο πολλοί αντιλαμβάνονται την ισχύ ενός αυτοκινήτου, αλλά μια απόδοση σαν του DS σε συνδυασμό με ένα καλό κιβώτιο ταχυτήτων, μπορεί να κινήσει αξιοπρεπώς ένα αυτοκίνητο, δεδομένου πως αυτό ζυγίζει περίπου μισό τόνο λιγότερο από ένα ηλεκτρικό.
Σε κάθε περίπτωση, η άνεση είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του No4, που παραμένοντας ευέλικτο και σταθερό τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Το τιμόνι προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει σε επίπεδο αμεσότητας.
Η ανάρτηση παραμένει προσανατολισμένη στην άνεση ανεξαρτήτως ταχύτητας, αν και παρουσιάζει κάποιες "ξερές" αντιδράσεις σε εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες. Το επίπεδο πρόσφυσης πάντως παραμένει υψηλό, παρά τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές.
Φυσικά, αν πιέσεις υπερβολικά το No4, γίνεται σαφές πως δεν πρόκειται για αυτοκίνητο που θα συναρπάσει όσους αναζητούν σπορ εμπειρία οδήγησης, κι ας υπάρχουν ακόμη και paddles αλλαγής ταχυτήτων και σπορ προγράμμα οδήγησης.
Αλλά μεταξύ μας, για να υπάρξει συνδυασμός σπορ αυτοκινήτου και πολυτέλειας, η τιμή θα πρέπει να προσεγγίζει εξαψήφιο νούμερο.
Επί της ουσίας, το DS No4 έρχεται να προσφέρει πολυτέλεια σε ένα πολύ ελκυστικό εμφανισιακά πακέτο, που με την προσθήκη και του νέου υβριδικού συνόλου, συνιστά μια πολύ αξιόλογη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία.
Εκτός από ποιοτικό, είναι καλά εξοπλισμένο και για κάποιον που βλέπει την επιλογή ενός premium μοντέλου σαν ένα είδος statement, το No4 προτάσσει την γαλλική κομψότητα απέναντι στην γερμανική αυστηρότητα. Οι τιμές ξεκινούν από 33.900 ευρώ για την βασική έκδοση Hybrid Pallas, ενώ η Etoile της δοκιμής κοστίζει 37.900 ευρώ.
Κινητήρας: 3κύλινδρος turbo, 1.199cc
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
Κίνηση: Μπροστά
Ισχύς: 145 ίπποι
Ροπή: 230 Nm
0-100 km/h: 9,4 sec
Τελική ταχύτητα: 203 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 5,2 lt/100 km
μέση δοκιμής: 5,9 lt/100 km
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.400 mm x 1.830 mm x 1.470 mm
Βάρος: 1.529 kg
Χώρος αποσκευών: 430 lt
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Τιμή: από 33.900 ευρώ
Παρουσία του Περιφερειάρχη, Νίκου Χαρδαλιά μπήκαν οι πρώτες"έξυπνες" κάμερες τεχνητής νοημοσύνης σε φανάρια της Αθήνας. Καταγράφουν τις παραβάσεις για κόκκινο και στέλνουν εικόνες και βίντεο.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.