Δευτέρα, 15-Δεκ-2025 09:00
Τι είναι η Ψηφιακή Επαγγελματική Κάρτα και γιατί την υιοθετούν οι μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο
Από το 2020 μια παράδοση χρόνων, αλλάζει. Το τέλος των χάρτινων επαγγελματικών καρτών είναι γεγονός και τη θέση τους έρχονται να πάρουν οι Ψηφιακές Επαγγελματικές Κάρτες (Digital Business Cards) με QR Code και NFC.
Όπως συμβαίνει σε όλους τους κλάδους, έτσι και στον κλάδο της επαγγελματικής δικτύωσης η τεχνολογία έρχεται να μας αναβαθμίσει, να μας οργανώσει και κυρίως να μας προσφέρει έναν πιο οικολογικό τροπο ανταλλαγής στοιχείων.
Αρχικά μία ψηφιακή επαγγελματική κάρτα μπορεί να έχει δύο μορφές. Σε μορφή QR Code, την οποία μπορείτε να έχετε στο wallet του κινητού ή σε μορφή μεταλλική, bamboo ή pvc κάρτας που περιέχει NFC chip και QR Code. Αρκεί ένα scan ή tap από τον ενδιαφερόμενο και το προφίλ σας με όλα τα στοιχεία και link σας, ξεδιπλώνονται στο κινητό του.
1. Για κάθε αλλαγή στοιχείων (τηλέφωνο, mail, διεύθυνση κ.α) σε μια χάρτινη επαγγελματική κάρτα πρέπει να εκτυπωθούν νέες. Από την άλλη, με τις ψηφιακές επαγγελματικές κάρτες μπορείτε να αλλάξετε τα στοιχεία και τα προφίλ των ατόμων ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή από όπου και αν βρίσκεστε.
2. Οι χάρτινες κάρτες συνήθως καταλήγουν - αν όχι σε κάδους σκουπιδιών - σε σημεία που όταν τις χρειάζεστε δεν είναι εκεί. Ενώ τα στοιχεία μιας ψηφιακής επαγγελματικής κάρτας αποθηκεύονται (σαν επαφή) στη συσκευή του ενδιαφερόμενου με ένα κλικ.
3. Μια χάρτινη επαγγελματική κάρτα περιέχει τα απολύτως απαραίτητα (όνομα, θέση, τηλέφωνο, email, ιστοσελίδα). Ενώ μια ψηφιακή επαγγελματική κάρτα μπορεί να έχει όλα τα στοιχεία και τα link σας, διαφημιστικά banner, video, επισυναπτόμενα αρχεία κ.ά. χωρίς περιορισμούς.
4. Στο επίπεδο μιας εταιρείας τα πράγματα γίνονται πιο σύνθετα και πιο δαπανηρά. Κάθε φορά που ένας εργαζόμενος αλλάζει θέση ή αποχωρεί, η εταιρεία αναγκάζεται να καταστρέψει τις κάρτες του και να τυπώσει νέες για τον καινούργιο εργαζόμενο. Με τις ψηφιακές επαγγελματικές κάρτες τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά, καθώς η εταιρεία μπορεί να αλλάξει τα στοιχεία του ατόμου και η ψηφιακή επαγγελματική κάρτα να αλλάξει χέρια χωρίς επιπλέον κόστος.
Μια ψηφιακή επαγγελματική κάρτα πέραν του ψηφιακού προφίλ έχει και άλλες δυνατότητες που πάνε την επαγγελματική δικτύωση σε άλλο επίπεδο.
Ας δούμε μερικές από αυτές πιο αναλυτικά.
1. Συλλογή και οργάνωση επαφών
Με τις ψηφιακές επαγγελματικές κάρτες, ο κάτοχος, μπορεί να συλλέγει, οργανώνει και να εμπλουτίζει τα στοιχεία των συνομιλητών του μέσα από την contact form. Όλες οι επαφές πλέον μπορούν να είναι οργανωμένες σε ένα διαχειριστικό και μέσα από αυτό μπορούν να εισαχθούν στο CRM της επιχείρησης.
Τέλος η χειροκίνητη εισαγωγή στοιχείων και leads! Πλέον ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει τα στοιχεία του στην contact form της ψηφιακής επαγγελματικής κάρτας που σκάναρε και ο κάτοχος της τα έχει οργανωμένα στις επαφές του.
2. Κεντρική διαχείριση
Εταιρείες, για παράδειγμα με ανεπτυγμένο δίκτυο πωλήσεων, μπορούν να έχουν κεντρική διαχείριση με απόλυτο έλεγχο των καρτών που έχουν δώσει στους εργαζομένους τους. Ο διαχειριστής μπορεί να ελέγχει, να αλλάζει τα στοιχεία και προσθαφαιρεί άτομα στην ομάδα του.
Επίσης μπορεί να διαμορφώνει τα στοιχεία (εταιρικά χρώματα, εικόνες, λογότυπα, διαφημιστικά banner, εταιρικά video κ.α) και τα link του κάθε προφίλ εξασφαλίζοντας την ομοιομορφία τους.
3. Analytics
Μέσα από το διαχειριστικό (admin) η εταιρεία μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο των αποδόσεων του κάθε κατόχου της εκάστοτε ψηφιακής επαγγελματικής κάρτας. Μπορεί να βλέπει την απόδοση τους στα παρακάτω δεδομένα:
- Πόσες φορές έγινε ο διαμοιρασμός της ψηφιακής επαγγελματικής κάρτας και για ποιο χρονικό διάστημα
- Σε ποιες τοποθεσίες έγινε
- Πόσα leads συνέλεξε ο εργαζόμενος και σε ποιο χρονικό διάστημα.
Πρόκειται για την ilo.com.gr, μια ελληνική εταιρεία που καινοτομεί στον κλάδο του networking από το 2020 παρέχοντας το λογισμικό της σε κάποιες από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας.
Όπως έχει αναφέρει ο CEO της ilo.com.gr Σαράντης Παναγιωτίδης:
"Για πόσο ακόμα θα ανταλλάζουμε χαρτάκια με μελάνι; Η συλλογή δεδομένων είναι χρυσός για τις εταιρείες. Αν αθροίσετε αυτά τα δύο θα καταλάβετε ότι το μέλλον του networking περνάει σε νέα εποχή.”