Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 10-Δεκ-2025 09:42

    Fourlis: Πού ανοίγουν 3 νέα IKEA και 15 Foot Locker το 2026 – Το ερωτηματικό για Holland & Barrett

    Fourlis: Πού ανοίγουν 3 νέα IKEA και 15 Foot Locker το 2026 – Το ερωτηματικό για Holland & Barrett
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Το άνοιγμα τριών νέων "μικρών" IKEA νέας γενιάς της τάξης των 2.500-3.000 τ.μ. έχει προγραμματιστεί από την Fourlis για το 2026, ενώ στην κατηγορία των αθλητικών ειδών, τον άλλο πυλώνα ανάπτυξης του ομίλου που περιλαμβάνει την Intersport και τη Foot Locker, για του χρόνου έχει δρομολογηθεί η δημιουργία 15 νέων καταστημάτων Foot Locker σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία. Την ίδια ώρα μπαίνει σε pause η ανάπτυξη των Holland & Barrett με τον όμιλο να αναζητά ένα νέο αναπτυξιακό μείγμα προκειμένου η δραστηριότητα στον κλάδο "υγεία και ευεξία" να περάσει στην κερδοφορία.

    Σε μια περίοδο έντονων προκλήσεων στη λιανική αγορά, ο Γιάννης Βασιλάκος, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου που ανέλαβε τα ηνία τον Ιούλιο εφέτος, ανέφερε στο περιθώριο της εκδήλωσης για τα 75 χρόνια Fourlis, ότι η δυναμική σε όλους τους κλάδους δραστηριότητας της εισηγμένης συνεχίζει να είναι θετική.

    Καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ο συνολικός "ανασχεδιασμός" της λειτουργίας του ομίλου ώστε να αποκτήσει τη δυναμική και την ευελιξία μιας σύγχρονης, ενιαίας πλατφόρμας λιανικής, ικανής να αναπτυχθεί σε νέες αγορές και να υποστηρίξει διαφορετικά concept με ταχύτητα, ο κύριος Βασιλάκος τόνισε ότι οι επενδύσεις θα κατευθύνονται κατά προτεραιότητα σε δραστηριότητες με υψηλότερη απόδοση.

    Τα 3+1 νέα IKEA το 2026

    Για τα καταστήματα IKEA, σημείωσε ότι το μοντέλο των μικρότερων καταστημάτων δείχνει θετική δυναμική. Εξ ου και το 2026 θα ανοίξουν τρία σημεία σε Ρόδο, Κέρκυρα και σε περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας. Ταυτόχρονα αναζητείται ο κατάλληλος χώρος για επέκταση του brand και στην Καλαμάτα. Παράλληλα μέσα στο 2026, το "μικρό" IKEA στην Κύπρο, στη Λεμεσό, θα "μεγαλώσει".

    Η αύξηση στις πωλήσεις του κλάδου οικιακού εξοπλισμού και επίπλων συνεχίζεται και κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τα IKEA να "τρέχουν" με διπλάσιο ρυθμό έναντι της συνολικής αγοράς.

    Τα καταστήματα ΙΚΕΑ κατέγραψαν πωλήσεις 270,4 εκατ. ευρώ  στο εννεάμηνο του 2025, αυξημένες κατά 5,1% σε σύγκριση με 257,3 εκατ. το εννεάμηνο του 2024.

    Σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, ο όμιλος λειτουργεί συνολικά 22 φυσικά καταστήματα IKEA διαφόρων τύπων, και συγκεκριμένα 15 καταστήματα (10 μεγάλου και μεσαίου μεγέθους και 5 νέας γενιάς) και 7 Pick-up-and-Order Points, καθώς και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν και τις τρεις χώρες.

    Έρχονται 15 νέα Foot Locker, τα περισσότερα στην Ελλάδα

    Σε ό,τι αφορά τον κλάδο αθλητικών ειδών της Fourlis (Intersport και Foot Locker), η επέκταση των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην περιοχή δραστηριοποίησης του ομίλου προχωρά σύμφωνα με το σχέδιο και αναμένεται να υποστηρίξει περαιτέρω την ανάπτυξη πωλήσεων και την κερδοφορία στο υπόλοιπο του 2025.

    "Ιδανικά θα θέλαμε 15 νέα Foot Locker σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία το 2026" ανέφερε ο κύριος Βασιλάκος, ωστόσο διευκρίνισε ότι με βάση το μοντέλο ανάπτυξης του brand (καταστήματα σε κεντρικά σημεία με υψηλή επισκεψιμότητα) δεν είναι εύκολο να βρεθούν τα κατάλληλα ακίνητα.

    Σε κάθε περίπτωση τα περισσότερα νέα Foot Locker θα ανοίξουν στην Ελλάδα του χρόνου, περίπου 7-8 σημεία.  

    Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο 2025 ο όμιλος Fourlis ολοκλήρωσε την εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, προσθέτοντας έξι υφιστάμενα καταστήματα και το ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα. Έκτοτε, το δίκτυο έχει επεκταθεί με τρία νέα καταστήματα (δύο στην Ελλάδα και ένα στη Ρουμανία), καθώς και με την έναρξη λειτουργίας του ηλεκτρονικού καταστήματος της Foot Locker στη Ρουμανία. Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά την επιτυχημένη λειτουργία τριών καταστημάτων Foot Locker στη Βουλγαρία στα τέλη του 2024 και υποστηρίζει τα αποκλειστικά δικαιώματα του ομίλου για την ανάπτυξη του brand σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Τον Νοέμβριο του 2025, η Foot Locker άνοιξε νέο flagship κατάστημα στο Χαλάνδρι, το πρώτο κατάστημα "Reimagined Evolution” στην Ελλάδα, παρουσιάζοντας τη νέα σχεδιαστική εμπειρία λιανικής του brand.

    Όσον αφορά την Intersport από τις αρχές του 2025, ο όμιλος έχει ανοίξει οκτώ νέα καταστήματα -τέσσερα στην Ελλάδα, τρία στη Ρουμανία και ένα στη Βουλγαρία- και ολοκλήρωσε την ανακαίνιση του καταστήματος στο Mall Vitan στο Βουκουρέστι, ενισχύοντας περαιτέρω την εμπειρία αγορών σε ένα κομβικό σημείο.

    Παράλληλα, επεκτείνεται το νέο concept Intersport Football Club, που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2025 με το πρώτο κατάστημα παγκοσμίως στην Αθήνα (1.200 τ.μ.), ακολουθούμενο από δεύτερο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη τον Οκτώβριο του 2025. Το concept έχει έντονη απήχηση από τους καταναλωτές και τις ποδοσφαιρικές κοινότητες, με περαιτέρω ανάπτυξη να προγραμματίζεται από το 2026 σε Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία.

    Η κατηγορία Sporting Goods του ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 124 καταστήματα Intersport (66 στην Ελλάδα, 40 στη Ρουμανία, 12 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο) και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλες τις χώρες, καθώς και 13 φυσικά καταστήματα Foot Locker (3 στη Βουλγαρία, 6 στην Ελλάδα και 4 στη Ρουμανία), μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και μία στη Ρουμανία.

    Το ερωτηματικό για την Holland & Barrett

    Αν και οι πωλήσεις από τον κλάδο υγείας και ευεξίας με την ανάπτυξη της αλυσίδας Holland & Barrett συνεχίζουν να αυξάνονται -στο εννεάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 2,4 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με 1,6 εκατ. το εννεάμηνο του 2024, οι λειτουργικές ζημίες που επιμένουν -στο 1,5 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2025, έναντι ζημιών 1,6 εκατ. στο αντίστοιχο διάστημα του 2024- έχουν προβληματίσει τη διοίκηση. Εξ ου και αναζητείται το κατάλληλο αναπτυξιακό μείγμα.

    "Μέχρι στιγμής έχουν κάνει break even μόνο τα μεγάλα καταστήματα που άνοιξαν πρώτα" σημειώνει ο κύριος Βασιλάκος, εξηγώντας ότι προς το παρόν η περαιτέρω ανάπτυξη έχει μπει σε αναμονή, με τη διοικητική ομάδα να αναζητά (κι) άλλους τρόπους ανάπτυξης του brand χωρίς πολύ μεγάλα κόστη.

    "Διανομή, φαρμακεία, market places, χονδρικές πωλήσεις, όλα έχουν μπει στο τραπέζι. Μέχρι τις αρχές του νέου έτους θα έχουμε αποφασίσει", ανέφερε ο κύριος Βασιλάκος.

    Σήμερα ο όμιλος διατηρεί 11 φυσικά καταστήματα στην Αθήνα, στο πλαίσιο μιας ανανεωμένης στρατηγικής ανάπτυξης καταστημάτων, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το μοντέλο Shop-in-Shop στην ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που καλύπτει όλη την Ελλάδα. Στο προσεχές διάστημα, θα προστεθεί και δραστηριότητα χονδρικής πώλησης, ξεκινώντας με συνεργασίες με την Intersport και τα AB Βασιλόπουλος.

    Ψηφιακός και τεχνολογικός μετασχηματισμός

    Σχετικά με τον ψηφιακό και τεχνολογικό μετασχηματισμό του ομίλου, ο διευθύνων σύμβουλος έκανε λόγο για "τεράστιο project" που θα βασιστεί σε ενιαία συστήματα σε όλες τις χώρες και σε όλες τις λειτουργίες.

    Είτε πρόκειται για οικονομικές και εμπορικές λειτουργίες είτε για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και της επικοινωνίας με τους πελάτες. "Μπαίνουμε σε ένα μεγάλο ταξίδι μετασχηματισμού. Απαιτεί ένα αρκετά υψηλό capex και θα χρειαστούν τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί, με σταδιακή υλοποίηση, γιατί το αεροπλάνο πρέπει να πετάει ενώ αλλάζουμε τον κινητήρα", υπογράμμισε.

    Ο οδικός χάρτης της νέας εποχής Fourlis έχει ήδη αποτυπωθεί στον σχεδιασμό του budget. Σύμφωνα με τον κύριο Βασιλάκο, έχει διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο πλάνο τετραετίας — τρία χρόνια υλοποίησης και ένα μεταβατικό — το οποίο περιλαμβάνει τόσο οργανωτικές αλλαγές όσο και επιθετικές κινήσεις ανάπτυξης σε Ελλάδα και εξωτερικό.

    Το συγκεκριμένο πλάνο θα αποτελέσει και τη βάση για το επικείμενο Investor Day, όπου ο όμιλος θα παρουσιάσει στους επενδυτές τις προτεραιότητές του, τη στρατηγική της επόμενης περιόδου και τον τρόπο με τον οποίο ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα λειτουργήσει ως καταλύτης για όλα τα επόμενα βήματα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ