Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 27-Νοε-2025 07:32

    Lidl Ελλάς: Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ – Τι αλλάζει στον μεσαίο διάδρομο και στα ταμεία

    Lidl Ελλάς: Επενδύσεις 200 εκατ. ευρώ – Τι αλλάζει στον μεσαίο διάδρομο και στα ταμεία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Φιλόδοξο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 200 εκατ. ευρώ δρομολογεί για τη διετία 2026-2027 η Lidl Ελλάς, η ελληνική θυγατρική της ομώνυμης γερμανικής αλυσίδας που ανήκει στον όμιλο Swartz, εστιάζοντας τόσο στην ανάπτυξη του δικτύου και σε κρίσιμες υποδομές, όσο και στην τεχνολογία και στη βιωσιμότητα.

    Ο Martin Brandenburger, πρόεδρος διοίκησης και CEO της Lidl Ελλάς, σε ειδική εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης χθες, ανακοίνωσε ότι η αλυσίδα βάσει τζίρου βρίσκεται "μακράν" στη δεύτερη θέση  μετά την Σκλαβενίτης στην εγχώρια οργανωμένη λιανική τροφίμων χωρίς ωστόσο να δώσει ακριβή στοιχεία για τις οικονομικές της επιδόσεις. Σημειώνεται ότι λόγω της νομικής της μορφής ως ομόρρυθμη η Lidl Ελλάς δεν δημοσιεύει ισολογισμό, με τον τζίρο της να κυμαίνεται κατ’ εκτίμηση περίπου στα 2,1 δισ. ευρώ.

    Πέντε νέα καταστήματα εντός του 2026

    Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει το άνοιγμα πέντε νέων καταστημάτων εντός του 2026, ενώ μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους αναμένεται να λειτουργήσει ένα ακόμη κατάστημα στο Μαρούσι, στη λεωφόρο Αμαρουσίου – Χαλανδρίου. Έτσι, στο τέλος του 2026 το δίκτυο της Lidl Ελλάς θα αριθμεί 237 καταστήματα, έναντι 231 σήμερα. Παράλληλα, η εταιρεία προγραμματίζει ανακαινίσεις και επεκτάσεις υφιστάμενων μονάδων.

    Σήμερα η Lidl Ελλάς διαθέτει 55 καταστήματα στην Αθήνα και, όπως σημείωσε ο επικεφαλής της εταιρείας, στόχος είναι "να ανοίξουμε σε ακόμη περισσότερες περιοχές, ώστε να είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για όσα φέρνει το μέλλον".

    Επένδυση 120 εκατ. ευρώ για το κέντρο διανομής Ελευσίνας

    Εντός του 2026 αναμένεται να ολοκληρωθεί η ανακαίνιση και επέκταση του Κέντρου Διανομής στα Τρίκαλα, το οποίο εξυπηρετεί 50 καταστήματα στην Κεντρική Ελλάδα. Ωστόσο, το σημαντικότερο έργο υποδομής αφορά το νέο κέντρο διανομής στην Ελευσίνα έκτασης 62.000 τ.μ., με προϋπολογισμό άνω των 120 εκατ. ευρώ, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2029.

    Η επένδυση αυτή, η οποία δεν προϋπολογίζεται κατά βάση στο διετές πρόγραμμα των 200 εκατ. ευρώ, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 150-200 νέες θέσεις εργασίας. Σήμερα η Lidl Ελλάς λειτουργεί πέντε κέντρα διανομής σε όλη τη χώρα.

    Διψήφια επένδυση σε ταμεία αυτοεξυπηρέτησης

    Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον εκσυγχρονισμό των σημείων πώλησης με την εγκατάσταση ταμείων αυτοεξυπηρέτησης σε όλα τα καταστήματα μέχρι το 2027. Όπως αποκάλυψε ο κ. Brandenburger, αυτή τη στιγμή υπάρχουν self-checkout ταμεία σε περίπου 40 καταστήματα, ενώ υπολογίζεται ότι μέσα στο επόμενο έτος θα προστεθούν άλλα 130-140 καταστήματα. "Είναι μια σημαντική επένδυση, σίγουρα έχει διψήφιο νούμερο μπροστά", σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, η αναλογία σε ένα μέσο κατάστημα θα είναι περίπου 6 ταμεία αυτοεξυπηρέτησης έναντι 3-5 ταμείων με ταμία, αν και η ακριβής σύνθεση θα εξαρτάται από το μέγεθος και την επισκεψιμότητα κάθε καταστήματος.

    Επανασχεδιασμός του "μεσαίου διαδρόμου"

    Από τον Μάρτιο του 2026 η εταιρεία θα ξεκινήσει τον επανασχεδιασμό του περίφημου "μεσαίου διαδρόμου", ήτοι του χώρου εντός των καταστημάτων όπου διατίθενται τα λεγόμενα bazaar προϊόντα (εργαλεία, είδη ένδυσης-υπόδησης, αθλητικά είδη, εξοπλισμός κουζίνας), μια κατηγορία με ιδιαίτερη σημασία για τον γερμανικό όμιλο.

    Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς, τα προϊόντα non-food "αποτελούν πολύ μεγάλο κομμάτι του τζίρου μας, έχουν πολύ μεγάλη επίδραση". Κάθε Δευτέρα με Πέμπτη η εταιρεία εισάγει γύρω στους 50-70 νέους κωδικούς, ενώ το Σάββατο προστίθενται πέντε νέοι κωδικοί non-food σε κάθε κατάστημα.

    Ωστόσο, δεν υπάρχουν προς το παρόν σχέδια για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος αποκλειστικά για προϊόντα non-food, αν και, όπως σημείωσε ο κ. Brandenburger, η λειτουργία online sales των non-food προϊόντων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι κάτι που παρακολουθείται.

    Lidl House Athens - νέος χώρος στην καρδιά της πρωτεύουσας

    Το αμέσως επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει τη λειτουργία του και το Lidl House Athens, ένας open space χώρος στην καρδιά της Αθήνας για διεξαγωγή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, παρουσιάσεων και εκδηλώσεων γευσιγνωσίας με θέματα γαστρονομίας και βιωσιμότητας.

    Η ακριβής τοποθεσία θα ανακοινωθεί σύντομα, σύμφωνα με τον κ. Brandenburger, ενώ δημοσιογραφικές πληροφορίες κάνουν λόγο για την Στοά Αρσακείου. Το concept έχει ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία στην Κύπρο από το 2015 με το Lidl Food Academy.

    Κατά 11,75% φθηνότερη - Lidl Plus με 2 εκατ. χρήστες

    Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας. Ο κ. Brandenburger σημείωσε ότι με βάση πρόσφατη ανεξάρτητη έρευνα της IWD, το καρότσι με 44 βασικά προϊόντα από την Lidl αποδείχθηκε κατά 11,75% φθηνότερο, εξοικονομώντας έως και 10,74 ευρώ σε σχέση με άλλα σούπερ μάρκετ, χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.

    "Σε μια εποχή που οι τιμές ανεβαίνουν παντού, εμείς επιλέγουμε να μείνουμε σταθεροί. Από εσωτερικές έρευνες και δειγματοληψίες που διεξάγουμε, φαίνεται πως είμαστε γενικά πάνω από 10% φθηνότεροι από τον ανταγωνισμό στην Ελλάδα", τόνισε.

    Ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς ανέφερε ότι η εταιρεία παρακολουθεί "πάνω από 250 προϊόντα σε σχεδόν καθημερινή βάση που αποτελούν βασικό κομμάτι των ελληνικών νοικοκυριών" και τα τελευταία δύο χρόνια διαπιστώθηκε η σημαντική τιμολογιακή διαφορά υπέρ της αλυσίδας. "Με χαρά, πέρα από τις εσωτερικές αναλύσεις που κάνουμε, είδαμε να βγαίνει και από την έρευνα του φορέα IWD που επιβεβαίωσε αυτή την πεποίθηση που χρόνια τώρα χτίζουμε ως brand", τόνισε.

    Ακόμη, ο ίδιος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus, που μέσα σε μόλις 5 χρόνια λειτουργίας έχει ξεπεράσει τους 2 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, με 1.100 χρήστες να κατεβάζουν το app κάθε μέρα. Οι χρήστες του προγράμματος εξοικονομούν έως και 1.500 ευρώ ετησίως από τις αγορές τους μέσω των προσφορών και των κουπονιών που διατίθενται καθημερινά.

    Εξαγωγές 527,6 εκατ. ευρώ σε 31 χώρες

    Ο κ. Brandenburger αναφέρθηκε και στην συνεργασία της αλυσίδας με Έλληνες παραγωγούς και τον τρόπο με τον οποίο τα ελληνικά προϊόντα αποκτούν παρουσία στο εξωτερικό, μέσα από το παγκόσμιο δίκτυο καταστημάτων της Lidl και στο πλαίσιο θεματικών εβδομάδων.

    Το 2024 ο κύκλος εργασιών των εξαγωγών ανήλθε σε 527,6 εκατ. ευρώ, με τις εξαγωγές να γίνονται σε 31 χώρες και να αφορούν 1.647 κωδικούς από 268 προμηθευτές.

    Οι εξαγωγές διαχωρίζονται σε τρεις πυλώνες: τα προϊόντα των θεματικών εβδομάδων Eridanous (93,8 εκατ. ευρώ από 257 προϊόντα και 55 προμηθευτές), τα προϊόντα σταθερής γκάμας (433,8 εκατ. ευρώ από 1.390 προϊόντα και 185 προμηθευτές) και τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά (186 εκατ. ευρώ από 183 προϊόντα, 78 προμηθευτές σε 19 χώρες με όγκο άνω των 230.000 παλετών).

    Συνεισφορά 1,07 δισ. ευρώ στο ΑΕΠ

    Σύμφωνα με τη μελέτη κοινωνικοοικονομικών επιδράσεων που παρουσιάστηκε, η συνολική συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ΑΕΠ το 2024 ανήλθε σε 1,07 δισ. ευρώ (άμεση, έμμεση και επαγόμενη), αντιστοιχώντας στο 0,52% του ΑΕΠ της χώρας - έναντι μόλις 0,04% το 1999.

    Η συνολική συνεισφορά στην απασχόληση ανέρχεται στις 38.100 θέσεις εργασίας (0,73% της συνολικής απασχόλησης), με το εισόδημα από αυτές να υποστηρίζει 91.300 ανθρώπους. Σήμερα η εταιρεία απασχολεί άμεσα 6.772 εργαζομένους και συνεργάζεται με 2.321 προμηθευτές, διαθέτοντας 15.682 προϊόντα.

    Όσον αφορά τα κρατικά έσοδα, η συνολική συνεισφορά ανήλθε σε 438 εκατ. ευρώ το 2024 (φόροι και ασφαλιστικές εισφορές), αποτελώντας το 0,44% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους - έναντι 0,05% το 1999.

    Το θέμα του προστίμου και το ενδιαφέρον για εξαγορές

    Ερωτηθείς για το πρόσφατο πρόστιμο που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης στη Lidl Ελλάς, ο κ. Brandenburger απάντησε ότι αυτό έχει πληρωθεί και η εταιρεία έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη, όπως είχε ανακοινώσει από την πρώτη στιγμή. "Ξέρουμε όλοι ότι ένας ανταγωνιστής ήδη έχει δικαιωθεί όταν είχε έρθει σε αντίστοιχη περίπτωση", υπενθύμισε, προσθέτοντας ότι "πάνω απ' όλα, σημαντικό είναι για εμάς να έχουμε καλή επικοινωνία και συνεργασία με την κυβέρνηση, γιατί μόνο έτσι μπορούμε να πετύχουμε το βέλτιστο για τους πελάτες".

    Σχετικά με το ενδιαφέρον για πιθανές εξαγορές στην αγορά, ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς ήταν διπλωματικός: "Παρακολουθούμε τις συμφωνίες, άλλες μικρότερες, άλλες μεγαλύτερες. Το θεωρούμε κάτι το φυσιολογικό να συμβαίνει. Κρατάμε τα μάτια μας ανοιχτά, κάνουμε το screening της αγοράς, και ποτέ δεν ξέρεις", σημείωσε.

    Αλλαγή σκυτάλης στη διοίκηση

    Τέλος, ο επικεφαλής της Lidl Ελλάς ανακοίνωσε ότι ολοκληρώνει την 4ετή παραμονή του στην Ελλάδα και από 1η Μαρτίου τη θέση του θα αναλάβει ο Μίλτος Φοροζίδης. "Η Lidl Ελλάς βρίσκεται σε καλά χέρια", δήλωσε χαρακτηριστικά.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ