Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Νοε-2025 11:50

    Πώς η Black Friday επηρεάζει τις αγορές – Επενδυτικές προτάσεις από τη Freedom24

    Πώς η Black Friday επηρεάζει τις αγορές – Επενδυτικές προτάσεις από τη Freedom24
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Καθώς η αγορά έχει μπει για τα καλά στην τελική ευθεία προς την Black Friday, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις επιχειρήσεις για τις μεγαλύτερες προσφορές και τις καλύτερες διαφημιστικές καμπάνιες έχει κορυφωθεί. Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές έχουν ξεκινήσει την αναζήτησή τους αρκετές εβδομάδες νωρίτερα, εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις εξατομικευμένες προτάσεις, που αποτελούν το νέο πρότυπο ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Σύμφωνα με τα Adobe Analytics για το 2025, οι διαδικτυακές πωλήσεις μόνο για την ημέρα της Black Friday σε παγκόσμιο επίπεδο, ενδέχεται φέτος να αυξηθούν κατά 8,3% φτάνοντας τα 11,7 δισ. δολάρια. Τα smartphones αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 56% των διαδικτυακών αγορών, ενώ τα μοντέλα BNPL (αγόρασε τώρα - πλήρωσε αργότερα) θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται κατά 11% σε ετήσια βάση. Στην Ελλάδα, η Black Friday έχει πλέον εδραιωθεί στο μυαλό των καταναλωτών, καθώς σε πρόσφατη έρευνα πάνω από 60% των Ελλήνων δήλωσαν ότι φέτος σκοπεύουν να κάνουν αγορές, ενώ 8 στους 10 ανέφεραν ότι ανέβαλαν αγορές που ήθελαν να κάνουν το προηγούμενο χρονικό διάστημα για να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις.

    Τι σημαίνει η Black Friday για τους επενδυτές

    Αξίζει φυσικά να σημειωθεί ότι η Black Friday δεν αποτελεί μόνο μια ημέρα αγοραστικής αιχμής. Πλέον, η καταναλωτική ζήτηση διαχέεται καθ’ όλη τη διάρκεια του Νοεμβρίου, ενώ πολλοί καταναλωτές εκμεταλλεύονται τις εκπτώσεις για τις χριστουγεννιάτικες αγορές τους. Συνεπώς, είναι πιο ακριβές να εξετάζουμε τη δυναμική της ζήτησης σε βάθος τεσσάρων εβδομάδων. Άλλωστε, ακριβώς με αυτόν τον τρόπο αναλύουν πλέον την περίοδο της Black Friday και τα μεγαλύτερα επενδυτικά funds, για να μπορούν να σχηματίσουν μια πιο καθαρή εικόνα για την πραγματική ισχύ του καταναλωτή.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές της Freedom24, πλέον η περίοδος της Black Friday λειτουργεί περισσότερο ως δείκτης της αγοράς παρά ως μία αφορμή για εντυπωσιακούς τζίρους, καθώς οι επενδυτές τη χρησιμοποιούν ως τεστ ανθεκτικότητας της ζήτησης και όχι ως αφορμή για "κυνήγι" εκπτώσεων. Εξάλλου, για τους επενδυτές το ζητούμενο είναι η ποιότητα των αγορών, δηλαδή οι κατηγορίες προϊόντων που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο καταναλωτικό ενδιαφέρον, οι τρόποι χρηματοδότησης, οι πλατφόρμες που συγκεντρώνουν τη μεγαλύτερη κίνηση και άλλα αντίστοιχα metrics.

    4 επενδυτικές προτάσεις της Freedom24 για την Black Friday

    Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως η Black Friday ενισχύει το χάσμα ανάμεσα σε μεγάλες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι "γίγαντες" του λιανικού εμπορίου είναι εκείνοι που βγαίνουν απόλυτα κερδισμένοι, ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις πιέζονται για να ακολουθήσουν. Αυτή η ανισότητα όμως, μπορεί να δημιουργήσει επενδυτικές ευκαιρίες, με τους αναλυτές της Freedom24 να εστιάζουν στις εξής:

    - Amazon (AMZN): Η Amazon απολαμβάνει τεράστια οικονομικά οφέλη χάρη στο Prime, τα δικά της brands, την κλίμακα πωλήσεων και τα logistics. Σε περίοδο με έντονη καταναλωτική δραστηριότητα, η εταιρεία μπορεί να δει αύξηση εσόδων και πρόσθετα οφέλη από μειώσεις σε κόστη.

    - Shopify (SHOP): Η Shopify είναι μια παγκόσμια υποδομή ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αύξηση των εμπόρων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, τα συνδρομητικά έσοδα και τα οφέλη κλίμακας το καθιστούν τη μετοχή της εταιρείας μία από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις όταν η ζήτηση ξεπερνά τις εκτιμήσεις.

    - PayPal (PYPL): Η PayPal είναι σημαντικός αγωγός των online πληρωμών. Όταν οι συναλλαγές αυξάνονται, αυτό φαίνεται άμεσα στα νούμερά της. Η ταχεία εξάπλωση του μοντέλου BNPL δίνει επιπλέον ώθηση στην εταιρεία κατά την Black Friday.

    - Alphabet (GOOGL): Για τη Google, το διάστημα των εκπτώσεων σημαίνει άνοδο στη διαφημιστική κίνηση. Αναζήτηση και YouTube λειτουργούν συνδυαστικά τονώνοντας το τέταρτο τρίμηνο του έτους. Η μετοχή της GOOGL παραμένει ένας από τους καλύτερους δείκτες για την αξιολόγηση της δυναμικής της διαφημιστικής οικονομίας και του μελλοντικού κύκλου διαφήμισης.

    Στο τέλος της ημέρας, η Black Friday δεν αποτελεί έναν απομονωμένο εμπορικό θεσμό, αλλά έναν σημαντικό δείκτη για το πώς πραγματικά κινείται η αγορά. Αν και δεν προβλέπει πώς θα εξελιχθεί η επόμενη χρονιά, δίνει ένα πρώτο, καθαρό σήμα για τη σταθερότητα της ζήτησης, τη διάθεση των νοικοκυριών να ξοδέψουν και την ικανότητα των εταιρειών να μετατρέψουν το καταναλωτικό ενδιαφέρον σε πραγματικά έσοδα. Για τους επενδυτές, λειτουργεί σαν ανεπίσημος "προάγγελος" των οικονομικών αποτελεσμάτων του τελευταίου τριμήνου του  έτους, καθώς δείχνει ποιοι κερδίζουν έδαφος στο e-commerce, ποιες πλατφόρμες πληρωμών ενισχύονται και ποιοι κερδίζουν από το μοντέλο BNPL. Σε μια αγορά που αλλάζει από τρίμηνο σε τρίμηνο, αυτές οι ενδείξεις προσφέρουν προβάδισμα σε όσους τις αξιοποιούν εγκαίρως.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ