Τετάρτη, 05-Νοε-2025 09:12
Toyota: Οι δασμοί στις ΗΠΑ "φρενάρουν" την κερδοφορία παρά τις ισχυρές πωλήσεις - Πλήγμα στα λειτουργικά κέρδη
Οι μετοχές της Toyota Motor Corp. σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση από τον Απρίλιο, αφού οι ετήσιες προβλέψεις κερδών της αυτοκινητοβιομηχανίας απογοήτευσαν τους επενδυτές, στον απόηχο των δασμών που έχει επιβάλει ο Ντόναλντ Τραμπ.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι αναμένει λειτουργικά έσοδα ύψους 3,4 τρισ. γιεν (22 δισ. δολάρια) για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026. Το ποσό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη πρόβλεψη των 3,2 τρισ. γιεν, αλλά χαμηλότερο από τις εκτιμήσεις των 3,9 τρισ. γιεν, με αποτέλεσμα οι μετοχές της εταιρείας στο Τόκιο να υποχωρήσουν κατά 5%.
Ενώ η Toyota προσπάθησε να παρουσιάσει μια πιο αισιόδοξη εικόνα για το υπόλοιπο του έτους, τα αποτελέσματα υπογράμμισαν τις ήδη σημαντικές επιπτώσεις των δασμών του Τραμπ. Συνολικά, τα λειτουργικά έσοδα του πρώτου εξαμήνου μειώθηκαν σε 2 τρισ. γιεν από περίπου 2,5 τρισ. γιεν ένα χρόνο νωρίτερα, με πτώση 27% το β' τρίμηνο.
Οι παγκόσμιοι κατασκευαστές αυτοκινήτων προειδοποιούν εδώ και μήνες ότι αντιμετωπίζουν ζημίες δισεκατομμυρίων δολαρίων λόγω του εμπορικού πολέμου, ο οποίος έχει οδηγήσει τις εταιρείες να αυξήσουν τις τιμές, να μεταφέρουν την παραγωγή τους στις ΗΠΑ ή να μειώσουν την παραγωγή τους. Πιο πρόσφατα, τα σημάδια χαλάρωσης των γεωπολιτικών εντάσεων και οι συμφωνίες που έχουν συναφθεί με σημαντικούς εμπορικούς εταίρους έχουν προσφέρει στον κλάδο την απαραίτητη σαφήνεια για τα επόμενα τρίμηνα.
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν πλέον δασμό 15% στα αυτοκίνητα και τα ανταλλακτικά αυτοκινήτων που εξάγουν στις ΗΠΑ, μετά από μια διμερή συμφωνία που συνήφθη τον Ιούλιο. Αν και αυτό αποτελεί μεγάλη αύξηση σε σχέση με τους προηγούμενους δασμούς 2,5%, είναι πολύ λιγότερο από το 25% που είχε απειλήσει ο Τραμπ.
Παρά τις αντιξοότητες, η Toyota κατέγραψε ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων κατά το α' εξάμηνο του οικονομικού έτους. Αρχίζει μάλιστα να ανακτά το χαμένο έδαφος στην Κίνα, όπου κυριαρχούν οι εγχώριες μάρκες ηλεκτρικών οχημάτων με επικεφαλής την BYD Co., και έχει σημειώσει κέρδη στις ΗΠΑ, παρά τους δασμούς του Τραμπ.
"Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κυρίως στην Ιαπωνία και τη Βόρεια Αμερική, παρά την επίδραση των αμερικανικών δασμών", δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Kenta Kon σε δημοσιογράφους στο Τόκιο. Το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων -συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων με μπαταρία και των υβριδικών οχημάτων με βενζίνη και ηλεκτρικό κινητήρα- αυξήθηκε στο 47% κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, κυρίως λόγω των ισχυρών πωλήσεων υβριδικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, ανέφερε.
Εν τω μεταξύ, η Toyota επανέλαβε ότι δεν αντιμετωπίζει άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή από την έλλειψη κρίσιμων εξαρτημάτων από τον κατασκευαστή μικροτσίπ Nexperia BV.
Η Toyota εκτιμά τη σοβαρότητα της κατάστασης, δήλωσε ο Kon. "Η Toyota δεν έχει επηρεαστεί ακόμη, αλλά υπάρχει κίνδυνος", σημείωσε χαρακτηριστικά.