Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 27-Οκτ-2025 07:30

    Mars Hellas: Τα κατοικίδια οδηγούν την ανάπτυξη και την καινοτομία

    Mars Hellas: Τα κατοικίδια οδηγούν την ανάπτυξη και την καινοτομία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Αν και για τους περισσότερους Mars σημαίνει σοκολάτα (Snickers, M&Ms, Mars, Twix, Maltesers), ίσως και τρόφιμα (βλέπε το ρύζι και τις σάλτσες Ben’s Original), η αλήθεια είναι ότι σήμερα περίπου το 60% των παγκόσμιων εσόδων του υπεραιωνόβιου οικογενειακού κολοσσού προέρχεται από τη φροντίδα κατοικίδιων ζώων, με μάρκες όπως Pedigree, Whiskas, Sheba, Cesar κ.ά. Βέβαια πολλά θα αλλάξουν εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά της Kellanova (των Pringles και Cheez-It), ύψους 35,9 δισ. δολαρίων, μιας και τα σνακ θα ανταγωνιστούν στα ίσα το pet care σε μέγεθος.

    Στην εγχώρια αγορά η κατηγορία των τροφών για κατοικίδια αντιπροσωπεύει το 40% του κύκλου εργασιών της Mars Hellas, ο οποίος το 2024 ξεπέρασε τα 61 εκατ. ευρώ, αυξημένος σχεδόν 9% σε σχέση με το 2023, με τα καθαρά κέρδη να εκτινάσσονται κατά 87,5%, φτάνοντας τα 6,33 εκατ.

    Μάλιστα, όπως λέει στο Capital o Άλκης Γέραλης, Market Director για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και το Ισραήλ, οι τροφές και τα σνακ για κατοικίδια συνεχίζουν να παρουσιάζουν και εφέτος ισχυρή δυναμική, με ρυθμούς που προσεγγίζουν διψήφια ποσοστά, τόσο σε αξία όσο και σε όγκο. "Ο κύριος μοχλός αυτής της ανάπτυξης είναι η υποκατηγορία των τροφών και σνακ για γάτες, ενώ οι πωλήσεις προϊόντων για σκύλους ακολουθούν σταθερά ανοδική πορεία", σημειώνει ο ίδιος.

    Όταν τα κατοικίδια γίνονται προτεραιότητα

    Είναι σαφές πως κάτι αλλάζει βαθιά στον τρόπο που οι Έλληνες σχετίζονται με τα κατοικίδιά τους, και η Mars το έχει καταλάβει νωρίς. "Το 51% των ελληνικών νοικοκυριών έχει σήμερα τουλάχιστον ένα κατοικίδιο, με τον συνολικό αριθμό σκύλων και γατών να ξεπερνά το 1,3 εκατομμύριο", αποκαλύπτει ο κύριος Γέραλης. Αλλά δεν είναι απλώς οι αριθμοί που μετράνε. Είναι το γεγονός ότι τα κατοικίδια θεωρούνται πλέον ισότιμα μέλη της οικογένειας, κάτι που μεταφράζεται σε υψηλότερες απαιτήσεις για ποιότητα, φροντίδα και εξατομικευμένες λύσεις.

    Αυτή η τάση δείχνει μια πολιτισμική μετατόπιση. "Καθώς το κάθε κατοικίδιο αποτελεί ισότιμο και πολύτιμο μέλος κάθε οικογένειας, νέες καταναλωτικές τάσεις δημιουργούνται, όπως ο τομέας της υγείας και ειδικότερα η στοματική φροντίδα", εξηγεί ο επικεφαλής της Mars Hellas.

    Ενδεικτικό είναι ότι τα επώνυμα προϊόντα καταγράφουν ταχύτερη ανάπτυξη σε σχέση με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οι "γονείς" των κατοικίδιων, όπως τους αποκαλεί η εταιρεία, επιλέγουν όλο και περισσότερο premium προϊόντα, παρά τις οικονομικές πιέσεις. Όσον αφορά τα κανάλια αγοράς, παρατηρείται ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα. Τα pet shop συνεχίζουν τη σταθερά ανοδική τους πορεία, ενώ τα σούπερ μάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά στην κατηγορία, αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται για κατηγορία προορισμού. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανάπτυξη της μικρής λιανικής, καθώς και των online καναλιών πώλησης τροφών για κατοικίδια, τα οποία ωστόσο παραμένουν ακόμη σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα παραδοσιακά κανάλια διανομής.

    Μια χρονιά απαιτητική αλλά δημιουργική

    Ο Οκτώβριος του 2024 σηματοδότησε μια νέα εποχή για τον Άλκη Γέραλη, που ανέλαβε διευρυμένες ευθύνες καλύπτοντας 11 αγορές στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και το Ισραήλ. "Αυτή η χρονιά υπήρξε απαιτητική, αλλά και εξαιρετικά ανταποδοτική – ένα πραγματικά δημιουργικό κεφάλαιο στην καριέρα μου", παραδέχεται. Η πρόκληση δεν είναι μικρή, καθώς οι εν λόγω οι αγορές, παρά τη γεωγραφική τους εγγύτητα, είναι εντυπωσιακά διαφορετικές. Κάποιες ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, άλλες όχι. Έχουν διαφορετικό νόμισμα, γλώσσα, ρυθμιστικά περιβάλλοντα.

    "Η προσαρμογή στις διαφορετικές καταναλωτικές συνήθειες, τις εποχιακές δυναμικές και τα μοντέλα διανομής απαιτεί ευελιξία και βαθιά κατανόηση των τοπικών αναγκών", εξηγεί. Και όμως, μέσα σε αυτή την πολυπλοκότητα, βρίσκει έναν κοινό παρονομαστή: "Αυτό που με έχει εκπλήξει θετικά στη διαδρομή μου είναι ότι, παρά τις διαφορετικές κουλτούρες και καταναλωτικές συνήθειες, υπάρχουν κοινές αξίες που μας ενώνουν. Συναντώ παντού το ίδιο πάθος για τα κατοικίδια και τη φροντίδα της οικογένειας".

    Η νέα επιχειρηματική δομή, με τη Mars Pet Nutrition ως ξεχωριστή μονάδα που επικεντρώνεται αποκλειστικά στα προϊόντα και τις υπηρεσίες για κατοικίδια, δίνει στην εταιρεία τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται γρηγορότερα στις τάσεις της αγοράς, ακόμη και σε ένα απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον.

    Η νέα γενιά ορίζει τους κανόνες

    Στο επίκεντρο της μελλοντικής στρατηγικής βρίσκεται η Gen Z, μια γενιά που αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά. "Η Gen Z αξιολογεί υψηλά τη βιωσιμότητα και τη διαφάνεια, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιοτική διατροφή, στις καινοτόμες συσκευασίες και σε brands που υποστηρίζουν έναν καλό σκοπό", τονίζει ο κύριος Γέραλης. Και η Mars απαντά με συγκεκριμένες κινήσεις.

    Το SHEBA, ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα brands της εταιρείας, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Όλα τα ψάρια που χρησιμοποιούνται στις συνταγές του προέρχονται από πηγές με πιστοποιήσεις MSC και ASC, που εγγυώνται υπεύθυνες πρακτικές αλιείας και ιχθυοκαλλιέργειας. "Αυτή η προσέγγιση αντικατοπτρίζει ένα ταξίδι βιωσιμότητας που ξεκίνησε πριν από περισσότερα από 15 χρόνια", σημειώνει.

    Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, προβλέποντας ασθένειες και προσφέροντας εξειδικευμένη διατροφή και φροντίδα.

    Κοινωνική υπευθυνότητα 

    Η επιχειρηματική επιτυχία της Mars Hellas δεν μετριέται μόνο σε οικονομικά μεγέθη. Τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία έχει προσφέρει 25,5 τόνους προϊόντων στην Τράπεζα Τροφίμων, που αντιστοιχούν σε 160.846 γεύματα για κατοικίδια ή οικογένειες που έχουν ανάγκη.

    "Για εμάς, η κοινωνική υπευθυνότητα δεν είναι μια πρόσθετη παράμετρος", υπογραμμίζει ο κύριος Γέραλης. "Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της αποστολής μας να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο κόσμο για τα κατοικίδια, τις οικογένειες και τις κοινότητες". Η πεποίθηση αυτή είναι ενσωματωμένη στην καθημερινότητα της εταιρείας, από το γεγονός ότι οι κλιματικοί στόχοι συνδέονται άμεσα με τα κίνητρα των ηγετικών ομάδων, μέχρι τις προσωπικές ιστορίες υιοθεσίας που μοιράζονται οι συνεργάτες μέσα από τα εσωτερικά κανάλια επικοινωνίας.

    Μια τέτοια ιστορία που έχει μείνει στον Άλκη Γέραλη είναι ενός συναδέλφου που ταξίδεψε στο εξωτερικό για να υιοθετήσει από ένα καταφύγιο έναν σκύλο σπάνιας και απειλούμενης με εξαφάνιση ράτσας. "Αυτή η πράξη δείχνει πως η υπεύθυνη υιοθεσία μπορεί να ενώσει ανθρώπους και ζώα πέρα από τα σύνορα", σημειώνει.

    Όταν το γραφείο... γαβγίζει

    Η κουλτούρα που περιγράφει ο Άλκης Γέραλης δεν είναι απλά θεωρητική. Η Mars Hellas έχει θεσμοθετήσει την πρωτοβουλία "Take Your Dog to Work Day", και η ανταπόκριση των εργαζομένων ήταν εντυπωσιακή. "Η παρουσία σκύλων στον χώρο εργασίας μεταμορφώνει την ατμόσφαιρα – την κάνει πιο χαλαρή, πιο χαρούμενη και πολύ πιο συνδεδεμένη", λέει.

    "Τα κατοικίδια μάς υπενθυμίζουν να κάνουμε μικρά διαλείμματα, να κινούμαστε και να συνδεόμαστε σε ένα πιο ανθρώπινο επίπεδο", προσθέτει ο κύριος Γέραλης. "Η ενέργειά τους είναι μεταδοτική και κάνει τον χώρο εργασίας μας όχι μόνο πιο ευχάριστο, αλλά και πιο εμπνευσμένο".

    Το μέλλον ξεκινά από σήμερα

    Σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον, σύμφωνα με τον Market Director το 2026 η εστίαση της εταιρείας θα είναι στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, στη βιώσιμη προμήθεια και συσκευασία, καθώς και στην ενίσχυση της παρουσίας τόσο στο φυσικό λιανεμπόριο όσο και στα ψηφιακά κανάλια.

    Κοιτάζοντας δε πέντε χρόνια μπροστά, ο κύριος Γέραλης είναι σαφής: "Είμαι βέβαιος ότι η ελληνική αγορά διατροφής κατοικίδιων θα συνεχίσει να αναπτύσσεται δυναμικά, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποκτούν κατοικίδια". Μεταξύ των τάσεων που προβλέπει, ξεχωρίζει η ζήτηση για υψηλής ποιότητας, επιστημονικά τεκμηριωμένη τροφή, αλλά και ο καθοριστικός ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης, μέσω της οποίας θα επιταχυνθεί η δημιουργία ακόμα πιο καινοτόμων προϊόντων.

    "Η φιλοδοξία μας ως εταιρεία είναι ξεκάθαρη για το παρόν και το μέλλον: να είμαστε πάντα δίπλα σε κάθε 'γονέα' κατοικίδιου στην Ελλάδα, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες που βελτιώνουν τη ζωή τους και συμβάλλουν σε έναν πιο υγιή πλανήτη", καταλήγει. Και μια ακόμη φιλοδοξία, που αγγίζει βαθιά την ελληνική πραγματικότητα: να βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των αδέσποτων ζώων, ένα μείζον θέμα που χρήζει συλλογικής προσπάθειας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ