Κυριακή, 19-Οκτ-2025 10:31
Η άγνωστη ιστορία των 25 Porsche 917 που φτιάχτηκαν για τον δρόμο

Το 1969, η Porsche έκανε ένα τεράστιο άλμα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής με την παρουσίαση της Porsche 917, ενός αυτοκινήτου σχεδιασμένου για να κυριαρχήσει στο Le Mans και στους αγώνες αντοχής.
Ο σκοπός της ήταν ξεκάθαρος. Να εκμεταλλευτεί μία αλλαγή στους κανονισμούς που έδινε τη δυνατότητα στα αυτοκίνητα της κατηγορίας Group 4 να χρησιμοποιούν κινητήρες έως 5.0 λίτρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα κατασκευαστεί ένας ελάχιστος αριθμός αντιτύπων πριν λάβει έγκριση για αγώνες.
Αρχικά, η FIA απαιτούσε 50 όμοια αυτοκίνητα εντός 12 μηνών για έγκριση ως Group 4, όταν η κατηγορία αυτή ορίστηκε με τον νέο κανονισμό για "sports cars" με κινητήρες έως 5.0 λίτρα.
Ωστόσο, μέσα στο 1968 αποφασίστηκε η μείωση του ορίου αυτού σε 25 αντίτυπα για την αγωνιστική περίοδο του 1969, ώστε να διευκολυνθεί η είσοδος αυτοκινήτων όπως της Porsche.
Υπό τον σχεδιαστή Hans Mezger και υπό την εποπτεία του Ferdinand Piech, η Porsche ξεκίνησε να εργάζεται εντατικά πάνω στον σχεδιασμό ενός flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων. Ο κινητήρας ήταν αποτέλεσμα της συνένωσης δύο υπάρχοντων εξακύλινδρων μπλοκ, με μηχανισμούς που στόχευαν στις υψηλές στροφές και την αντοχή.
Το πρώτο από τα πρωτότυπα, με αριθμό πλαισίου 917 001, ολοκληρώθηκε στις 10 Μαρτίου 1969, λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 12 Μαρτίου του ίδιου έτους.
Η Porsche δεσμεύτηκε να κατασκευάσει τα 25 αντίτυπα που απαιτούνταν για να λάβει έγκριση εντός πολύ λίγων μηνών, και κατάφερε να τα ολοκληρώσει ως τις 21 Απριλίου 1969.
Το αυτοκίνητο διέθετε αερόψυκτο flat 12 κινητήρα 4.5 λίτρων, με αρχική ισχύ περίπου 550-580 ίππων. Το πλαίσιο ήταν δομημένο με σωληνωτό σκελετό (space frame) αλουμινίου, εξαιρετικά ελαφρύ, ώστε το συνολικό βάρος να είναι όσο το δυνατόν μικρότερο αλλά και ταυτόχρονα στιβαρό.
Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο με έμφαση στην αεροδυναμική, με εμμονή στη μείωση της αντίστασης και υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, όμως η έκδοση με την "μακριά ουρά" εμφάνιζε προβλήματα αστάθειας σε υψηλές ταχύτητες.
Παρά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά και την εντυπωσιακή του δυναμική, η 917 δεν είχε άμεσα επιτυχίες. Στους πρώτους αγώνες αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας και χειρισμού.
Ωστόσο, οι συνεχείς βελτιώσεις και κυρίως η μετάβαση στην έκδοση 917K (με κοντή ουρά) που βελτίωσε την σταθερότητα, τα φρένα και τη συνολική συμπεριφορά, οδήγησαν στις πρώτες νίκες στο Le Mans 1970 και Le Mans 1971.
Η δημιουργία των 25 πρωτοτύπων της 917 για την έγκριση δεν ήταν μόνο μια τυπική διαδικασία. Ήταν η βάση για την αγωνιστική στρατηγική της Porsche. Από την απαιτητική δοκιμή και τα πρώτα προβλήματα, μέχρι τη νίκη στο Le Mans, η 917 έγινε σύμβολο τεχνολογικής καινοτομίας, θάρρους και επιμονής.
Η Porsche 917 δεν είναι απλώς μια αγωνιστική μηχανή, αλλά η στιγμή που η Porsche αποφάσισε να μην συμβιβαστεί, να εκμεταλλευτεί έναν κανονισμό και να γράψει ιστορία, φέρνοντας ένα άγνωστο στο ευρύ κοινό αγωνιστικό όχημα.
Διαβάστε περισσότερα θέματα στο topgeargreece.gr
H F1 συμφώνησε με την Apple και παραχωρεί τα αποκλειστικά τηλεοπτικά δικαιώματα προβολής των Grand Prix για την Αμερική στο Apple TV.
Νέο ρεκόρ πωλήσεων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώθηκε τον Σεπτέμβριο καθώς οι παγκόσμιες πωλήσεις ξεπέρασαν ένα μεγάλο ποσοτικό σημείο αναφοράς.
Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις του Akio Toyoda για το μέλλον αν επικρατήσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αγορά. Μιλάει για εκατομμύρια χαμένες θέσεις εργασίας.
Ο Michael Leiters φέρεται επικρατέστερος για επιστροφή στην Porsche ως CEO, αντικαθιστώντας τον Blume μετά από έντονες πιέσεις από την πλευρά των επενδυτών, σε μια κρίσιμη φάση για την γερμανική...
Σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της Nissan, η ιαπωνική εταιρεία σκέφτεται την επιστροφή ενός σπορ μοντέλου στη γκάμα της, όπως αυτό εκφράστηκε από το concept IDx πριν από 13 χρόνια.
Με την χαρακτηριστική άνεση που μας είχε συνηθίσει το 2023 ο Max Verstappen ολοκλήρωσε νικητής στο Τέξας και συνεχίζει την αναρρίχηση στην κορυφή της βαθμολογίας.
Ο οδηγός της χρονιάς βρέθηκε και είναι στην Αγγλία όπου μετακινείται με μοτοσυκλέτα. Δείτε το απίστευτο video που αποδεικνύει πως υπάρχουν γύρω μας καλοί άνθρωποι.
Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ευρεσιτεχνίες των τελευταίων ετών στο αυτοκίνητο είναι τα καθίσματα μηδενικής βαρύτητας που είναι πιο άνετα και πιο ασφαλή.
Επειδή ούτε εσύ μπορεί να έχεις διαβάσει το manual του αυτοκινήτου σου είναι καλό να ξέρεις πως η Tesla έχει εφεδρικό κιβώτιο ταχυτήτων αν ποτέ σβήσει η οθόνη. Και είναι κρυμμένο.
Όπως ήταν εξάλλου αναμενόμενο η δημοπρασία της σπάνιας και εντυπωσιακής συλλογής ενός και μοναδικού συλλέκτη με 42 συλλεκτικά supercars συγκέντρωσε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ο Max Verstappen ήταν εκείνος που εκμεταλλεύτηκε ξανά το φιάσκο της McLaren που έχασε και τα δύο της μονοθέσια στην εκκίνηση.
Δεν είναι ηλεκτρικό, όμως μπαίνει στην πρίζα. Η νέα επαφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία της BMW προσφέρει διευρυμένη αυτονομία στην X3 με έναν μικρό συμβιβασμό.
Σε συνεργασία με την RTR, η Ford αποφάσισε να δημιουργήσει μια από τις πιο συναρπαστικές και διασκεδαστικές Mustang με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Η Toyota ετοιμάζει κάτι μεγάλο σε μικρό μέγεθος, που σύμφωνα με τις πληροφορίες σηματοδοτεί την επιστροφή ενός κλασικού ονόματος, με τα αποκαλυπτήρια να απέχουν μόλις λίγες μέρες.