Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 30-Αυγ-2025 08:00

    Auxilis AI: Η startup που αλλάζει τον χώρο της υγείας μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

    Auxilis AI: Η startup που αλλάζει τον χώρο της υγείας μέσω της τεχνητής νοημοσύνης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου 

    Να αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας των συστημάτων υγείας, στοχεύει η Auxilis AI, μια startup με έδρα την Αγγλία αλλά Έλληνες ιδρυτές, που πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση από την Genesis Ventures.

    Όπως εξηγεί στο Capital.gr η ομάδα της Auxilis AI: "Μέσα από την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων διαδικασιών, με τρόπο βιώσιμο και οικονομικά αποδοτικό, ελευθερώνουμε πολύτιμο χρόνο για τους επαγγελματίες υγείας. Προς αυτή την κατεύθυνση, δημιουργούμε βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης που αναλαμβάνουν πλήρως την επικοινωνία με τους ασθενείς, με την ευαισθησία, τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση που αρμόζουν σε κάθε συνομιλία”.

    Ο πρώτος βοηθός της Auxilis AI, η Jackie™, απευθύνεται σε ιατρεία πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας (General Practices) στο Ηνωμένο Βασίλειο. Είναι σχεδιασμένος ώστε να απαντά σε ερωτήματα των ασθενών και να εκτελεί πλήρως τα αιτήματά τους – για παράδειγμα, να κλείνει ραντεβού με τον κατάλληλο επαγγελματία υγείας ή να ανανεώνει τις συνταγές τους, χωρίς να απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση. 

    Η λύση της Auxilis AI βρίσκεται ήδη σε πιλοτική εφαρμογή σε κλινικές πρωτοβάθμιας φροντίδας στην Αγγλία, στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας (NHS). Η εταιρεία ξεκίνησε με μονάδες γενικής ιατρικής (GPs), όπου ο φωνητικός βοηθός Jackie™ εξυπηρετεί ασθενείς σε πραγματικό χρόνο. Όπως αναφέρει η ομάδα, η ανταπόκριση είναι ιδιαίτερα θετική, με αρκετούς ασθενείς να δηλώνουν ότι αισθάνονται πιο άνετα να μοιραστούν πληροφορίες με τη Jackie™, καθώς δεν φοβούνται πως θα κριθούν αρνητικά.

    Ποια είναι η Auxilis AI

    Η Auxilis AI ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2023 από τον Νίκο Ιωάννου, ενώ πολύ σύντομα εντάχθηκε στην ομάδα ως συνιδρυτής ο Νάσος Κατσαμάνης. Ο Νίκος Ιωάννου προέρχεται από τον χώρο της τεχνολογίας, με πολυετή εμπειρία ως μηχανικός λογισμικού και επικεφαλής τεχνικών ομάδων (tech lead, architect) σε προϊόντα της Google. Ο Νάσος Κατσαμάνης διαθέτει μεγάλη ακαδημαϊκή και ερευνητική εμπειρία στον τομέα των τεχνολογιών φωνής και διαλογικών συστημάτων, με ιδιαίτερη έμφαση στη μετάβαση από την έρευνα στην εφαρμογή καινοτόμων προϊόντων.

    Στην ιδρυτική ομάδα συμμετέχουν επίσης η Beata Grzyb, ερευνήτρια με εξειδίκευση στη ρομποτική και την αλληλεπίδραση ανθρώπου-μηχανής, καθώς και ο Αλέξανδρος Ζουμπουρλός, μηχανικός με σημαντική πορεία στην ηγεσία τεχνικών ομάδων και στην ανάπτυξη εφαρμογών υψηλών απαιτήσεων. 

    Η Auxilis AI προσφέρει τις υπηρεσίες της σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, βοηθώντας τα ιατρεία να μειώσουν τα λειτουργικά τους κόστη και να επενδύσουν περισσότερους πόρους στη φροντίδα των ασθενών. Το επιχειρηματικό της μοντέλο εξασφαλίζει παράλληλα βιωσιμότητα και υγιές περιθώριο κέρδους για την ίδια την εταιρεία.

    Στο παρόν στάδιο, η Auxilis AI επικεντρώνεται στην αγορά της πρωτοβάθμιας φροντίδας, στόχος της όμως είναι η επέκτασή της μέσω συνεργασιών με μεγαλύτερους παρόχους υγείας – από δημόσια νοσοκομεία έως ιδιωτικές κλινικές και αλυσίδες.

    Με έδρα την Αγγλία και συνολικά επτά άτομα στην ομάδα της, η εταιρεία διατηρεί σημαντική παρουσία και στην Ελλάδα, μέσω γραφείου στην Αθήνα, όπου βρίσκονται μόνιμα ο Νάσος Κατσαμάνης και ο Αλέξανδρος Ζουμπουρλός.

    Πού θα κατευθυνθούν τα νέα κεφάλαια

    Η Auxilis AI ολοκλήρωσε πρόσφατα τον πρώτο της γύρο χρηματοδότησης, με τη συμμετοχή της Genesis Ventures και έμπειρων angel investors – αρκετοί εκ των οποίων είναι ήδη επιτυχημένοι επιχειρηματίες. "Είχαμε την τύχη να προσελκύσουμε ανθρώπους με βαθιά τεχνολογική γνώση αλλά και εμπειρία στον χώρο της υγείας. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που στον γύρο συμμετείχε η Genesis Ventures, η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς μας επενδυτές, φέρνοντας μαζί της πολύτιμη εμπειρία στις startups και στην επιχειρηματική ανάπτυξη”, σημειώνει η ομάδα.

    Η χρηματοδότηση θα αξιοποιηθεί κυρίως για την περαιτέρω τεχνολογική ενίσχυση του προϊόντος, την ανάπτυξη των πιλότων και της συνεργασίας με το NHS, καθώς και για τη στελέχωση της εταιρείας με υψηλού επιπέδου επαγγελματίες – τόσο μηχανικούς λογισμικού όσο και ειδικούς στον χώρο της υγείας. Στόχος είναι η καθιέρωση της Auxilis AI στον τομέα της πρωτοβάθμιας φροντίδας στην Αγγλία.

    Ο ανταγωνισμός

    Η ομάδα της Auxilis AI αναγνωρίζει ότι σήμερα πολλές εταιρείες αναπτύσσουν ψηφιακούς φωνητικούς βοηθούς. "Αν κάποιος ρίξει μια ματιά στο LinkedIn, θα βρει πολλά εντυπωσιακά demo αυτού του είδους”, παρατηρεί χαρακτηριστικά. Όπως εξηγεί, σε αυτή τη φάση της τεχνολογίας δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να υλοποιηθούν τέτοιες λύσεις, το δύσκολο όμως κομμάτι είναι να δημιουργηθεί ένας βοηθός που μπορεί, με ακρίβεια, συνέπεια και ασφάλεια, να διαχειρίζεται κρίσιμες συνομιλίες και να φέρνει εις πέρας σύνθετες ροές εργασίας σε πραγματικές συνθήκες.

    Ιδιαίτερα στον χώρο της υγείας, η πρόκληση είναι ακόμη μεγαλύτερη, αφού ένας τέτοιος βοηθός πρέπει να διασυνδέεται με πληθώρα πληροφοριακών συστημάτων, να λειτουργεί σε αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο και να διασφαλίζει πλήρη συμμόρφωση με τα πρότυπα ασφάλειας και προστασίας δεδομένων.

    Σε αυτό το σημείο διαφοροποιείται η Auxilis AI: "Χάρη στην τεχνολογική μας υποδομή, αναπτύσσουμε βοηθούς που όχι μόνο διαθέτουν τις απαραίτητες διασυνδέσεις και λειτουργικές δυνατότητες, αλλά μπορούν να εξυπηρετούν τον ασθενή με φυσικότητα και ενσυναίσθηση”, σημειώνει η ομάδα, υπογραμμίζοντας ότι αυτό επιτρέπει στους χρήστες να μοιράζονται ευαίσθητες πληροφορίες με την ίδια –αν όχι μεγαλύτερη– άνεση απ’ ό,τι σε μια συνομιλία με φυσικό πρόσωπο.

    Παράλληλα, η αρχιτεκτονική της εταιρείας είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να ενσωματώνει τις τελευταίες εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης άμεσα, χωρίς να τίθεται σε κίνδυνο η σταθερότητα και η αξιοπιστία του συστήματος, ενώ διαφυλάσσει την ασφάλεια και την ποιότητα των συνομιλιών με τους ασθενείς. 

    Τέλος, σε αντίθεση με πολλές λύσεις που αναπτύσσονται με βάση θεωρητικά σενάρια, η Auxilis AI έχει επιλέξει μια προσέγγιση που βασίζεται στη στενή και διαρκή συνεργασία με τους ίδιους τους χρήστες του συστήματος – τόσο τους επαγγελματίες υγείας στα ιατρεία όσο και τους ασθενείς που καλούν για να εξυπηρετηθούν. Μέσα από αυτόν τον ταχύ και κλειστό κύκλο ανάδρασης, η "Jackie™” εξελίσσεται καθημερινά ώστε να καλύπτει πραγματικές ανάγκες.

    Επόμενα βήματα 

    Η εταιρεία περιέγραψε τα επόμενα βήματα της, τονίζοντας ότι βραχυπρόθεσμος στόχος είναι η τελειοποίηση της Jackie™ ως ψηφιακού βοηθού πρώτης γραμμής για τις κλινικές του Ηνωμένου Βασιλείου και η καθιέρωσή της ως σημείου αναφοράς στον χώρο των υπηρεσιών υγείας.

    Παράλληλα, η Auxilis AI διερευνά συνεργασίες με φορείς και παρόχους υπηρεσιών υγείας που μπορούν να επιταχύνουν την ανάπτυξή της και να της προσφέρουν ταχύτερη πρόσβαση σε μεγαλύτερους οργανισμούς, όπως νοσοκομεία ή δίκτυα κλινικών. Σε επόμενο στάδιο, η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση σε άλλες αγορές με αντίστοιχες ανάγκες, καθώς και την προσθήκη εξειδικευμένων ψηφιακών βοηθών, προσαρμοσμένων σε διαφορετικά σημεία της υγειονομικής διαδρομής του ασθενούς.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ