Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 10-Απρ-2025 17:25

    Ιωάννης Κιτιξής (Country Head & Managing Director της Worldline στην Ελλάδα): Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι μόνο ψηφιακό - είναι ανθρώπινο και έξυπνο

    Ιωάννης Κιτιξής (Country Head & Managing Director της Worldline στην Ελλάδα): Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι μόνο ψηφιακό - είναι ανθρώπινο και έξυπνο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Για τη σημερινή θέση της χώρας στον χάρτη των ψηφιακών πληρωμών, τους στρατηγικούς στόχους και τις πρωτοποριακές λύσεις που μπορούν να κάνουν τη μετάβαση προς το ψηφιακό μέλλον όχι μόνο εφικτή, αλλά και συμπεριληπτική μιλά μεταξύ άλλων ο Country Head & Managing Director της Worldline in Greece, κ. Ιωάννης Κιτιξής.

    Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει "το μέλλον δεν είναι απλώς ψηφιακό – είναι εξατομικευμένο, ανθρώπινο και έξυπνο”, κάτι που αποτυπώνεται στην ταχεία εξέλιξη της ελληνικής αγοράς.

    - Θα θέλαμε να ξεκινήσουμε βλέποντας αρχικά τη μεγάλη εικόνα στις ψηφιακές πληρωμές. Πού βρίσκεται η Ελλάδα; Τι στόχο έχουμε ως χώρα;

    Η Ελλάδα έχει διανύσει ουσιαστική απόσταση στον τομέα των ψηφιακών πληρωμών, με μετρήσιμα και θεαματικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια. Η υποχρεωτική διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές και η καθιέρωση των ηλεκτρονικών αποδείξεων αποτέλεσαν τομή στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε κλάδους όπως ο τουρισμός, η εστίαση, το λιανεμπόριο και οι μεταφορές, όπου η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών είναι εντυπωσιακή.

    Σήμερα η χώρα μας βρίσκεται σε φάση δυναμικής μετάβασης: μπορεί να απέχει ακόμη από τα ποσοστά των πιο "ώριμων" ψηφιακά οικονομιών της Ευρώπης, ωστόσο κινείται με ταχύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι στο παρελθόν. Αυτό είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό.

    Στρατηγικός στόχος μας  είναι να συνεισφέρουμε σε ένα ψηφιακά ώριμο, ασφαλές και συμπεριληπτικό οικοσύστημα πληρωμών, όπου η χρήση ηλεκτρονικών μέσων θα είναι η αυτονόητη επιλογή για όλους: επιχειρήσεις, ελεύθερους επαγγελματίες και πολίτες.  Στο πλαίσιο αυτό, φροντίζουμε ώστε οι ψηφιακές λύσεις & τα προϊόντα που παρέχουμε να προσφέρουν ευκολία, εμπιστοσύνη και ελευθερία – σε κάθε συναλλαγή, παντού.

     - Την ίδια στιγμή, ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού εξακολουθεί να προτιμά τα μετρητά, κυρίως για λόγους συνήθειας ή ασφάλειας. Πού βρίσκεται η Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες στον τομέα των πληρωμών και πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι η ψηφιακή μετάβαση θα είναι ουσιαστική αλλά και συμπεριληπτική;

    Είναι κρίσιμο να αναγνωρίσουμε ότι τα μετρητά συνεχίζουν να εξυπηρετούν μεγάλο μέρος του πληθυσμού. Η τεχνολογία δεν πρέπει να επιβάλλεται, αλλά να ενσωματώνεται ομαλά στην καθημερινότητα μας και στην προκειμένη περίπτωση στις συναλλαγές– προσφέροντας απλότητα, ασφάλεια και ελευθερία επιλογής. Στη Worldline εργαζόμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, με λύσεις όπως η All-in-One Platform, που διευκολύνει συναλλαγές είτε με μετρητά είτε με κάρτα απο μία και μόνο εφαρμογή, και προσαρμόζεται πλήρως στις ανάγκες της αγοράς.

    Στόχος είναι να μην υπάρχουν "ψηφιακά χάσματα", αλλά ένα οικοσύστημα πληρωμών στο οποίο όλοι συμμετέχουν ισότιμα – από τον καταναλωτή μέχρι τον μικρό επαγγελματία.

    Το στοίχημα λοιπόν δεν είναι η κατάργηση των μετρητών, αλλά η φυσική ενσωμάτωση των ψηφιακών λύσεων στην καθημερινότητα του επαγγελματία και του πελάτη του, με τρόπο που να χτίζει εμπιστοσύνη και να δίνει επιλογές. Η τεχνολογία πρέπει να είναι απλή, προσβάσιμη και ουσιαστικά χρήσιμη. 

    Με αυτό το δεδομένο αναπτύξαμε στη Worldline Greece εδώ και ένα χρόνο περίπου και προσφέρουμε την All-in-One Platform όπως ανέφερα και παραπάνω, μια λύση  που μετατρέπει οποιοδήποτε Android POS ή Smart POS app σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα στην επιχείρηση τόσο να εκδώσει παραστατικά όσο και να δεχτεί πληρωμές με μετρητά ή κάρτα. Η λύση αυτή κάλυψε την ανάγκη της αγοράς, στο πλαίσιο της υποχρεωτικότητας και διασύνδεσης, και  μάλιστα διακρίθηκε πρόσφατα και ως ‘Προϊόν της Χρονιάς 2025’.   Παράλληλα αναπτύξαμε ξεχωριστές λειτουργικότητες για τέσσερεις διαφορετικούς κλάδους όπως:

    - στο Retail, για τη δημιουργία προϊόντων και κατηγορία φίλτρων ή διαχείριση αποθέματος ακόμα και διασύνδεση με Skroutz & Bestprice, 

    - στο Booking, για υπηρεσίες και κλείσιμο ραντεβού, 

    - στο Travel, για τη διαχείριση των κρατήσεων & 

    - στο Ordering,  για τη  διαχείριση κρατήσεων ή παραγγελιοληψίας ή/και takeaway ordering system. 

    Σχετικά με τις  online συναλλαγές, διαθέτουμε στην   αγορά την  πλατφόρμα του Live-Pay, την οποία και επαναλανσάραμε πρόσφατα, η οποία  προσφέρει ευκολία, ασφάλεια και προσβασιμότητα χωρίς συνδρομή ή άλλη επένδυση από την πλευρά της επιχείρησης, με αποδοχή όλων των βασικών καρτών, δυνατότητα άτοκων δόσεων, real-time διαχείριση συναλλαγών και εξατομικευμένο προφίλ για την επιχείρηση. 

    Αντίστοιχα, οι  υπηρεσίες του e-Commerce δίνουν στις επιχειρήσεις και στους πελάτες τους ταχύτερη και ευκολότερη ολοκλήρωση πληρωμής μέσω και επιλογών όπως του Apple & Google Pay ενώ παράλληλα έχουν τη δυνατότητα  δόσεων και επαναλαμβανόμενων πληρωμών. 

    Το κρίσιμο ζητούμενο είναι να διαμορφώσουμε ένα περιβάλλον όπου οι ψηφιακές πληρωμές δεν είναι "ο άλλος τρόπος”, αλλά ο καλύτερος τρόπος – γιατί είναι πιο απλός, πιο ασφαλής και προσβάσιμος για όλους.

    pin

    - Ζούμε σε έναν κόσμο που αλλάζει καθημερινά. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στις πληρωμές και τι σημαίνει αυτό για την καθημερινότητα του καταναλωτή;

    Οι πληρωμές είναι πια κάτι πολύ περισσότερο από μια τεχνική πράξη. Είναι εμπειρία. Στη Worldline πιστεύουμε ότι το μέλλον δεν είναι απλώς ψηφιακό – είναι εξατομικευμένο, ανθρώπινο και έξυπνο. Τεχνολογίες όπως η AI, τα real-time payments και το Metaverse αλλάζουν τον τρόπο που ο καταναλωτής σκέφτεται την πληρωμή: τη θέλει απλή, αόρατη και 100% ασφαλή.

    Οι λύσεις που αναφέραμε παραπάνω εξυπηρετούν το νέο αυτό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί,  με γνώμονα πάντα τον πελάτη και τις ανάγκες του
    Η καινοτομία δεν είναι για λίγους – είναι για όλους. Και αυτό είναι το προσωπικό μου στοίχημα: να κάνουμε τις πληρωμές μια εμπειρία προσβάσιμη, ευχάριστη και ουσιαστικά χρήσιμη για όλους.

    - Η Worldline είναι μια πολυεθνική εταιρεία, αλλά κάθε χώρα έχει διαφορετικό νομικό και ρυθμιστικό πλαίσιο. Πώς διαχειρίζεστε αυτή την πολυπλοκότητα και τι σημαίνει για την παρουσία της εταιρείας στην Ελλάδα;

    Αυτό είναι πράγματι μια πρόκληση αλλά και πλεονέκτημα ταυτόχρονα. Η Worldline έχει εμπειρία από δεκάδες αγορές, διαφορετικές κουλτούρες, ρυθμίσεις και μοντέλα. Αυτό μας δίνει βάθος, τεχνογνωσία και ευελιξία. Στην Ελλάδα, στόχος μας είναι να εφαρμόζουμε τα υψηλά ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα με τρόπο που να σέβεται και να ενσωματώνει το τοπικό πλαίσιο .
    Επικεντρωνόμαστε στις ανάγκες των ελληνικών επιχειρήσεων ενώ συνεργαζόμαστε στενά με τους φορείς και τις αρχές, προκειμένου οι λύσεις μας να είναι και πλήρως συμβατές αλλά και λειτουργικά εφαρμόσιμες. Η πολυεθνικότητα για εμάς δεν είναι απόσταση – είναι δύναμη, όταν συνδυάζεται με τοπική γνώση και κατανόηση.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ