Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Απρ-2024 22:03

    Τι ανέφερε ο Διονύσης Νοδάρος, Chief Sales Officer της NN Hellas στο DEF για τη μεταβολή της ασφαλιστικής συνείδησης

    Τα κρυφά κόστη της χαμηλής ασφαλιστικής συνείδησης στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τις αιτίες που η χώρα μας είναι μια από τις πιο υπασφαλισμένες χώρες της Ε.Ε. (είναι χαρακτηριστικό πως τα ετήσια κατά κεφαλή ασφάλιστρα στην Ελλάδα είναι μόλις 368 ευρώ, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 2.300 ευρώ), τα προβλήματα, αλλά και τις μεγάλες προοπτικές του ασφαλιστικού κλάδου, ανέλυσε ο Διονύσης Νοδάρος, Chief Sales Officer της NN Hellas, στην παρουσία του στο Delphi Economic Forum, στο πάνελ με τίτλο "Uninsured & Unprepared: The Hidden Costs of Low Insurance Culture".

    Όπως είπε – σε συνέχεια της τοποθέτησης του βουλευτή της ΝΔ και πρώην υπουργού Στέλιου Πέτσα που χαρακτήρισε θετική τη μείωση του ΕΝΦΙΑ για όσους ασφαλίζουν τα σπίτια τους έναντι φυσικών καταστροφών- είναι εδώ και χρόνια γνωστό πως θα πρέπει να δοθούν κίνητρα για την ασφάλιση των Ελλήνων και όσο γρηγορότερα και αμεσότερα αυτό συμβεί, τόσο περισσότερο προς όφελος θα είναι των καταναλωτών.

    Την ίδια ώρα, ο ασφαλιστικός κλάδος έχει μεγαλώσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Μετά την οικονομική και στη συνέχεια υγειονομική κρίση και σε συνέχεια του 2022 το 2023, αποτέλεσε για τον ασφαλιστικό κλάδο μια ακόμη ανοδική χρονιά με αύξηση των εγγεγραμμένων ασφάλιστρων κατά 8,9%, στα 5,2 δισ. ευρώ από 4,8 δισ. ευρώ περίπου (από 4.6 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021).

    Είναι μάλιστα η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που ο ασφαλιστικός κλάδος στην Ελλάδα αναπτύσσεται ταχύτερα σε σχέση με το ΑΕΠ και έχει πολύ μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης.

    Εντούτοις, όπως τόνισε ο κ. Νοδάρος, παραμένει χαμηλά το ποσοστό διείσδυσης της ιδιωτικής ασφάλισης, για μια σειρά από αιτίες, που έχουν να κάνουν με οικονομικούς λόγους, αλλά και με την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.

    Χαμηλά ποσοστά στις ιδιωτικές δαπάνες υγείας

     

    Σήμερα, οι ιδιωτικές δαπάνες υγείας στη χώρα μας αποτιμώνται στα, 5,9 δισ. για το 2023 εκατ. των οποίων μόνο τα 300 εκατ. γίνονται μέσω ιδιωτικών και ομαδικών ασφαλίσεων. Επομένως, ο μεγαλύτερος χρηματοδότης της υγείας παραμένει η δημόσια δαπάνη.

    "Αυτό σημαίνει ότι ενώ οι Έλληνες είναι διατεθειμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για την υγεία, δεν έχουν σε προτεραιότητα να ανήκουν σε κάποια ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία, με αποτέλεσμα τα έξοδα από αυτές τις ιδιωτικές δαπάνες να προέρχονται κατ’ ευθείαν από το καθαρό τους εισόδημα" σημείωσε.

    Για να αλλάξουν οι παραπάνω ισορροπίες, εκτός από τα κίνητρα που πρέπει να δοθούν, θα πρέπει να αλλάξει και ο σωστός τρόπος λειτουργίας των ασφαλιστικών φορέων. "Πρέπει να πείσουμε τους πελάτες πως είμαστε δίπλα τους, πως μας νοιάζει η καθημερινότητά τους και πως θα τηρήσουμε τις υποσχέσεις μας όταν κάτι τους συμβεί" πρόσθεσε.

     

    Δύο άξονες: εκπαίδευση και επένδυση στο "Customer Journey”

    Η αγορά έχει εισέλθει σε ένα πολύ σωστό δρόμο για να είναι κοντά στις πραγματικές ανάγκες των πελατών, τόνισε ο κ. Νοδάρος. Θα πρέπει να καταρτιστεί ένα μακροπρόθεσμο και πολύπλευρο πλάνο για την ολοκληρωμένη ενημέρωση όλων των ενδιαφερόμενων κοινών, με στόχο να αυξήσουμε - όλοι μαζί - την ασφαλιστική συνείδηση στη χώρα μας. Για τους πελάτες μας, να είμαστε (οι ασφαλιστικές) "δίπλα τους", σε κάθε τι που τους απασχολεί, σε κάθε
    δυσκολία που μπορεί να τους προκύψει. Να τηρούμε τις υποσχέσεις μας και να διατηρούμε ανοιχτό το δίαυλο επικοινωνίας μαζί τους.

    Το ελληνικό κοινό δεν είναι σωστά ενημερωμένο για την ιδιωτική ασφάλιση, τα οφέλη και τις καλύψεις της, ενώ συνολικά - εκτός των περιπτώσεων που η ασφάλιση είναι υποχρεωτική - στην ελληνική κοινωνία υπάρχει ασφαλιστικός αναλφαβητισμός. "Μιλώντας με απλό και κατανοητό τρόπο και αξιοποιώντας όλα εκείνα τα κανάλια και εργαλεία που χρησιμοποιεί το κοινό - οι εν δυνάμει πελάτες μας. Για παράδειγμα, δημιουργώντας ελκυστικό περιεχόμενο στα
    Social Media και γενικότερα στα ψηφιακά μέσα, καθώς και συμμετέχοντας ενεργά σε σχετικές "εκπαιδευτικές" δράσεις και σεμινάρια" ανέφερε.

    Οι νέες τεχνολογίες και η ψηφιοποίηση, πρόσθεσε, κάνουν ακόμη πιο εύκολη αυτή τη νέα πραγματικότητα, ώστε να μάθει ο κόσμος τα οφέλη και τις αξίες της ιδιωτικής ασφάλισης.

    Από την πλευρά τους, οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να συνεχίζουν να επενδύουν σε αυτό που ονομάζουμε "Customer Journey”, εμπειρία του πελάτη. Θα πρέπει με απλά λόγια να υπάρχει συνεχής επιβεβαίωση της αρχικής του επιλογής. Η μεγάλη πρόκληση για τον ασφαλιστικό κλάδο είναι να αυξήσει τα ποσοστά της ιδιωτικής ασφάλισης σε έναν κακώς ενημερωμένο και οικονομικά αδύναμο πληθυσμό.

    "Από τη στιγμή που κάποιος γίνει πελάτης μας, θα πρέπει να τον υποστηρίζουμε σταθερά, επιβεβαιώνοντας την απόφασή του αυτή και επενδύοντας στην εμπειρία του. Και εδώ, να αξιοποιήσουμε όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές για να αντιλαμβανόμαστε – κάθε φορά – τις ανάγκες του, να απλοποιούμε διαδικασίες, να του "δείχνουμε" τι έχει αγοράσει και
    την αξία του".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ