Πέμπτη, 01-Ιουν-2023 08:45
Επιδόσεις, ασφάλεια και πολυτέλεια στα αυτοκίνητα με συνδρομή και update
Φτάσαμε, λοιπόν, σε αυτό το κομβικό σημείο της αυτοκίνησης. Ήταν αναμενόμενο ότι θα συμβεί από τη στιγμή που ξεκίνησε η επέλαση του ηλεκτρισμού. Επέλαση του ηλεκτρισμού σημαίνει και περισσότερα ψηφιακά στοιχεία στα αυτοκίνητα και δεν εννοούμε την περίπτωση της Μεικτής Πραγματικότητας της ΒMW (εδώ μπορείς να διαβάσεις σχετικά). Γράφουμε για την αύξηση επιδόσεων, ασφάλειας και πολυτέλειας με συνδρομή μέσω αναβάθμισης λογισμικού.
Όχι, δεν πρόκειται για επιστημονική φαντασία, αλλά για κάτι που ήδη συμβαίνει. Το ξεκίνησε η Tesla, φυσικά, με έμμεσο τρόπο και μετά σταδιακά με απολύτως άμεσο. Και αυτή την εποχή δείχνει να ξεκινά η καθολική επικράτηση αυτής της τακτικής και στρατηγικής εκ μέρους των κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Το περίμενες να συμβεί, όταν άρχισες να διαβάζεις για το πόσο σημαντικοί είναι οι επεξεργαστές της NVIDIA στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Τώρα δεν είναι μόνο η Tesla που κάνει αναβαθμίσεις λογισμικού και δίνει μεγαλύτερη αυτονομία στα αυτοκίνητά της. Πλέον, είναι και η Mercedes-Benz, η οποία στις ΗΠΑ προσφέρει με ετήσια συνδρομή αύξηση ισχύος στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα μέσω update. Και όχι αμελητέα αύξηση, αλλά της τάξεως του 20% με 24%. Πόσο κοστίζει; Περίπου 1.150 ευρώ τον χρόνο, αν και η Mercedes σκέφτεται και την περίπτωση να προσφέρει την αναβάθμιση μόνιμα με ένα εφάπαξ ποσό.
Μετά είναι η BMW και η συνδρομή για τα θερμαινόμενα καθίσματα. Κοστίζει περίπου 17 ευρώ τον μήνα ή 170 τον χρόνο ή και unlimited πρόσβαση με 395 ευρώ. Η BMW δίνει πρόσβαση με συνδρομή και σε άλλα, όπως το Driving Assistant Plus, ο ήχος IconicSounds Sport κ.ά.
Τώρα και η Toyota σκέφτεται να ξεκινήσει το ίδιο με συστήματα υποβοήθησης οδηγού στο νέο Toyota Prius. Νομίζω αυτά φτάνουν για να κατανοήσεις την τάση.
Υπάρχουν πολλά να πεις γι’ αυτή την τακτική. Το θετικό είναι, για παράδειγμα στην περίπτωση της Mercedes, ότι το να κάνεις πιο γρήγορο το αυτοκίνητό σου κοστίζει αισθητά λιγότερο από το να κάνεις γρήγορο ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα. Με αυτά τα χρήματα σε έναν θερμικό κινητήρα δεν μπορείς να αυξήσεις την ισχύ ούτε 5%, όχι 20%-24%, που αναφέρει η Mercedes. Ή στην περίπτωση της BMW, που μπορείς να επιλέξεις τη μηνιαία συνδρομή στα θερμαινόμενα καθίσματα μόνο για κάποιους μήνες του χειμώνα.
Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για κακή ιδέα. Τουναντίον, συμβαίνει ήδη στα κινητά και στους υπολογιστές μας. Γιατί όχι και στα αυτοκίνητα; Ίσως γιατί κανένας δε θέλει να πληρώνει για ένα δανεικό χαρακτηριστικό, αλλά ακόμα και αυτό αλλάζει. Όπως η τεχνολογία και οι απόψεις.
Του Γιάννη Τσάκαλου / topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Τι ζημιές παθαίνει ένα αυτοκίνητο που μένει στον ήλιο
- Βουτιά στο χώμα με την Lamborghini Huracan Sterrato-πώς είναι να οδηγείς off road supercar
- Γιατί δεν πρέπει να αφήνουμε μπουκάλι με νερό μέσα στο αυτοκίνητο
- Ο Elon Musk αποκάλυψε πότε θα κυκλοφορήσει το Tesla Roadster
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.
Είναι μεγάλη είδηση στον κόσμο της αυτοκίνησης η επίσημη ανακοίνωση της συνεργασίας Ford-Renault. Διαβάστε τι σημαίνει για την Ford και τι μοντέλα θα αποδώσει η συνεργασία.