Πέμπτη, 02-Μαρ-2023 08:45
Μεγάλες αντιδράσεις για την κατάργηση συμβατικών αυτοκινήτων-Δύο χώρες πρωτοστατούν
Η Γερμανία και η Ιταλία απειλούν να μπλοκάρουν την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την πώληση νέων αυτοκίνητων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Ήταν σχεδόν αναμενομένο. Αμφότερες οι χώρες έχουν αντιδράσει με κάθε πιθανό τρόπο.
Η Γερμανία και μέσα από τους ίδιους τους κατασκευαστές ενώ η ένωση κατασκευαστών στην Ιταλία γκρινιάζει πριν καν ψηφιστεί το Euro 7 και κάνει λόγο για μεγάλη απώλεια θέσεων εργασίας. Είσης δεν λίγες φορές που και ο Tavares της Stellantis έχει πάρει θέση -και δεν εννοούμε μόνο την αποχώρηση της Stellantis από την ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου).
Οι χώρες απαιτούν από το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ να υποβάλει μια πρόταση για την εξαίρεση των οχημάτων που χρησιμοποιούν κλιματικά ουδέτερα συνθετικά καύσιμα.
Η Πολωνία και η Ουγγαρία έχουν επίσης σηματοδοτήσει την αντίθεσή τους στο σχέδιο, το οποίο απαιτεί από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να επιτύχουν στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Τα κράτη μέλη είχαν συμφωνήσει προσωρινά επί του σχεδίου πέρυσι.
Η Γερμανία άσκησε με επιτυχία πιέσεις για ένα παραθυράκι στους κανόνες, βάσει του οποίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμφώνησε να υποβάλει πρόταση για την ταξινόμηση οχημάτων που θα κινούνται αποκλειστικά με καύσιμα ουδέτερα ως προς το CO2 μετά το 2035.
Ο Γερμανός υπουργός Μεταφορών Volker Wissing δήλωσε ότι η Επιτροπή απέτυχε να παραδώσει την πρόταση, οπότε η κυβέρνηση του Βερολίνου δεν είναι σε θέση να δώσει την έγκρισή της για το ευρύτερο σχέδιο στην τελική ψηφοφορία των υπουργών της ΕΕ που θα διεξαχθεί στις 7 Μαρτίου.
Η ακύρωση μιας συμφωνίας που έγινε μεταξύ των νομοθέτων και των κρατών μελών σε αυτό το προχωρημένο στάδιο θα ήταν πιθανότατα πολιτικά τοξική, με την ψηφοφορία της επόμενης εβδομάδας να θεωρείται συνήθως ως σφραγίδα. Μια προκαταρκτική ψηφοφορία από αξιωματούχους της ΕΕ για το θέμα που επρόκειτο να διεξαχθεί την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου αναβλήθηκε για την Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου.
"Χρειαζόμαστε τα εναλλακτικά καύσιμα, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική λύση εάν θέλουμε να λειτουργήσουμε τον στόλο οχημάτων μας με κλιματικά ουδέτερο τρόπο", δήλωσε ο Wissing σε συνέντευξή του στο δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο ARD.
"Όποιος ασχολείται σοβαρά με την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα πρέπει να κρατήσει όλες τις τεχνολογικές επιλογές ανοιχτές και να τις χρησιμοποιήσει", πρόσθεσε. "Δεν καταλαβαίνω αυτόν τον αγώνα κατά του αυτοκινήτου και γιατί οι άνθρωποι θέλουν να απαγορεύσουν κάποιες τεχνολογίες".
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί περίπου το 5% της οικονομίας της χώρας και απασχολεί περισσότερους από 800.000 ανθρώπους. Ο τομέας περιλαμβάνει δεκάδες εξειδικευμένους κατασκευαστές εξαρτημάτων που έχουν αναπτυχθεί κατά τη διάρκεια ενός και πλέον αιώνα εφοδιασμού των αυτοκινητοβιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένων των BMW, Mercedes Benz και Volkswagen, με εξαρτήματα για τα αυτοκίνητά τους με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Στην Ιταλία, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει περίπου 8,5% στην οικονομία, απασχολώντας περίπου 250.000 εργαζομένους.
Εκπρόσωπος της ΕΕ δήλωσε ότι η μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών είναι απολύτως αναγκαία για την επίτευξη του στόχου του μπλοκ για μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το τέλος της δεκαετίας - σε πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως τα μέσα του αιώνα. Οι οδικές μεταφορές είναι ένας από τους πιο "ανθρακούχους" τομείς στην ΕΕ, καθώς παράγουν περίπου το ένα πέμπτο των εκπομπών της ΕΕ.
Πηγή: topgeargreece.gr
Διαβάστε ακόμα:
- Επίτροπος Μπρετόν: Να συνεχίσει η ΕΕ να κατασκευάζει συμβατικά αυτοκίνητα
- Τι είναι η "τροπολογία Ferrari" και πώς τα supercars "ξεφεύγουν" των στόχων CO2
Το μικρομεσαίο DS Νο4 έρχεται σημαντικά αναβαθμισμένο, με σχεδίαση εμπνευσμένη από το κορυφαίο No8 και πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η ραχοκοκαλιά της Renault στην ελληνική αγορά είναι τώρα διαθέσιμη με σημαντική έκπτωση καθώς η εταιρεία αποφάσισε να προσφέρει τις καλύτερες ημέρες εορτών.
Ο θρύλος του Nascar, Greg Biffle έχασε τη ζωή του σε δυστύχημα με αεροπλάνο στρο οποίο επέβαινε όλη η οικογένειά του. Θρήνος στο αμερικανικό motorsport.
Μετά από έντονες πιέσεις, η ΕΕ έκανε πίσω στην πλήρη απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035, δίνοντας ανάσα στους θερμικούς κινητήρες. Πώς επηρεάζονται κατασκευαστές, χώρες και η αγορά των EV.
Από πολυτελές αυτοκίνητο σε κινητό όπλο. Μια BMW Σειρά 7 μετατρέπεται σε αυτοσχέδιο εκτοξευτή ρουκετών στην Ουκρανία και σύμφωνα με τους εμπνευστές της, αποτελεί στρατηγικό πλεονέκτημα.
Η Opel πραγματοποιεί ένα από τα μεγαλύτερα εκπτωτικά προγράμματα για να αποχαιρετήσει το 2025 με μειωμένες τιμές έως 7.400 ευρώ για τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα και έως 4.000 ευρώ για τα θερμικά.
Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες τιμές του Twingo και είναι ακόμη χαμηλότερες από το αναμενόμενο καθώς με τις επιδοτήσεις πέφτουν κάτω από τις 15.000 ευρώ.
Μόλις μερικές εβδομάδες μετά την ακύρωση συμφωνίας προμήθειας με τη Volvo, εταιρεία που θεωρείται πρωτοπόρος στην τεχνολογία LiDAR, κατέθεσε αίτηση προστασίας βάσει του Άρθρου 11.
Η νέα διαφήμιση του Toyota GR Yaris προκάλεσε αντιδράσεις στην Αυστραλία, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές έκριναν ότι προωθεί επικίνδυνη οδήγηση σε δημόσιους δρόμους.
Νέα μονοθέσια, νέοι κινητήρες, νέα φιλοσοφία και όλα αλλάζουν στην F1. Η FIA και η Liberty Media παρουσίασαν τους νέους κανονισμούς και το νέο μονοθέσιο.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να ακυρώσει την απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 δημιουργεί νέες αναταράξεις στους κυκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026" για την Ελλάδα κατέκτησε το Fiat Grande Panda, τo compact SUV της δημοφιλούς κατηγορίας B που είναι διαθέσιμο σε μία πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης.
Η Formula 1 επιστρέφει σε μια χώρα με φανατικούς φιλάθλους του motorsport και από το 2027 θα επισκεφτεί μια από τις ομορφότερες πίστες στον πλανήτη.
Μια ακόμη πολύ επιθετική κίνηση στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανακοίνωσε η BYD Ευρώπης αυξάνοντας την εγγύηση χιλιομέτρων της μπαταρίας σε επίπεδα που δεν προσφέρει καμία άλλη εταιρεία.
Το νέο ID.Polo της Volkswagen που υπόσχεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση στην πόλη με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ, έρχεται με δύο επιλογές μπαταρίας, ισχύ από 114 ίππους και αυτονομία έως 450 χλμ.
H Ford υποσχέθηκε να αλλάξει την αγορά με αυτό το μοντέλο αλλά τελικά ανακοινώνει τη διακοπή της παραγωγής του από το τέλος του 2025 και την επιστροφή στις θερμικές εκδόσεις.