Τετάρτη, 22-Δεκ-2021 12:45
SWOT: Βλέπει είσοδο σε Βαλκάνια – Κ. Ευρώπη και συνεπένδυση σε ξενοδοχεία
Του Γιώργου Λαμπίρη
Σε τομείς όπως είναι η συνεπένδυση με διεθνούς βεληνεκούς ή εγχώριους επενδυτές, στην ενοικίαση ξενοδοχειακών μονάδων που θα διαχειρίζεται υπό την πλήρη ευθύνη της από επενδυτές καθώς και στην επέκταση στα Βαλκάνια και στην Κεντρική Ευρώπη προσβλέπει στρατηγικά για τα επόμενα χρόνια η εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων, SWOT Hospitality, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν ο Στέλιος Κουτσιβίτης, πρόεδρος και ο Πάνος Κωνσταντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή η SWOT συνεργάζεται με διεθνούς βεληνεκούς ξενοδοχειακούς ομίλους όπως η Marriot, η Hyatt, η Accor, η Intercontinental και η Nikki Beach, έχοντας συνολικά στην ομπρέλα της 25 ξενοδοχεία. Η εταιρεία αγγίζει τα 2.000 δωμάτια του 2022 με τζίρο σε επίπεδο ξενοδοχείων θα αγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ κύκλου εργασιών υπό διαχείριση και αξία των περιουσιακών στοιχείων που διαχειρίζεται να ανέρχονται στα 150 εκατ. ευρώ μαζί με τα νέα projects που θα λειτουργήσουν το 2022.
Η στρατηγική της επικεντρώνεται αφενός στο να αποτελεί πλατφόρμα διαχείρισης για τα διεθνή ξενοδοχειακά brands, ούτως ώστε να μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους συνεργασίες. Επιπλέον, στοχεύει να καταστεί έμπιστος εταίρος επενδυτών και εταιρειών ανάπτυξης ακινήτων που προσβλέπουν σε πιο συνολική ανάπτυξη real estate εγκαταστάσεων με γραφεία, malls. Οι πελάτες της είναι θεσμικοί επενδυτές με σημαντική διαδρομή στον τομέα του real estate και σε διεθνές αλλά και σε εγχώριο επίπεδο. Στον τομέα των ξενοδοχείων οι εν λόγω επενδυτές έρχονται και αναθέτουν στη SWOT το management της επένδυσής τους.
Ένας ακόμη βασικός πυλώνας ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της SWOT είναι η επένδυση με ποσοστό μειοψηφίας σε ξενοδοχειακές αναπτύξεις, όπου εκτός από τη διαχείριση τουριστικών εγκαταστάσεων συνεργάζεται και συνεπενδύει με τους θεσμικούς επενδυτές που συνεργάζεται. Σε αυτό το πλαίσιο θα εκτελέσει μία επένδυση, με πιθανή εξαγορά, αναδιάρθρωση. Αυτό είναι κάτι που ξεκινάει τώρα ως κίνηση με άξονα εξέλιξης την επόμενη τριετία και αναμένεται ότι θα αποτελέσει κύριο πυλώνα στρατηγικής ανάπτυξης.
Κύριο άξονα αποτελεί ο τομέας της ενοικίασης, έχοντας στην διάθεσή της επώνυμα ξενοδοχεία. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα ξενοδοχείο με διεθνές brand μπαίνει στην ομπρέλα της SWOT, η οποία δεν διατηρεί απλά την ευθύνη της διαχείρισης αλλά είναι και ο ενοικιαστής, ενώ έχει την πλήρη ευθύνη να τρέξει την εκάστοτε επιχείρηση που μισθώνει.
Έμφαση δίνεται και σε επενδύσεις εκτός Ελλάδας με επίκεντρο τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη όπου εμφανίζεται κενό υποστήριξης από τοπικούς διαχειριστές, με αποτέλεσμα οι εκάστοτε επενδυτές που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις χώρες να έχουν την ανάγκη να προβούν σε ανάπτυξη γης σε επίπεδο ξενοδοχείακών εγκαταστάσεων και αναζητούν τον management operator που θα τους δώσει τη λύση στη διαχείριση των μονάδων αυτών. Επομένως την ανάγκη που διέγνωσε αρχικά στην Ελλάδα, έρχεται SWOT να καλύψει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, όπου υφίσταται διείσδυση των μεγάλων ξενοδοχειακών αλυσίδων.
Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της SWOT, Πάνος Κωνσταντινίδης, ανέφερε ότι τα ξενοδοχεία πρέπει να είναι πολυτελή και να αποτελούν τοπόσημα ή να ξεχωρίζουν ως προς την παρουσία τους όπως είναι για παράδειγμα τα Moxy που ήδη λειτουργεί ένα στην Πάτρα και σύντομα θα λειτουργήσει και στην Αθήνα. Τα ξενοδοχεία διαφοροποιούνται όπως σημείωσε στον τομέα της αρχιτεκτονικής και προέχουν ν το branding και η ταυτότητα του ξενοδοχείου, τομέας όπου όπως ανέφερε, δίνεται μεγάλη έμφαση. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα FnB concepts μέσα σε ξενοδοχεία, με τα στελέχη της να επισημαίνουν ότι το εστιατόριο του ξενοδοχείου μπορεί να είναι γεμάτο, να έχει ζωντάνια και ταυτότητα και ελκύει τον επισκέπτη να καθίσει στο ξενοδοχείο να χαλαρώσει ή να διασκεδάσει.
Αναφερόμενος στο Nikki Beach ο κύριος Κωνσταντινίδης ανέφερε ότι ήταν ένα δύσκολο project, όπου συνεργάστηκε στο εστιατόριο με τον όμιλο Τραστέλη, βελτιώνοντας τα αποτελέσματά του εν μέσω κορονοϊού και στόχος είναι να το ενισχύει ακόμα περισσότερο. Επίσης, στην περίπτωση του Moxy της Πάτρας που ήδη διατηρεί τη διαχείριση, αντικατοπτρίζει μία νέα τάση που επικεντρώνεται σε σύγχρονα, μοντέρνα και προσιτά στην τιμή ξενοδοχειακά καταλύματα, ιδιοκτησίας της Dimand και της Prodea. Τον προσεχή Μάρτιο θα λειτουργήσει και το ξενοδοχείο Moxy της Αθήνας, το οποίο θα είναι το πρώτο μοντέρνας τεχνοτροπίας ξενοδοχείο με διεθνές brand στην Αθήνα (brand της Marriott). Όπως αναφέρθηκε με αυτόν τον τρόπο εδραιώνεται περαιτέρω η σχέση της SWOT με τη Marriott.
Τον Μάρτιο ακολουθεί το Magma Resort στη Σαντορίνη, το οποίο ανήκει στην ιδιοκτησία της οικογένειας Παπακαλιάτη και διαχειρίζεται η Hyatt. Eπίσης είναι ένα brand πολυτελείας με την ονομασία "The Unbound Collection” της Hyatt που για πρώτη φορά έρχεται στην Ελλάδα, όπως είναι αντίστοιχα και το Hotel Martinez στις Κάννες. Επιπλέον το καλοκαίρι του 2022 θα ανοίξει υπό το brand Autograph Collection της Marriott το Μonasty στη Θεσσαλονίκης και θα είναι το πρώτο υπό διεθνές brand, γεγονός που αναβαθμίζει τον χάρτη φιλοξενείας της συμπρωτεύουσας. H συγκεκριμένη κίνηση τοποθετεί τη SWOT ως τρίτη πόλη μετά την Αθήνα και την Πάτρα. Ανοιχτό είναι μάλιστα το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης και σε άλλες περιοχές της Βορείου Ελλάδος μελλοντικά. Συν τοις άλλοις τον Ιούνιο του 2022 τίθεται σε λειτουργία το Ora Hospitality ιδιοκτησία του ομίλου Sawiris στην Ελιά της Μυκόνου, ιδιοκτησία του επενδυτικού κεφαλαίου Zetland Capital. Εδώ παρά το γεγονός ότι δεν υφίσταται η παρουσία ενός διεθνούς ξενοδοχειακού brand, υφίσταται η παρουσία ενός ισχυρού επενδυτή. Υπενθυμίζουμε ότι ο όμιλος Sawiris συμμετέχει και στη Μαρίνα Αγίας Νάπας στην Κύπρο. Τέλος, στη Λίνδο της Ρόδου θα λειτουργήσει εντός του 2022 το Lindian Village με την ευθύνη διαχείρισης από πλευράς της SWOT, ενώ στόχος είναι να τεθούν οι βάσεις για το rebranding και repositioning, όπου στρατηγική είναι να τεθεί επικεφαλής ένα διεθνές ξενοδοχειακό brand.