Τετάρτη, 12-Μαϊ-2021 21:11
Η μόδα στα χρώματα των αυτοκινήτων και η Mazda
Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες. Ένα συγκεκριμένο χρώμα μπορεί να προσδώσει στο αυτοκίνητο χαρακτήρα, να το κάνει ξεχωριστό.
Οι περισσότεροι επιλέγουν το αυτοκίνητό τους σε χρώμα που συμβαδίζει με την προσωπικότητά τους: στις δυτικές κουλτούρες, για παράδειγμα, το κόκκινο συμβολίζει τόλμη και δυναμισμό – ένα χρώμα που είχε πάντα ιδιαίτερη επιρροή στους πιστούς οπαδούς της Mazda. Μία πιο σκούρα απόχρωση όπως το βαθύ Crystal Blue, αντίθετα, εκφράζει μία αίσθηση ηρεμίας και σοβαρότητας. Το μαύρο αντανακλά την εξατομίκευση και την εμπιστοσύνη στον εαυτό μας, το πράσινο την προσέγγιση στη φύση, την άνεση και την ζωντάνια της νεότητας, ενώ τα πιο ουδέτερα και σκούρα χρώματα αποπνέουν έναν αέρα κομψότητας και σεβασμού.
Η Mazda ανέκαθεν επέλεγε προοδευτικά χρώματα. Το 1960 το πρώτο μαζικής παραγωγής μοντέλο, το R360 Coupé, παρουσιάστηκε σε διάφορες επιλογές χρωματισμών, μεταξύ αυτών το ανοιχτό πράσινο, το γαλάζιο, και το βαθύ κόκκινο, ενθουσιάζοντας τους πελάτες τόσο για την ζωντάνια όσο και για την ποικιλία των χρωματικών επιλογών του. Το μοντέλο προσφέρονταν επίσης και σε μερικές επιλογές διχρωμίας – πράγμα σπάνιο για μοντέλο της κατηγορίας των οικονομικών microcars της εποχής.
Τα επόμενα χρόνια, η Mazda εξακολούθησε να προσφέρει ασυνήθιστα και προχωρημένα χρώματα για τα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της. Το εμβληματικό Mazda Luce, για παράδειγμα, ήταν διαθέσιμο σε "χλιδάτες” αποχρώσεις χρυσού και ασημί. Και το Mazda MX-5 επίσης παρουσιάζεται με μία παλέτα έντονων χρωματισμών στους δρόμους της Ευρώπης τα τελευταία 30 χρόνια. Από το κλασικό και σοφιστικέ Racing Green έως το εντυπωσιακό Racing Orange της επετειακής έκδοσης των 30 χρόνων του μοντέλου, οι λάτρεις του εμβληματικού αυτού μοντέλου, είχαν πάντα να επιλέξουν από μία παλέτα μοναδικών αποχρώσεων.
Ποια χρώματα επικρατούν στο δρόμο; Αυτό εξαρτάται από τις γεωγραφικές περιοχές. Το 2020 το λευκό βρισκόταν στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης σε κάθε ήπειρο εκτός από μία: την Ευρώπη. Το μαύρο ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές χρώμα αυτοκινήτου παγκοσμίως. Ωστόσο, ενώ περισσότερο από το 20% των νέων αυτοκινήτων ήταν μαύρα στην Ευρώπη και την Ιαπωνία, στη Νότια Αμερική ήταν το 10% και περίπου 2% στην Ινδία.
Τα τελευταία χρόνια, ένα νέο ουδέτερο χρώμα κερδίζει έδαφος: πέρυσι, το 29% των καινούργιων αυτοκινήτων ήταν γκρι-ασημί. Εδώ και αρκετά χρόνια, η συγκεκριμένη απόχρωση γνωρίζει ιδιαίτερη δημοτικότητα στη μόδα, στην τεχνολογία και στο design, χωρίς να δείχνει σημάδια κάμψης. Η απόχρωση αυτή αναπαριστά τη δύναμη και την ανθεκτικότητα και αντιπροσωπεύει την αναζήτηση της αλήθειας, της γνώσης και της σοφίας. Στην εποχή της αβεβαιότητας, αντανακλά μία αίσθηση σταθερότητας και ασφάλειας. Ως εκ τούτου, το γκρι επιτυγχάνει να παραμένει μοντέρνο και ταυτόχρονα αναλλοίωτο στο χρόνο και μία ιδανική επιλογή για το αυτοκίνητο. Καθώς η ζήτηση του γκρι εξακολουθεί να είναι έντονη, η Mazda εμπλουτίζει την παλέτα των χρωμάτων της με το Polymetal Grey και το Machine Grey.
Με τις 12 χρωματικές επιλογές, από το Arctic White μέχρι το Jet Black – συν τις τρείς δίχρωμες, για το MX-30 – η Mazda προσφέρει αυτό που θέλουν οι πελάτες. Το σύστημα υδατοβαφής της Mazda με την ονομασία Aqua Tech Paint περιορίζει τις πτητικές οργανικές ενώσεις, τα αέρια και τα μικροσωματίδια που εκπέμπονται κατά τη διαδικασία της βαφής, ενώ μειώνει ταυτόχρονα και τις εκπομπές του CO2. Για το λόγο αυτό το Aqua Tech Paint της Mazda είναι ένα από τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα βαφής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Επιπλέον, για τα δύο εμβληματικά χρώματα της, το Machine Grey και το Soul Red Crystal, η Mazda εξέλιξε μια ακόμα πιο εκλεπτυσμένη τεχνική βαφής. Ονομάζεται Takuminuri, ένας συνδυασμός των ιαπωνικών όρων για τον εξειδικευμένο τεχνίτη (Takumi) και τη βαφή (Nuri), που δίνει στη μάρκα τη δυνατότητα να παράγει μαζικά αυτό που φαίνεται να είναι χειροποίητο φινίρισμα, διδάσκοντας τα ρομπότ βαφής να μιμούνται τις τεχνικές των εξειδικευμένων τεχνιτών της.
Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης FSD της Tesla στην πιο πρόσφατη έκδοσή του, δείχνει να ανταποκρίνεται στις δύσκολες καιρικές συνθήκες με χιονόπτωση και καλυμμένους δρόμους από χιόνι.
H Xpeng έφτασε επισήμως στην αγορά της Ελλάδας με τα "έξυπνα" και τεχνολογικά προηγμένα ηλεκτρικά SUV της, το G6 και το G9.
Η Ελλάδα βρίσκεται στο κάτω άκρο της κατάταξης για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σύμφωνα με τα πλήρη στοιχεία του 2023 που δημοσίευσε η Eurostat.
Την ώρα που οι κατασκευαστές προσθέτουν στις γκάμες τους μοντέλα SUV, μεγάλη φίρμα επιλέγει ένα απρόσμενο μονοπάτι, εκτιμώντας ότι η επόμενη μεγάλη τάση της αγοράς ίσως δεν είναι αυτή που φαίνεται...
Νέος υβριδικός κινητήρας από την Κίνα ξεπερνά σε θερμική απόδοση τα στατιστικά και της Toyota αλλά και της BYD και θέτει νέα στάνταρ.
Το ημερολόγιο Pirelli 2026 αφήνει πίσω του το παραδοσιακό glamour και επιστρέφει στη φύση, φέρνοντας στο προσκήνιο γυναίκες με ιστορία και εικόνες που μοιάζουν περισσότερο με ποίηση παρά με κλασική...
Η νέα ηλεκτρική Mercedes GLC εισέρχεται στην ελληνική αγορά, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, πρωτοποριακό design και αυτονομία που αλλάζει τα δεδομένα της premium κατηγορίας.
H ανανέωση που έρχεται στα μισά του κύκλου ζωής του Opel Astra, εκτός από την αισθητική του ευθυγράμμιση με τα υπόλοιπα μοντέλα της Opel, φέρνει και βελτιώσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και αυτονομίας...
Έχοντας ως βάση την Eletre, η Lotus For Me ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της μάρκας, εισάγοντας ένα plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης, που εξασφαλίζει γρήγορη φόρτιση και ισχύ που ξεπερνά κάθε...
Με το Defender Octa να αποτελεί την κορυφή σε επίπεδο ισχύος και σχεδίασης, η Land Rover Classic προσφέρει τώρα στους κατόχους κλασικών Defender την ευκαιρία να αποκτήσουν το ίδιο στυλ, αλλά με...
Το φετινό Holiday Update φέρνει λειτουργίες που κανείς δεν περίμενε, από έξυπνη πλοήγηση μέχρι νέους διασκεδαστικούς τρόπους αλληλεπίδρασης με το αυτοκίνητο και δείχνει πως το software παραμένει το...
Η δεύτερη γενιά του μικρού SUV, Kia Seltos, μεγαλώνει σε διαστάσεις, αποκτά πιο δυναμικό στυλ και προετοιμάζεται για την πρώτη του υβριδική έκδοση.
Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν ιδιαίτερα ταραχώδη για τη Mercedes-AMG, όμως με νέο CEO και με έναν νέο V8 να βρίσκεται στα σκαριά, το μέλλον μοιάζει αρκετά ευοίωνο.
Η Suzuki λανσάρει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ποντάρει στην φήμη και την αξιοπιστία του Vitara για μια δυναμική είσοδο στην ηλεκτροκίνηση.
Η συνεργασία της Fiat με τον παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνη Romero Britto, μεταμορφώνει το Topolino σε ένα φωτεινό, χαρούμενο αυτοκίνητο που συνδυάζει το ιταλικό στιλ με την pop αισθητική.
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία Yutong έχουν ήδη ξεκινήσει να εξυπηρετούν τις γραμμές του Πειραιά που μέχρι τώρα φιλοξενούσαν τα τρόλεϊ.