Το Clubman δεν είναι το πιο εμπορικό μοντέλο στην γκάμα της ΜΙΝΙ. Από την μια το κλασσικό hatchback τρίπορτο και πεντάπορτο, και από την άλλη το SUV Countryman έχουν αφήσει λίγο πίσω το Clubman. Εμείς από την άλλη πιστεύουμε πως είναι ένα απο τα καλύτερα ΜΙΝΙ και το συμπεράναμε για ακόμα μια φορά, τώρα που ζήσαμε ξανά μαζί του. Αφορμή η ανανέωση που δέχθηκε το μοντέλο και η οποία είναι δύσκολο να εντοπίσεις στυλιστικά με την πρώτη ματιά. Σοφή κατά την άποψή μας κίνηση, μιας και το Clubman είναι εξαιρετικά μοντέρνο και φρέσκο σχεδιαστικά.
Ανανέωση στα σημεία
Έτσι οι διαφορές του νέου μοντέλου είναι η νέα εμπρός μάσκα, προβολείς LED με λειτουργία Matrix για τη μεγάλη σκάλα, οι νέοι προβολείς ομίχλης LED με δακτύλιο φώτων ημέρας., τα πίσω φώτα LED που είναι στάνταρ και προαιρετικά σε σχέδιο Union Jack, τα νέα χρώματα αμαξώματος, νέα έκδοση εξωτερικού Piano Black, νέες ζάντες αλουμινίου, σπορ ανάρτηση με όχημα χαμηλωμένο κατά 10 mm, νέα γκάμα δερμάτινων επενδύσεων και επιφανειών εσωτερικού, νέο πρόγραμμα εξοπλισμού MINI Yours, MINI Connected με νέες λειτουργίες και εκτεταμένη γκάμα Γνήσιων Αξεσουάρ MINI.
Ξεχωριστό
Τα ΜΙΝΙ έχουν ξεχωριστό χαρακτήρα και το Clubman είναι ίσως το πιο ξεχωριστό απ’ όλα! Τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός ΜΙΝΙ (δυναμισμός, επιμήκη γραμμή οροφής και κάθετο πίσω μέρος) διανθίζονται με έξι πόρτες, στοιχείο μοναδικό στην κατηγορία. Η πίσω διπλή πόρτα είναι και το highlight της κατασκευής που εμείς το βρίσκουμε χαριτωμένο και πρακτικό. Στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, ξεχωρίζουν το δυναμικό φούσκωμα του καπό, οι στρογγυλοί προβολείς – τα πλαίσια των οποίων είναι χρωμιωμένα και το εξωτερικό περίγραμμα της μάσκας. Το πιο εντυπωσιακό στυλιστικό στοιχείο του νέου MINI Clubman είναι η νέα σχεδίαση της μάσκας που τώρα εκτείνεται σε ολόκληρο τον προφυλακτήρα. Με δυναμικές γραμμές και μία νέα δομή εισαγωγής αέρα, χαρίζει στο εμπρός τμήμα μία ιδιαίτερα ξεχωριστή εμφάνιση. Η μάσκα περιβάλλεται από ένα λεπτό, μονοκόμματο πλαίσιο και η εισαγωγή αέρα χωρίζεται από έξι μαύρες, οριζόντιες μπάρες.
Οι προαιρετικοί προβολείς LED που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας υιοθετούν επίσης νέα σχεδίαση. Νέες είναι οι μονάδες LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα, που παράγουν αυξημένη φωτεινότητα, και ένα προστατευτικό που επίσης έχει μαύρο φινίρισμα. Ένας λευκός φωτεινός δακτύλιος που περιβάλλει τους προβολείς εκτελεί χρέη φώτων ημέρας και φλας. Στην πράξη εκτός από την πολύ πετυχημένη σχεδίαση που προσθέτει ένα ακόμα λιθαράκι στο Clubman τα νέα φωτιστικά αποδείχθηκαν εξαιρετικά σε απόδοση. Κινηθήκαμε αρκετές φορές σε σκοτεινούς δρόμους οπότε η πολύ καλή απόδοση τους προσέθεταν σε ασφάλεια αλλά και άνεση. Τα συνιστούμε ανεπιφύλακτα!
Το νέο MINI Clubman εφοδιάζεται τώρα στάνταρ με πίσω φώτα LED. Οι μονάδες φώτων με χρωμιωμένο πλαίσιο είναι ενσωματωμένες στα άκρα της διαιρούμενης πόρτας. Σε συνδυασμό με τους προαιρετικούς προβολείς LED ή τους προσαρμοζόμενους προβολείς LED, τα οριζόντια προσανατολισμένα πίσω φώτα υιοθετούν νέα σχεδίαση που υπογραμμίζει τις βρετανικές ρίζες της μάρκας: αποτυπώνει το αφηρημένο μοτίβο της σημαίας Union Jack. Με τις εντυπωσιακές γραμμές του, το μοτίβο της σημαίας αποτελεί ένα είδος ταυτότητας στο δρόμο, ημέρα και νύχτα. Το φως φρένου παράγεται ομοίως από αυτή τη νέας σχεδίασης μονάδα φώτων. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το νέο μοτίβο φωτιστικών που με την σειρά του θεωρούμε ότι κολακεύει την αισθητική. Τέλος, μία νέα προσθήκη στη γκάμα είναι οι ζάντες αλουμινίου 18” MINI Yours British Spoke 2-tone, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Εσωτερικό με χαρακτήρα και υψηλή ποιότητα
Ανοίγεις την κάπως στενή πόρτα του οδηγού και επιβιβάζεσαι σε ένα πολύ προσεγμένο αισθητικά εσωτερικό. Σύμφωνο με την φιλοσοφία των ΜΙΝΙ διακρίνεται από τα πολύ καλής ποιότητας πλαστικά, τις προσεγμένες επενδύσεις, που στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν από δέρμα, αλλά και τον "παιχνιδιάρικο" και νεανικό διάκοσμο. Το στρογγυλό μοτίβο συναντάται αρκετά από τις χειρολαβές των θυρών μέχρι το σύστημα πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Το στάνταρ λειτουργικό σύστημα περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη 6,5” στο κεντρικό όργανο και MINI Controller στην κεντρική κονσόλα. Η επιλογή Connected Media περιλαμβάνει Radio MINI Visual Boost και έγχρωμη οθόνη 6,5” με λειτουργία αφής και νέας σχεδίασης γραφικές ενδείξεις. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα χρήσης πολυάριθμων διαδικτυακών υπηρεσιών MINI Connected. Ο προαιρετικός εξοπλισμός Connected Navigation, που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, παρέχει μία σειρά πρόσθετων λειτουργιών infotainment και ένα πρακτικό σύστημα καθοδήγησης διαδρομής. Το σύστημα πλοήγησης MINI προσφέρει απεικόνιση χάρτη υπό διάφορες προοπτικές στην έγχρωμη οθόνη 6,5”. Τέλος, η στάνταρ γκάμα εξοπλισμού του νέου MINI Clubman περιλαμβάνει ένα ηχοσύστημα με έξι ηχεία και θύρα USB. Αυτό επιτρέπει τη χρήση audio streaming μέσω μιας σύνδεσης Bluetooth. Υπάρχει επίσης hands-free εγκατάσταση τηλεφώνου με διεπαφή USB.
Βασική αλλά και αξιοπρεπής έκδοση
Η One D είναι η βασική έκδοση με κινητήρα πετρελαίου. Στην ΜΙΝΙ όμως βασικό δεν σημαίνει ανεπαρκές. Έτσι κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός από το BMW Group τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 116 άλογα και 27,5 κιλά ροπής. Υιοθετεί την τελευταία γενιά της τεχνολογίας MINI TwinPower Turbo και διακρίνεται για την μεταξένια λειτουργία και την γραμμική απόδοση. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και προαιρετικά με ένα 7-τάχυτο κιβώτιο Steptronic με διπλό συμπλέκτη, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Ευχάριστο με ένα δικό του τρόπο
Γιατί μας αρέσει το Clubman στον δρόμο; Γιατί συνδυάζει το χαμηλό ύψος του hatchback με το μεγαλύτερο πλάτος του Countryman. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μια πολύ ώριμη και στιβαρή συμπεριφορά στον δρόμο. Όπως κάθε αυτοκίνητο που σέβεται τον οδηγό η θέση οδήγησης είναι αψεγάδιαστη. Κάθεσαι σωστά με το κάθισμα να αγκαλιάζει το σώμα. Η ανάρτηση δουλεύει εξαιρετικά. Παρά τους τροχούς των 18in στις λακκούβες δεν κοπανάει ενώ ταυτόχρονα οι κλίσεις στις στροφές είναι πολύ λογικές. Το πολύ άμεσο σύστημα διεύθυνσης συνεργάζεται άψογα με το στιβαρό πλαίσιο και οι αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με την σκέψη. Χαίρεσαι να το οδηγείς σε κάθε συνθήκη. Στην πόλη αποδεικνύεται ευχάριστο και ευέλικτο ενώ στον ανοιχτό δρόμο κρατά με άνεση υψηλές ταχύτητες. Ακόμα και σε μια σφιχτή διαδρομή με αλλεπάλληλες στροφές δεν ξεχνά την ευχάριστη πτυχή του ονόματος ΜΙΝΙ. Σε όλα τα παραπάνω ο κινητήρας αποδεικνύεται αξιοπρεπής. Σαφώς και το πλαίσιο μπορεί να διαχειριστεί υπερδιπλάσια δύναμη ωστόσο είναι η ροπή των 27,5 κιλών που στις περισσότερες περιπτώσεις καθαρίζει την παρτίδα. Επιταχύνει ομαλά, είναι αθόρυβος και μόνο σε προσπεράσεις στο επαρχιακό δίκτυο θα ζητήσεις παραπάνω δύναμη. Τέλος, είναι και πολύ οικονομικό σε κατανάλωση με την μέση τιμή της δοκιμής να βρίσκεται στα 6,8 lt/100km.
Ξεχωριστό και αξιόλογο
Το να είσαι ξεχωριστός δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είσαι και αξιόλογος. Το Clubman όμως είναι και από τα δυο! Ξεχωριστό σχεδιαστικά, με τις 6 πόρτες, καταφέρνει να είναι αναγνωρίσιμο σαν ΜΙΝΙ αλλά ταυτόχρονα και κάτι διαφορετικό στην κατηγορία. Όμορφο εσωτερικό που σε κάνει να μην πλήττεις ακόμα και μετά από πολλές ώρες χρήσης και ένας κινητήρας που σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει εύκολη και άνετη χρήση. Κλείνοντας δεν μπορούμε να μην υπογραμμίσουμε την πολύ ισορροπημένη οδική συμπεριφορά που συνδυάζει περίτεχνα την άνεση με το σπορτιφ .
Δημήτρης Χατζητόλιος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.250/1.800/1.440 mm
Βάρος: 1400 kg
Κινητήρας: 1496 cc
Ιπποδύναμη: 116 PS/3.500rpm
Ροπή : 27,5 kg.m/1.750 rpm
Τελική Ταχύτητα: 192 km/h
0-100 km/h: 10,8 sec
Ρύποι CO2: 107 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 6,8 l/100km
Τιμή : από € 27.820