Τετάρτη, 21-Δεκ-2016 20:05
"Ξεπαγώνει" η κατασκευή του τμήματος Λαμία-Ξυνιάδα

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Ξεπαγώνει η κατασκευή του τμήματος Ημικόμβος ΠΑΘΕ (Λαμία) -Α/Κ Ξυνιάδας (Φθιώτιδα), συνολικού κατ'αποκοπή τιμήματος, 300 εκατ. ευρώ με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρ.Σπίρτζης.
Πρόκειται για το νότιο άκρο του αυτοκινητοδρόμου, μήκους 32 χλμ, που το 2013 εντάχθηκε στα αναβαλλόμενα, για χρηματοδοτικούς λόγους, τμήματα του οδικού άξονα Ε-65, τον οποίο κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ.
Πλέον, σύμφωνα με την απόφαση Σπίρτζη, η κατασκευαστική εταιρεία θα κατασκευάσει το τμήμα Ξυνιάδα-Λαμία και θα εκτελέσει τις συμπληρωματικές εργασίες, ύψους 5,75 εκατ. ευρώ στο ίδιο τμήμα.
Επίσης, η απόφαση του Υποδομών προβλέπει ότι η ανάθεση της κατασκευής του Ξυνιάδα-Λαμία και της υλοποίησης των συμπληρωματικών εργασιών- περιλαμβανομένης της έγκρισης διάθεσης των αναγκαίων δημοσίων πόρων- τελεί υπό την έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της αναγκαίας χρηματοδότησης εκ μέρους του Δημοσίου. Όπως και της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων που αφορούν στις εγκριθείσες τροποποιήσεις του βασικού σχεδιασμού του έργου.
Τέλη Μαρτίου το Ξυνιάδα-Τρίκαλα
Τέλη Μαρτίου η εταιρεία θα παραδώσει σε λειτουργία την πρώτη φάση του Ε65, δηλαδή το τμήμα Ξυνιάδα – Τρίκαλα.
Εκκρεμεί το βόρειο τμήμα του άξονα του οποίου η αρχική χάραξη αναμένεται να τροποποιηθεί.
Υπενθυμίζεται ότι ο άξονας Ε65 εκτείνεται από τον ημικόμβο του ΠΑΘΕ (Πατρών-Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο με την Εγνατία Οδό και είναι μήκους 190,05 χλμ.
Περιλαμβάνει το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Θεσσαλονίκης - Αθηνών από την Σκάρφεια Φθιώτιδας έως τις Ράχες, μετά τη Στυλίδα, το οποίο βρίσκεται, ήδη, σε λειτουργία. Το Σκάρφεια-Ράχες είναι ένας πεταλοειδής δρόμος, μήκους περίπου 57 χλμ, που "γειτνιάζει” με τον Μαλιακό Κόλπο και η λειτουργία, η συντήρηση, και η διαχείρισή του έχει παραχωρηθεί στην Κεντρική Οδό Α.Ε. (όπως και ο Ε65 από Π.Α.Θ.Ε έως Εγνατία).
Έτσι, η διάρκεια της διαδρομής Αθήνα - Ράχες έχει μειωθεί σε περίπου δύο ώρες από 2:45 στο παρελθόν, ενώ η διαδρομή από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα.
Σημειώνεται ότι η οικονομική και κοινωνική συνεισφορά του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας, ως σύνολο, υπολογίζεται σε 300 εκατ. ευρώ για όλη την περίοδο παραχώρησης.