13:58 14/10
ΕΕ: Πρόστιμα σε Gucci, Chloe και Loewe ύψους €157 εκατ. για παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων
Οι πρακτικές αυτές στέρησαν από τους λιανοπωλητές την ανεξαρτησία τους στην τιμολόγηση και μείωσαν τον ανταγωνισμό/
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Σημαντική συρρίκνωση του κύκλου εργασιών κατέγραψε, κατά τη χρήση 2015, η Οδικές Συγκοινωνίες, η κρατική εταιρεία που λειτουργεί τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ της Αθήνας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών υποχώρησε από 117,7 εκατ. ευρώ σε 97,5 εκατ. ευρώ το 2015 (-20,7%).
Ωστόσο, παρά την μεγάλη μείωση του τζίρου, σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις :
-οι ζημιές προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων μειώθηκαν σε 40 εκατ. από 48,7 εκατ. ευρώ
-οι ζημιές προ φόρων υποχώρησαν σε 41,8 εκατ. από 50,3 εκατ. ευρώ
-οι καθαρές ζημιές υποχώρησαν σε 36,2 εκατ. ευρώ από 42,6 εκατ. ευρώ
Μικρότερη από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου η καθαρή θέση
Την ίδια στιγμή, τα ίδια κεφάλαια (καθαρή θέση) μειώθηκαν το 2015 σε 178.096.276,23 από 214.518.334,48.
Η συρρίκνωση αυτή οδήγησε στη διατύπωση επιφύλαξης από του ορκωτούς ελεγκτές, σύμφωνα με τους οποίους το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας έχει καταστεί μικρότερο από το μισό του μετοχικού κεφαλαίου και συνεπώς συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 47 του κωδ.Ν.2190/1920.
Το θέμα αυτό έμφασης των ορκωτών ελεγκτών έχει διατυπωθεί και για τον όμιλο ΟΑΣΑ και είναι συνηθισμένο σε περιπτώσεις μη βιώσιμων εταιρειών που βρίσκονται στο χείλος της χρεοκοπίας. Είναι η πρώτη φορά, τουλάχιστον από το 2011, που οι ορκωτοί διατυπώνουν το θέμα αυτό έμφασης.
Διαβάστε ακόμη:
Χρεοκοπία δείχνουν τα αποτελέσματα του 2015 για τις συγκοινωνίες