Του Σωτήρη Ν. Καμενόπουλου
Στη χώρα μας δυστυχώς περνούν δεκαετίες ολόκληρες για να εφαρμοσθούν αυτονόητα μέτρα, ειδικά όταν αυτά είναι φιλελεύθερα. Όσοι τολμούσαν να προτείνουν τέτοια φιλελεύθερα μέτρα αποτελούσαν τα μιάσματα της κοινωνίας: τους "Μινώταυρους”. Το παράδειγμα της άρσης του καμποτάζ στα κρουαζιερόπλοια μετά από δεκαετίες ολόκληρες κατά τη διάρκεια των οποίων η Ελλάδα υπέστη τρομερή απώλεια εσόδων αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ποιός δεν θυμάται πχ. τα ανόητα ιδεοληπτικά εμπόδια που είχαν υψωθεί ώστε να μην επιτραπεί η ελεύθερη έλευση και ο ελλιμενισμός κρουαζιερόπλοιων σε Ελληνικά λιμάνια;
Πχ. διαβάστε εδώ την άποψη ορισμένων το 2010 για την άρση του καμποτάζ.
Και σήμερα; Δείτε εδώ
Όλες αυτές οι επισκέψεις των κρουαζιερόπλοιων μεταφράζονται σήμερα σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, αν όχι εκατομμύρια, που εισρέουν πλέον κάθε χρόνο στις κοινωνίες των επαρχιακών πόλεων που διαθέτουν λιμάνια.
Οι φιλελεύθεροι δεν γνωρίζουν να "πουλήσουν" το προϊόν τους, να "διαφημίσουν" την ιδεολογία τους, την "πραμάτειά" τους. Οι φιλελεύθεροι πυροβολούν τα πόδια τους καθώς αφήνουν πεδίο ανοικτό να διαφημίζουν άλλοι, μη-φιλελεύθεροι, ως δικά τους κατορθώματα, ιδέες και προτάσεις οι οποίες μέχρι πριν μερικά χρόνια (οι μη-φιλελεύθεροι) τα πολεμούσαν λυσσαλέα.
Αποτελεί ειρωνεία λοιπόν το γεγονός πως έκτοτε, οι τοπικές κοινωνίες στην Κρήτη (αλλά και αλλού) στηρίζονται, μεταξύ άλλων και, στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων οι επιβάτες των οποίων είναι συνήθως πλούσιοι τουρίστες οι οποίοι αφήνουν αρκετά χρήματα (ζεστό ρευστό) στις τοπικές αγορές. Ρωτήστε τους εμπόρους στα λιμάνια Χανίων και Ηρακλείου. Οι μη-φιλελεύθεροι πολέμησαν λοιπόν λυσσαλέα την άρση του καμποτάζ.
Όπως αντιλαμβανόμαστε κάποιοι στοιχηματίζουν στο γεγονός πως οι Κρητικοί δεν θυμούνται καν το θέμα του καμποτάζ και ποιοί πολέμησαν λυσσαλέα την άρση του. Ακριβώς εκεί χωλαίνουν οι φιλελεύθεροι: έχουν αφήσει πεδίο ελεύθερο σε άλλες ιδεολογίες οι οποίες χρησιμοποιούν τα αποτελέσματα των φιλελεύθερων προτάσεων, τις εκμεταλλεύονται και τις παρουσιάζουν ως δικά τους επιτεύγματα. Κάπως έτσι χάνει κάθε φιλελεύθερη προσπάθεια τον αγώνα από τα αποδυτήρια. Είναι σαν να έχει παραδώσει ένας έμπορος την ευθύνη πωλήσεων των προϊόντων του στον ανταγωνιστή του. Οι φιλελεύθεροι πρέπει να "πουλήσουν” καλύτερα το "προϊόν" τους. Να μην αφήνουν πεδίο ελεύθερο στις ανταγωνιστικές ανελεύθερες ιδεολογίες. Αυτό είναι άλλωστε το προνομιακό πεδίο του Φιλελευθερισμού: το πεδίο στο οποίο διαφέρει από τις ανελεύθερες ιδεολογίες.
Για παράδειγμα, με την πρώτη άφιξη κρουαζιερόπλοιου στην Κρήτη θα πρέπει κάποιοι να υπενθυμίσουν στους κατοίκους των τοπικών κοινωνιών ποιοί είχαν προτείνει τόσες δεκαετίες την άρση του καμποτάζ, ποιοί πίεζαν υπέρ αυτού του μέτρου, ποιοί αντιστεκόταν λυσσαλέα, και κυρίως πόσα χρήματα έχουν χαθεί τόσες δεκαετίες από τις τοπικές κοινωνίες εξαιτίας της ανόητης ιδεοληψίας ορισμένων.
ΥΓ. Ο Μίνωας υπήρξε ο δικαιότερος όλων των Βασιλέων της Ελλάδας. Ο Μίνωας ήταν αυτός που πρώτος εφάρμοσε το οργανωμένο Δίκαιο. Γι’ αυτό άλλωστε η Κρήτη ευημερούσε στα χρόνια του. Ο Μίνωας ωστόσο κατασυκοφαντήθηκε ως ένας σκληρός και απάνθρωπος Βασιλιάς εξαιτίας του Μινώταυρου. Ακόμη και σήμερα, οι σύγχρονοι Έλληνες αυτό νομίζουν. Ποιοί ήταν οι υπεύθυνοι για την άδικη κατασυκοφάντηση του Μίνωα; Οι Αθηναίοι ρήτορες...
Σύμφωνα με το μύθο, ο Ανδρόγεως, γιος του Μίνωα, συμμετείχε στα Παναθήναια και νίκησε σε πολλά αθλήματα. Ο Ανδρόγεως όμως με τις νίκες του προκάλεσε τη ζήλια των Αθηναίων. Οι ζηλόφθονοι Αθηναίοι για να εκδικηθούν τον Ανδρόγεω που τόλμησε και τους νίκησε μέσα στην ίδια τους την πόλη, τον έστειλαν στο Μαραθώνα για να εξοντώσει έναν ταύρο. Ο Ανδρόγεως βρήκε τραγικό θάνατο. Ο Μίνωας πολέμησε τους Αθηναίους για να εκδικηθεί για το θάνατο του γιου του και τους υποχρέωσε να στέλνουν κάθε χρόνο εφτά νέους και εφτά νέες ως τροφή ενός άλλου ταύρου: του "Μινώταυρου".
Σύμφωνα με το μύθο του "Μινώταυρου" ήταν οι Αθηναίοι, λοιπόν, αυτοί οι οποίοι συμπεριφέρθηκαν με άθλιο, άδικο, ανήθικο και υβριστικό τρόπο απέναντι στον Ανδρόγεω. Ήταν οι ζηλόφθονοι Αθηναίοι οι οποίοι προκάλεσαν τους Θεούς και τον ίδιο το Δία καθώς καταπάτησαν τις ιερές έννοιες της φιλοξενίας και του ευ αγωνίζεσθαι.
Ο Φιλελευθερισμός λοιπόν δεν έχει να φοβηθεί τίποτε από το μύθο του "Μινώταυρου". Το αντίθετο: ο " Μινώταυρος" συμβολίζει την Κάθαρση έναντι στην Ύβρη, στο Φθόνο, στη Ζήλια, και στην Ασέβεια των Κανόνων και του Δικαίου. Ο "Μινώταυρος" συμβολίζει την Τιμωρία, το Φόβητρο σε όσους δεν σέβονται το τρίπτυχο της Ελευθερίας, της Ισότητας, και του Δικαίου.
* Ο κ. Σωτήρης Καμενόπουλος είναι Διπλ. Μηχανικός