Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 04-Ιουν-2016 09:02

    Στα 90,165 δισ. δολάρια η αξία του ελληνόκτητου στόλου

    Στα 90,165 δισ. δολάρια η αξία του ελληνόκτητου στόλου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Χάρη Φλουδόπουλου

    Ο ελληνόκτητος στόλος αριθμώντας 4.435 πλοία συνολικής αξίας 90,165 δισ. δολάρια είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία της Vesselsvalue με αφορμή την έναρξη της μεγαλύτερης έκθεσης στον κόσμο για την ποντοπόρο ναυτιλία Ποσειδώνια που ξεκινά τη Δευτέρα στην Αθήνα.

    Ο ελληνόκτητος στόλος είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων με 1.458 πλοία αξίας 39,73 δισ. δολάρια, ενώ κατέχει τη δεύτερη θέση στα φορτηγά ξηρού φορτίου (2.142 πλοία αξίας 22,15 δισ. δολάρια) και στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου LNG (71 πλοία 13,03 δισ. δολάρια). Οι Έλληνες βρίσκονται στην 3η θέση των πλοίων μεταφοράς LPG (151 πλοία αξίας 4,14 δισ.) και στην 5η θέση των πλοίων μεταφοράς container (410 πλοία αξίας 10,74 δισ.). Στα μικρά φορτηγά ξηρού φορτίου ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 156 πλοία αξίας 259 εκατ. δολαρίων (18η θέση) ενώ στα πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων αριθμούνται 47 ελληνόκτητα πλοία αξίας 94 εκατ. δολαρίων (35η θέση).

    Σύμφωνα με την εκτίμηση της VesselsValue η Ελλάδα διατηρεί τον κεντρικό ρόλο που έχει στη ναυτιλιακή βιομηχανία ενώ οι Έλληνες εφοπλιστές παραμένουν σημαντικοί αγοραστές μεταχειρισμένου τονάζ και έχουν επενδύσει τα τριπλάσια ποσά από τον επόμενο αγοραστή.

    Σημειώνεται ότι ο ελληνόκτητος στόλος εμφανίζει μέση ηλικία λίγο πάνω από τα 10 έτη και είναι από τους νεότερους πίσω από τον Ιαπωνικό και μαζί με το Γερμανικό, το στόλο της Σιγκαπούρης, της Δανίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.

    Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επίσης προχωρήσει σε επενδύσεις αξίας 21,46 δις δολάρια έχοντας σε παραγγελία 172 δεξαμενόπλοια αξίας 9,23 δις δολαρίων, 26 LNG αξίας 5,8 δις, 140 φορτηγά ξηρού αξίας 2,7 δις, 27 container 1,8 δις, 35LPG 1,77 δις, καθώς και 3 πλοία υποστήριξης και 1 μικρό φορτηγό ξηρού. Το σύνολο των ελληνικών παραγγελιών φτάνει τα 404 πλοία.

    Top 10

    Σύμφωνα με τη Vessels Value το top 10 των Ελλήνων εφοπλιστών ως προς την αξία του στόλου διαμορφώνεται ως εξής:

    1. Thenamaris

    2. Dynacom

    3. Gaslog

    4. Danaos Shipping

    5. Maran Tankers

    6. TEN

    7. Minerva Marine

    8. Costamare

    9. Enesel

     

    Το πιο ακριβό ελληνικό πλοίο με αξία αυτή τη στιγμή στην αγορά 199,07 εκατ. δολάρια είναι το πλοίο Maran Gas Agamemnon της Maran gas Maritime συμφερόντων Γ. Αγγελικούση, που χτίστηκε φέτος στο ναυπηγείο της Hyundai.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Global Ranking by Ship Type

     

    Ship Type

    No of Ships

    Value (USD m)

    Global Rank by Value

     

    Tanker

    1.458

    39.735

    1

     

    Bulk Carriers

    2.142

    22.156

    2

     

    LNG Carrier

    71

    13.037

    2

     

    Containership

    410

    10.743

    5

     

    LPG Carrier

    151

    4.140

    3

     

    Small Dry Bulk Carrier

    156

    259

    18

     

    OSV

    47

    94

    35

     

     

     

     

     

     

    Source: VesselsValue, May 2016

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Greek Orderbook (Ranked by Value)

     

    Ship Type

    No of Ships

    GT

    Value (USD m)

     

    TANKER

    172

    23.486.000

    9.237

     

    LNG

    26

    4.510.050

    5.805

     

    BULKER

    140

    12.612.600

    2.709

     

    CONTAINER

    27

    225.130

    1.892

     

    LPG

    35

    1.258.400

    1.778

     

    OSV

    3

    14.460

    36

     

    SMALL DRY

    1

    3.500

    4

     

    Grand Total

    404

    42.110.140

    21.461

     

    Source: VesselsValue, May 2016

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ