Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 06-Νοε-2025 09:06

    Η καθημερινότητα του πολίτη στην προμετωπίδα της κυβερνητικής στρατηγικής

    Η καθημερινότητα του πολίτη στην προμετωπίδα της κυβερνητικής στρατηγικής
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

     

    Στο μέτωπο της καθημερινότητας συνεχίζει να είναι εστιασμένη η κυβερνητική ατζέντα, με το βλέμμα στραμμένο σε παράλληλο χρόνο στην εφαρμογή των τεσσάρων μέτρων που θα ενισχύσουν το εισόδημα 2,6 εκατομμυρίων συνταξιούχων. Αλλά και στην προώθηση της φορολογικής μεταρρύθμισης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός από το βήμα της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

    "Εκσυγχρονισμός στην πράξη και κοντά στον πολίτη". Αυτό είναι το μήνυμα που εκπέμπεται σταθερά από το Μέγαρο Μαξίμου. Ο κ. Μητσοτάκης, στην πρόσφατη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, έκανε λόγο για "χειροπιαστές αλλαγές στην καθημερινότητα", ενώ ο κ. Χατζηδάκης στάθηκε στη μάχη με το βαθύ κράτος "με έργα και όχι λόγια".

    Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης έβαλε στον ίδιο καμβά τις μεγάλες διορθωτικές κινήσεις και τα ενιαία σημεία εξυπηρέτησης. "Λιγότερη γραφειοκρατία, φιλικότερη προς τον πολίτη εξυπηρέτηση", είναι ο κεντρικός κυβερνητικός στόχος, με στελέχη να σχολιάζουν πως είναι ένα στοίχημα που φαίνεται να κερδίζει η κυβέρνηση, όπως προκύπτει από την ανταπόκριση του κοινού. Είναι ενδεικτικό ότι τον τελευταίο μήνα έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα θεματική εξυπηρέτησης του 1566. Του ενιαίου αριθμού εξυπηρέτησης του υπουργείου Υγείας για κλείσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία. Σε αυτό το διάστημα μόνο από την τηλεφωνική γραμμή, τα ραντεβού που έχουν κλειστεί συνολικά σε νοσοκομεία και δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας ξεπερνούν τις 190.000 και οι κλήσεις είναι περισσότερες από 420.000. Αριθμοί που, όπως σημειώνουν στελέχη της κυβέρνησης, δείχνουν ότι πολίτες ανταποκρίνονται στο Δημόσιο που αλλάζει προς το καλύτερο. Από την κυβέρνηση επισημαίνουν πως το δρόμο έχει δείξει τα τελευταία τέσσερα χρόνια το 1555. Η γραμμή του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία άλλαξε την ταχύτητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών από το Δημόσιο. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 13 εκατομμύρια απαντημένες κλήσεις, ενώ υπάρχουν περισσότερα από 96.000 επιλυμένα ψηφιακά αιτήματα.

    Η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και η μάχη με το αποκαλούμενο και βαθύ κράτος βρίσκεται επίσης στα κυβερνητικά ραντάρ. Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, προέταξε μία πρωτοβουλία η οποία θα κινείται σε δύο άξονες, έχοντας ως στόχο να προωθηθούν ρυθμίσεις διυπουργικού χαρακτήρα που θα θέτουν αναχώματα στις περιπτώσεις κραυγαλέας ταλαιπωρίας των πολιτών και της επιχειρηματικότητας από το κράτος:

    - Ο πρώτος άξονας αφορά στη νομοθετική παρέμβαση, διυπουργικού χαρακτήρα, με σκοπό την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων δυσλειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, όπως αυτά προκύπτουν από τις εκθέσεις του Συνηγόρου του Πολίτη ή και την ίδια την καθημερινή παρατήρηση και οφείλονται στην έλλειψη συνεννόησης μεταξύ συναρμόδιων υπηρεσιών. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται καλύτερος συντονισμός στη δημόσια διοίκηση και περιορισμός φαινομένων που ταλαιπωρούν τους πολίτες, όπως οι καθυστερήσεις στις μεταβιβάσεις ακινήτων, οι στενόμυαλες προσεγγίσεις από το Δημόσιο που απλώς εκνευρίζουν τους πολίτες ή και η αναζήτηση περιττών δικαιολογητικών. Στο ίδιο πλαίσιο, θα υπάρχει αξιοποίηση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων, ώστε οι πολίτες να αποκτήσουν καλύτερη ενημέρωση για τη λειτουργία της διοίκησης. Με όλα τα παραπάνω, ενισχύεται η διαφάνεια και η εμπιστοσύνη της διοίκησης προς τους πολίτες.

    - Ο δεύτερος άξονας επικεντρώνεται στην απλοποίηση των διαδικασιών μέσω του Εθνικού Μητρώου Διαδικασιών "ΜΙΤΟΣ", που λειτουργεί ήδη ως ψηφιακή βάση για τις διοικητικές διαδικασίες του Δημοσίου, με 4.050 καταχωρημένες εγγραφές οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τα απαραίτητα δικαιολογητικά, τον χρόνο και το κόστος διεκπεραίωσης κάθε πράξης. Παρά την πρόοδο, σημαντικό ποσοστό των διαδικασιών εξακολουθεί να απαιτεί μεγάλους χρόνους ολοκλήρωσης και πολυάριθμα έγγραφα. Για τον λόγο αυτό θα συγκροτηθεί διυπουργική ομάδα εργασίας υπό τον κ. Χατζηδάκη. Η ομάδα, προτεραιοποιώντας συγκεκριμένες κατηγορίες διαδικασιών, θα εργαστεί με στόχο την απλοποίησή τους. Στρατηγικός στόχος είναι η καθιέρωση του "ΜΙΤΟΣ" ως ενιαίου σημείου αναφοράς για όλες τις συναλλαγές των πολιτών και των επιχειρήσεων με το Δημόσιο. Στόχος, όμως, επίσης είναι μέσω της βάσης αυτής δεδομένων να επιτευχθεί ταχύτερη και πληρέστερη εξυπηρέτηση των πολιτών και της οικονομικής δραστηριότητας. 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ