Του Δημήτρη Γκάτσιου
Με την παραίτηση του υφυπουργού Έρευνας και Καινοτομίας, Αρίστου Δοξιάδη, να επισκιάζει τα μηνύματα που θέλησε να εκπέμψει ο πρωθυπουργός με τις αλλαγές στο υπουργικό σχήμα, το Μέγαρο Μαξίμου επιδιώκει να αφήσει πίσω του τις…παραφωνίες των πρώτων εικοσιτετραώρων μετά τον ανασχηματισμό και να στρέψει τους προβολείς στην ατζέντα της καθημερινότητας των πολιτών.
Μετά την παρουσία του στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τα μηνύματα για αύξηση των δημοσίων επενδύσεων και περαιτέρω μείωση των φόρων, με στόχο η κοινωνία να αισθανθεί σύντομα την προστιθέμενη αξία που παράγει η θετική πορεία της οικονομίας, ο κ. Μητσοτάκης επισκέπτεται, στις δέκα το πρωί, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ένα κομβικό υπουργείο που βρέθηκε στο επίκεντρο του πρόσφατου ανασχηματισμού, μέσα από την τοποθέτηση του Χρίστου Δήμα στη θέση του υπουργού και του Κωνσταντίνου Κυρανάκη στη θέση του αναπληρωτή υπουργού, προκειμένου να επιταχυνθούν οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες σε έναν τομέα-κλειδί, για τον οποίο ο πρωθυπουργός έχει δώσει το στίγμα των "μεγάλων ανατροπών", όπως ο ίδιος ανέφερε στη συνεδρίαση της υπουργικής ομάδας, η οποία ακολούθησε της ορκωμοσίας των νέων μελών. "Όπως την οδυνηρή, την τραγική εμπειρία στο Μάτι την μετατρέψαμε σε ένα "112” και σε ένα σύγχρονο σύστημα πολιτικής προστασίας το οποίο σώζει ζωές, έτσι και η Ελλάδα του Μετρό της Θεσσαλονίκης, των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, πρέπει να νικήσει την Ελλάδα του παλιού ΟΣΕ. Νομίζω ότι είναι μία πρόκληση που δεν έχει μόνο ουσιαστικό, αλλά έχει και μεγάλο συμβολικό βάρος και προϋποθέτει το "σάρωμα” κάθε αντίστασης που έρχεται από το χθες", σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.
Οι προτεραιότητες
Τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Αττική και στην περιφέρεια, αλλά και η επόμενη ημέρα των ελληνικών σιδηροδρόμων, που αποτελεί μία από τις κεντρικές δεσμεύσεις της Ηρώδου Αττικού 19, αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο της συνάντησης του κ. Μητσοτάκη με τους κυρίους Δήμα, Κυρανάκη και Ταχιάο. Ειδικά για το θέμα-αιχμή των ελληνικών σιδηροδρόμων, στην πρώτη γραμμή βρίσκονται δύο προτεραιότητες:
-Η πρώτη αφορά στη δυνατότητα η χώρα, τουλάχιστον στη γραμμή κορμού Αθήνας-Θεσσαλονίκης, να αποκτήσει σύγχρονα τρένα έως το 2027. Να ανανεώσει, δηλαδή, το τροχαίο υλικό, το οποίο διαθέτει σήμερα.
-Η δεύτερη αφορά στον τρόπο με τον οποίον ο ΟΣΕ θα πραγματοποιεί την υποστήριξη και τη συντήρηση των υποδομών. "Η λύση την οποία προκρίνουμε είναι η λύση της διακρατικής συμφωνίας με σημαντικό ξένο οργανισμό με μεγάλη εμπειρία, ο οποίος για μεγάλο χρονικό διάστημα θα αναλάβει, μέσω μιας τέτοιας συμφωνίας, να υποστηρίξει τον ΟΣΕ για τη συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου", είχε τονίσει ο πρωθυπουργός, στο πλαίσιο της συζήτησης των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή για την εθνική τραγωδία στην Κοιλάδα των Τεμπών. "Η κυβέρνηση βρίσκεται ήδη σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και καταθέτει ανά δίμηνο μία έκθεση προόδου σχετικά με τις συμφωνημένες δράσεις για το πώς θα βελτιώσουμε περαιτέρω την ασφάλεια των σιδηροδρόμων…Έχουμε ήδη προχωρήσει στη συγχώνευση του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ σε μία καινούργια εταιρεία, στους "Σιδηροδρόμους Ελλάδος”, και εκεί επικεφαλής θα επιδιώξουμε να επιλέξουμε πρόσωπα με διεθνή αναγνώριση", είχε επισημάνει ο κ. Μητσοτάκης, στον απόηχο των μαζικών συλλαλητηρίων για τα Τέμπη και της απαίτησης των πολιτών για δικαιοσύνη και ασφαλείς σιδηροδρόμους.
Οι σιδηρόδρομοι και τα 10 έργα για τις μεταφορές
Πέραν της λειτουργίας της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Θεσσαλονίκης με όλα τα συστήματα τηλε-διοίκησης, σηματοδότησης και αυτόματης επιτήρησης, στην πρώτη γραμμή της ατζέντας για τις υποδομές και τις μεταφορές βρίσκονται ο εκσυγχρονισμός του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των μετακινήσεων και δέκα έργα, στα οποία περιλαμβάνονται:
-Το Flyover. Η αναβάθμιση της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, με Σ.Δ.Ι.Τ
-Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
-Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος.
-Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65: Τρίκαλα-Εγνατία Οδός.
-Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά.
-Η γραμμή "4" του Μετρό της Αθήνας.
-Η αποκατάσταση της προσβασιμότητας μετά τις καταστροφικές επιπτώσεις της κακοκαιρίας "DANIEL".
-Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης.
-Η νέα σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες.
-Ο οδικός Άξονας Ιωάννινα-Κακαβιά.
-Ο οδικός Άξονας Μπράλος-Άμφισσα.