Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 11-Φεβ-2021 12:00

    Μητσοτάκης: Στις σχολές δεν μπαίνει η αστυνομία, μπαίνει η Δημοκρατία

    Μητσοτάκης: Στις σχολές δεν μπαίνει η αστυνομία, μπαίνει η Δημοκρατία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 12:41

    Του Δημήτρη Γκάτσιου 

    "Στις σχολές δε μπαίνει η αστυνομία μπαίνει η Δημοκρατία".

    Με αυτό το μήνυμα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέλυσε βήμα προς βήμα όλες τις προβλέψεις του νομοσχεδίου για την ανώτατη εκπαίδευση. Ένα νομοσχέδιο, το οποίο ο ίδιος επεσήμανε ότι απαντάει με τόλμη στο διαχρονικό πρόβλημα της ασφάλειας των πανεπιστημίων, καθιερώνει ένα σύγχρονο τρόπο για την εισαγωγή και επιλογή των σπουδών και αναβαθμίζει συνολικά την ανώτατη εκπαίδευση.

    "Κανένα τάγμα εφόδου δεν έχει θέση στον κόσμο της προόδου", ήταν η χαρακτηριστική αποστροφή του κ. Μητσοτάκη. "Συντηρητικός είναι σήμερα όποιος συντηρεί αυτά που δεν αξίζουν να συντηρηθούν. Ενώ προοδευτικός είναι αυτός που θέλει να τα αλλάξει και να τα κάνει καλύτερα. Δυστυχώς, η αντιπολίτευση επιμένει στην τακτική των κραυγών και της σιωπής. Κραυγές κατά του εξορθολογισμού των σπουδών και ενός ανύπαρκτου αυταρχισμού και σιωπή για τα απαξιωμένα μαθήματα, τους αιώνιους φοιτητές, την ωμή βία και την παραβατικότητα στα πανεπιστήμια. Σιωπή ενοχή, αφού επί δικών σας ημερών η βάση εισαγωγής διολίσθησε, τα μητρώα φοιτητών μπήκαν στο συρτάρι και τα πανεπιστήμια μετατράπηκαν σε ορμητήρια κουκουλοφόρων", σημείωσε ο πρωθυπουργός.

    Στην ομιλία του στη Βουλή, ο κ. Μητσοτάκης, μεταξύ άλλων, τόνισε:

    -Οι μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου κινούνται σε τέσσερις σαφείς κατευθύνσεις: Διασφαλίζουν τη στοιχειώδη ικανότητα των υποψηφίων φοιτητών να ξεκινήσουν τις σπουδές τους, θεσπίζοντας ελάχιστη βάση εισαγωγής σε κάθε σχολή. Οδηγούν τον ενδιαφερόμενο και την ενδιαφερόμενη να φοιτήσει εκεί που πραγματικά επιθυμεί. Ρυθμίσεις θέτουν χρονικό όριο στις σπουδές με ένα πρόσθετο περιθώριο δύο ή τριών ετών, πέραν της κανονικής διάρκειας τους, προβλέποντας, όμως και ειδικές πρόνοιες για εργαζόμενους φοιτητές, αλλά και σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας. Ρυθμίσεις στέκονται με ωριμότητα και θάρρος απέναντι στην ανομία, που πολιορκεί εδώ και χρόνια τα πανεπιστήμια μας. 

    -Είναι καιρός να δούμε κατάματα την αλήθεια και να πιάσουμε το νήμα της προόδου στην ανώτατη εκπαίδευση από την αρχή. Για να συμβεί αυτό πρέπει οι σχολές να συναντηθούν ξανά με τον αληθινό τους προορισμό και τα παιδιά να ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν και να κατευθύνονται προς τα πραγματικά τους ενδιαφέροντα. Τα μαθήματα να εμπνέουν και οι καθημερινές συνθήκες να ευνοούν τη μάθηση, την έρευνα και τον ελεύθερο επιστημονικό διάλογο. Στο πτυχίο να καθρεφτίζονται γνώσεις και δεξιότητες, που θα επιτρέπουν στους νέους και τις νέες να διεκδικήσουν μία επιτυχημένη σταδιοδρομία. 

    -Εκτός από τις ανώνυμες συλλογικότητες υπάρχει και ο ανεξάρτητος φοιτητής και το οργανωμένο κράτος οφείλει να μην αφήνει την κοινωνία να μεταβληθεί σε ζούγκλα, όπου θα διοικούν όσοι ασκούν βία. Ενάμιση χρόνο από αυτά τα λόγια που είχα πει δεν θα άλλαζα τίποτα. Γύρω από αυτό το νομοσχέδιο αναμετρώνται δύο διαμετρικά αντίθετες αντιλήψεις για το ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Δική μας επιδίωξη είναι να δώσουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο πίσω στους φυσικούς του κατόχους. Στους καθηγητές, τους φοιτητές, τους εργαζόμενους. Να το κάνουμε και πάλι κυψέλη δημιουργίας με ελεύθερους και ασφαλείς τους ανθρώπους που το υπηρετούν. Πρωτεργάτη της ανάπτυξης και όχι νησίδα που αδρανούν οι κανόνες της δημοκρατικής πολιτείας και επιβάλλεται η βούληση κάθε αυταρχικής μειοψηφίας. Απέναντι σε αυτό το Όραμα τι αντιπαρατάσσεται; Η λογική της ακινησίας. 

    -Δεν είναι δυνατόν να έχουμε φοιτητές με γνώσεις που βαθμολογούνται με ένα και δύο. Αυτό θα σταματήσει. Το ελάχιστο όριο δίνει η αντίληψη ποιότητας και αυτό αποτελούσε κεντρική μας προεκλογική δέσμευση και ερχόμαστε σήμερα να την κάνουμε πράξη. Όποιος εισάγεται στο πανεπιστήμιο πρέπει κάποια στιγμή και να το τελειώνει. Διαφορετικά αυτό χάνει το νόημά του και γίνεται ένας προθάλαμος υποψηφίων ανέργων, με τμήματα φαντάσματα που στοιχίζουν στα ιδρύματα, στην Πολιτεία και τελικά στην ίδια τη νεολαία. 

    -Η δεύτερη τομή του νομοσχεδίου δρομολογεί την επαναφορά της ομαλότητας και της ελευθερίας. Θα υπάρχει συγκεκριμένο πλαίσιο για την πρόληψη και την έγκαιρη αντιμετώπιση φαινομένων βίας και ανομίας. Το νομοσχέδιο προβλέπει και την ελεγχόμενη είσοδο στα ανώτατα ιδρύματα, ώστε να πάψουν οι αίθουσες των φοιτητών να μετατρέπονται σε γιάφκες των περιθωριακών. Να πάψουν οι χώροι του πανεπιστημίου να γίνονται εκθετήρια του παραεμπορίου. Οι σχολές θα κλείσουν την πόρτα στη βία και θα ανοίξουν την πόρτα στην ελευθερία. 

    Κανένα τάγμα εφόδου δεν έχει θέση στον κόσμο της προόδου 

    -Γύρω από αυτές τις ξεκάθαρες προβλέψεις αναπτύσσεται και μία παραπλανητική μυθολογία που αξίζει να απαντηθεί. Διαφωνούν μάς λένε οι πρυτάνεις, ο κόσμος του πανεπιστημίου με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Όχι είχαμε αρθρογραφία καθηγητών και φοιτητών που υποστηρίζουν τις προτάσεις μας. Όλοι οι πρυτάνεις δέχονται την έννοια της βάσης εισαγωγής και την ελεγχόμενη είσοδο Γιατί κανείς δε μπορεί να αρνηθεί το πρόβλημα. Ορισμένοι έχουν τις επιφυλάξεις τους για τον τρόπο αστυνόμευσης, αλλά δεν αντιπροτείνουν άλλη λύση, γιατί ξέρουμε ότι όλες οι άλλες λύσεις που δοκιμάστηκαν απέτυχαν. 

    -Πουθενά στον κόσμο δεν έχουμε εικόνες σαν των δικών μας πανεπιστημίων, με ιστορικά κτίρια να βανδαλίζονται, εξοπλισμούς να λεηλατούνται, ανθρώπους να απειλούνται, καθηγητές να χτυπιούνται, κοπέλες να βιάζονται, ναρκωτικά να διακινούνται Αυτά συμβαίνουν μόνο δυστυχώς την πατρίδα μας σε αυτήν την έκταση. Ένα ακόμα ψέμα είναι η δήθεν απειλή για τα προσωπικά δεδομένα από τις κάμερες. Ούτε αυτό ισχύει. Οι κάμερες θα βρίσκονται σε εξωτερικούς χώρους και μόνο εάν, για παράδειγμα, ένα ίδρυμα συνορεύει με ένα δημόσιο πάρκο θα λειτουργούν σε εσωτερικές εγκαταστάσεις. Κάτι που εγκρίνει και η αρμόδια ανεξάρτητη αρχή και είναι μία ευκαιρία να σταματήσουμε να βλέπουμε παντού ανύπαρκτους εχθρούς. 

    Στις σχολές δεν μπαίνει η αστυνομία μπαίνει η δημοκρατία. Είναι καιρός κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ να αντιληφθείτε ότι η αταξία είναι ταξική. Με το παρόν νομοσχέδιο αναμετρώνται δύο τελείως αντίπαλες οπτικές για την κοινωνική αποστολή του Πανεπιστημίου. Είναι οπτικές με ιδεολογικά θεμέλια για αυτό και οδηγούν σε τελείως διαφορετικές τάσεις. Έτσι η άποψη που βλέπει στην παιδεία την αναπαραγωγή ενός παγωμένου μοντέλου, ώστε να ευνοούνται υποτίθεται οι ταξικοί αγώνες αυτό το μοντέλο επιδιώκει την καθήλωση της παιδείας και τελικά να μην αλλάξει απολύτως τίποτα. Ενώ όσοι θέλουν το πανεπιστήμιο πραγματικό ιμάντα κοινωνικής κινητικότητας, ατομικής εξέλιξης, συλλογικής προκοπής επιχειρούν να το αναμορφώσουν, ώστε να είναι μονοπάτι προόδου για όλους τους νέους και δύναμη ανάπτυξης για όλη τη χώρα. 

    -Ακόμα και τώρα επώνυμα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ υπερασπίζονται τον Κουφοντίνα. Όχι οποιονδήποτε κρατούμενο  αλλά τον αμετανόητο δολοφόνο έντεκα ανθρώπων που στις άδειες του κάνει βόλτες στους τόπους όπου έχυσε το αίμα τους. Στελέχη σας οργανώνουν κορονοσυλλαλητήρια. Ο αρχηγός σας είπε ότι δέχεται το ρίσκο να ασθενήσουν από κορονοϊό οι συμμετέχοντες. Κανείς όμως δεν σας εκχώρησε την ευθύνη για τη ζωή των άλλων, ώστε να την εκθέτετε σε κίνδυνο με τόση αυταρέσκεια και με την ασφάλεια βέβαια ότι εσείς είστε εμβολιασμένος.  

    -Η Βουλή λειτουργεί και η δημοκρατία δεν μπαίνει σε καραντίνα.


    Στη διάρκεια της δευτερολογίας του, ο πρωθυπουργός επεσήμανε: 

    - Είναι η πρώτη φορά κ. Τσίπρα που έρχεστε και ομολογείτε ανοιχτά ότι υπάρχει μεγάλο πρόβλημα σε ορισμένα Πανεπιστήμια με την ανομία. Και το πρόβλημα αυτό πρέπει να αντιμετωπισθεί. Αναρωτιέμαι εάν αυτήν την άποψή σας τη συμμερίζονται και τα υπόλοιπα στελέχη του κόμματος σας. Εγώ τουλάχιστον θα τη χαιρετήσω. Δεν θα πω ότι είναι μία άστοχη μεταμφίεση, για να κάνετε μία προσπάθεια να φανείτε πιο μετριοπαθής. Θα δεχθώ ότι αυτή είναι μία ειλικρινής τοποθέτηση δική σας. Το ποσό απηχεί τις συνιστώσες σας είναι ένα άλλο ζήτημα. 

    - Μιας και αναφερθήκατε στη βάση εισαγωγής, κ. Τσίπρα, προκύπτει ένα αξιακό ζήτημα. Από τη στιγμή που το ελληνικό δημόσιο προσφέρει στους Έλληνες φοιτητές τη δυνατότητα να φοιτούν δωρεάν δεν πιστεύετε εσείς ότι ο φοιτητής που απολαμβάνει αυτού του δικαιώματος πρέπει να έχει κάποιες υποχρεώσεις Απέναντι στην Πολιτεία; Η πρώτη υποχρέωση είναι τουλάχιστον να καταβάλει μία ελάχιστη προσπάθεια ώστε να μπορεί να εισέλθει σε ένα ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Εάν ένας φοιτητής θέλει να απολαμβάνει των προνομίων της δημόσιας εκπαίδευσης θα πρέπει να καταβάλει εκείνη την προσπάθεια, ώστε να εισέλθει στο πανεπιστήμιο. 

    - Για το ζήτημα των αιώνιων φοιτητών, σε πολλά άλλα μέρη του κόσμου φοιτητές σπουδάζουν και εργάζονται ταυτόχρονα. Και στην Ελλάδα υπάρχουν φοιτητές που εργάζονται, σπουδάζουν και τελειώνουν στην ώρα τους το πανεπιστήμιο. Από πού κι ως πού κάποιος φοιτητής, επικαλούμενος γενικά την επιχειρηματολογία ότι μπορεί να έχει άλλα ενδιαφέροντα, να πρέπει να παραμένει μονίμως εγγεγραμμένος και να απολαμβάνει τα προνόμια της αιώνιας φοίτησης; 

    - Θα ήθελα να αναθεωρήσετε κ. Τσίπρα την άποψή σας περί αποχαυνωμένων πολιτών. Αποχαυνωμένος είναι αυτός που βρίσκεται σε κατάσταση πλήρους αδράνειας και νωθρότητας ή αλλιώς αποβλακωμένος. Φαντάζομαι ότι το είπατε εν τη ρύμη του λόγου σας και δεν εννοείται ότι οι πολίτες που μας ακούν δεν έχουν κλείσει να κρίνουν αυτά που ακούν στη Βουλή. 

    - Κατά γενική ομολογία η Δημόσια Τηλεόραση τους τελευταίους 18 μήνες έχει βελτιώσει την εικόνα της. Αποτυπώνεται και στις μετρήσεις και στους δείκτες της ακροαματικότητας. Θέλω να πιστεύω ότι και στο ζήτημα της ενημέρωσης αντιμετωπίσει την ευθύνη της ως Δημόσια Τηλεόραση με διαφορετικό τρόπο από αυτό που συνέβαινε στο παρελθόν. Βρίσκω ενδιαφέρον ότι την κατηγορία την εκτοξεύεται εσείς. Ο τέως αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΤ είναι σήμερα γενικός συντονιστής σε όλα τα μέσα του ΣΥΡΙΖΑ. Ο εντεταλμένος σύμβουλος στην ΕΡΤ είναι σήμερα βοηθός του προηγούμενου στον οποίον αναφέρθηκα. Ο γενικός διευθυντής ενημέρωσης της ΕΡΤ επί ημερών σας είναι επικεφαλής της διαδικτυακής τηλεόρασης που ετοιμάζει ο ΣΥΡΙΖΑ και ο συντονιστής ενημέρωσης της ΕΡΤ επί ημερών σας είναι σήμερα διευθυντής του γραφείου τύπου του ΣΥΡΙΖΑ. Ποιόν κοροϊδεύετε; 

    Διαβάστε ακόμα

    -Μητσοτάκης για Παιδεία: Δεν χωρά η βία και ο εκφοβισμός

    -Σκληρή μάχη κορυφής σήμερα στη Βουλή για παιδεία, διαδηλώσεις και πανδημία

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ